Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Arkadaşlar araç Ankara MAİS te testlere çıktı. Öncelikle ilgi ve alaka için Ankara Reno Mais e teşekkür ediyorum. Müthiş ilgilendiler. Yani kendinizi özel hissediyorsunuz. Çok hoşuma gitti. Müşteri memnuniyeti 10 üzerinden 10

Şikayetlerimi söylemiştim araç kaktığında yavaşlatığında sol ön taraftan böyle sürtünme sesi gibi geliyor diye, hızlandıkça kayboluyor yavaşlayınca çıkıyor. Vites geçişlerini de söyledim sirkeliyor diye.

Araçta Mais hiç bir sorun bulamamış, çıkan seside önce duymamışlar sonra bana araç tesliminde itiraz edince başka usta gitti geldi. ve bana Ses debriyaj çok ısındığında elektronik bir koruma yapıyor, sesi o çıkarıyor ama sorun yok dediler. Vites geçişlerinde de sıkıntı görmemişler, aracın gayet iyi durumda dediler. Hatta yanmayan birkaç lambayı değiştirip bagaj tereği kalkmıyordu onlarıda tamir edip güzelce yıkamışlar aracı, teslim ettiler. Ses e istediğim cevabı veremediler ama sorun yok demeleri içimi biraz rahatlattı ama ses arada devam ediyor. Kafamı da kurcalamıyor değil...

Vites geçişleri iyi aracı sert kullanın dediler
 
Arkadaşlar araç Ankara MAİS te testlere çıktı. Öncelikle ilgi ve alaka için Ankara Reno Mais e teşekkür ediyorum. Müthiş ilgilendiler. Yani kendinizi özel hissediyorsunuz. Çok hoşuma gitti. Müşteri memnuniyeti 10 üzerinden 10

Şikayetlerimi söylemiştim araç kaktığında yavaşlatığında sol ön taraftan böyle sürtünme sesi gibi geliyor diye, hızlandıkça kayboluyor yavaşlayınca çıkıyor. Vites geçişlerini de söyledim sirkeliyor diye.

Araçta Mais hiç bir sorun bulamamış, çıkan seside önce duymamışlar sonra bana araç tesliminde itiraz edince başka usta gitti geldi. ve bana Ses debriyaj çok ısındığında elektronik bir koruma yapıyor, sesi o çıkarıyor ama sorun yok dediler. Vites geçişlerinde de sıkıntı görmemişler, aracın gayet iyi durumda dediler. Hatta yanmayan birkaç lambayı değiştirip bagaj tereği kalkmıyordu onlarıda tamir edip güzelce yıkamışlar aracı, teslim ettiler. Ses e istediğim cevabı veremediler ama sorun yok demeleri içimi biraz rahatlattı ama ses arada devam ediyor. Kafamı da kurcalamıyor değil...

Vites geçişleri iyi aracı sert kullanın dediler
Simdi guler yuzle sorunu cozmus olmuslar benim anladigim gule gule kullanin aracinizi artik sizde

SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Herkese Merhaba,
Aracımı bugün ASF Gebze Yetkili Servisinden teslim aldım. Aracımın onarımı gerçekleştirilmiş ve gayet iyi hale getirilmiştir. Ödediğim rakam 3000 TL civarında. Gerçekten ciddi bir indirim oldu. Herkese tavsiyem ciddi sorunlarda hatta bakımlarınızda bile yetkili servisi tercih etmenizdir. ASF Gebze şubedeki servis danışmanı Cihan Bey'in büyük desteği sayesinde aracımın sorunu çözüldü. Kendisini de kesinlikle tavsiye ederim. Gittiğinizde mutlaka kendisini bulun, çok yardımsever bir arkadaş. Herkese sorunsuz ve hayırlı yolculuklar dilerim.
İyi günler.

Herkese Merhaba,

Aracımla geçen gün çengelköy tarafına gittim, aracı park ettim normal bir şekilde hiçbir problem yoktu. Sonra aracımın yanına geldiğimde çalıştırmaya çalıştığımda "Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz" diyordu ve araç hiçbir şekilde marş almıyordu. Yetkili servisteki arkadaşımı aradım ve aracın çekilmesi gerektiğini söyledi, kasko şirketi de çekici hizmetini anadolu yakasında herhangi bir yer deyince mecburen Gebze yerine Kartal daki ASF Renault Yetkili Servise bıraktırdım. Bugün kayıt falan açıldı, bakalım sonuç ne olacak. Daha 1500 km olmadı debrijay seti değişeli neden oldu anlamadım, vites kilitlenmiş ve fren şişmişti ve marş almıyordu sorun bu, göstergede de malum sorun. Bekliyorum haber gelmesini bakalım ne diyecekler. Bıktım EDC!!!
 
