Megane IV HB 1.5 DCi EDC - Gaz pedali arada bir tepkisiz kaliyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erdem1998
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sentimental fikrim tabiki değişebilir niye değişmesin arıza yapmadığı sağlam olduğu durumda. Yada arıza olduğu zaman servisin kabul edip onardıktan sonra sıkıntı olmaz . O zaman manuel i satıp oto alırım.
 
Sentimental fikrim tabiki değişebilir niye değişmesin arıza yapmadığı sağlam olduğu durumda. Yada arıza olduğu zaman servisin kabul edip onardıktan sonra sıkıntı olmaz . O zaman manuel i satıp oto alırım.

Sana otomatik aldıracağız az kaldı. hehe
 
Bugün bende aynı hatayı bildirdim. Ayrıca bu sorunu da yazdım, trafikte bekleme anında Start-Stop devrede iken yokuş kalkış desteği devreye girmiyor. Hareket haline geçmek isteyip ayağımı frenden çekip Start-Stop devre dışı kalıp aracı geriye doğru kaçırıyor, ardından çalışıyor ve geriye kaçırma devam ediyor, gaza basana kadar geriye salınım devam ediyor. Yokuş kalkış konusunda ciddi problem olduğunu düşünüyorum.

Merhaba.geri kaçırma ile ilgili olarak, start stop devreye girdigi zaman.ayaginizin fren baskısını azaltın.araç çalışıyor hill holder devreye giriyor.ayaginizi tam çekerseniz araç geri kayiyor.ben de deneme yanılma ile farkettim.paylasmak istedim.
 
E
Selamlar. Bende de Megane 4 HB İCON 1.5 DCİ EDC var. Aynı sorun bende de var .Gaza sonuna kadar basıyorum ama arabada hiç tepki yok. Bazende gaz veriyorsun ama araç kendini toparlayamıyor ve aniden ileri atıyor kendini. 2 aydır bu araca biniyorum. 3 kez düz yolda eko da 1 kez naturel de yaptı. servise gittim. Anlattım durumu .normal dediler. ( Böyle normallik mi olur allah aşkına ). Israrla bilgisayara taktırarak kontrol ettirdim. normal deyip savuşturdular. ( Zaten renault yetkili servislerin durumu içler acısı . bilgisiz ve yetersiz elemanlar var ). .Allah muhafaza kazaya neden olabilir bu durum. Düşünsenize sollamaya çıkıyorsun gaz veriyorsun ve araba gitmiyor. Aracın konfor ve donanımına laf söyletmem ama motorda aynı şeyi diyemeyeceğim. Allah cümlemize kazasız binmeyi nasip etsin.

Oto vitesin sorunlu çözüm bulmaları gerekiyor gereksiz ortak sorunu ve servislere güvenmiyorlar
 
8.000 km'de 2016 model Megane IV HB icon 1.2 tce manuel aldık. Geçen ilk kez kullanırken 130 gibi yüksek süratte gaza basmama rağmen araç tepki vermedi. Yani gaza hiç basmıyormuşum gibiydi. Daha sonra bu konuyu buldum ve tamamını okudum. Gazın tepki vermemesi manuelde rastlanılmamış anladığım kadarıyla. Gerçi 1 kez kullandığım gözönünde bulundurulursa henüz kesin bir tespitte bulunmak için erken denilebilir ama 40 yıldır böyle bir olayla karşılaşmadığım için tecrübem bunun bir sorun olduğunu söylüyor. Tekrarlarsa servise gidip gaz pedalı değişimi talep edeceğim. Esas yazma nedenim manuel araçta da böyle bir sorun mevcut gibi...
 
Farkında olmadan ,o an için hız sınırlayıcı devreye sokmuşsunuzdur.Manuellerde böyle bir durum yok.Burada bahsedilen aracın düşük hızdayken gaza basıldığı halde bas bas bağırıp devirin neredeyse sonlara gelip,fakat hiç tepki vermemesi durumu.
Gaz pedalı değişimi de öyle her isteyene yapılmıyor maalesef.Sadece Ots ye düşmüş belli bir serideki araçlarınki değişiyor.Onların şase nolarını da fabrika servislere gönderiyor , serviste listeye göre kontrol edip değişimi yapıyor.


