Sifir araç rodaj dönemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Mr clio hocam benim yaptığım doğrumu peki bu konuda yorum Yapar mısın

motor devriniz 1800 rpm altına inmemesi için gayret edin, altındaki devirlerde turbonun basıncı düşük olur yeteri kadar yük binmez motora ve segmanlar yeteri kadar baskı uygulamaz bir yandanda ondan düşük devirlerde motor vuruntu yapar.

amacınız 1800-2500rpmleri arasında sürmek

yeri ve fırsatı gelince aracı bu devirler arasında %70-80 gaz vererek (neredeyse tam gaz) aracı zorlamak

bol bol hızlanıp yavaşlamak ve bunları yaparken bol bol vites atmak.

asla aracı çalışır vaziyetde boş boş bekletmemek.


onun haricinde yaptıklarınızı okuduğumda zaten bu kriterlere hemen hemen uyduğunu söyleyebiliriz o sebeble durum ok gibi
 
Selam. Peki benim araç 1.5 edc ben otamatikte nasıl olacak rodaj. EDC de vitesi hangi devirde değiştiriyor.
 
Selam. Peki benim araç 1.5 edc ben otamatikte nasıl olacak rodaj. EDC de vitesi hangi devirde değiştiriyor.

Vitesi sola doğru çekerseniz manuelde kullanılıyor, tekrar otomatiğe almak için sağa itekliyorsunuz

O zaman istediğiniz devirde vitesi değiştirirsiniz (Vites kolunu ileri tık vites düşürme, geriye tık vites yükseltme)
 
Gayet güzel be akıcı bir anlatım teşekkürler
 
[h=1]* OtoHaber Onno Usta'dan alıntıdır...

Opel Astra’da Turbo ve Rodaj Konularında Bilgi Verir Misiniz?[/h][h=2]Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.[/h]Otomatik şanzımanlı Opel Astra 1.4 Turbo sahibiyim ve şu anda 700 km'de olan aracımla ilgili size birkaç sorum olacak. Öncelikle turbonun ömrünü korumak için aracı çalıştırdıktan sonra motorun biraz ısınmasını beklemek ve ardından motoru durdurmadan önce de 1 dakika rölantide çalışması gerektiğini biliyorum. İkinci sorum ise motorun rodaj dönemiyle alakalı olacak. Yeni nesil motorlarda artık rodaj yani alıştırma döneminin kalktığı belirtilse de aracı kullanırken bu aşamada önerebileceğiniz bir şeyler var mı? Diğer tarafta rodaj süresinde motoru zorladığımız zaman, turbo ve diğer parçalar zarar görür mü? Son olarak: aracımla yolda tam gaz veya ara hızlanma denemeleri yaptım ve bu durumun motora zararı oldu mu? Aracımla ilgili önerebileceğiniz noktalar var mı?
Emrah Bozkurt
Sayın Emrah Bozkurt,
Sürekli gelişen teknolojiye paralel olarak yeni nesil motorlarda ilk çalıştırmadan sonra motorun ısınması için çok fazla bekleme zorunluluğu yok. Motoru çalıştırıp yaklaşık 10 saniye bekledikten sonra yola çıkmanız mümkün. Özellikle motorun ısınmasını hızlandıran sistemler sayesinde aracın kontağını çevirip yola çıktığınızda da yakıt tüketiminde de ekonomi sağlarsınız. Motoru, stop etmeden önce ise rölanti devrinde 1 dakika beklemek gibi bir kural da yok. Ancak turbo motorlu bir araçla yüksek devirlerde özellikle uzun yol sürüşlerinin ardından turbonun yağlanması için motoru durdurmadan önce 10-20 saniye beklemekte yarar var. Özellikle şehir içinde veya aracı park etme sürecinde motor düşük devirde çalışırken turbo da çok düşük devirde döner. Motoru durdurduğunuzda ise turbo durur. Ancak aracın üretimi sırasında bazı sorunlar varsa, ya da parçaların birbirlerine alışmalarının sorunsuz olması için 0 km araçlarda ilk 1,000 km'de dikkat etmekte yarar var.
 
* OtoHaber Onno Usta'dan alıntıdır...

