ha şükür sonunda tam anlamıyla anlayan birisi
arkadaşlar araçlarınız dizel ise devir limitiniz 2500, benzin ise 3000 devir.
bu deviri asla ama asla geçmemek kaydı ile sürebildiğiniz kadar sert bir şekilde sürmeniz gerekiyor gibi algılayın (ancak bu şekilde anlaşılacak
)
özetle tam gaz verin verin ve 2500rpm gelince bir üst vitese geçin, yapamadığınız noktalardada tam gaz veremiyorsanızda yolun müsait olduğu kadar sert sürün.
burada amaç yüksek devirlerdeki ısıya motoru maruz bırakmadan motora yüklenmektir.
bunun yanısıra stop ettiğinizde, alışveriş merkezinde eşinizi dışarıda beklediğinizde vs aracı çalışır vaziyetde 1dkdan fazla bekletmeyin.
asla ama asla sabit hızda gitmeyin !
bir motor en güzel trafiği az olan şehirci yollarında açılır (trafik= olduğu yerde uzun süre beklemekki bu motorun istemediği bir şey yukardada bahsetiğim gibi) özetle 1 numarlı tercih az trafiğin olduğu yolları,saatleri tercih edip bol bol hızlanmak sonra ışıklarda yavaşlamak ve tekrardan hızlanmak vs vs vs.
ha bu mümkün değil ise çıkarsınız otobana hızlanırsınız 120ye sonra bir 90a düşer bir 120ye hızlanır durursunuz 200km boyunca (bu hızlanmalar tam gaz olmak kaydı ile)
fakat kesinlikle tercihiniz şehir içi yolları olsun çok daha iyidirdaha çok baskı yapar motora.
anlayabilmeniz için söylüyorum aklınıza 2005 model ve öncesi dizelleri getirin yada yazılımlı chipli bu dizel araçları, amacınız onlardaki gibi duman çıkarmak olmalı,
kendi kendinize sormanız lazım o araçlar ne durumlarda duman atıyor?
şehir içinde kalkarken, 1000-2500 rpm arasındaki devirde tam gaz verince değilmi?o araçlar otobanda veya 2500rpm üzerinde pekte öyle duman atmazlar motorun en sıkıştığı nokta kalkış ve yavaş hızlardaki hızlarda seyrederkenki ani ivmelenmelerdedir sizinde amacınız bu olmalı.