Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Hacim olarak seğmentinin en geniş hacmine sahip bir araç bir çok arkadaş itiraz etsede kağıt üzerinde öyle maalesef. Araç içine binenleri biraz lüks ve kaliteli bir görünümle karşılıyor. ön konsolun yumuşak plastikten olması ve ortasında ahşap görünüme sahip hatların bulunması araca biraz üst segment havası katmış. Arka diz mesafesi hayli büyük bazen uzun yolculuklarda yorulunca arka koltuğa geçiyorum dinlenmek için oldukça geniş bagdaş kur otur vaziyette boyum 1.85 ve tavan mesafesi'de hayli var yani insan aracın içinde sıkışmıyor arka koltuklarında ferah bir ortamda yolculuk yapıyor. Koltukları full bej renginde deri döşeme ilk oturuşta sert gelse de uzun yolculuklarda çok rahat insanın kalçalarını hiç ağrıtmıyor ve böylelikle uzun yolda şöförünü yormuyor. Aracı ilk aldığımızda oto show testlerinde bundan çok bahsedilmişti ve içimden hade l** demiştim ama uzun yola çıkınca anladım
Ön konsol bana göre gayet şık ve gösterişli bir tasarıma sahip, Tuşların kullanımı hayli kolay ve göz yormadan elinizin altında her şey. Konsol bütün araca hitap ediyor biraz sürüş zevkini yok etse de yan koltukta oturan insan her şeyi çok rahat görüp kontrol edebiliyor. Araçta navigasyon mevcut ve bunun içinde vites topuzunun arkasına yönetmek için ufaktan joystick koymuşlar fakat bu sadece navigasyonu kontrol edebiliyor. Radio ve klimayı ayrı tuşlardan kontrol ediyorsunuz buda biraz ilk kullananlar için karışıklık yapabiliyor. Aracın iç mekanından ben haylice memnunum D sınıfı için oldukça gösterişli bir görünüme sahip
İç mekan işçilik ve kalite
İç iyonizer parfum sistemi
PERFORMANS ve ŞANZIMAN:
Araçta 1.5 dCI 110 PS ve 240 NM tork üreten motora sahip aracın ağırlığı ruhsatta 1500 KG olarak geçiyor. Açıkcası böyle bir araca böyle bir motor sadece ekonomi arayanlar için yani bir performans beklentisi olan hiç bulaşmasın araç sadece kendini taşıyor. Vitesle biraz oynarsanız biraz gidiyor işte ))
Aslında araç biraz daha seri olabilirdi fakat üzerinde bulunan saçma bir yapıya sahip 6 ileri şanzımandan ötürü performans cidden vasat ve bu şanzımanın vites oranlarıda çok saçma 6 vites 2000 devirde araç 94 km hızlarda seyrediyor. Ve 1 yıldır düşünüyorum bu araca neden 6 ileri koyduklarını ekonomi için koydular desem 2000 devir 94 km hızlarda gezmezdi. performans için diyecem 120 ye ulaşana kadar 4 vites atıyorum kısacası şaçma sapan bir şanzıman var araçta birde kemikli geçişleri öldürüyor beni haldur huldur katur kutur ,Sanki ford cargo'da vites atıyorum.
Max hızı merak edenler için düz yolda 200 ibresinin önüne geçmiyor yokuş yukarı , bayır aşağı fark etmiyor ama dyno'da anlık geçti ve bir daha 200 altına düştü hız. Araçta hız limitör mevcut.