Opel Astra’da Turbo ve Rodaj Konularında Bilgi Verir Misiniz?


Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomatik şanzımanlı Opel Astra 1.4 Turbo sahibiyim ve şu anda 700 km'de olan aracımla ilgili size birkaç sorum olacak. Öncelikle turbonun ömrünü korumak için aracı çalıştırdıktan sonra motorun biraz ısınmasını beklemek ve ardından motoru durdurmadan önce de 1 dakika rölantide çalışması gerektiğini biliyorum. İkinci sorum ise motorun rodaj dönemiyle alakalı olacak. Yeni nesil motorlarda artık rodaj yani alıştırma döneminin kalktığı belirtilse de aracı kullanırken bu aşamada önerebileceğiniz bir şeyler var mı? Diğer tarafta rodaj süresinde motoru zorladığımız zaman, turbo ve diğer parçalar zarar görür mü? Son olarak: aracımla yolda tam gaz veya ara hızlanma denemeleri yaptım ve bu durumun motora zararı oldu mu? Aracımla ilgili önerebileceğiniz noktalar var mı?
Emrah Bozkurt
Sayın Emrah Bozkurt,
Sürekli gelişen teknolojiye paralel olarak yeni nesil motorlarda ilk çalıştırmadan sonra motorun ısınması için çok fazla bekleme zorunluluğu yok. Motoru çalıştırıp yaklaşık 10 saniye bekledikten sonra yola çıkmanız mümkün. Özellikle motorun ısınmasını hızlandıran sistemler sayesinde aracın kontağını çevirip yola çıktığınızda da yakıt tüketiminde de ekonomi sağlarsınız. Motoru, stop etmeden önce ise rölanti devrinde 1 dakika beklemek gibi bir kural da yok. Ancak turbo motorlu bir araçla yüksek devirlerde özellikle uzun yol sürüşlerinin ardından turbonun yağlanması için motoru durdurmadan önce 10-20 saniye beklemekte yarar var. Özellikle şehir içinde veya aracı park etme sürecinde motor düşük devirde çalışırken turbo da çok düşük devirde döner. Motoru durdurduğunuzda ise turbo durur. Ancak aracın üretimi sırasında bazı sorunlar varsa, ya da parçaların birbirlerine alışmalarının sorunsuz olması için 0 km araçlarda ilk 1,000 km'de dikkat etmekte yarar var.



Paylaşım için çok teşekkürler Cağdaktan, Onno ustaya katılıyorum rodaj süresi 1000km civarıdır ve bu süreçte aracı elbetdeki dikkatli kullanmamız,yarışlara katılmamız, abanmamız,2500rpm geçmemiz gerekir.
 
Paylaşım için çok teşekkürler Cağdaktan, Onno ustaya katılıyorum rodaj süresi 1000km civarıdır ve bu süreçte aracı elbetdeki dikkatli kullanmamız,yarışlara katılmamız, abanmamız,2500rpm geçmemiz gerekir.

hocam sıfır megane hb 1.5 dci aracımı sizin belirtiğiniz (ilk sayfadaki) yazılardaki hususları dikkat ederek 1500 km.yi tamamladım, bundan sonra nelere dikkat etmeli? örneğin çevreden duyduğum bir şey bu süreçte zorlamadan yumuşak kullanıp 5000-6000 km.yi geçince otobanda dip gaz yapılarak mümkün olunan en üst sürata çıkmak. sizce bu uygulama doğrumudur? doğrusu ne yapmalı?
 
hocam sıfır megane hb 1.5 dci aracımı sizin belirtiğiniz (ilk sayfadaki) yazılardaki hususları dikkat ederek 1500 km.yi tamamladım, bundan sonra nelere dikkat etmeli? örneğin çevreden duyduğum bir şey bu süreçte zorlamadan yumuşak kullanıp 5000-6000 km.yi geçince otobanda dip gaz yapılarak mümkün olunan en üst sürata çıkmak. sizce bu uygulama doğrumudur? doğrusu ne yapmalı?

kardeşim günaydın,



aracınızı 1 kereye mahsus belirtiğim gibi 1000kmye geldiğinde yokuş yukarı 1-2-3-4-5 teker teker vitesleri aracı 4000rpmye taşıyarak ve zorlayarak kullandınızmı?

