aykut kardeşim büyük geçmiş olsun.
servislere çok fazla aldırış etme, servislerin çoğunluğu bırak EDC den anlamayı aracın bakımını, yağ filtre değişim klima gazı eklemeyi, parça boyatmaktan öte becerisi olmayan şefler doludur.
bugün çoğu usta ECU'ya beyin bağlar o ne derse onu yapar asla sebeb,sorunun başı, zayıf halkayı bulmaz ve sonunda bazen soruna yarabandı koymuş olurlar ve maalesef edc şanzıman için bu tamamende öyledir.
lütfen ama lütfen beni dinleyip aşağıdaki adımı yapın size yardımcı olmuş olayım,paranızı pul etmekten kurtarayım.
gidin servise ve şanzımanınıza öncellikle yazılım attırırp, baskı kavrama noktası ve vites bırakma,kavrama noktasını yazılım ile yeniden tanıtmak istediğinizi söyleyin en fazla 1 saat sürmesi gereken son derece kolay bir işlemdir bu.
EDC şanzımanda aynı manuel şanzıman gibi 2 adet baskı balata vardır, bunlar nasıl manuel şanzımanın baskısı aşınıyorsa aşınabiliyor ama maalesef beyin ,mekanik parçalar insan gibi esnek değil katı kurallar içersinde hareket ederler.
özetle manuel şanzımanda araç sıfırsa nasıl ayağınızı debryijadan çekerken atıyorum 5mm sonra yakalıyorsa vitesi kavramaya başlıyor ama araç 80bine geldiğinde bu kavrama noktası yavaş yavaş 9mm sonra olmaya başlıyorsa aşınmadan dolayı , sizinde aracınızda aynısı oluyor.
tek sorun işte o beyin sabit/katı bir kural ile robota komut verir yakala diye (5mmde afaki konuşuyorum) ve o sırada asıl 9mm uzakta olan baskı balata uzakta kalınca ulan bu volan,baskı nerde alo diye kalıyor geçiş yapamıyor.
sizin yapmanız gereken yazılım vasıtasıyla bunu yeniden tanıtıp beynin aşınmış hali baz alınarak yeniden çalışmayı sağlaması.
ha bu eğer 1inci baskı balatasında hiç et / kavrayacak yer kalmadıysa çözüm olmayacaktır ama genelleme yapacak olursak türkiyede maalesef genelde çözümü bukadar basitken komple şanzıman değiştiren çok servis gördüm.
dediğimi deneyin derim cebinizi kurtarabilir,çözüm olmasıda büyük olasılık, tabi henüz yapılmadıysa, yapılmış hali ile sorun devam ediyorsa ozaman maalesef çözümü her türlü pahalı olacaktır