Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

merhaba
2012 fluence aracimda ayni problemi yasiyorum.
Arac bosta iken once kontagi acarsam hata vermiyor.
Once akuyu degistim ancak sorun devam etti.
Her ihtimale karsi fren musirini kontrol ettirdim ve ayarsiz oldugunu gorduk. ustam musiri tekrar ayarladi ve su an ariza vermiyor aracim.
birkac ay daha kullanip sizinle son durumu paylasacagim.
herkese gecmis olsun..
Paylaşım iççin teşekkürler.
 
Sorunlara bir türlü çözüm bulamayan renault bu sefer aracı garantiye almadı.
Yanlış yapılan teşhislerin sonucunda yapılanlar bir ise yaramadı.
1-3-5-R sorunum halen devam etmekte.
Artık alternatif çözümler arayışına girdim. Forumdan destek bekliyorum.
Bu sorunu yaşayanlar kalıcı olarak beyin değişimiyle kurtuldu mu? Uzun vadeli bir geribildirim yok malesef.
Fren müşiri ayarını da ayrıca deneyecegim. Yerini bilsem ben bile bakarım.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Sorunlara bir türlü çözüm bulamayan renault bu sefer aracı garantiye almadı.
Yanlış yapılan teşhislerin sonucunda yapılanlar bir ise yaramadı.
1-3-5-R sorunum halen devam etmekte.
Artık alternatif çözümler arayışına girdim. Forumdan destek bekliyorum.
Bu sorunu yaşayanlar kalıcı olarak beyin değişimiyle kurtuldu mu? Uzun vadeli bir geribildirim yok malesef.
Fren müşiri ayarını da ayrıca deneyecegim. Yerini bilsem ben bile bakarım.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.


forum ahalisi olarak çoğunlukla renault da çözülemeyecek problem yok tezini savunuyoruz :) aynı şekilde bu işin de çözümü var, satın :D
 
Sorunlara bir türlü çözüm bulamayan renault bu sefer aracı garantiye almadı.
Yanlış yapılan teşhislerin sonucunda yapılanlar bir ise yaramadı.
1-3-5-R sorunum halen devam etmekte.
Artık alternatif çözümler arayışına girdim. Forumdan destek bekliyorum.
Bu sorunu yaşayanlar kalıcı olarak beyin değişimiyle kurtuldu mu? Uzun vadeli bir geribildirim yok malesef.
Fren müşiri ayarını da ayrıca deneyecegim. Yerini bilsem ben bile bakarım.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
beyin degistimi ?

ve 1-3-5 le beraber R nin iptal olmamasi lazim. Ayni sanzimanda degiller. 2-4-6-R ayni sanzimanda..benim beyin degisti sorun kalkti. Yanliz arabayi satmadan 1 kere daha ayni arizayi verdi. Ben sattim.. Sonra ne oldu bilmiyorum
 
Son düzenleme:
beyin degistimi ?

ve 1-3-5 le beraber R nin iptal olmamasi lazim. Ayni sanzimanda degiller. 2-4-6-R ayni sanzimanda..benim beyin degisti sorun kalkti. Yanliz arabayi sagmadan 1 kere daha ayni arizayi verdi. Ben sattim.. Sonra ne oldu bilmiyorum

Yanlış yazmışım 2-4-6-R gidiyor bende. 1-3-5 ile varmam gereken yere varıyorum. Tabi park korkulu rüyam oluyor.
Beyin değişmedi 2-4-6-r yi kontrol eden Selenoid sanırım adı değişti. Hiçbir işe yaramadı. Yazılım ve tanıtım da yaptıklarını söylediler.O durum da tırt.

Dikkatimi çeken bir konu var. 7-8 ay oldu kış aylarında neredeyse hiç hata vermemişken havalar ısınınca yine başladı. Geçen yaz İzmire gittiğimde stop ettikten 15-20 dk sonra kendine gelen araç 5-6 saat sonra gelmişti. Sanki ortam ısısı yada nem gibi bişey etkiliyor. Bu da bana sıcakta muhtemel kablo bağlantılarında açık devre olasılığını arttırıyormuş gibi geliyor. Şanzıman beyin kabloları ve soketi değişmeden bilmek çok zor.

Daha fren müşiri kontrolü yaptırmadım (Her ne kadar bana alakasız gelse de). Bu gidişle çıkma beyin olayına gireceğim.
 
Yanlış yazmışım 2-4-6-R gidiyor bende. 1-3-5 ile varmam gereken yere varıyorum. Tabi park korkulu rüyam oluyor.
Beyin değişmedi 2-4-6-r yi kontrol eden Selenoid sanırım adı değişti. Hiçbir işe yaramadı. Yazılım ve tanıtım da yaptıklarını söylediler.O durum da tırt.

