Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Merhabalar
1 2 hafta önce megane 1.5dci edc araç aldım. Aracın yeni olmasının da verdiği heyecanla aracın her tepkisini sürekli dinliyor ve izliyorum. İki maksimum üç kez 1-2 geçişi çok sarsıntısıydı ayrıca hem yetkili hem de özel servisin devir daim pompasının sesi dediği uyuz bir rulman/kayış/gıcırtı sesi geliyor. Artık siz nasıl yorumlarsanız. 1. ya da 2. viteste ayağımı gazdan çekince geliyor. Bugün de ilk defa "vites kutusunu kontrol ettirin" uyarısı aldım. İlk aracımı 20bin e aldım 6bin masraf yaptım defalarca yolda kaldım. Bu araçta da öyle olsun istemiyorum. Araç 65 binde alır almaz 1400 lira lastiklere 1400 ağır bakıma verdim. Geceleri beni rahat uyutacak bir araç diye düşünmüştüm ama bu vites kutusu işi beni bitirdi. Yolda kalana kadar kullanmalı mıyım yoksa yalova civarında tavsiyesi olan var mı? Bir arkadaş Gebze Renault servisini çok övmüş sanırım
 
Merhabalar
1 2 hafta önce megane 1.5dci edc araç aldım. Aracın yeni olmasının da verdiği heyecanla aracın her tepkisini sürekli dinliyor ve izliyorum. İki maksimum üç kez 1-2 geçişi çok sarsıntısıydı ayrıca hem yetkili hem de özel servisin devir daim pompasının sesi dediği uyuz bir rulman/kayış/gıcırtı sesi geliyor. Artık siz nasıl yorumlarsanız. 1. ya da 2. viteste ayağımı gazdan çekince geliyor. Bugün de ilk defa "vites kutusunu kontrol ettirin" uyarısı aldım. İlk aracımı 20bin e aldım 6bin masraf yaptım defalarca yolda kaldım. Bu araçta da öyle olsun istemiyorum. Araç 65 binde alır almaz 1400 lira lastiklere 1400 ağır bakıma verdim. Geceleri beni rahat uyutacak bir araç diye düşünmüştüm ama bu vites kutusu işi beni bitirdi. Yolda kalana kadar kullanmalı mıyım yoksa yalova civarında tavsiyesi olan var mı? Bir arkadaş Gebze Renault servisini çok övmüş sanırım

Bu sanziman konusu 2015 oncesi diyecegim ama 2016 bazi modellerde dahil ozellikle fluence ve meganlarin nerdeyse her birinin er ya da gec karsilasacagi bir problem. Arac garantideyse ne ala ama garanti yoksa vay halimize. Genelde yazilimsal olarak basit sekilde hallediliyor ama gel gelelim olay sanzimanda bittigi an nurtopu gibi bir 20.000 tl kucaginiza cokuveriyor. Hadi servis bakimli arac iyi niyet yaklasimi falani filani minimum 10.000 lira cikartir cepten. 1-2 gecis muhabbeti basladiysa gecmis olsun oncelikle size bu sarsinti ile yasamaya alisin derim zira elle tutulur bir cozumu yok. Servis yazilim atip basindan saviyor sizi yine araciniz garantiliyse degilse birde her yazilima 200-300 lira para oduyorsunuz. Yeni meganlarda kadjarlarda durum nasil bilemiyorum ama su ana kadar forumda bununla alakali bir sorun okumadim. Ama temelde ayni sanziman kullaniliyorsa onlarda bu sorunlar yakinda cikacaktir. He iyi tarafi ne kadar sikisik trafikte kalirsam kalayim isinma gibi bi sorun yasamadim cok sukur ama artik sanziman ile ilgili gorecegim hicbir ariza beni sasirtmaz o kadar cok cektim bu edc belasindan.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba arkadaşlar.bende de fluence var 2013 edc 94 binde bi kaç hafta önce ara sıra 1 den ikiye geçerken sarsıntı ve ses yapmaya başladı.hala devam ediyor.maise götürdüm usta aracı denedi çok yavaş hızlanarak denedi ustada yapmadı.durumu anlattım.içeriye araçda sorun yok demiş.aradım temsilciyi yazılım dedim .usta sorun yok demiş arıza yazmadığı sürece bişey yapılamazmış.arkadaşlar ne tavsiye edersiniz,sinir bozucu bi durum.ya daha çok ilerlerse ,daha büyük masraflar çıkartırsa.nereye başvurmak lazım.ne yapmak gerekir.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bende sorun sanırım anlık bir şeydi..bir daha goremedim problemi,lakin 1 den 2 ye gecisdeki sarsinti hala sinir bozucu
Bendede o sarsıntı ve ses var 1den 2 ye geçerken.ne yapabiliriz.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
aynı problem bendede vardı bılyelere baktır arabayı kaldırtıp bosa al lastıkleri cevır zaten anlasılır

İşte beklediğim gibi bir mesaj bence de konu bilyerlerle alakalı olabilir, çünkü şanzumanla alakalı hiç bir sorunum yok sadece ön taraftan ara ara çok sık değil gelen ses sol ön tekere yakın.

