- Katılım
- 18 Ocak 2015
- Mesajlar
- 149
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Kullanma klavuzunda rodaj diye bir bölüm var zaten. Aslında tek yapılması gereken reno personeline ne yapacağını sormamak zira bana dizel almama rağmen benzinli rodajini anlatmıştı.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
1000km den önce 3000d/dk ya pek çıkmayın.İlk 1000km den sonra Rodaj için genelde yokuş aşağı basıp 3000 -3500 devirlere çıkmak ,uzun yokuş inişlerinde kendi hızlanmasına bırakmak güzel açıyor.
Yavaşla hızlan ile motor açılmaz ki.Önemli olan motoru zorlamadan devir yaptırmak bunu unutmayın yeter
Mr Clio nun tavsiyeleri motoru çok zorlar ,vuruntuyu artırır motorun en sevmediği şey düşük devirde gaza tam yüklenip onu devirlenmeye zorlamaktır .İlk kullanımı ne kadar sert yaparsanız motorunuz o kadar çabuk aşınır o kadar çabuk biter yakıt tüketimi de artar.
Yüksek viteste düşük devir yaptırmayın,akıcı kullanmaya çalışın, motoru zorlamaya en azından 2000kmden sonra başlayın
Debriyajdan kaldırınca stop etmesi ilginç 40000 ve 50000km de kangoolarımız var ikiside direk debriyajla kalkıyor hatta hiç gaz vermeden 2. 3. devam ediyor.biri 85hp 1400kg diğeri 105hp 1450kg
Clio 4 ler çok daha hafif rahat kalkması gerek
hocam cidden bu 100 km lik yaptığım yavaşla hızlan tekniğinin etkisi var sanırım araç kalkışlarda daha güçlü oldu. birde bu işlemi yapmadan önce gaz vermeden debrijayı bıraksamda gidiyordu sonradan gaz versemde oluyordu artık debriyajı bırakırken gaz pedalına basmamı istiyor araç.
Benim itirazım gaza yüklenme konusunda.
Ayrıca DCI peak torque yani tepe değeri öncekilerde 1900d/dk sonrakilerde 1750d/dk dır.Energy etiketlilerde 1500d/dk
""DON'T run the engine hard for the first 50 to 100 miles. It is recommended that the engine be operated around the torque peak (1500 to 1800 RPM) in high gear. This loads the engine very gently, and allows the internal parts to "get acquainted" without any extreme forces.
motorunuzu ilk 50-100 km çok sert kullanmayın, tavsiyemiz en yüksek torque olan (genelde 1500-1800rpm demiş ) yüksek viteste sürünüz, bu motora kibarca bir yük bindirir ve parçaların birbiriyle uyuşmasını abartı yükler olmadan zarar vermeden sağlar.""
ilk 80-160km lerde max torkun üretildiği 1900-2000d/dk larda vites değiştirip yüksek viteste kibarca gaz vererek hızlanın diyor bu sayade parça uyumu daha iyi olacaktır.Yani kontrollü aşınma için ilk km lerde gaza yüklenmeden hızlanın diyor.
Benim takıldığım konuda buydu hızlanmak için gaza yüklenin konusu ,bence bu ilk kmlerde motor aşınmasını hızlandırır.
Ama siz yıllardır bu işle uğraştığınız bakım tamir yaptığınız için sizin görüşünüzede saygılıyım ancak şahsen hiçbir şekilde gaza yüklenerek motor açma taraftarı değilim.
Ben ilk km lerde kibar yüklenerek ,genelde 2500 ve üzeri devirlere yokuş aşağılarda gazlayarak, uzun yokuşlarda talimattaki gibi yüksek viteste kompresyona bindirerek yaptım ve araç MAŞALLAH diyelim ilk günki gibi çalışıyor ve sessiz.
Zaten motorlar rodajlı çıkıyor ve renault ilk 1000km den sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz diyor.
Yanlız değişken devirlerde kullanın uyarısı güzel buna daha önce dikkat etmemiştim güzel bilgilendirme teşekkürler Mr.Clio
Bende Mr.Clio hocamın dediği gibi açtım motoru fakat 1.500 km den sonra ne yapmak lazım. Aynı şekilde devam mı edelim yoksa motoru zorlamadan (2.500 rpm geçmeden) sabit hızlı kullanmaya eco modu açmaya başlayabilir miyiz?
mr.clio hocam
benzinli araçta uygulyorum dedeiklerinizi. 100 km lik bu işlemi yapmadan önceyle yaptıktan sonraki kalkışlarda fark var. araba öne atıldı mesela bu işlemden sonraki ilk gün kalkışta ne oluyoruz oldum. birden fırlamaya başlayınca şaşırdım doğrusu.
birde daha motoru çalıştıır çalıştırmaz tam gaz yüklenmiyorum bunun altını çizeyim. pati çekerek kalkış yapalım gibi bir bir durum yok. öyle algılanmasın. 1 dk dan daha fazla rölantide çalıştırmamaya çalışyıorum. ama araç turbolu olduğu için mecburen 35-40 saniye bekliyorum hareketten önce sistemin yağlanması için. sakin bir kalkışla motor ısınana kadar sakin gidip ne zaman motor ısındı o zaman yaptım bu işlemi.3000 d/d civarıda vites atıyorum zaten.
şehir içinde ankarada tam gaz ile kullanamıyorum zaten turboluda olduğu için birden uçmaya kalkışıyor araba şehir içinde daha çok trafiksiz ortamda dur kalk ve vites değişimi ile yarım gaz olarak sakin kullanıyorum mecburen. park ederkende gene 35-40 saniye bekleyip öyle durduruyorum motoru.