bu adımı yaptıysanız bu süreçten sonra aracınızı normal kullandığınız gibi kullanın ve sadece 2500rpm üzerinde uzun süre kalmayın yeter (örneğin otobanda 1 saat 150km ile 3000-3200rpmde gitmeyin öyle 1-2dk-10dkdan bir şey olmaz o konuda rahat olun)

yapmadıysanız uygulayıp devamında nasıl gündelik kullanıyorsanız öyle kullanın ve sadece 2500rpm üzerinde uzun süre kalmayın yeter


aracınızı 5000-6000kmden sonra gönül rahatlığıyla dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
 
kardeşim günaydın,



aracınızı 1 kereye mahsus belirtiğim gibi 1000kmye geldiğinde yokuş yukarı 1-2-3-4-5 teker teker vitesleri aracı 4000rpmye taşıyarak ve zorlayarak kullandınızmı?

bu adımı yaptıysanız bu süreçten sonra aracınızı normal kullandığınız gibi kullanın ve sadece 2500rpm üzerinde uzun süre kalmayın yeter (örneğin otobanda 1 saat 150km ile 3000-3200rpmde gitmeyin öyle 1-2dk-10dkdan bir şey olmaz o konuda rahat olun)

yapmadıysanız uygulayıp devamında nasıl gündelik kullanıyorsanız öyle kullanın ve sadece 2500rpm üzerinde uzun süre kalmayın yeter


aracınızı 5000-6000kmden sonra gönül rahatlığıyla dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

merhabalar hocam,
1500 km.yi doldurunca dediğiniz rampa yukarı çıkma işini biliyordum, önceki yazılarınızdan okumuştum ancak uygun bir rampa bulamadım.hehe malum çukurovadayım, ceyhan'da öyle dik rampa yok, ya osmaniye ya da pozantı tarafına gitmem gerekir, oralara işim düşmediğinden gidemedim. hususi sırf bu iş için gitmem gerekir mi? bu arada aracım 2.000 km. oldu
 
merhabalar hocam,
1500 km.yi doldurunca dediğiniz rampa yukarı çıkma işini biliyordum, önceki yazılarınızdan okumuştum ancak uygun bir rampa bulamadım.hehe malum çukurovadayım, ceyhan'da öyle dik rampa yok, ya osmaniye ya da pozantı tarafına gitmem gerekir, oralara işim düşmediğinden gidemedim. hususi sırf bu iş için gitmem gerekir mi? bu arada aracım 2.000 km. oldu

vayyy kardeşimmm, meğer biz hemşerimişiz bende adana organizede çalışıyorum istediğin zaman çaya kahveye beklerim firmamızdan birisi Tarsus yolunda orada Volvo iş mak satıyoruz, diğeri organizede oradada forklift,treyler ve iş mak kovalarını üretiyoruz son birkaç aydır organizedeki yerdeyim yani sana baya yakınım çaya,kahveye yada öğlen yemeğine beklerim,İsim Timur firma Ceylan grup/ ceytech,ceytreyler,ceylift.



neyse konuya geri dönelim, olay aracı sıkıştırmaktı, yokuş artı bir fayda olurdu ama şart değildi yani eğer düz yoldada olsa aracı şöyle 1-2-3-4-5 vitesleride 4000rpmde atarak 1 kereye mahsus sıkıştırdıysan yeter.


bu arada siz bize bu forumda bu rodaj olayının işe yarayıp yaramadığını göstermek için güzel bir örnek olabilirsiniz adanada megachips var orada dyno ölçüm 50tl,aracınız 6000kmye gelince ölçüp kaç hp,kaç tq üretmiş burada okurlara gösterebiliriz.

şirketde tarafımca açılmış bir araç megachipste dynoda 97hp-228tq iken başkası tarafından açılmış ve şu an bindiğim araç 94hp-216tq çıktı ama burada yayınlasam konu sahibi olarak ağırlığ olmaz asıl bir okurun dynosu ve sonucu önemli güzel bir şablon olurdu valla okurlara, ozaman görürdüm rodaj varmı yokmuyu :)
 
Geri
Üst