Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Şanzıman ısınmasıyla ilgili Aykut kardeşimizin tavsiyesini Gebze Asf den istedim . Hem bakımı yapılsın hemde bu soruna çözüm için ilgili parametreleri tarif ettim tekrardan programlanmasını istedim. Fakat öyle bir ayar yapamayacaklarını söylediler. Bakım sonrası da şanzıman da herhangi bir problem olmadığını söylediler . Buna çözüm bulamazsam bu söyledikleri sözleri mahkemeye götürüp garanti kapmasmına alınmasını isteyeceğim. Kafayı yemek üzereyim sorunu bir türlü çözecek adam bulamadım .

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geçmiş olsun. ASF bu işi bilmiyor. Donanımlı firma ama gönülsüz iş yapılıyor. Dediklerinizi dikkate alan yok. Dinliyorlar da duvar misali. Herşeyi onlar biliyor.
Cotechler " cotechim ben" havasında.
Sorunları çözsünler de öyle konuşsalar bari.
Servis olarak anadolu yakasında birşey söyleyemeyeceğim.
Ben de artık özel servis ile çalışacağım. İnceleme aşamalarındalar.
Garantideyse Karşıda inanlar forum tarafından öneriliyor. Zaman/fırsat bulursanız direkt oraya götürün.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Şanzıman ısınmasıyla ilgili Aykut kardeşimizin tavsiyesini Gebze Asf den istedim . Hem bakımı yapılsın hemde bu soruna çözüm için ilgili parametreleri tarif ettim tekrardan programlanmasını istedim. Fakat öyle bir ayar yapamayacaklarını söylediler. Bakım sonrası da şanzıman da herhangi bir problem olmadığını söylediler . Buna çözüm bulamazsam bu söyledikleri sözleri mahkemeye götürüp garanti kapmasmına alınmasını isteyeceğim. Kafayı yemek üzereyim sorunu bir türlü çözecek adam bulamadım .

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Maltepe Güven Altan yetkili servisinden randevu alın, gittiğinizde Cotech Cihangir Bey ile görüşüp forumdan geldiğinizi iletin yardımcı olacaktır. Geçmiş olsun.
 
Beyler Merhaba, daha önce Gebze asf den aldığım cevapdan sonra tekrar gidip sorunların çözümünü istedim. Bu sefer edc beyin değişmesi gerekiyor dediler. 2400 TL İndirimli bir fiyat çıkardılar. Aracı oradan aldım gebze sanayi de tanıdık vasıtasıyla bir Ustaya götürdüm. Şanzıman la ilgili bir kaç parça saydı bunlar aşınmış dedi. Daha önce edc beyin contası değiştiğini biliyordum. Bununla ilgili bana bu şanzıman inmiş düzgün toplayamamışlar vs arabadan soğutabilecek bir çok şey söyledi . Akşam saatlerinde araç hazır test ettim arıza vermedi dedi. 600 TL de masraf çıkardı. Aynı arıza tekrar verirse şanzımanı komple beyinle birlikte değişmek gerekebilir dedi. Arabayı aldım daha Sanayiden çıkar çıkmaz tekrar aynı arıza verdi. Ustayı aradım beyin alışkanlık yapmış bir süre sonra unutacak dedi. Bizde saf gibi eyvallah dedik. Bu şekilde ankara ya gittim geldim. Araçtan turbo sesi geliyordu fakat Megane 2 ler de de bu ses geliyordu kronik normal bir durum diye kulak arkası etmiştim. 2 gün önce bu ses çoğaldı ve yaklaşık 10 km sonra motor sa hasar riski yazdı. İlk başta egzoz sandım. Sonra eski arabamın turbosunu yapan yere götürdüm. EGR valfinden çıkan serçe parmağım kadar bir hortum bildiğiniz parçalanmış onu değiştirdik. 150 TL masrafı tuttu. Aracı dün teslim aldım. İstanbul Samandıra trafiğine girdim , kartal ın trafiğine girdim dur kalkların haddi hesabı yok araç durur vaziyetteyken de stop etmedim. Ümraniye'nin şerifali tarafındaki rampalarda dur kalk yaptım. yani normal şartlarda arabam çoktan arıza vermiş olması gerekiyordu henüz arıza vermedi . 1 hafta kadar istanbul un yoğun trafik olan yerlerinde deneyeceğim. Eğer bütün sorunu bu EGR valfinden çıkan serçe parmağım kadar hortum yapıyorsa sonucu sizinle paylaşacağım. Bana bir fikir verin sonuç böyle çıkarsa bana 2400 tl masraf çıkaran servisi mi yakayım arabamı mı ? Resmen sinir hastası olmuştum neredeyse arabayı yakmayı falan ciddi ciddi düşünmüştüm.