8.000 km'de 2016 model Megane IV HB icon 1.2 tce manuel aldık. Geçen ilk kez kullanırken 130 gibi yüksek süratte gaza basmama rağmen araç tepki vermedi. Yani gaza hiç basmıyormuşum gibiydi. Daha sonra bu konuyu buldum ve tamamını okudum. Gazın tepki vermemesi manuelde rastlanılmamış anladığım kadarıyla. Gerçi 1 kez kullandığım gözönünde bulundurulursa henüz kesin bir tespitte bulunmak için erken denilebilir ama 40 yıldır böyle bir olayla karşılaşmadığım için tecrübem bunun bir sorun olduğunu söylüyor. Tekrarlarsa servise gidip gaz pedalı değişimi talep edeceğim. Esas yazma nedenim manuel araçta da böyle bir sorun mevcut gibi...
 
Son düzenleme:
Hız sınırlayıcıyı devreye sokmuş olsam çıkartmak için bir eylem yapmadan düzelme gerçekleşmez. Bunun nedeni konusunda forumu okuduktan sonra yorum yapabilecek hale geldiğim için devir saatine bakmadım. Şimdi kontrollü olarak aynı hatayı vermesini bekleyeceğim. Aracı sık kullanmadığım için kısa sürede aynı sorunla karşı karşıya gelmem de maalesef mümkün değil. Ama gaz pedalına bastığım halde tepki alamazsam ots falan o kadar önemli değil, zira araç aynı hatayı verirse ots olup olmaması değil servisle ilişkileriniz önemlidir ve servisle ilişkilerimde bugüne kadar refüze olacak bir davranış biçimiyle karşılaşmadım. Esas olan karşılıklı güvendir ve Renault servislerine olan güvenim bugüne kadar da karşılığını bulmuştur...
 
Aynen.Bir arıza varsa mutlaka yardımcı olurlar.

Hız sınırlayıcıyı devreye sokmuş olsam çıkartmak için bir eylem yapmadan düzelme gerçekleşmez. Bunun nedeni konusunda forumu okuduktan sonra yorum yapabilecek hale geldiğim için devir saatine bakmadım. Şimdi kontrollü olarak aynı hatayı vermesini bekleyeceğim. Aracı sık kullanmadığım için kısa sürede aynı sorunla karşı karşıya gelmem de maalesef mümkün değil. Ama gaz pedalına bastığım halde tepki alamazsam ots falan o kadar önemli değil, zira araç aynı hatayı verirse ots olup olmaması değil servisle ilişkileriniz önemlidir ve servisle ilişkilerimde bugüne kadar refüze olacak bir davranış biçimiyle karşılaşmadım. Esas olan karşılıklı güvendir ve Renault servislerine olan güvenim bugüne kadar da karşılığını bulmuştur...
 
keşke bu araca yazılım yada racechip kullanacak birisi bulsak yada kobay olsa çünkü açıkcası ben neredeyse eminim sorun yetersiz motor gücü çıkacak, bu şanzıman öncedende bahsetiğim gibi en alt limitiyle 150hp,+300 tq canavarı 2lt dizellerde kullanılıyordu hatta sanırsam tek kullanan 110hp ve civarı araç megane 4 başkada yok.
 
keşke bu araca yazılım yada racechip kullanacak birisi bulsak yada kobay olsa çünkü açıkcası ben neredeyse eminim sorun yetersiz motor gücü çıkacak, bu şanzıman öncedende bahsetiğim gibi en alt limitiyle 150hp,+300 tq canavarı 2lt dizellerde kullanılıyordu hatta sanırsam tek kullanan 110hp ve civarı araç megane 4 başkada yok.

bu araçta getrafg dct 250 mi yoksa 450 mi kullanılıyor kimisi dect 250 kuru tip kimisi dct 450 yağlı tip olduğunu söylüyor eğer yağlı tipse bende yazılım attırmak istiyorum aracım otomatik ve otomatiklerde torkun 250 nm ye düşürülmüş olması şüphelendiriyor çünkü yüksek torka dayanıklı şanzıman kullanılmamış olabilir bu konuda sizin bilginiz varmı kesin bir bilgi
 
Geri
Üst