Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Aracinizi durdurdugunuzda once n konumuna alin el frenini cekin frenden ayaginizi cekin arac bi boslugu alsin ve tekrar frene basin. Ve p konumuna alin. Bakalim bu sekilde yike problem yasayacakmisimiz ?


Genelde o şekilde yapıyorum ama yinde dediğinizi deneyeyim.bilgilendirme için teşekkürler
 
EDC Vites Sorunu

Herkese iyi akşamlar.

Arkadaşlar bu akşam 2012 model Megane III 1.5 dci Touch EDC aracımda vites kutusunu kontrol ettiriniz şeklinde arıza uyarısı belirdi bilgi ekranında. Sonrasında 2-4-6 ve R vites gitti, sadece 1-3 ve 5. vites çalışıyordu.
Hemen aracı yakındaki bir yetkili Renault servisine götürdüm ve kısmet olursa yarın kontrol ettireceğim.
Daha öncesinde bu tip bir problem yaşayan veya benzeri sorunu duyan arkadaşlarımız deneyimlerini ve tecrübelerini paylaşırsa memnun olurum.
Bir de eğer şanzımanda gerçekten bir sorun varsa garanti kapsamında değiştirilir mi?


2013 model fluence (icon) otomatik araç sahibiyim. aracı yaklaşık 1 buçuk yıldır sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. yaklaşık 2 ay önce araçla çarşıya gittim 1 saatlik işim vardı hallettim eve geri gelecekken aracın bilgi ekranında vites kutusunu kontrol ettiriniz diye uyarı çıktı. ben stop edip tekrar çalıştırdım yine ekrana aynı hatayı verdi. bende normal bir şekilde ama daha dikkatli olarak aracı kullanmaya çalıştım. araç giderken vites aralıklarının çok uzun tuttuğunu gördüm. vitesi manuel e aldığımda 1-3 ve 5 inci vitesleri kullanmadığını gördüm. araçta sadece 2-4-6 ve geri vitesleri kullanıyordu. eve vardım stop ettim. 3 saat sonra bi bakayım hata verecekmi diye çalıştırdım hata yoktu ve 1-3-5 vitesleride aktifti. bende bir anlık hata verdi diye düşündüm. ertesi günü sabah aracı çalıştırdığımda gösterge ışıkları kısılır gibi oldu ve bilgi ekranında vites kutusunu kontrol ettiriniz diye uyarı verdi sonra hata ekrandan kayboldu. aracı çalıştırırken göstergelerin kısılmasının nedeninin aküden kaynaklı olacağını düşündüm. aküyü ölçtürmeye gittim ve birkaç bayiden fiyat almak için bayi bayi dolaştım. aracı her çalıştırdığımda göstergeler daha fazla kısılıyor ve vitesi kontrol ettirin uyarısı çıkıyordu. en son akü fiyatını uygun veren yere gittim ve ölçtürdüm akü neredeyse bitik olduğu çıktı. bu arada aracı bilgisayara bağlattım hafızada arıza kaydı olmadığını gördük. aracın üzerinde 60 Amperlik akü oluyor. ben yenisini 72 Amper lik taktırdım. daha ilk çalıştırdığımdan beri ne hata veriyor nede başka bir sorun. aküyü değiştirerek vites sorununu bir şekilde çözüldü. bence araç ilk çalıştırıldığında bütün fonksiyonlarını test ettiği için akününde zayıf olması nedeniyle şanzumanı test edemiyor ve bazen 1-3-5, bazende 2-4-6-R viteslerini grup olarak devreden çıkarıp vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısını veriyor. Aküyü değiştireli 2 ay oldu hiç vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısı vermedi. geçmiş zamanlarda bu arıza için beyin falan değiştiğini okudum. garanti varken sorun yok ama garantisi bitmişse çok fazla maliyetli oluyor. siz bu hatayı aldıysanız ilk işiniz aküyü ölçtürmek olsun. faydalı olurum inşallah. herkese aracını kazasız belasız kullanma dileğiyle. iyi günler.
 
Cümleten selamun aleykum.Endüstriyel elektronikçiyim ve kart tamiri ile uğraşıyorum.
2013 model touch plus edc fluence kullanıcısıyım.
Son kar yağışlarında aşırı patinajda kaldım.
Bazılarının yaşadığı 1. vitesten 2.vitese geçişlerdeki sarsıntı ve ses benim aracımda da mevcut.