Bunu göstereceğim. teşekkürler
 
Merhaba arkadaşlar.bende de fluence var 2013 edc 94 binde bi kaç hafta önce ara sıra 1 den ikiye geçerken sarsıntı ve ses yapmaya başladı.hala devam ediyor.maise götürdüm usta aracı denedi çok yavaş hızlanarak denedi ustada yapmadı.durumu anlattım.içeriye araçda sorun yok demiş.aradım temsilciyi yazılım dedim .usta sorun yok demiş arıza yazmadığı sürece bişey yapılamazmış.arkadaşlar ne tavsiye edersiniz,sinir bozucu bi durum.ya daha çok ilerlerse ,daha büyük masraflar çıkartırsa.nereye başvurmak lazım.ne yapmak gerekir.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Oncelikle gecmis olaun ve aramiza ( sanziman sikintilalari dernegi ) hosgeldiniz. Sorun yeni baslamis ve kesilmeyecek bilginiz olsun. Olay tamamen uazilimsal ama renaultun elinde bunu cozecek bir yazilimda yok. Servis sanzimana zarari yok diyor ama adim gibi eminim ki 150000 gidecek sanziman 100000 de kucagimizda kalacak. İleride de muhtemel buyuk masraflar cikartacak ve bu yetmemis gibi onlarda sorunu cozmeyecek is en son sanziman degisimine kadar gidecek gelen sanziman da bir sure sonra aynisini yapacak. Bu olay ciddi anlamda mesai harcatti bana ve artik ugrasmamakla beraber araci satma karari aldim. O seri fluence ve meganlarin tamaminda bu sorun mevcut renault gibi bir marka nasil olurda bu olayi cozemez ve cozmek icin ugrasmaz hayret dogrusu. Olmayan modellerde de km biraz yukselince baslayacaktir merak etmeyin. Denizi gecip derede bogulmak degilde nedir acaba bu? Yazik gunah degil mi bu kadar kullaniciya. Turkiyenin en cok satan markalarindan biri ve sonuc ortada. Adamlar haliyle ariza gormediginden kayit bile acmiyorlar ama isin tuhafi her servis edc sanzimanin bu sikintisini biliyor ve gecmeyecegini bildikleri icin o an sorun yapmazsa sizi paketleyip gonderiyorlar. Mahkemeye versen bir ton ugras. Hakkini arayacaksin ama nerede? Kisacasi burasi turkiye ve bu millete bu yakisir kardesim demis adamlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bu şanzumanlar için benim söyleyeceklerim de var. Özellikle piyasa da bu çift kavrama furyası zaman içinde bir çok kişinin başının belası olacak. Neticede kuru bir sistem ve durmadan sürtünmeye ne kadar dayanacak? Firmalar tutturdu çift kavrama sistemler iyidir filan diye. Bana göre hiç bir halta yaramayan bir sistem. Sadece insanlar vites hızlı değişiyor bilmem az yakıyor falan filan diye bu sistemlere eşek yükü ile para verip resmen başlarına bela alıyorlar. Netice de bizler yarış yapan insanlar değiliz. Amacımız ulaşımızı sağlamak sorun yapamamak ise o zaman tam otomatik veya CVT sistemlerden şaşmamak. Para kolay kazanılmıyor özellikle bizim ülkemizde bu sistemlerin sorunlarına çözüm bulmak adına verilen bu paralar ile insanlar araç alıp biniyor. Şu sistemler firma söylemiyorum bakın para vermeyin ellerinde kalsın hepsinin. 100-150-250 bin demeden sorun yumağı haline gelen şeylere boşa para vermeyin. Paranıza zamanınıza yazık edersin. Başka bir şey değil.

cvt de 5 para etmez manuel gibi sorunsuz değil cvt den 2 araç şirketimde birde çok yakın arkadaşım çekmediği kalmadı yani edc cvt vs. otomatiklerin hepsinde sorun olabiliyor biraz şans işi ayrıca çift kavramaların hepsi kuru değildir özellikle yeni çıkan edc ler ve dsg lerde yağlı sistem kullanılıyor bilginize
 
