Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

2k derken 2 bin tl mi aldı ?
 
Merhaba. Geçen hafta itibariyle megane 3 ile ailenize katıldım. 2014 1.5dCI EDC 110BG Touch. Araçta şanjumandan geldiğini tesbit ettiğim bir inilti yani çalışan bir motor var ses dururken yürürken geliyor bazen artıyor bazen azalıyor, kısa süreliğine kesiliyor geri geliyor. Sanki bir su pompası var ve sıkışıyor zorlanıyor sonra rahatlıyor gibi. Sanayide eski araba ustama gösterdim oda şanzuman dedi ve servise götürmemi söyledi. Servise gittim. Teste çıktık. Önce sesi alamadı servis sorumlusu usta, yok birses dedi. Abi geliyor diyince biraz daha dikkaet etti, tamam duydum dedi.Lifte ve pcyr bağladı. Yeni yazılım gelmiş güncelledi. Denedik. O sırada ben de sesi alamadım. Tmm düzeldi dedim. Servisten çıktıktan bit 10 15km sonra sessiz bir yere gelince tekrar duymaya başladım. Böyle bir durum ses ile karşılaşan veya görüş belirtecek olan var mı rica etsem. Bir de Yazılım program güncellemesi ücretli mi. Tecrübeleriniz rica ediyorum.
Teşeklürler.
 
Son düzenleme:
edc

Uzun bir aradan sonra bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Sorun düzeldi dediğimden bu yana (Mayıs ayı) ki o zaman kadar 1 ay kullanmıştım üzerine 2 ay daha sorunsuz çalıştı. derken aynı hatayı tekrar aldım. Yine araştırmalara başladım. Araçla 2 defa antalyaya gittim geldim. Sürekli düşük devirde 110 Km hızla gittiğimden fazla ısınmadı ve hata vermiyordu. neredeyse 3400Km yol yaptım. Olay şehir içine girince hele rölantide biraz bekleyip yola devam edince yada yoğun trafikte olunca devirli kullanılınca hatayı tekrar aldığımı farkettim. Defalarca denedim. Kaputun altı ısınınca sorun daha kolay ortaya çıkıyordu. Bu sebepten İzmire gittiğimde 8 saate hata düzeliyordu. İstanbulda yol kenarına çekip 10-15 dk bekleyince düzeliyordu. Kışın çok daha az gerçekleşiyor.

Sonunda hiç tanımadığım bilmediğim internettten bulduğum birine gittim. Adam neredeyse sırf EDC yapıyorum dedi. Kiralama firmalarının elindeki belki yüzlercesini onardığını iddia etti.
Öncelikle söylediği bir defa üretim hatası kesin. 2013 itibari ile içerisindeki anakart chipleri değiştirilmiş. Söktüğü beyinleri gösterdi. Gerçekten de chipler değişmiş. Farklı chipler kullanılmış. Anakart aynı.
Usta "Bu işte para var" deyip sıfır beyin alarak dağıtıp incelediğini arızalıları ile arasındaki farkı inceleyip yapılabilecekleri araştırmış.

Chiplerin boyutları mm cinsinden biraz farklı olduğundan ondakini diğerine takmak da mümkün değil. (Sanki biraz uğraşsa olabilirdi) Herneyse özellikle piyasada çıkma EDC beyinlerini 2014 ve üstü bulunca alıyor ve 2010-12-13 modellere uyarlıyor. İddiasına göre eski chipin kapasitesi yetersiz. Bu yüzden "eninde sonunda çoğu bu duruma düşecek" diyor.Dur kalk zamanlama derken hafıza yetişemiyor. Hatta ısınınca performans olarak da düşüyor ve arızaya geçiyor.Bu sebepten de zamansız olarak arızalar verebiliyor. En son 130 adet aldığını ve son 20 kadar elinde beyin kaldığını söyledi. Yüzlerce onardığını ve geri gelenin olmadığını söyledi. 2K ya hemen bendekini de değiştirdi. Tüm işkencelerime rağmen araç hala hata vermedi. Aradan 1.5 ay geçti. Nihayet EDC nin tadına vardım diyeyim.

Demek ki neymiş Renault Türkiye bu konuda üstüne düşeni yapmıyor ve yapmamakta ısrarcı.

merhaba hangi usta olduğunu söyleyebilirmisiniz
 
Yılda birkaç kez benim 2012 DCI EDC aynı uyarıyı veriyor, müsait olduğunda stop edip tekrar çalıştırıyorum, tekrar etmiyor. Olmaması gereken bir durum ancak, servislerde çare yok sanırım
 
merhaba Winston75;
hangi usta bu öğrenebilirmiyiz.
teşekkürler
 
Arkadaşlar merhaba bende temmuz ayında 1.5 dci edc aldım bu soğuk havalarda bir durum dikkatimi çekti -5 -7 derecelerde aracı p konumunda çalıştırınca sanki araç viteslerle oynar gibi yapıp ondan sonra hafiten sallanıyor fakat yolda giderken geçişlerde vs problem yok ve bir arızada vermedi neden kaynaklanabilir ? sallanırkende 1 sn falan çat diye bir ses geliyor.
 
Arkadaşlar merhaba bende temmuz ayında 1.5 dci edc aldım bu soğuk havalarda bir durum dikkatimi çekti -5 -7 derecelerde aracı p konumunda çalıştırınca sanki araç viteslerle oynar gibi yapıp ondan sonra hafiten sallanıyor fakat yolda giderken geçişlerde vs problem yok ve bir arızada vermedi neden kaynaklanabilir ? sallanırkende 1 sn falan çat diye bir ses geliyor.

Aracinizi durdurdugunuzda once n konumuna alin el frenini cekin frenden ayaginizi cekin arac bi boslugu alsin ve tekrar frene basin. Ve p konumuna alin. Bakalim bu sekilde yike problem yasayacakmisimiz ?
 
Geri
Üst