Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Geçmiş olsun. Sıkıntılı durum. Benim araçta 150.000 de daha ne hata verdi ne işlem yaptık. Bi kaç kere yazılım gincellemesi yapıldı onun haricinde ellemedik. Son bakimda sanzimanda şanzıman yağı kacagi tespit edildi. Yağ şanzıman kecesinden siziyor fakat kece öyle illet bir yerdeki şanzıman motordan ayrilacak vs bir sürü işlem. Parça parası nerdeyse bedava ama gel gor ki iscilik devasa. Hal böyle olunca ve sanzimanda sorun yokken yaklaşık 15.000 km dir bu şekilde kullanıyorum. 1.5 saatlik dur kalk trafikte bile uyarı almadım fakat kalkislari hafif titreyerek yapmaya baslmaisti biraz daha kalsam o trafikte muhtemel uyariyi verecekti ama yol acilip hız artmaya baslayalinca şanzıman da normale dondu. Şimdi hal boyleyken hiç bir şekilde sanzimani actirip keceyi degistiresim gelmiyor. Yağ sizintisi çok minimal değil çok devasa da değil orta halli diyelim. Bu durum hem canimi kacak olması sebebiyle hemde sorun olmayan sanzimani actirip yaptirdiktan sonra basima dert olacak sorunlar çıkartacak endisesi ile ciddi şekilde sıkıyor. Benim araç 2014 model hatta şanzıman acilmisken beyin ve catallarin vs de guncel versiyon olan 2015 parcalari ile degistirirsem 1-2 kararsizligi ve 1-2 sarsıntılı gecisi de ortadan kalkacak şekilde beyanlari oldu. Yaklaşık 7-8 bin civari bir işlem. Bu sorunların tamamen ortadan kalkacagini bilsem inanin gozu kapalı yaptiririm ama berden bakaraaniz bakin her tarafta bir soru işareti olunca bende artık yolda kaldigi yere kadar kullanmaya karar verdim.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”

Size de geçmiş olsun. ama güncel parça diye bir şey yok, yanılgıya düşmeyin. ben aracı 2017 de yaptırdım, parça güncel olsaydı bu sorun tekrar oluşmazdı. Yani kullanılan parçalar hep aynı. Beyinle alakalı bir durum bende oluşmadı. Genel müdürlükle konuştuğumda da sorunun beyinden değil vites ayırma çatalından kaynaklandığını söylemişlerdi. Sıkıntı şu ki vites ayırma çatalı 1500 TL, ama onu değiştirdiğinizde debriyaj ayırma çatalı ve debriyaj setini de değiştiriyorsunuz, masraf büyüyor. Ve genel anlamda vardığım sonuç, aracı agresif kullanıyorsanız şanzımanınızın arıza verme ihtimali o kadar yükseliyor. Düşük devirlerde vites değişimi şanzımanı o kadar yormuyor. Haliyle arıza ihtimali daha düşük oluyor. Arıza verdiğinden beri aracı daha sakin kullanıyorum henüz aynı arızayı yaşamadım. Bakalım nereye kadar gideceğim..
 
Aynı hata ile bende aracı aldıktan 1 ay sonra karşılaştım. Ustam elektriksel aküyü değiştirelim dedi ben hemen karar vermeyeyim diye düşündüm ve tanıdığım bir akü bayine gittim test etti 15 dakika kadar baktı ölçtü normal dedi. Sonra bir sabah yolda kaldım çalışmadı bütün arıza kodlarını verdi. yetkili serviste orjinal aküsünü taktırdım hiç bir sorun ve hata mesajı kalmadı. Meğer üzerinde hala orjinal aküsü takılıymış.( 2014 otomatik fluence)
kısaca derim ki önce aküye bakın ve buradan başlayın.Bu şanzuman elektrikle çalışıyor desem abartmış olmam bu yüzden akü çok önemli.
 
Aynı hata ile bende aracı aldıktan 1 ay sonra karşılaştım. Ustam elektriksel aküyü değiştirelim dedi ben hemen karar vermeyeyim diye düşündüm ve tanıdığım bir akü bayine gittim test etti 15 dakika kadar baktı ölçtü normal dedi. Sonra bir sabah yolda kaldım çalışmadı bütün arıza kodlarını verdi. yetkili serviste orjinal aküsünü taktırdım hiç bir sorun ve hata mesajı kalmadı. Meğer üzerinde hala orjinal aküsü takılıymış.( 2014 otomatik fluence)
kısaca derim ki önce aküye bakın ve buradan başlayın.Bu şanzuman elektrikle çalışıyor desem abartmış olmam bu yüzden akü çok önemli.

Cok dogru genelde çoğu arıza akü den başlıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst