Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Yok bir kac kez denedim sorun devam ediyor. Servisteki usta baski balata diyor birkac gundur de hasta gelmiyor ise. Bekliyorum bakalim sokecekler bakacaklar. Baska bisey mi cikacak bilmiyorum? Beyin daha mi pahali acaba? Arac 74000de 2011 model
 
Son düzenleme:
Yok bir kac kez denedim sorun devam ediyor. Servisteki usta baski balata diyor birkac gundur de hasta gelmiyor ise. Bekliyorum bakalim sokecekler bakacaklar. Baska bisey mi cikacak bilmiyorum? Beyin daha mi pahali acaba? Arac 74000de 2011 model

beyinin fiyatı 2500-3000 . Ama bu garantiyede sokulabilir indirimlide alınabilir. 74 binde baskı erimesi zor gibi geliyor. bunu değiştirsiniz hata devam eder sorun beyinde çıkar. ozaman sıkıntı büyük olur işte..
 
beyinin fiyatı 2500-3000 . Ama bu garantiyede sokulabilir indirimlide alınabilir. 74 binde baskı erimesi zor gibi geliyor. bunu değiştirsiniz hata devam eder sorun beyinde çıkar. ozaman sıkıntı büyük olur işte..

Sanki baskı balata gibi geliyor bana. Çünkü vitesler değişiyor manuele alınca mesela 2. vitese geçince araç bağırmaya başlıyor ama gitmiyor. yani güç lastiklere iletilmiyor. düz zeminde geri vitese alınca çok az az gidiyor araba az daha gaz verince bağırmaya başlıyor ilerlemiyor. Söksünler bakalım ne diyecekler. araç serviste ben başka şehirdeyim o da ayrı bir sıkıntı. ustanın da hastalığı beni buldu ben gittiğimde usta yok ancak telefondan haberleşebildim.
 
Sanki baskı balata gibi geliyor bana. Çünkü vitesler değişiyor manuele alınca mesela 2. vitese geçince araç bağırmaya başlıyor ama gitmiyor. yani güç lastiklere iletilmiyor. düz zeminde geri vitese alınca çok az az gidiyor araba az daha gaz verince bağırmaya başlıyor ilerlemiyor. Söksünler bakalım ne diyecekler. araç serviste ben başka şehirdeyim o da ayrı bir sıkıntı. ustanın da hastalığı beni buldu ben gittiğimde usta yok ancak telefondan haberleşebildim.
Evet dediğiniz çok mantıklı. Sonucu paylaşın lütfen...
 
Evet dediğiniz çok mantıklı. Sonucu paylaşın lütfen...

Masraf daha da artti. Bu seferde rulman ve makaslarda sorunlu demeye basladi usta. Sonuc 10000 TL. Yaktiracaklar bana arabayi. Boyle sey mi olur nasil bir araba bu? Nasil bir uretim nasil bir marka?
 
Masraf daha da artti. Bu seferde rulman ve makaslarda sorunlu demeye basladi usta. Sonuc 10000 TL. Yaktiracaklar bana arabayi. Boyle sey mi olur nasil bir araba bu? Nasil bir uretim nasil bir marka?

Açıkçası benim fluence EDC aracımda da vites kutusu hatası verdi ve şanzuman beynini hep servise gittiğimden dolayı ücretsiz değiştirdiler. Şuanda çözülmüş gibi gözüküyor ama bende de yakın zamanda baskı balata hatası verecek gözüküyor.
Sorunu nasıl çözdüğünüze dair bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
 
Açıkçası benim fluence EDC aracımda da vites kutusu hatası verdi ve şanzuman beynini hep servise gittiğimden dolayı ücretsiz değiştirdiler. Şuanda çözülmüş gibi gözüküyor ama bende de yakın zamanda baskı balata hatası verecek gözüküyor.
Sorunu nasıl çözdüğünüze dair bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Şuanda en iyi çözüm olarak bu markayı kullanmamayı tavsiye ediyorum. Bu kadar reklamı yapılan bir şanzumanın bu kadar büyük hatalar vermesi çok enterasan. Ki açıkçası arabayı değiştirmeyi düşünüyordum Talisman veya Kadjar'a niyetlenmiştim. Ama artık mümkün değil markanın yanından geçmem etrafımda kimseye de aldırmam. Hayır olabilir araba bu bozulur. Ama bu kadar büyük arızayı bu kmlerde vermemeli. Ha verdiyse de marka arkasında duracak diyecek ki ben katkıda bulunayım. Ben otomatik vites araca ne yapabilirim de bu kadar büyük arıza verdirtebilirim? Servis işine de gelince sadece bir bakımı dışarda yaptırdım. onuda orjinal parçaları getirttim de yaptırdım. Yaşadığım şehirde servis yok kmde dolmuştu. Bişey olur diye korktum onuda servisten ayrılma bir ustaya yaptırdım. Ama bu sonucu etkilemiyor. Çünkü beni arayan vatandaş diyor ki; araç garantide bile olsa biz bunu bişey yapmazdık bu sizin suçunuz diyor. Beni en çok delirten de bu!
 
