Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Merhabalar,
Ben de EDC mağdurlarına eklendim sanırım.
2013 Model Megane Sport Tourer 1.5 dci EDC aracım var. 02.06.2016 tarihinde 98.000 km de iken satın aldım. Aracın 100.000 bakımlarını garantisi bitmesine rağmen 21.10.2016 tarihinde ASF otomotivde yaptırdım. Hatta müşteri memnuniyeti adına soyulan vites topuzu ve kararan direksiyon simidini yenisiyle ücretsiz değiştirdiler. Aracım şu an 102.500 km. de (ne kadar kullanıldığını düşünün artık) 1,5 yaşında çocuğum olduğu için bu aracı aldım. Uzun yol kullanımlarında sollamaya çıkarken gaza yüklendiğimde araç vites küçültürken (6 dan 5 e) şanzumandan dişli sesi duyuyordum. Bunu pek takmıyordum çünkü normal kullanımda böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Lakin bugün pendik sahil yolunda trafiğe girdim. Gaza basıyorum araç bağırıyor Devir 3500 e çıkıyor ama vites değişmiyordu. Sonra gözümü sağa kaydırdığımda "Vites Kutunusunu Kontrol Ettirin" uyarısı aldım. Vitesi manuele aldığımda 1-3-5 gözükmüyordu. Aracı sağa çekip durdurdum. Tekrar çalıştırdığımda uyarı silindi. Daha sonra hava alanına gittim. Dönüş yolunda yine pendik trafiğindeyken aynı arızayı verdi. Olduğum yerde aracı kapatıp tekrar çalıştırdım arıza tekrar silindi. Daha sonra aynı sorunla karşılaşmadım. (Henüz üzerinden 15 km geçmedi) Lakin forumlara ve özellikle burada yazılanlara baktıktan sonra aynı kronik sorunla karşı karşıya olduğumu anladım. Açıkcası hiç servisle falan görüşmeden direk olarak sikayetim.com ve sikayetvar.com a şikayetlerimi, bu kronik sorunun renault dan kaynaklandığını beyan ederek 1 kuruş dahi ödemeyeceğimi belirterek sorunumun çözülmesini istediğimi belirttim. Sonuçları önümüzdeki hafta içerisinde göreceğim artık. Neticeyi yine burada sizlerle paylaşırım.

Arkadaşlar Merhaba,

Yazmış olduğum yukarıdaki konuya istinaden bugüne ASF Otomotive verilmiş olan randevuma gittim. Test sürüşüne çıktık her hangi bir sorunla karşılaşmadık. Servis görevlisi arkadaş aracın serviste kalması gerektiğini, kontrol edeceklerin i söyledi. 4 saat sonra servisten arandım, aracımın debriyaj seti (4500 TL), Ayırma çatalı (1800 TL) vs.. bir takım parçalarının değişeceğini toplam maliyetin 9250 TL olduğunu. bunun 4000 TL lik kısmının Mais tarafından, 1400 TL lik kısmının da müşteri memnuniyeti adına ASF otomotivden karşılanacağını 3880 TL gibi bir rakama aracın tamir edilebileceğini, Lakin yeni sistemin araca alıştırmasının yapılacağını, her hangi bir sorun çıkması durumunda da Vites Kutusu beyninin değişeceği söylendi. 4000 TL artı masraf çıkarabileceği söylendi. 1 Kuruş bile ödemeyeceğimi söyledim. Gerekli yazışmaları merkezle sürdüreceklerini beni haberdar edeceklerini bildirdiler. Servisteki arkadaşların söylediğine göre Mais tüm parçaları gönderip sadece işçiliği (1200 TL) de talep edebilirmiş.
Beklemedeyim, konu ile ilgili bilgilendirmelere devam edeceğim, saygılar..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Merhaba,

Yazmış olduğum yukarıdaki konuya istinaden bugüne ASF Otomotive verilmiş olan randevuma gittim. Test sürüşüne çıktık her hangi bir sorunla karşılaşmadık. Servis görevlisi arkadaş aracın serviste kalması gerektiğini, kontrol edeceklerin i söyledi. 4 saat sonra servisten arandım, aracımın debriyaj seti (4500 TL), Ayırma çatalı (1800 TL) vs.. bir takım parçalarının değişeceğini toplam maliyetin 9250 TL olduğunu. bunun 4000 TL lik kısmının Mais tarafından, 1400 TL lik kısmının da müşteri memnuniyeti adına ASF otomotivden karşılanacağını 3880 TL gibi bir rakama aracın tamir edilebileceğini, Lakin yeni sistemin araca alıştırmasının yapılacağını, her hangi bir sorun çıkması durumunda da Vites Kutusu beyninin değişeceği söylendi. 4000 TL artı masraf çıkarabileceği söylendi. 1 Kuruş bile ödemeyeceğimi söyledim. Gerekli yazışmaları merkezle sürdüreceklerini beni haberdar edeceklerini bildirdiler. Servisteki arkadaşların söylediğine göre Mais tüm parçaları gönderip sadece işçiliği (1200 TL) de talep edebilirmiş.
Beklemedeyim, konu ile ilgili bilgilendirmelere devam edeceğim, saygılar..