Bu çift kavrama sistemler sadece trafik olmayan yerlerde iş yapar. Başka da bir şeye yaramaz. Neden? Özellikle bu çift kavrama sistemlerde ekonomi odaklı millete yedirilmekte. Bir marka için demiyorum. Genel yorumum. Ve bu ekonomi insanların aklını fazlaca karıştırıp sonra da insanlar çuval dolusu para veriyor. Sözde ekonomi yaptık. Neyse aradan biraz zaman geçiyor. Ses kokma ısınma derken artık canına tak ediyor. Nereden bulaştım demeye başlıyorsun. Eğer garanti bitti ise birde servis araca yukarıda arkadaşlar söylemiş 20 bin gibi bir masraf çıkarınca oh çift kavrama sayesinde koç gibi ekonomi yapmış oluyorsun. Eğer ki otomatik alacak isem eski klasik sisteme devam. Nerede? Ne halt edeceği belli olmayan sistemler ile uğraşmak yerine 1 litre fazladan yaksın aracım kafam rahat etsin. Zaten artık klasik otomatiklerde 6 ileri vitesler kullanılmaya başlandı. Mis gibi şanzuman aracının keyfine bakacaksın. Zaten bu çift kavrama milletin başına bela ettiler. Bu kadar sorunları olan bu sistemlerin birde ikinci eli var. Belli km gelmiş ve çift kavramaya sahip otomatik aracı almak harbiden yürek ister ve kalınca bir cüzdan. ;)
 
Bu çift kavrama sistemler sadece trafik olmayan yerlerde iş yapar. Başka da bir şeye yaramaz. Neden? Özellikle bu çift kavrama sistemlerde ekonomi odaklı millete yedirilmekte. Bir marka için demiyorum. Genel yorumum. Ve bu ekonomi insanların aklını fazlaca karıştırıp sonra da insanlar çuval dolusu para veriyor. Sözde ekonomi yaptık. Neyse aradan biraz zaman geçiyor. Ses kokma ısınma derken artık canına tak ediyor. Nereden bulaştım demeye başlıyorsun. Eğer garanti bitti ise birde servis araca yukarıda arkadaşlar söylemiş 20 bin gibi bir masraf çıkarınca oh çift kavrama sayesinde koç gibi ekonomi yapmış oluyorsun. Eğer ki otomatik alacak isem eski klasik sisteme devam. Nerede? Ne halt edeceği belli olmayan sistemler ile uğraşmak yerine 1 litre fazladan yaksın aracım kafam rahat etsin. Zaten artık klasik otomatiklerde 6 ileri vitesler kullanılmaya başlandı. Mis gibi şanzuman aracının keyfine bakacaksın. Zaten bu çift kavrama milletin başına bela ettiler. Bu kadar sorunları olan bu sistemlerin birde ikinci eli var. Belli km gelmiş ve çift kavramaya sahip otomatik aracı almak harbiden yürek ister ve kalınca bir cüzdan. ;)

Yeni nesil tork konvertorlu sanzimanlarda oldukca gelisti aslinda hem mekanik olarak neredeyse sorunsuz hemde vites gecisleri artik cift kavramalari aratmiyor. Ekonomi olrak belki fazladir ama sorunsuzluk adina tercih sebebi olabilir artik. Cift kavramadan yeterince cekmis biri olarak ya cok kaliteli bi cift kavrama yada yeni nesil tork konvertorlu almak is gorur ama yine de bu olay sans sistem olmayacak yerde ariza da verebilir :)


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
2014 makyajlı yüzle beraber edc lerin çatal denilen kronik sorunlu parçası değişti gerçekten de bunu gözlemledim kendi aracım 56 binde ve 1 den 2 ye geçişteki o ses yok aynı şekilde arkadaşım da 2015 touch plus var oda aynı şekilde ki onun aracı 73 binde sürekli üzerinden inmiyor şirkette ise 2012 model fluence ve 2013 megane var bir önceki makyajlı seriden bunlarda ise özellikle 1 den 2 ye ve 5 den 6 ya geçişte cırtlama oluyor üstelik 2013 megane kurumsal reklam departmanının arabası ve çok fazla kulanılmıyor 68 binde renault serviste ki usta bu çatalın 2014 ve sonrası son parti megane 3 ve fluence lerde farklı olduğunu belirtti yinede kesin bir ifade kullanamıyorum ancak aracımdan şuana kadar memnunum ama ALLAH kısmet ederse 1,5 sene sonra sanırım 75 bin km civarı satarım çünkü ister istemez otomatik vites korkutıyor insanı eşim için edc yi tercih ettim yoksa kendim illa otomatik seven biri değilim hatta çok fazla haftaiçi kullanmadığım için dizelede gerek yok benzinli 1,2 120 lik pevgeot 2008 ler çok hoşuma gidiyor.
 
Geri
Üst