3 gün önce vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı aldım.Forumda okuduklarımdan anladığım kadarıyla bu arıza sadece mekanik sebeplerden ötürü çıkmıyor sanırım.Tahminime göre aracımda akü değişimi yapıldıktan sonra bu arızayı vermeye başladı.Çünkü o ana kadar arıza uyarısı vs. almamıştım.Aküyü değiştirirken araç çalışır vaziyette değiştiriyorlar , o esnada da acemilik edip grup -(şase ) hattından bir kabloyuda gevşettiler ve araç o esnada stop eder gibi silkelendi.Hemen uzanıp, gevşek ucu elimle bastırdım ve araç toparladı.Vites kutusu aşırı sıcakken ve yokuş kalkış devre dışı iken yapılan akü değişiminden sonraki ilk çalıştırmamda yine uyarı verdi.Ardından birkaç çalıştırmadan sonra arıza uyarıları düzeldi.
Ama sonrasında eski akü ile ayağımı frenden aldığım zamanki gitme isteği yeni akümde çok zayıflamıştı.Burda kalibrasyonun bozulduğu belli oldu.Herhalde kalibrasyon fabrika ayarına döndü.

Elektrik tesisatındaki herhangi aşırı yük ya da çakmaklıkta yanlışlıkla kısa devre gibi faktörlerin bu şanzıman yazılımını etkilediği aşikar..

Aracım şimdilik başka hata uyarısı vermedi.Ancak kalibrasyon ve yazılım güncellemesi yapmayı deneyeceğim.Değişiklik olursa da buradan paylaşacağım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bu arada benim araçta sadece 1.vides iptal olmuştu hatayı aldığımda geri kalan tum vides ler faal durumda idi.
 
Birebir aynı problemimiz var. 21 Ocakta yani 3 gün önce ilk kez 1. vitese geçmedi araba. Ki bundan 1 sene bile olmadan önce garantiden şanzumanla ilgili baya bir şeyi değişti arabanın. Bendeki sorun vitesi R ye aldıktan sonra D ye 1 e geçmiyor. Bir kez de giderken 1 e düşmedi diğer tüm vitesler çalışıyor. Tekrar servise gideceğim bakalım ne diyecek. sizde nedir son durum?
 
beyin değişti şimdilik sorun yok bakalım ne olacak
 
Geçmiş olsun.İnşallah bir daha sıkıntı çıkarmaz.
 
Selamlar arkadaslar. 2012 model yaklasik 80bin km'de scenic model otomobilim var. Araci ilk aldigim seneden beri zaman zaman vites kutusuyla ilgili arizayi verip 1,2 ve 3 no'lu vitesler devre disi kaliyordu. Motoru kapatip acarak kolayca duzeltebildigimden pek kafama takmamistim dogrusu. Fakat 2016 senesinde hem bu arizayi biraz daha sik gostermesi hem de esimin detayini bilmemesi nedeniyle bu arizadan dolayi kisa sure de olsa trafikte kalmasi nedeniyle hala gitmekte oldugum yetkili servise basvurmaya karar verdim. Oncesinde Renault merkez ile iletisime gecip kayit olusturdum.Servisteki bilgisayar kontrolunde bir ariza kodu vermedi.Herhangi bir cozum yolu bulunamamis vaziyette tatsiz tuzsuz ayrildiktan bir gun sonra tekrar davet ettiler. 1,2 ve 3 no'lu vitesleri ayarlayan motor'u/sistemi degistirip denememi istediler.Eger tekrar ariza verirse bu sefer beyin denemesi yapacaklar. Su an icin maddi olarak birsey yansitmadilar. Durumumu Renault merkez'de takip ettigi icin cuzzi bir katki isteyecekler gibi gozukuyor. Bakalim umarim problemim tamamen cozulmustur.
 