Geçmiş olsun.İnşallah sorun yaşatmazlar ve iyi niyet garantisi ile problemi hallederler.
 
Aküyü değiştirerek bende bu sorundan kurtulmuştum.bir önceki sayfada detaylı yazmıştım. çok şükür hala sorunsuz biniyorum

Ben de bugün aracı servise gösterdiğimde akünün değişmesi gerektiği söylendi ve değiştirdim. Bir o eksikti onu da sokuşturdular araya :)
 
Geçmiş olsun.İnşallah sorun yaşatmazlar ve iyi niyet garantisi ile problemi hallederler.

Valla inşallah hallederler. Halletmezlerse başka kozlarımı süreceğim ortaya. 2010 yılında megane 2 araç ile bariyerlere girdim 90 km hızla. araç perte çıktı ama airbagler açılmadı. 2 hafta bunun araştırması yapıldı ve mantıklı bir cevap yok. Tek söyledikleri airbag beyni darbe algılamamış. (aracın önden 50 cm lik kısmı yok)
O zaman onları mahkemeye vereceğimi söylemiştim, sonra "sana birşey olmadı ya boşver" dediler ve vazgeçtim. Bütün olan bitenlere rağmen sizi tercih ediyorum, bana sahip çıkmıyorsanız bu sizin ayıbınız diyeceğim ve şikayetlerime devam edeceğim tabii ki. O konuyla ilgili de çok hassaslardı umarım aynı hassasiyetleri devam eder.
 
Valla inşallah hallederler. Halletmezlerse başka kozlarımı süreceğim ortaya. 2010 yılında megane 2 araç ile bariyerlere girdim 90 km hızla. araç perte çıktı ama airbagler açılmadı. 2 hafta bunun araştırması yapıldı ve mantıklı bir cevap yok. Tek söyledikleri airbag beyni darbe algılamamış. (aracın önden 50 cm lik kısmı yok)
O zaman onları mahkemeye vereceğimi söylemiştim, sonra "sana birşey olmadı ya boşver" dediler ve vazgeçtim. Bütün olan bitenlere rağmen sizi tercih ediyorum, bana sahip çıkmıyorsanız bu sizin ayıbınız diyeceğim ve şikayetlerime devam edeceğim tabii ki. O konuyla ilgili de çok hassaslardı umarım aynı hassasiyetleri devam eder.

Asf bana cok yakin olmasina ragmen tercih etmedigim bir firma. Hem showroom'daki musteri temsilcilerinin hem de servis calisanlarinin ve kabul elemanlarinin tavirlari hosuma hic gitmedi. Dun ,sizinkine benzer sikinti nedeniyle yaklasik 2 ay once parca degistiren Guven Altan'dan aradilar. Iyi niyet yaklasimiyla bana herhangi bir fatura yansitilmadi. Sordugumda yaklasik 1950TL tuttugunu soylediler. Tabiki cok mutlu oldum. Isterseniz bir de oraya ugrayin. Cotech Cihangir Usta musteri dostu bir calisan.
 
Valla inşallah hallederler. Halletmezlerse başka kozlarımı süreceğim ortaya. 2010 yılında megane 2 araç ile bariyerlere girdim 90 km hızla. araç perte çıktı ama airbagler açılmadı. 2 hafta bunun araştırması yapıldı ve mantıklı bir cevap yok. Tek söyledikleri airbag beyni darbe algılamamış. (aracın önden 50 cm lik kısmı yok)
O zaman onları mahkemeye vereceğimi söylemiştim, sonra "sana birşey olmadı ya boşver" dediler ve vazgeçtim. Bütün olan bitenlere rağmen sizi tercih ediyorum, bana sahip çıkmıyorsanız bu sizin ayıbınız diyeceğim ve şikayetlerime devam edeceğim tabii ki. O konuyla ilgili de çok hassaslardı umarım aynı hassasiyetleri devam eder.

Umarım.Size katılıyorum.Sonuna kadar hakkınızı aramak hakkınız.
 
