Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

clio 3 hb dizel quickshift
Yoğun trafikli yokuş dur kalklı trafikte araç vites kutusunu kontrol ettiriniz arızası verdi
dur kalk esnasında yol biraz açılıp hızlanmaya başlayınca 3 den dörde geçerken bu ikazı veriyor ve araç yolda giderken tekrar normale dönüyor

bu sorunu herkez değişik varyasyonlarıyla yaşıyor anlaşın,
yardımlarınızı ve usta önerilerinizi rica ederim.

sağlıcakla


buraya bir sorun isterseniz

http://www.renpazrenaultservisi.com/icerik/7/otomatik-sanzuman.html
 
Ben istanbuldayım , çok teşekkürler
 
5. Vitesten 6. Vitese geçişte sürtme sesi vardı. Sağolsunlar servis çok ilgiliydi. Sorun debriyaj setinden dediler. Garntisi olmamasına rağmen geliştirilmiş debriyaj seti takıldı birde debriyaj ayırma çatalı gibi bir kaç parça değişti( bu parçalar bu sorunlardan dolayı geliştirmeler yapıldı ve fransadan geldi denildi. Hatta ilk defa sizin araba uygulanacak denildi). Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum hiçbir sorun yok. 10 bin tl masrafı vardı, ücret almadılar.
 
5. Vitesten 6. Vitese geçişte sürtme sesi vardı. Sağolsunlar servis çok ilgiliydi. Sorun debriyaj setinden dediler. Garntisi olmamasına rağmen geliştirilmiş debriyaj seti takıldı birde debriyaj ayırma çatalı gibi bir kaç parça değişti( bu parçalar bu sorunlardan dolayı geliştirmeler yapıldı ve fransadan geldi denildi. Hatta ilk defa sizin araba uygulanacak denildi). Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum hiçbir sorun yok. 10 bin tl masrafı vardı, ücret almadılar.
Maşallah
 
5. Vitesten 6. Vitese geçişte sürtme sesi vardı. Sağolsunlar servis çok ilgiliydi. Sorun debriyaj setinden dediler. Garntisi olmamasına rağmen geliştirilmiş debriyaj seti takıldı birde debriyaj ayırma çatalı gibi bir kaç parça değişti( bu parçalar bu sorunlardan dolayı geliştirmeler yapıldı ve fransadan geldi denildi. Hatta ilk defa sizin araba uygulanacak denildi). Yaklaşık 5 aydır kullanıyorum hiçbir sorun yok. 10 bin tl masrafı vardı, ücret almadılar.


şaşkınlıklar içinde okudum. sizin adınıza çok sevindim.

Hangi ildesiniz hangi servis? ve bunun için ilk nereye ve nasıl başvurdunuz?
derdinizi nasıl anlattınız?

yardımcı olurmusunuz?
 
Pek çok yorum atılmış. hepsini okuyamadım
2011 de satın aldığım megane privillage de Aynı sorunu ( vitesin R246 ya geçip 135 e geçmemesi) problemini yaşayan ve servisteki cotech le birlikte 28 gün bu konuyu araştıran bir dili yanmış olarak. Bizim arızamız EDC üzerindeki Elektrovana denilen ve EDC üzerinde iki adet bulunan vites değiştirme robotundan çıkmıştı. şöyle ki R246 yı bir elektomotor 125 i diğer bir elektromotor sürüyor. bizde 135 e giden motor sıkıntılı çıktı. Bu demde araç hep vites kutusu yada debriyaj uyarısı verdi. Bizim cotech debriyaj ayarlarındaki anormallikten kaynaklı o taraftan yürümedi. yani atıyorum debriyajlardan bir tanesine 3mm yazıyordu bir diğerine 27mm böyle bir fark olamaz diye o taraftan gitmedi hiç. yazılım güncelmememizde bi işe yaramadı. 135 i değiştiren motoru değiştirdiler sonrasında yazılımı kabul etti yeni yazılımla birlikte araç eskisi gibi olmuştu. Belki faydası olur sıkıtıntıyı yaşayanlar için.
Herkese selamlar.
 
