Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

Herkese merhaba,

Bugün itibari ile şanzıman yağını değiştirttim. İşler planladığım gibi gitmedi ve elf yağı aldığım yer ile problem yaşayınca, Bursa da iyi bir otomatik şanzımancı vasıtası ile motel multi cvtf şanzıman yağı aldım. Litresi 60 tl. Şanzıman yağ filtresini ( kağıt olan) Hemapar Bostancı’dan temin ettim. Fiyatı 80 tl artı 11 tl kargo ücreti oldu benim için.

Usta çok temiz ve düzgün işçilik yaptı. Burada ki videolar da izlediğimizin aynısı titizlik ile işlemi bitirdi. Toplamda 5.1-5.2 litre arası bir yap konuldu. Aslında 5 konsa yetermiydi bilmiyorum 1 litre fazladan almış oldum fakat ustanın bir bildiği vardır çünkü çok detaylı yağ seviye kontrolü yaparak, arada aracı kullanıp gelip tekrar kontrol ederek yağı tamamladı. Çünkü videolarda gözüktüğü ve Nissanlar da olduğu gibi yağ seviye borusu yoktu karterin içinde.

Yağ değişiminden önce yaşadığım, aracın 0-40 km hızlar arasında ki ayağımı gazdan çekince silkeleme problemi yağ değişimi sonucu düzelmedi bilginize. Serviste yazılım güncelleme yaptırmayı düşünüyorum çözüm olur mu bilmiyorum.

Sonuç olarak, yağın ve filtrenin kesinlikle değişmesi gerekiyor. Benim aracım 100 bin km de ve yağ kötü durumdaydı. Yağını değiştirmeyi düşünen arkadaşlar kesinlikle ertelemesin. İyi bir usta bularak bu işi yaptırmanızı öneriyorum.

Herkese selamlar..
 
@headhunter117,
Keşke yağı değiştirmeseydiniz. Motul'un resmi sayfasından baktığımda NS-1, NS-2, NS-3 yazdığını gördüm ki böyle bir şey mümkün değil çünkü üçü de farklı yağlar. Umarım ileride sorun çıkartmaz size.

2017 yılında çıkan güncellemeye sahip olan servis bulursanız adres verin, atlayıp gelelim. :)
 
Son düzenleme:
Valla hocam haklısınız ama artık bunalttı. Elfmatic aradık bulamadık. Bulduk bir ton sorun yaşadık kargoya verildi verilmedi bir hafta bekledim. Hangi şanzıman ustasına sorsak motul kullanıyorum diyor. Dedim artık vardır bir bildikleri değiştirdik. Şuan için bir sorun yok araba değiştirmeden önce nasılsa yine öyle. Ne iyi oldu ne kötü:)

Şanzıman yazılımı işini nasıl çözcem bilemiyorum. Servisler durumdan bir haber. Otomativ sektörünün bu kadar büyük olduğu bir ülkede özellikle Bursa da, aracımın da Bursa da üretilmesine rağmen ne yağını değiştirmesini bilen var ne yazılım atmayı bilen var serviste:)

Motulun teknik dökümünde elfmatic cvt ile uyumlu da yazıyor bilemiyorum motul da iyi bir marka bunun Ar-Gesini yapmadan piyasaya süreceklerini sanmıyorum:)
 
@headhunter117,
Elfmatic ile uyumlu yazacak tabi, adam NS1-2-3 ne varsa eklemiş oraya. :)
Elfmatic yağın da iki tipi var mesela, NS2 uyumlu olan ve NS3 uyumlu olan. Nissan, önceki sayfalarda da bahsettiğim üzere sırf bu sebepten dahi yazılım güncellemesi getirmiş. Riske atmamalı.
 
Peki merak ettiğim bir konu var. Ns-3 yağ ne zaman çıkmış tam olarak. Mesela benim araç 2013 model üretici bu tarihte ns-3 mü koymuştur Ns-2 mi acaba ?
 
2013 ise aracınız, şanzımanınız muhtemelen benim araçtakinin bir öncesidir. FK0 / FK8 olarak geçiyorsa sizinki, NS2 uyumlu.
 
Tam olarak nasıl öğrenebiliriz hocam bunu?
 