Dikkatimi çeken bir konu var. 7-8 ay oldu kış aylarında neredeyse hiç hata vermemişken havalar ısınınca yine başladı. Geçen yaz İzmire gittiğimde stop ettikten 15-20 dk sonra kendine gelen araç 5-6 saat sonra gelmişti. Sanki ortam ısısı yada nem gibi bişey etkiliyor. Bu da bana sıcakta muhtemel kablo bağlantılarında açık devre olasılığını arttırıyormuş gibi geliyor. Şanzıman beyin kabloları ve soketi değişmeden bilmek çok zor.

Daha fren müşiri kontrolü yaptırmadım (Her ne kadar bana alakasız gelse de). Bu gidişle çıkma beyin olayına gireceğim.

sizin problemin harfi harfine bende yaşadım. Mesajlarımda görebilirsiniz. Beyin değişti ve sorun düzeldi.
 
sizin problemin harfi harfine bende yaşadım. Mesajlarımda görebilirsiniz. Beyin değişti ve sorun düzeldi.

Evet fark ettim. Hatta en son bir kez daha arızayı verdi diye de yazmışsınız. Demek ki %100 lük bir çözüm olmamış. Tabi değişimden sonra ne kadar kullandığınız da önemli.

Reanult Beyin için 3300 TL dedi %10 indirim +KDV. Bana yüksek geldiğinden çıkma ile yapmak zorunda kalacağım. (Her ne kadar istemesem de)

Şimdi bana bu işten anlayan yaptığı işin arkasında durabilen birileri lazım.
 
aykut kardeşim büyük geçmiş olsun.



servislere çok fazla aldırış etme, servislerin çoğunluğu bırak EDC den anlamayı aracın bakımını, yağ filtre değişim klima gazı eklemeyi, parça boyatmaktan öte becerisi olmayan şefler doludur.

bugün çoğu usta ECU'ya beyin bağlar o ne derse onu yapar asla sebeb,sorunun başı, zayıf halkayı bulmaz ve sonunda bazen soruna yarabandı koymuş olurlar ve maalesef edc şanzıman için bu tamamende öyledir.


lütfen ama lütfen beni dinleyip aşağıdaki adımı yapın size yardımcı olmuş olayım,paranızı pul etmekten kurtarayım.


gidin servise ve şanzımanınıza öncellikle yazılım attırırp, baskı kavrama noktası ve vites bırakma,kavrama noktasını yazılım ile yeniden tanıtmak istediğinizi söyleyin en fazla 1 saat sürmesi gereken son derece kolay bir işlemdir bu.

EDC şanzımanda aynı manuel şanzıman gibi 2 adet baskı balata vardır, bunlar nasıl manuel şanzımanın baskısı aşınıyorsa aşınabiliyor ama maalesef beyin ,mekanik parçalar insan gibi esnek değil katı kurallar içersinde hareket ederler.


özetle manuel şanzımanda araç sıfırsa nasıl ayağınızı debryijadan çekerken atıyorum 5mm sonra yakalıyorsa vitesi kavramaya başlıyor ama araç 80bine geldiğinde bu kavrama noktası yavaş yavaş 9mm sonra olmaya başlıyorsa aşınmadan dolayı , sizinde aracınızda aynısı oluyor.

tek sorun işte o beyin sabit/katı bir kural ile robota komut verir yakala diye (5mmde afaki konuşuyorum) ve o sırada asıl 9mm uzakta olan baskı balata uzakta kalınca ulan bu volan,baskı nerde alo diye kalıyor geçiş yapamıyor.


sizin yapmanız gereken yazılım vasıtasıyla bunu yeniden tanıtıp beynin aşınmış hali baz alınarak yeniden çalışmayı sağlaması.


ha bu eğer 1inci baskı balatasında hiç et / kavrayacak yer kalmadıysa çözüm olmayacaktır ama genelleme yapacak olursak türkiyede maalesef genelde çözümü bukadar basitken komple şanzıman değiştiren çok servis gördüm.

dediğimi deneyin derim cebinizi kurtarabilir,çözüm olmasıda büyük olasılık, tabi henüz yapılmadıysa, yapılmış hali ile sorun devam ediyorsa ozaman maalesef çözümü her türlü pahalı olacaktır :(
Dostum ;