Performansına 20 bin km dayanıp chip tunning uygulaması yaptırdım ekonomi odaklı araç 125 275 nm civarı idare eder bir gidişi var ama yaza KAT ve PARTİFİKÜL iptali yapçam o zaman ufaktan bir gidişi olur birde yazılım yükseltince 140 ps civarı olur
Aracın yakıt tüketimi basmayınca az yakıyor bu kadar söyleyeyim ben az yakıyor diye hep basıyorum ve 6800 km nin ortalaması 5.7 2500 km uzun yol ve forumda paylaşmıştım sürüş şeklimizi şehir içinde ise önüm açık olan yerlerde paso sıkıştırarak gidiyorum. Bu ortalamda POLO ile sıkıştırma günleride mevcut. ve sayamadığım sıkıştırma anlarım
İstanbulda ortalama hız 20 km iken sakin kullanımda 6.1 ile 6.4 yakıyor ortalama hız 34 km iken 5.4 lerde
Bu video ise trafiğin hiç olmadığı neredeyse hafif egimli bir yolda çekilmiştir. chip tunninğ uygulamasından sonraki performansı
Edit: Polo Rollunde araçta farklı yazılım mevcuttu ve bu kadar performanslı değildi şuan videodakinde'de iyi
DONANIM:
Aracı bana göre seğmentlerinden üstün kılan tek özellik bol donanım sunması. ESP,ABS,AFU,BAS, 11 veya 14 tane hava yastığı koltuk içlerinde'de mevcut ön koltuklarda var ama arkalarda var mı bilmiyorum onun için tam rakam söyleyemiyorum. Full otomatik ısıtmalı yolcu ve şöför koltuğu, Bose ses sitemi 10 hopörlör, Navigasyon, sürüşe duyarlı bi-xenon farlar aşağı yukarı sağa sola dönebiliyor. Eller serbest sistemi, ve aklıma gelmeyen bir sürü özellik
İçlerinden benim en çok işime yarayanları saydım sizlere zaten
SÜRÜŞ DİNAMİKLİĞİ
Araçta 4 teker bagımsız süspansiyon var araç yapısı geregi konfor ve sakin kullanıma sahip fakat performanslı kullanışlarda şoförü pek üzmüyor . Aracın limitleri oldukça zorlayan birisiyim. Araç süspansiyonları geregi haylice yatıyor virajlarda ve ağrılık dengesinden ötürü önden kaymalarda bulunuyor. Sinir bozucu olsada alışıyorsunuz belli bir süre sonra Ama 150 km üstü hızlarda araç karakter değiştiriyor ve yere yapışıyor tabiri caizse istediğiniz apaçili yapınız her türlü makaslarda size güven verebiliyor tabi dikkat etmek gerek o hızlarda çok ani manevralarda önden kaymada bulunabilir .
Direksiyonu çok hisli ve sert tepkilerde taş gibi oluyor yüksek hızlarda'da ve araç ani harektlerde oldukça yetenekli boş 3 şeritli yolda 3 vites dipgaz 60-70 km hızlarda çok ani şekilde sağ ve sola kırdım araç 4'üncü sağa kırmamda arkasını saldı ve ESP saysinde hemen topladı.
Şu zamana kadar karşılaştığım sıkıntılar.
-20 Bin km de arka rotin ayarları güncellendi bazen çukurlarda arka geziyor hissi veriyordu ben çok seviyordum yolda yaylana yaylana gitmeyi ama servis bakımdayken yapmış.
-Araç 15 binde sert frenlemelerde direksiyon titremesinden dolayı ön fren diskleri değişti tabi ön teker tabanlarıda yamulmuş bunu ögrendik lastikler michlen'di
-2 Defa sert çukura düştüm 1'inde bir şey olmadı ama diğerinde 2 tekerde balon çıktı bundan sonra ise direksiyon biraz garipsedi sokak çıkışlarında direksiyonu bıraktığımda toplamasını seke seke yapıyor çok zor anlaşılıyor ama yabancıların anlaması imkansız gibi birşey
-Deri direksiyon soyuldu terden yazın garantiden değiştirecem
-Kapı kollarından soyulmalar var bunlarda garantiden değişecek
-Şoför koltuğu kasislerde benle birlikte zıplıyor. bazen benle ön camdan birlikte çıkacağız diye korkuyorum. Ama servise soruduğumda güvenlik için diye saçma bir bahane söyledi bana
-Akıllılar arka pandizot'a Bas koymuşlar ama baslı müzik dinleyince zırr zırr titreme seside dinliyorum
-Gösterge panelleri ufaktan toz alamaya başladı aten çok kötü bir görünüme sahip
Begendiğim yanları
Araç 35 bin km'de ver çok bozuk yollarda kullanmama rağmen içiriden hala takırtı tıkıtı gibi bir ses gelmiyor.
Ses sistemi gayet tatmin edici şekilde bas vuruyor.
Bi-Xenon farlar oldukça etkili
Bol donanım ve konforu
Fren sistemi çok başarılı AFU sayesinde yüksek hızlarda pek kızaklama yapmıyorsunuz
Bakım masrafları çok düşük yakıt tüketiminin düşük olması çok boş gezmeye başladım.
Araç içi iyonize parfum sistemi hayli güzel ve gerekli bir sistem
Eller serbest sistemi o kadar milyarlar verilen araçta bile kapısını anahtar ile açarken ben kart cüzdanımda açıyorum