Asf bana cok yakin olmasina ragmen tercih etmedigim bir firma. Hem showroom'daki musteri temsilcilerinin hem de servis calisanlarinin ve kabul elemanlarinin tavirlari hosuma hic gitmedi. Dun ,sizinkine benzer sikinti nedeniyle yaklasik 2 ay once parca degistiren Guven Altan'dan aradilar. Iyi niyet yaklasimiyla bana herhangi bir fatura yansitilmadi. Sordugumda yaklasik 1950TL tuttugunu soylediler. Tabiki cok mutlu oldum. Isterseniz bir de oraya ugrayin. Cotech Cihangir Usta musteri dostu bir calisan.

Doğrudur, Lakin bu tür müşteri memnuniyeti adına atılan adımlar genellikle merkez onayıyla yapılıyor. Mesela ben de 100.000 km bakımına götürdüğümde garantisi bitmiş olmasına rağmen vites topuzu ve direksiyon simidinin değiştirilip değiştirilemeyeceğini sordum ve müşteri memnuniyeti adına her ikisini de değiştirdiler (Mais 1 hafta sonra parçaları gönderdi). Bu tür durumlarda onayı Mais genel müdürlük veriyor. Yani ne güven altan ne de asf nin cebinden çıkan bir para yok.

Tabiki çalışanların davranışları müşterilerin tercihlerinde etkili. Ama ben müşteri temsilcisinin ilgisinden ve iyi niyetinden mumnunum. Bu nedenle yakın olmasının ve tavsiye edilmesinin de etkisiyle asf ye gidiyorum.
 
Işıklarda ve sıkışık trafikte vitesi N konumuna alırsan şanzımanın ve debriyajın ısınmasına engel olursun
Birde aracı parkettkten sonra D den N ye getirip el frenini çek sonra P ye getir ( bunu bugün okudum)

Bu işlemi (Park halinde) genelde aracı eğimli bir yere park ettiğinizde yaparsınız. Düz zeminde bunu yapmanıza gerek yok (ayağınızı frenden çektiğinizde araç kaymıyorsa sorun yok).
 
Arkadaşlar Merhaba,

Yazmış olduğum yukarıdaki konuya istinaden bugüne ASF Otomotive verilmiş olan randevuma gittim. Test sürüşüne çıktık her hangi bir sorunla karşılaşmadık. Servis görevlisi arkadaş aracın serviste kalması gerektiğini, kontrol edeceklerin i söyledi. 4 saat sonra servisten arandım, aracımın debriyaj seti (4500 TL), Ayırma çatalı (1800 TL) vs.. bir takım parçalarının değişeceğini toplam maliyetin 9250 TL olduğunu. bunun 4000 TL lik kısmının Mais tarafından, 1400 TL lik kısmının da müşteri memnuniyeti adına ASF otomotivden karşılanacağını 3880 TL gibi bir rakama aracın tamir edilebileceğini, Lakin yeni sistemin araca alıştırmasının yapılacağını, her hangi bir sorun çıkması durumunda da Vites Kutusu beyninin değişeceği söylendi. 4000 TL artı masraf çıkarabileceği söylendi. 1 Kuruş bile ödemeyeceğimi söyledim. Gerekli yazışmaları merkezle sürdüreceklerini beni haberdar edeceklerini bildirdiler. Servisteki arkadaşların söylediğine göre Mais tüm parçaları gönderip sadece işçiliği (1200 TL) de talep edebilirmiş.
Beklemedeyim, konu ile ilgili bilgilendirmelere devam edeceğim, saygılar..

Merhaba arkadaşlar,
Az evvel Renault Genel Müdürlükten Sosyal Medya sorumlusu Cüneyt Bey ile görüştüm.
Müşteri memnuniyeti adına tüm parçaların renault tarafından gönderileceğini, tarafıma sadece işçilik ücreti düşeceği bilgisini verdi. Kendisine serviste Vites kutusu beyninin de değişmesi gerekebileceği ve bunun 4000 TL tutarında olduğunu, bunu karşılayıp karşılamayacaklarını sordum. Şu an için arıza ile ilgili istenilen parçaları biz gönderiyoruz, vites kutusu beyninin değişmesi gerekirse bunu da yollayacaklarını bildirdiler.
Ama bunu araç bakımlarını serviste düzgün bir şekilde yaptıran kullanıcılarının memnuniyerleri için yaptıklarını, araç bakımlarını serviste yaptırmayan müşterilerine asla böyle bir uygulama yapmadıklarının da bilgisini verdi.
Sonuç itibarı ile yazımda belirttiğim gibi 1200 TL gibi bir ücret çıkacak cebimden. Gelişmelerle ilgili sizi bilgilendirmeye devam edeceğim.
 
Sizin adiniza sevindim. 100bin km'deki aracinizin sanzimanini cuzi bir rakam karsiliginda yeniletmis olacaksiniz. Bu da bize yetkili servis bakiminin onemini tekrar hatirlatiyor.
 
Geri
Üst