Sifir araç rodaj dönemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim gibi hastaysan yetmiyor işte:eyv Kauçuk paspaslar döşemeye zarar vermesin diye altına halı paspas koymak, rodajdan sonra 2000 kmde yağ değiştirmek rutinlerim arasında :) Tertemiz binerim, başka türlü içime sinmez
 
Mr.Clio hocanin soyledigi ve kitapcikta da yazan 2500 rpm arkadaslar bilginiz olsun!
Mr.Clio hocam bak hele:cool: Adana stili selam olsun. Arabayı bugün bayiden teslim aldım. Rodaj için yazdıkların aklıma yatmıştı, derhal denedim. Sakarya'ya bi köfte turu düzenledik :) Git gel 250 km, sürekli dip gaz, 3000 rpm de vites attım. Yanlız arabanın içinde poliüretan kokusu mahvetti beni, arabaya ömür katalım derken benim ciğerlerin ömründen gitti galiba hihi İnş. bu uygulamanın meyvelerini ilerleyen zamanlarda alırız. Bir de daha önceden konuşmuştuk, tavsiyen üzerine mothers ürünlerini. Meguiars gibi Abd de çok ünlü ve kabul gören ürünlermiş. Onları da temin ettim, pztsi izin günümde uyguluycam. (California Gold serisini aldım, 2. ve 3. adımı. 1.adım eski cila ve pas vs. söküyomuş, 0 arabaya gerek yoktu.) Faydalı paylaşımların için teşekkür ederim.:eyv
 
Aynen hocam ben nedense benzinli olma ihtimalini dusunmedim
dizel için o ama
 
emeğinize sağlık çok bilgilendirici oldu
 
edc şanzumanda manuel kullanma imkanımız var mı acaba
 
EDC şanzımanın manuel kullanım seçeneği mevcuttur. Tiptronic'e alıp vites geçişlerine kendiniz müdahale edebilirsiniz.
 
nasipse bizde yakında deneyeceğiz işlemleri
 
ha şükür sonunda tam anlamıyla anlayan birisi :)


arkadaşlar araçlarınız dizel ise devir limitiniz 2500, benzin ise 3000 devir.

bu deviri asla ama asla geçmemek kaydı ile sürebildiğiniz kadar sert bir şekilde sürmeniz gerekiyor gibi algılayın (ancak bu şekilde anlaşılacak :) )

özetle tam gaz verin verin ve 2500rpm gelince bir üst vitese geçin, yapamadığınız noktalardada tam gaz veremiyorsanızda yolun müsait olduğu kadar sert sürün.


burada amaç yüksek devirlerdeki ısıya motoru maruz bırakmadan motora yüklenmektir.



bunun yanısıra stop ettiğinizde, alışveriş merkezinde eşinizi dışarıda beklediğinizde vs aracı çalışır vaziyetde 1dkdan fazla bekletmeyin.


asla ama asla sabit hızda gitmeyin !

bir motor en güzel trafiği az olan şehirci yollarında açılır (trafik= olduğu yerde uzun süre beklemekki bu motorun istemediği bir şey yukardada bahsetiğim gibi) özetle 1 numarlı tercih az trafiğin olduğu yolları,saatleri tercih edip bol bol hızlanmak sonra ışıklarda yavaşlamak ve tekrardan hızlanmak vs vs vs.

ha bu mümkün değil ise çıkarsınız otobana hızlanırsınız 120ye sonra bir 90a düşer bir 120ye hızlanır durursunuz 200km boyunca (bu hızlanmalar tam gaz olmak kaydı ile)

fakat kesinlikle tercihiniz şehir içi yolları olsun çok daha iyidirdaha çok baskı yapar motora.




anlayabilmeniz için söylüyorum aklınıza 2005 model ve öncesi dizelleri getirin yada yazılımlı chipli bu dizel araçları, amacınız onlardaki gibi duman çıkarmak olmalı,
kendi kendinize sormanız lazım o araçlar ne durumlarda duman atıyor?

şehir içinde kalkarken, 1000-2500 rpm arasındaki devirde tam gaz verince değilmi?o araçlar otobanda veya 2500rpm üzerinde pekte öyle duman atmazlar motorun en sıkıştığı nokta kalkış ve yavaş hızlardaki hızlarda seyrederkenki ani ivmelenmelerdedir sizinde amacınız bu olmalı.

öncelikle bilgiler için teşekkürler. 60 km şehir içinde kullandıktan sonra bugun çevre yoluna çıkıp orada yük bindermeyi denedim. malum şehir içi pek gaza dokunamıyoruz.

öncelikle 5 viteste 90 a kadar hızlanıp gazı kestim 75 e düşünce pedalın sonuna kadar basıp geri 90 a çıktım belli bir süre sonra 60 a düşüp gene gaz pedalı sonuna kadar basıp hatta bazen pedal bir tık ileri giderek turboyuda devreye alarak 1500 ila 2900 dd arasında max 110 a çıkarak bu işlemi tekrarladım. rodajsüresince yüksek hız yapmayın denildiği için 105 110 u geçmemeye özen gösterdim. sizin dediğiniz düşük devirde yük bindirmek sözü aklıma geldiğinden vites düşür işaretlerini hiç dikkate almadım. rampalarda gazı kökledim yukarı çıkarken basınç oluşup parçaları daha iyi oturtsun diye. bir kerede kalolifer açık haldeyken denedim bu hızlanmayı. 160 km yi devirdim bugun ortlama 5.3 te tabiki otobanda gittiğim için bu şekilde şehir içinde gene 6.1 leri görecektir.

umarım doğru gidiyorumdur bilgi verebilirseniz sevinirm clio hocam.
 
öncelikle bilgiler için teşekkürler. 60 km şehir içinde kullandıktan sonra bugun çevre yoluna çıkıp orada yük bindermeyi denedim. malum şehir içi pek gaza dokunamıyoruz.

öncelikle 5 viteste 90 a kadar hızlanıp gazı kestim 75 e düşünce pedalın sonuna kadar basıp geri 90 a çıktım belli bir süre sonra 60 a düşüp gene gaz pedalı sonuna kadar basıp hatta bazen pedal bir tık ileri giderek turboyuda devreye alarak 1500 ila 2900 dd arasında max 110 a çıkarak bu işlemi tekrarladım. rodajsüresince yüksek hız yapmayın denildiği için 105 110 u geçmemeye özen gösterdim. sizin dediğiniz düşük devirde yük bindirmek sözü aklıma geldiğinden vites düşür işaretlerini hiç dikkate almadım. rampalarda gazı kökledim yukarı çıkarken basınç oluşup parçaları daha iyi oturtsun diye. bir kerede kalolifer açık haldeyken denedim bu hızlanmayı. 160 km yi devirdim bugun ortlama 5.3 te tabiki otobanda gittiğim için bu şekilde şehir içinde gene 6.1 leri görecektir.

umarım doğru gidiyorumdur bilgi verebilirseniz sevinirm clio hocam.


gayet başarılı, bence şimden sonucunda öyle olmuş İstanbul gibi yerde henüz sıfır yep yeni bir araçla 5.3 ort elde ettiysen bu o aracın ne derece sağlıklı olduğuna güzel bir işarettir.

eminim 6000kmlere gelince ve araç tam adabıyla açılınca ve şöför olarak özendiğinde 3 küsürleri, ortlama sürüşte 4 küsürleri yakalarsın, hayırlı uğurlu olsun bu arada allah kazadan beladan uzak tutsun nazarlardan saklasın, yöntem olarak gayet anlamışsın bu şekilde devam et kardeşim güle güle kullan.
 
Geri
Üst