Ben sizin arızanızın durumunu merak ettim . Ne durumdasınız ? 2 yildir cekiyordunuz galiba.. Bilgisayarda tam olarak ne gozukuyor hatirliyormusunuz ?

Yaklaşık 2 ay önce tekrar beyin değiştirdikten sonra yaklaşık 3 hafta geçmişti ki tekrar aynı hayatı verdi. Dolayısıyla beyin'den bir arıza olmadığı da ortaya çıkmış oldu. Bu sebeple 3 hafta önce mekanik kontrol için aracı servise bıraktım. yaklaşık 2 hafta sonra değişecekler listesi ile aradılar beni. Garanti süresinde başlayan ve 2 senedir yaşadığım mağduriyetimden dolayı Renault'un ve servis'in özverili davranmasıyla 10 bin TL'lik bir onarım ücreti oldukça cüzi bir rakama indirilerek parçaları değiştirdiler. Hatta telefonda konuştuktan sonra gittiğimde biraz daha indirim yapmışlardı bu beni ayrıca sevindirdi :)

Neyse nelerin değiştiğine gelince;
- debriyaj seti
- debriyaj çatalı takımı
- vites ayırma çatalı
- vites kutusu yağı
ve bunlar ile ilgili conta ve keçeler değiştirildi.

bu işlemden 1-2 ay öncede beyin değişmişti.

Sanırım direk vites dişlileri hariç vitesteki her şey değişti.

1 haftadır aracı kullanıyorum. Şuanlık bir sorun yok. (Aslında arıza verirkende araçta yüzeysel bir problem hissedilmiyordı. "Vites Kutusunu kontrol ettiriniz" yazıyor ve sadece 1'e düşmüyordu araç. 2-3-4-5-6-R bütün vitesler çalışıyor ve araçı kapatıp açtığımda sorun ortadan kalkıyordu. )

Şimdi 1-2 ay beklemek gerekir. Ama tahminim bu sorundan kurtuldum inşallah. Yani yaşadığım sorunun şuana kadarki araştırmalarımda tek olması sebebiyle öyle olmasını umuyorum.
 
Yaklaşık 2 ay önce tekrar beyin değiştirdikten sonra yaklaşık 3 hafta geçmişti ki tekrar aynı hayatı verdi. Dolayısıyla beyin'den bir arıza olmadığı da ortaya çıkmış oldu. Bu sebeple 3 hafta önce mekanik kontrol için aracı servise bıraktım. yaklaşık 2 hafta sonra değişecekler listesi ile aradılar beni. Garanti süresinde başlayan ve 2 senedir yaşadığım mağduriyetimden dolayı Renault'un ve servis'in özverili davranmasıyla 10 bin TL'lik bir onarım ücreti oldukça cüzi bir rakama indirilerek parçaları değiştirdiler. Hatta telefonda konuştuktan sonra gittiğimde biraz daha indirim yapmışlardı bu beni ayrıca sevindirdi :)

Neyse nelerin değiştiğine gelince;
- debriyaj seti
- debriyaj çatalı takımı
- vites ayırma çatalı
- vites kutusu yağı
ve bunlar ile ilgili conta ve keçeler değiştirildi.

bu işlemden 1-2 ay öncede beyin değişmişti.

Sanırım direk vites dişlileri hariç vitesteki her şey değişti.

1 haftadır aracı kullanıyorum. Şuanlık bir sorun yok. (Aslında arıza verirkende araçta yüzeysel bir problem hissedilmiyordı. "Vites Kutusunu kontrol ettiriniz" yazıyor ve sadece 1'e düşmüyordu araç. 2-3-4-5-6-R bütün vitesler çalışıyor ve araçı kapatıp açtığımda sorun ortadan kalkıyordu. )

Şimdi 1-2 ay beklemek gerekir. Ama tahminim bu sorundan kurtuldum inşallah. Yani yaşadığım sorunun şuana kadarki araştırmalarımda tek olması sebebiyle öyle olmasını umuyorum.
Geçmiş olsun. Fakat servis tam problemi bulmamis. Bu problemi cikartacak ihtimal parcalari degistirmis. Ama ucuz yonlu olan vites tamburunu goremedim. . Bu arizayi debriyaj yapmaz mesela.. Oda degismis. Çatal yapabilir. 1. Vitesi yöneten tambur da degismeliydi. Umarim cozulur probleminiz. Eger cozulmezse mutlaka tamburu degistirin. Fiyat olarak ne odediniz ?
 
Otomatik vitesin duruken N ye alınması gerektiği kadar saçma bir sey olamaz. En kötü otomatiklerden opel cehvrolet vs gibi markalarda bile böyle bir olay yok. Ayni segment teknolojide dsg tft de de yok. Bozuk diye en çok degistirilen dsg; sadece ufak bir t it reme yüzünden bozuk damgasi yiyor onu da servis hiç itirazsiz yenisi ile değiştiriyor. Böyle haftalarca yıllarca mağdur olanu duymadım.

Arkadasin 89 suzukinin otoparkda geri vitese bir kez geçmeyip ittirmesi sonucu 2 yıldır millete espri konusu oldu. Bunu 100binlik araçla yaşamak intihar sebebi :)
 
Geri
Üst