Herkese saygılar.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Beyler Merhaba, daha önce Gebze asf den aldığım cevapdan sonra tekrar gidip sorunların çözümünü istedim. Bu sefer edc beyin değişmesi gerekiyor dediler. 2400 TL İndirimli bir fiyat çıkardılar. Aracı oradan aldım gebze sanayi de tanıdık vasıtasıyla bir Ustaya götürdüm. Şanzıman la ilgili bir kaç parça saydı bunlar aşınmış dedi. Daha önce edc beyin contası değiştiğini biliyordum. Bununla ilgili bana bu şanzıman inmiş düzgün toplayamamışlar vs arabadan soğutabilecek bir çok şey söyledi . Akşam saatlerinde araç hazır test ettim arıza vermedi dedi. 600 TL de masraf çıkardı. Aynı arıza tekrar verirse şanzımanı komple beyinle birlikte değişmek gerekebilir dedi. Arabayı aldım daha Sanayiden çıkar çıkmaz tekrar aynı arıza verdi. Ustayı aradım beyin alışkanlık yapmış bir süre sonra unutacak dedi. Bizde saf gibi eyvallah dedik. Bu şekilde ankara ya gittim geldim. Araçtan turbo sesi geliyordu fakat Megane 2 ler de de bu ses geliyordu kronik normal bir durum diye kulak arkası etmiştim. 2 gün önce bu ses çoğaldı ve yaklaşık 10 km sonra motor sa hasar riski yazdı. İlk başta egzoz sandım. Sonra eski arabamın turbosunu yapan yere götürdüm. EGR valfinden çıkan serçe parmağım kadar bir hortum bildiğiniz parçalanmış onu değiştirdik. 150 TL masrafı tuttu. Aracı dün teslim aldım. İstanbul Samandıra trafiğine girdim , kartal ın trafiğine girdim dur kalkların haddi hesabı yok araç durur vaziyetteyken de stop etmedim. Ümraniye'nin şerifali tarafındaki rampalarda dur kalk yaptım. yani normal şartlarda arabam çoktan arıza vermiş olması gerekiyordu henüz arıza vermedi . 1 hafta kadar istanbul un yoğun trafik olan yerlerinde deneyeceğim. Eğer bütün sorunu bu EGR valfinden çıkan serçe parmağım kadar hortum yapıyorsa sonucu sizinle paylaşacağım. Bana bir fikir verin sonuç böyle çıkarsa bana 2400 tl masraf çıkaran servisi mi yakayım arabamı mı ? Resmen sinir hastası olmuştum neredeyse arabayı yakmayı falan ciddi ciddi düşünmüştüm.

Herkese saygılar.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geçmiş olsun. Pek sanmıyorum ama olaki beyin arızalı ve değişmesi gerekiyor orijinal ÇIKMA beyin piyasada xxx Tl. Bilginiz olsun. Bazen büyük gibi görünen sorunlar aslında basit çözümü olan iyi bir ustanın kolayca halledebileceği sorunlardır. Mesela EGR valfi çıkış hortumunun patlak olması, fişlerdeki korozyon vs. Önemli olan iyi bir usta bulmak bu araba tamir işlerinde.