Son düzenleme:
Merhaba,

2013 Captur 1.2 TCI sahibiyim. Geçen hafta İstanbul içi akıcı trafikte 20km sürüşün sonlarına doğru "vites kutusunu kontrol ettirin" hatası ile birlikte araç 2-4-6-R viteslerine geçmedi. Bir şekilde park edip, 6-7 saat sonunda tekrar çalıştırdım ve yine 20km lik bir sürüş gerçekleştirdim. Tam parkederken yine aynı hatayı verdi. Bugün, İstanbul Bayrampaşa Acarın ustasıyla kısa bir test sürüşüne çıktım. Bu süre içerisinde arıza tekrarlamadı ancak ustanın söylediği şuydu "özellikle rampa çıkışlarında gaza yüklenin araç vites küçültüp devam etsin. Yoksa debriyaj ısınır ve bu tip hataları alırsınız. Ciddi bir problem olduğunu düşünmüyorum ama bilgisayara bağlayıp kontrol edeceğim". Şu an araç hem bu problem hem de periyodik bakım için serviste. Gelecek cevabı bekliyorum.
 
Herkese Merhaba,

Aracımla geçen gün çengelköy tarafına gittim, aracı park ettim normal bir şekilde hiçbir problem yoktu. Sonra aracımın yanına geldiğimde çalıştırmaya çalıştığımda "Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz" diyordu ve araç hiçbir şekilde marş almıyordu. Yetkili servisteki arkadaşımı aradım ve aracın çekilmesi gerektiğini söyledi, kasko şirketi de çekici hizmetini anadolu yakasında herhangi bir yer deyince mecburen Gebze yerine Kartal daki ASF Renault Yetkili Servise bıraktırdım. Bugün kayıt falan açıldı, bakalım sonuç ne olacak. Daha 1500 km olmadı debrijay seti değişeli neden oldu anlamadım, vites kilitlenmiş ve fren şişmişti ve marş almıyordu sorun bu, göstergede de malum sorun. Bekliyorum haber gelmesini bakalım ne diyecekler. Bıktım EDC!!!

Evet arkadaşlar yetkili servisten bilgi geldi. Şanzıman beyni arızalanmış ve 3400 TL civarı bi ücret talep ettiler, konuyu Renault Türkiye ile paylaşmışlar, yarın muhtemelen bilgi gelecek. Detaylı yine bilgilendirmede bulunacağım.
 
Evet arkadaşlar yetkili servisten bilgi geldi. Şanzıman beyni arızalanmış ve 3400 TL civarı bi ücret talep ettiler, konuyu Renault Türkiye ile paylaşmışlar, yarın muhtemelen bilgi gelecek. Detaylı yine bilgilendirmede bulunacağım.

Merhaba,

Yarın demişim ama ben aradıktan sonra anca söylediler. ASF Kartal servisinden hiç memnun kalmadım. Şimdi konuyu ben anlatayım. Aracı ben 137000 km de aldım. 137500 km de debriyaj setini ASF Gebze de değiştirttim, güzel bir indirimle. Sonra 139045 km bu sefer şanzıman beyni dendi yukarıda gördüğünüz üzere ve Renault 80000 km den sonra pek yetkili servise uğramadığı için araç indirim yapmadı. Ben de konuyu Renault Türkiye ye tekrar yazdım. Bir önceki daha 1500 km olmuşken ben tekrar aynı arıza kodunu alıyorum beyin diyolar ve orada aldığım indirimi sağlamıyorlar yardımcı olmuyorlar. Haklılar evet benden önceki sağdık bir yetkili servis müşterisi değil ama benim yetkili servise götüreceğim her zaman zaten bir önceki sorunda belli, arıza alır almaz zaten yetkili servise sokmuşum. Bu mudur yardımcı olmak! Oradan da hala cevap gelecek 1 hafta oldu. Geçen Cuma günü servise gittim ne müşteri hizmetleri var ne de servis danışmanından başka görüşebileceğim bir yetkili. Renault çok samimi söylüyorum, müşteri memnuniyeti konusunda 0 0 0. Yıllarca Opel de çalıştım ben bu kadar ilgiliz bir müşteri hizmetleri ağı görmedim. Mecburen parasını verip yaptıracağız. Bakalım bekliyoruz hala araba 1 haftadır yatıryor orada. Valla kimseyi dinlemedim alma dediler, keşke dikbaşlılık yapmasaydımda almasaydım. Renault hakaten çok amatör. Buradan sesleniyorum. KESİNLİKLE RENAULT EDC ŞANZIMAN ALMAYIN. KESİNLİKLE....
 