Merhabalar,
Ben de EDC mağdurlarına eklendim sanırım.
2013 Model Megane Sport Tourer 1.5 dci EDC aracım var. 02.06.2016 tarihinde 98.000 km de iken satın aldım. Aracın 100.000 bakımlarını garantisi bitmesine rağmen 21.10.2016 tarihinde ASF otomotivde yaptırdım. Hatta müşteri memnuniyeti adına soyulan vites topuzu ve kararan direksiyon simidini yenisiyle ücretsiz değiştirdiler. Aracım şu an 102.500 km. de (ne kadar kullanıldığını düşünün artık) 1,5 yaşında çocuğum olduğu için bu aracı aldım. Uzun yol kullanımlarında sollamaya çıkarken gaza yüklendiğimde araç vites küçültürken (6 dan 5 e) şanzumandan dişli sesi duyuyordum. Bunu pek takmıyordum çünkü normal kullanımda böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Lakin bugün pendik sahil yolunda trafiğe girdim. Gaza basıyorum araç bağırıyor Devir 3500 e çıkıyor ama vites değişmiyordu. Sonra gözümü sağa kaydırdığımda "Vites Kutunusunu Kontrol Ettirin" uyarısı aldım. Vitesi manuele aldığımda 1-3-5 gözükmüyordu. Aracı sağa çekip durdurdum. Tekrar çalıştırdığımda uyarı silindi. Daha sonra hava alanına gittim. Dönüş yolunda yine pendik trafiğindeyken aynı arızayı verdi. Olduğum yerde aracı kapatıp tekrar çalıştırdım arıza tekrar silindi. Daha sonra aynı sorunla karşılaşmadım. (Henüz üzerinden 15 km geçmedi) Lakin forumlara ve özellikle burada yazılanlara baktıktan sonra aynı kronik sorunla karşı karşıya olduğumu anladım. Açıkcası hiç servisle falan görüşmeden direk olarak sikayetim.com ve sikayetvar.com a şikayetlerimi, bu kronik sorunun renault dan kaynaklandığını beyan ederek 1 kuruş dahi ödemeyeceğimi belirterek sorunumun çözülmesini istediğimi belirttim. Sonuçları önümüzdeki hafta içerisinde göreceğim artık. Neticeyi yine burada sizlerle paylaşırım.
 
Merhabalar,
Ben de EDC mağdurlarına eklendim sanırım.
2013 Model Megane Sport Tourer 1.5 dci EDC aracım var. 02.06.2016 tarihinde 98.000 km de iken satın aldım. Aracın 100.000 bakımlarını garantisi bitmesine rağmen 21.10.2016 tarihinde ASF otomotivde yaptırdım. Hatta müşteri memnuniyeti adına soyulan vites topuzu ve kararan direksiyon simidini yenisiyle ücretsiz değiştirdiler. Aracım şu an 102.500 km. de (ne kadar kullanıldığını düşünün artık) 1,5 yaşında çocuğum olduğu için bu aracı aldım. Uzun yol kullanımlarında sollamaya çıkarken gaza yüklendiğimde araç vites küçültürken (6 dan 5 e) şanzumandan dişli sesi duyuyordum. Bunu pek takmıyordum çünkü normal kullanımda böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Lakin bugün pendik sahil yolunda trafiğe girdim. Gaza basıyorum araç bağırıyor Devir 3500 e çıkıyor ama vites değişmiyordu. Sonra gözümü sağa kaydırdığımda "Vites Kutunusunu Kontrol Ettirin" uyarısı aldım. Vitesi manuele aldığımda 1-3-5 gözükmüyordu. Aracı sağa çekip durdurdum. Tekrar çalıştırdığımda uyarı silindi. Daha sonra hava alanına gittim. Dönüş yolunda yine pendik trafiğindeyken aynı arızayı verdi. Olduğum yerde aracı kapatıp tekrar çalıştırdım arıza tekrar silindi. Daha sonra aynı sorunla karşılaşmadım. (Henüz üzerinden 15 km geçmedi) Lakin forumlara ve özellikle burada yazılanlara baktıktan sonra aynı kronik sorunla karşı karşıya olduğumu anladım. Açıkcası hiç servisle falan görüşmeden direk olarak sikayetim.com ve sikayetvar.com a şikayetlerimi, bu kronik sorunun renault dan kaynaklandığını beyan ederek 1 kuruş dahi ödemeyeceğimi belirterek sorunumun çözülmesini istediğimi belirttim. Sonuçları önümüzdeki hafta içerisinde göreceğim artık. Neticeyi yine burada sizlerle paylaşırım.


geçmiş olsun aynı sorun bendede vardı. Antalyadaki servisler
o kadar ilgisizki renault şikayet yazıyorum. hemen antalyadaki servis arıyor
dosya açtık diyorlar. bir sonuç çıkmıyor. 3 kere şikayet yazdım 3 defa arandım.
ama bir sonuç çıkmadı.. aradan 6 ay geçti..

renaulta yazdığım şikayet numaralarını tek tek kayıt ediyorum.
geçenlerde renault MH aradılar sorununuz çözüldümü diye sordular.
hayır dedim. bir dahada arayan olmadı.

en iyisi satıp kurtulmak.
 
Geri
Üst