Arkadaslar merhaba ,
Oncelikle aracim 2012 fluence dynamiq edc sanziman118 bin km'de. Aracim yaklasik bir ay once olmadik bir yerde karadenizin yaylalarinda yolda giderken bir anda vites devreden cikti ve bos vites modunda durdu stop ettim tekrar calistirmak istedim fakat hic bir tepki vermedi ekranda sirasiyla vites kutusunu kontrol ettirin esp yi kontrol ettirin yokus kalkis destegini kontrol ettirin uyarilarini verdi. Ne kadar ugrastiysak da olmadi yaklasik 3 saatlik cesitli aku takviyesi dahil calismalar bosa cikti. Mecbur araci oldugu yerden ite kaka yol kenarina alip biraktik gunlerden cumartesiydi servisi aradim ertesi gun gelebilecegini sadece arizayi tespit edebilecegini onarim garantisi veremeyecegini ve sadece gelmek icin 300 tl istedi ve bayram tatili oldugu icin ancak bir sonraki cuma servisin acilacagini soyledi buna ragmen mecbur tamam dedik ve geceyi orda gecirdik. Ertesi sabah kalktim aracin yanina gittim bi deneyeyim dedim arac calisti. Servisler tatilde oldugu icin Allaha emanet bindik araca ve ordan persembe aksami istanbula donmem gerekti cok sukur sikintisizda donduk. Yolda baska bi sikinti cikarmamasina ve bi daha ariza vermemesine guvenerek servis zamani 120 bin olmasini bekleyeyim dedim. Ve gectigimiz cumartesi yine ayni sey oldu ve aracim sirketin otoparkinda eve donecegim vakit calistirdigim esnada yine vites kutusu yokus kalkis esp hatalarini sirasiyla vermeye basladi stop ettim tekrar calistirayim dedim fakat nafile kaldi orda biraktim metrobusle dondum pazartesi servise goturum diye. Aracin tum bakimlari zamaninda yapilmis ve hic bugune kadar bu hatayi vermemisken simdi bu kadar arizayi biriktirip tek seferde vermesi neden olabilir ve bi aracin insani yolda birakma potansiyeli bu kadar yuksek olabilirmi forumda okudugum kadariyla arac resmen saatli bomba misali 100 bini gectimi basliyo sapitmaya. Aracimi begeniyorum seviyorum fakat seven sevdigini yolda birakirmi yaa ayiptir :(
 
Merhaba
aracım 2011 model megane 3 edc geçen ay eksoz emisyon uyarısı verdı. Aracı yetkili servise götürdüm. Tork konvertörü arızası verdiğini ve debriyaj setinin değişmesi gerektiğini söylediler. Maliyet olarakta 7000 tl istediler. Aracın vites geçişlerinde hiç bir sıkıntı yok. Bana her şey normal gibi geliyor. Aranızda bu tarz bir problemle karşılaşan var ise yardımcı olabilir mi? Sanırım bu araçlarda kronik sıkıntı var. Araba daha 73000 de yetkili servis neredeyse hiç ilgilenmedi. İster yaptır ister yaptırma gibi bir havaları var. Açıkçası baya bir moralim bozuldu. Biraz üsteleyince reno nun indirimini de kullanarak 5000 tl ye yapabileceklerini söylediler. Ben Türk insanın reno tarafından açıkça kaldırıldığına inanmaya başladım. Bir şanzıman bu kadar sorunlu olmamalı. Olsa bile ayıplı malı satan şirket ürününün arkasında olmalı.
 