Şanzımanın üzerinde yazıyor. Circlip ile bilgisayara bağlayınca da öğrenirsiniz. Öncesi eski nesil Jatco JF011E, FK0 / FK8 (Renault) şanzımana sahip iken sonraki modeller Jatco JF015E, DK0 (Renault) kullanmakta. Zaten bu ikisinin karter contası, kağıt filtresi vs. farklı.
 
Anladım hocam yok benim ki JF015E. Benim araçta son bir aydır düşük hızlarda yavaşlarken silkeleme problemi var. Aslında birazda çözüm olur belki diyerek yağ değişimi yaptım ama değişen bir şey olmadı. Mesela manuel olarak kullandığım zaman yapmıyor sadece otomatikte yapıyor. Yağ değişimi sonrası düzelmemesi biraz canımı sıktı. Acaba problem beyinde mi diyorum. Manuel de problem olmayıp otomatikte oluyorsa diye. Bu arada manuel kullanırken de yavaşlarken kendi düşürüyor vitesi ben müdahale etmiyorum. Bir arkadaşın 2013 araç var 55bin km de onda da aynı problem varmış.
 
Herkese merhaba,

Bugün itibari ile şanzıman yağını değiştirttim. İşler planladığım gibi gitmedi ve elf yağı aldığım yer ile problem yaşayınca, Bursa da iyi bir otomatik şanzımancı vasıtası ile motel multi cvtf şanzıman yağı aldım. Litresi 60 tl. Şanzıman yağ filtresini ( kağıt olan) Hemapar Bostancı’dan temin ettim. Fiyatı 80 tl artı 11 tl kargo ücreti oldu benim için.

Usta çok temiz ve düzgün işçilik yaptı. Burada ki videolar da izlediğimizin aynısı titizlik ile işlemi bitirdi. Toplamda 5.1-5.2 litre arası bir yap konuldu. Aslında 5 konsa yetermiydi bilmiyorum 1 litre fazladan almış oldum fakat ustanın bir bildiği vardır çünkü çok detaylı yağ seviye kontrolü yaparak, arada aracı kullanıp gelip tekrar kontrol ederek yağı tamamladı. Çünkü videolarda gözüktüğü ve Nissanlar da olduğu gibi yağ seviye borusu yoktu karterin içinde.

Yağ değişiminden önce yaşadığım, aracın 0-40 km hızlar arasında ki ayağımı gazdan çekince silkeleme problemi yağ değişimi sonucu düzelmedi bilginize. Serviste yazılım güncelleme yaptırmayı düşünüyorum çözüm olur mu bilmiyorum.

Sonuç olarak, yağın ve filtrenin kesinlikle değişmesi gerekiyor. Benim aracım 100 bin km de ve yağ kötü durumdaydı. Yağını değiştirmeyi düşünen arkadaşlar kesinlikle ertelemesin. İyi bir usta bularak bu işi yaptırmanızı öneriyorum.

Herkese selamlar..

Merhaba, sorunlarınızın düzelmemesine üzüldüm. Motul CVTF teknik verilerine göre NS-2 ayarında bir şanzıman sıvısıdır. "Elfmatic CVT MV" ile aynı değerlere sahiptir(isterseniz teknik dökümanlarını mail atabilirim). O yüzden içiniz rahat olsun, karterden dökülen eski sıvıyı görmüşsünüzdür zaten :). Aracın kilometresinden dolayı şanzıman parçalarının daha fazla aşınmış olabileceğini göz önünde bulundurmak lazım diye düşünüyorum.

Size sormak istedğim birkaç soru var:

1- Değişimden sonra aracın gaz-şanzıman tepkimesinde iyileşme oldu mu? (silkeleme sorunu haricinde)
2- Aracınızda lpg var mı? Varsa boğaz kelebeği adaptasyonu yaptırdınız mı?
3- Bahsetmiş olduğunuz silkelemeyi motor-şanzıman ısındıktan sonra da yapıyor mu, yoksa sadece sabah ilk çalıştırmadan sonra soğukken mi yapıyor?
4- Araç 0 kilometreden bu yana yetkili serviste şanzıman yazılım güncellemesi yapıldı mı?

Selamlar.
 
Geri
Üst