Paylaşımın için teşekkür ederim. Aracım 2012 model Megane 3 gt line hb edc 98000 km de, aracı alalı 1 hafta olmadı toplam 600 km yol yaptım. Aracı almadan önce ekspertiz yaptırdım tek korkum bu şanzıman sorunuydu. Ekspertiz arabaya şanzıman motora tam puan verdi. Geçenlerde yokuş ta kalkarken "yokuş kalkış desteği kontrol ettiriniz " uyarısı verdi 10 mt gitmeden vites kutusunu kontrol ettiriniz dedi. Eve yakın olduğum için saat de gece vaktiydi evin önüne çektim. sabah marşa bastım hiçbir arıza yok. yaklaşık 50 km uzaklıkta işime gittim yine sorun yok akşam eve yaklaştım yine aynı sorun bu sefer egzoz emisyon kontrol ediniz yazdı . Ertesi gün yine aynı şekilde hiçbir arıza yok c tesi öğlen arkadaşın nikahına gidicem yolun ortasında vites N konumuna geçti sadece manuel de yürüyor araba . Yol yardımı aradım servise çekicez dediler . Haftasonu olduğu için mesai de erken bitti servise yetişemedim. Bostancı sanayi de tanıdık birine götürüp bilgisayar a bağlattım aracı . Bir çok arıza vardı çoğunu sildi ancak şanzıman ve motor daki arızayı silmedi. Ustaya senin yazından bahsettim . tanıdığı Renault servisinde çalışan bu işden iyi anlayan bir usta olduğunu servisde boşuna kayıt vs parası harcayıp parçalanma onu buraya çağırayım o tekrardan kodlasın dedi. Kendi onarım veya değişim yaptığı parçaları da ona kodlatıyormuş. aracı fazla zorlamadan eve git usta gelince arayayım gel dedi. Şimdi ustanın uygun olmasını bekliyoruz. İstanbul da bana önerebileceğin bu işi iyi bilen bir yer varmı. Lafı bu kadar uzattım kusura bakmayın :) ama bu şanzıman konusunda acayip korkuyorum. Umarım çözüme ulaşır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
aykut kardeşim büyük geçmiş olsun.



servislere çok fazla aldırış etme, servislerin çoğunluğu bırak EDC den anlamayı aracın bakımını, yağ filtre değişim klima gazı eklemeyi, parça boyatmaktan öte becerisi olmayan şefler doludur.

bugün çoğu usta ECU'ya beyin bağlar o ne derse onu yapar asla sebeb,sorunun başı, zayıf halkayı bulmaz ve sonunda bazen soruna yarabandı koymuş olurlar ve maalesef edc şanzıman için bu tamamende öyledir.


lütfen ama lütfen beni dinleyip aşağıdaki adımı yapın size yardımcı olmuş olayım,paranızı pul etmekten kurtarayım.


gidin servise ve şanzımanınıza öncellikle yazılım attırırp, baskı kavrama noktası ve vites bırakma,kavrama noktasını yazılım ile yeniden tanıtmak istediğinizi söyleyin en fazla 1 saat sürmesi gereken son derece kolay bir işlemdir bu.

EDC şanzımanda aynı manuel şanzıman gibi 2 adet baskı balata vardır, bunlar nasıl manuel şanzımanın baskısı aşınıyorsa aşınabiliyor ama maalesef beyin ,mekanik parçalar insan gibi esnek değil katı kurallar içersinde hareket ederler.


özetle manuel şanzımanda araç sıfırsa nasıl ayağınızı debryijadan çekerken atıyorum 5mm sonra yakalıyorsa vitesi kavramaya başlıyor ama araç 80bine geldiğinde bu kavrama noktası yavaş yavaş 9mm sonra olmaya başlıyorsa aşınmadan dolayı , sizinde aracınızda aynısı oluyor.

tek sorun işte o beyin sabit/katı bir kural ile robota komut verir yakala diye (5mmde afaki konuşuyorum) ve o sırada asıl 9mm uzakta olan baskı balata uzakta kalınca ulan bu volan,baskı nerde alo diye kalıyor geçiş yapamıyor.


sizin yapmanız gereken yazılım vasıtasıyla bunu yeniden tanıtıp beynin aşınmış hali baz alınarak yeniden çalışmayı sağlaması.


ha bu eğer 1inci baskı balatasında hiç et / kavrayacak yer kalmadıysa çözüm olmayacaktır ama genelleme yapacak olursak türkiyede maalesef genelde çözümü bukadar basitken komple şanzıman değiştiren çok servis gördüm.

dediğimi deneyin derim cebinizi kurtarabilir,çözüm olmasıda büyük olasılık, tabi henüz yapılmadıysa, yapılmış hali ile sorun devam ediyorsa ozaman maalesef çözümü her türlü pahalı olacaktır :(

2012 model flence EDC şanzıman kullanıyorum.5.vitesten 6.vitese geçerken bazen ses geliyor(eksoz patlama sesi gibi).forumlarda çok okudum ama en mantıklı ve akla yatan açıklama sizin açıklamanız.bir an önce servise gidip bu dediğinizi yaptırcağım.
 
2012 model flence EDC şanzıman kullanıyorum.5.vitesten 6.vitese geçerken bazen ses geliyor(eksoz patlama sesi gibi).forumlarda çok okudum ama en mantıklı ve akla yatan açıklama sizin açıklamanız.bir an önce servise gidip bu dediğinizi yaptırcağım.
garç diye bir ses sanırım ? Babamın arabasındada var. herzaman yapmıyor. Her edc de yapmıyor. Şanzıman değişmesi gerek sanırım
 
Geri
Üst