Arkadaslar merhaba ,
Oncelikle aracim 2012 fluence dynamiq edc sanziman118 bin km'de. Aracim yaklasik bir ay once olmadik bir yerde karadenizin yaylalarinda yolda giderken bir anda vites devreden cikti ve bos vites modunda durdu stop ettim tekrar calistirmak istedim fakat hic bir tepki vermedi ekranda sirasiyla vites kutusunu kontrol ettirin esp yi kontrol ettirin yokus kalkis destegini kontrol ettirin uyarilarini verdi. Ne kadar ugrastiysak da olmadi yaklasik 3 saatlik cesitli aku takviyesi dahil calismalar bosa cikti. Mecbur araci oldugu yerden ite kaka yol kenarina alip biraktik gunlerden cumartesiydi servisi aradim ertesi gun gelebilecegini sadece arizayi tespit edebilecegini onarim garantisi veremeyecegini ve sadece gelmek icin 300 tl istedi ve bayram tatili oldugu icin ancak bir sonraki cuma servisin acilacagini soyledi buna ragmen mecbur tamam dedik ve geceyi orda gecirdik. Ertesi sabah kalktim aracin yanina gittim bi deneyeyim dedim arac calisti. Servisler tatilde oldugu icin Allaha emanet bindik araca ve ordan persembe aksami istanbula donmem gerekti cok sukur sikintisizda donduk. Yolda baska bi sikinti cikarmamasina ve bi daha ariza vermemesine guvenerek servis zamani 120 bin olmasini bekleyeyim dedim. Ve gectigimiz cumartesi yine ayni sey oldu ve aracim sirketin otoparkinda eve donecegim vakit calistirdigim esnada yine vites kutusu yokus kalkis esp hatalarini sirasiyla vermeye basladi stop ettim tekrar calistirayim dedim fakat nafile kaldi orda biraktim metrobusle dondum pazartesi servise goturum diye. Aracin tum bakimlari zamaninda yapilmis ve hic bugune kadar bu hatayi vermemisken simdi bu kadar arizayi biriktirip tek seferde vermesi neden olabilir ve bi aracin insani yolda birakma potansiyeli bu kadar yuksek olabilirmi forumda okudugum kadariyla arac resmen saatli bomba misali 100 bini gectimi basliyo sapitmaya. Aracimi begeniyorum seviyorum fakat seven sevdigini yolda birakirmi yaa ayiptir :(



Emre bey merhaba soruna bir çözüm bulabildiniz mi?
 
Uzun bir aradan sonra bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Sorun düzeldi dediğimden bu yana (Mayıs ayı) ki o zaman kadar 1 ay kullanmıştım üzerine 2 ay daha sorunsuz çalıştı. derken aynı hatayı tekrar aldım. Yine araştırmalara başladım. Araçla 2 defa antalyaya gittim geldim. Sürekli düşük devirde 110 Km hızla gittiğimden fazla ısınmadı ve hata vermiyordu. neredeyse 3400Km yol yaptım. Olay şehir içine girince hele rölantide biraz bekleyip yola devam edince yada yoğun trafikte olunca devirli kullanılınca hatayı tekrar aldığımı farkettim. Defalarca denedim. Kaputun altı ısınınca sorun daha kolay ortaya çıkıyordu. Bu sebepten İzmire gittiğimde 8 saate hata düzeliyordu. İstanbulda yol kenarına çekip 10-15 dk bekleyince düzeliyordu. Kışın çok daha az gerçekleşiyor.

Sonunda hiç tanımadığım bilmediğim internettten bulduğum birine gittim. Adam neredeyse sırf EDC yapıyorum dedi. Kiralama firmalarının elindeki belki yüzlercesini onardığını iddia etti.
Öncelikle söylediği bir defa üretim hatası kesin. 2013 itibari ile içerisindeki anakart chipleri değiştirilmiş. Söktüğü beyinleri gösterdi. Gerçekten de chipler değişmiş. Farklı chipler kullanılmış. Anakart aynı.
Usta "Bu işte para var" deyip sıfır beyin alarak dağıtıp incelediğini arızalıları ile arasındaki farkı inceleyip yapılabilecekleri araştırmış.

Chiplerin boyutları mm cinsinden biraz farklı olduğundan ondakini diğerine takmak da mümkün değil. (Sanki biraz uğraşsa olabilirdi) Herneyse özellikle piyasada çıkma EDC beyinlerini 2014 ve üstü bulunca alıyor ve 2010-12-13 modellere uyarlıyor. İddiasına göre eski chipin kapasitesi yetersiz. Bu yüzden "eninde sonunda çoğu bu duruma düşecek" diyor.Dur kalk zamanlama derken hafıza yetişemiyor. Hatta ısınınca performans olarak da düşüyor ve arızaya geçiyor.Bu sebepten de zamansız olarak arızalar verebiliyor. En son 130 adet aldığını ve son 20 kadar elinde beyin kaldığını söyledi. Yüzlerce onardığını ve geri gelenin olmadığını söyledi. 2K ya hemen bendekini de değiştirdi. Tüm işkencelerime rağmen araç hala hata vermedi. Aradan 1.5 ay geçti. Nihayet EDC nin tadına vardım diyeyim.

Demek ki neymiş Renault Türkiye bu konuda üstüne düşeni yapmıyor ve yapmamakta ısrarcı.
 
Geri
Üst