NOT: Özür ilan yanıltıcı! Altına şanzumandan çıkma sökme yazmış sonradan gördüm! Sıfır değilmiş!
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. Pek sanmıyorum ama olaki beyin arızalı ve değişmesi gerekiyor orijinal ÇIKMA beyin piyasada xxx Tl. Bilginiz olsun. Bazen büyük gibi görünen sorunlar aslında basit çözümü olan iyi bir ustanın kolayca halledebileceği sorunlardır. Mesela EGR valfi çıkış hortumunun patlak olması, fişlerdeki korozyon vs. Önemli olan iyi bir usta bulmak bu araba tamir işlerinde.


NOT: Özür ilan yanıltıcı! Altına şanzumandan çıkma sökme yazmış sonradan gördüm! Sıfır değilmiş!
Dostum teşekkür ederim ilanın altındaki yazıyı fark ettim. İnşallah beyin değiştirmek zorunda kalmam şu ana kadar aynı arızayı vermesi için aracı çok sıkıştırdım henüz arıza vermedi.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Nihayet artık yazmaya geldim. Ayın 10 unda özel bir servise aracı gösterdim. Aslında kendilerini tanımam lakin tabelalarında beyin tamiri yazdığından edc beyni tamir ediyormusunuz? Diye sormak istedim. Getir bakalım. Bu zamana kadar çözemediğiniz sorun yok. Forumda da bilgileri paylaşacağımi biliyorlar. Neyse ikna oldum aracı bıraktım. Yetkili servis asf tüm edc kablo tırnaklarını kırmış. Kablolar sallanıyor dediler. Başladılar incelemeye. Bir çıkmacıdan beyin+1,3,5 elektrovanasi+2,4,6,R elektrovanasi+ kablo grubunu değiştirdiler. Hata vermedi. Tabi bu şekilde fiyat veren çıkmacı takımı bozmam deyince iade edildi.

En azından nerelerde aranacağı belli oldu. Bir beyin başka bir çıkmacidan alınarak bir süre denenmiş. Fakat hata kendini tekrar gösterdiğinden beyinde sorun olmadığı anlaşılmış.
Sonuç 1,3,5 elektrovanasi ve akü değiştirilerek sorun çözüldü. 2,4,6,R viteslerinin çalışmaması nı 1-3-5 nasıl sağlayabilir anlamış değilim.

Nitekim aracı ayin 10 undan bu yana kullanıyorum. Trafik ve uzun yol denedim. Dün 2 günlük yolculuktan geldim. Şu ama kadar 500 km kadar yolculuk yaptım sorun çıkmadı.
Ellerinde son sürüm yazılımlardan tutun da chip Tunning işlerine kadar kaporta fırın boyaya kadar her işlem yapılıyor.
Beni kazandılar artık darısı başınıza.
Edc Beyni ve kablolar
f5de0b4369d4204b03d1f0a818e823f7.webp
46ad733ffc82dfaf5e7652c8d2749fd6.webp
ccfaef32a931d862a1dd53b7f8f82d67.webp
2a19d764771adf9b2a47a40c543c7242.webp



Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Arkadaşlar malesef daha önce EGR hortumu değişimi çözüm oldu demiştim fakat bir süre sonra aynı arızayı tekrar yaşadım. Bu konu üzerine çok araştırdım ve en son bir tanıdık vasıtasıyla Bursa - Otoklinik yetkili servisine ulaştım. Ellerinde motordan dolayı filo aracından sökülen bir beyin olduğunu onunla test ederek beyinin çalışıp çalışmadığını kontrol edebiliriz aynı arızayı alırsak ona göre yol çizeriz dediler. Aracı getirdim beyini denedik ve araç arıza vermedi . Yoğun trafikte bir süre kullandık. Sonrasında 2 saat gibi bir süre motor çalışır vaziyette bekledik. Normalde dururken bir süre sonra arıza veriyordu. Neticesinde renault dan alınan katılımdan sonra 2600 TL ye beyini değiştiriyorum. Yarın aracı teslim alacağım. Bu sefer artık bu çileden kurtulmak istiyorum. Aracımın tek sorunu buydu inşallah çözüme ulaşacağız.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
hangi özel servis bu?
 
Geri
Üst