2012 model megane 3 dizel edc aracım var.
yokuş çıkarken 6 dan 5 düştüğü anda bir metal sürtünmesi sesi geliyor.
(bereket 1 den 2 geçerken silkinme yapmıyor.)

servise gittim. vites ayırma çatallarının değişmesi gerek dediler.
yağ kaçağı ve terleme sorunu var dediler.
açılınca da baskı balataya bakılacak değişmesi gerekiyorsa değişecek dediler.

buraya dikkat
vites ayırma çatalları, yağ vs. için 5.200 TL.
eğer baskı balata değişecekse de bir 5.000 TL civarı
artı işçilik dediler. (işçilikle birlikte 13-14 bin TL)
bu fiyatların daha da yüksek çıkma ihtimali var dediler.
hemen kaçtım. :)

Renault kullanıcılara yardımcı olmuş İstanbul'da inanlar servisini mail çektim.
(Antalyalıyım)ordan saolsun servis müdürü aradı.durumu anlattım.
olmadı İstanbul'a geleceğim dedim.

bu problemin çoğu edc olduğu kronik bir sorun olduğunu
sürüşü etkilemediği ancak sürücüyü rahatsız ettiğinden bahsetti.
hatta değiştirsen bile tekrar olmama garantisinin olmadığını söyledi.
yani değiştirsem bile 5-10 bin km sonra tekrar olabilir diyor.

şehir içinde bu sorun hiç yapmıyor. sadece şehirler arası yolda
100km üzerinde yokuş çıkarken vitesi 6 dan 5 e düşürünce yapıyor.
bende yaptırmadım.

ancak son aldığım duyumlar ;
yeni nesil vites ayırma çatalı çıkmış. Fransa'dan geliyormuş.
bu sorun bu yeni nesil vites ayırma çatalında olmuyormuş..

bekliyoruz..
sanayide yapan yok. paşa paşa servise yamulacağız..
yada aracı satıp kurtulacağız.
 
Merhaba,

2013 Captur 1.2 TCI sahibiyim. Geçen hafta İstanbul içi akıcı trafikte 20km sürüşün sonlarına doğru "vites kutusunu kontrol ettirin" hatası ile birlikte araç 2-4-6-R viteslerine geçmedi. Bir şekilde park edip, 6-7 saat sonunda tekrar çalıştırdım ve yine 20km lik bir sürüş gerçekleştirdim. Tam parkederken yine aynı hatayı verdi. Bugün, İstanbul Bayrampaşa Acarın ustasıyla kısa bir test sürüşüne çıktım. Bu süre içerisinde arıza tekrarlamadı ancak ustanın söylediği şuydu "özellikle rampa çıkışlarında gaza yüklenin araç vites küçültüp devam etsin. Yoksa debriyaj ısınır ve bu tip hataları alırsınız. Ciddi bir problem olduğunu düşünmüyorum ama bilgisayara bağlayıp kontrol edeceğim". Şu an araç hem bu problem hem de periyodik bakım için serviste. Gelecek cevabı bekliyorum.

Merhaba,

Yukarıda bahsettiği konu ile alakalı Bayrampaşa Acar beyin arızası tespit etti. Aracım garantili olmamasına rağmen ücretsiz olarak değişim sağladılar. Şu an için herhangi bir sorun yok. Kendilerine çok teşekkür ediyorum. Özellikle çalışanlardan Hakan Bey konu ile çok ilgililendi. Kendisine de ayrıca teşekkür ediyorum.
 
Merhaba,

Yukarıda bahsettiği konu ile alakalı Bayrampaşa Acar beyin arızası tespit etti. Aracım garantili olmamasına rağmen ücretsiz olarak değişim sağladılar. Şu an için herhangi bir sorun yok. Kendilerine çok teşekkür ediyorum. Özellikle çalışanlardan Hakan Bey konu ile çok ilgililendi. Kendisine de ayrıca teşekkür ediyorum.


2,5 milyonluk nüfuslu Antalya'da 1 tane yetkili servis var. ve burnundan kıl aldırmıyor.
istersen çırpın. servis o kadar yoğunki size muhtaç değiller. ilgilenen yok. yazık..

servis konusunda çok şanslısınız.
 
Merhaba, Nisan ayında 74bin km'de aldığım 2012 model fluence 110 beygirlik EDC şanzımanlı aracımda bir iki ay sonra Vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısıyla karşılaştım. İlk yandığında 10 dk içinde kayboldu fakat sonrasında kalıcı oldu. 2-4-6 ve R viteslere geçmiyordu şanzıman. Daha sonra buradan yazılanları da okuyarak Bursa-Mais' e başvurdum. Biraz uzun sürse de yazışmalar sonucunda hiç bir ek ücret talep etmeden problemli olan beyinleri değiştirdiler. Alırken yetkili servis bakımlı olsun diye araştırıp verdiğim fiyat farkının avantajını gördüm. Eğer aracınız yetkili servis bakımlıysa bu tarz problemlerde sanayiyle vakit kaybetmeden Renault ile görüşmenizi tavsiye ederim. Herkese iyi günler
 
Geri
Üst