Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

40k da sanzıman sıvısını kontrol ettirmiştim, rengi yeşil ve berraktı. Ancak 55k da rengi koyulaşmıştı. Şanzıman sıvısı 4.7 litre konuldu(kutuda 0.3 litre kalmış). Belirli periyotlarla seviyesini kontrol ediyorum. Şuan max. seviyesine yakın.

Hocam valla süpersiniz. Acaba sizin aldığınız yerin internet sitesi var mı bizde alsak buralarda bulamıyoruz. Birde yağ boşaltılırken araç çalışıyormuydu ve hangi vites konumundaydı. Yağ boşaltıldıktan sonra mı vitesler arası geçiş yaptırdınız. Bende serviste yaptırmayı düşünüyorum da anlatayım adamlara tam olarak bilmiyorlar.:)
 
40k da sanzıman sıvısını kontrol ettirmiştim, rengi yeşil ve berraktı. Ancak 55k da rengi koyulaşmıştı. Şanzıman sıvısı 4.7 litre konuldu(kutuda 0.3 litre kalmış). Belirli periyotlarla seviyesini kontrol ediyorum. Şuan max. seviyesine yakın.

Hocam birde hemaparı aradım pek yardımcı olamadılar siz ne diyerek aldınız filtreyi
 
Hocam valla süpersiniz. Acaba sizin aldığınız yerin internet sitesi var mı bizde alsak buralarda bulamıyoruz. Birde yağ boşaltılırken araç çalışıyormuydu ve hangi vites konumundaydı. Yağ boşaltıldıktan sonra mı vitesler arası geçiş yaptırdınız. Bende serviste yaptırmayı düşünüyorum da anlatayım adamlara tam olarak bilmiyorlar.:)
Şanzıman sıvısını ve kağıt filtreyi Ankara Şaşmaz sanayideki dükkanlardan satın aldım. Kağıt filtre için Nissan Juke -Qashqai olarak sorarsanız yardımcı olurlar. Bizim araçlar pek bilinmiyor malum.

Şanzıman sıvısı değişmeden önce şanzımanın ısınması sağlanır 5-10 km aracı kullandıktan sonra yeterli sıcaklığa ulaşır zaten. Araç lifte kaldırılmadan stop edilip vites N ye alındı. Niye olduğunu ben de tam bilmiyorum. Şanzıman ustasının yönlendirmesiyle yapıldı. Şanzıman sıvısı tekrar doldurulduktan sonra araç çalışır vaziyette P-R-N-D konumlarına bir kaç kez vites değişimleri yapıldı.

Renault yetkili servislerine yaptırmanı pek tavsiye etmem. Renault Mais dahil Ankara'daki tüm servislere sordum, değişim yapmadıklarını hatta bilgileri olmadığını söylediler. Tavsiyem otomatik şanzıman servislerine değişim yaptırmanız. Özellikle Nissan Juke-Qashqai CVT şanzıman bakımı yapıp yapmadıklarını sorup emin olmak lazım. Gerçekten bu araçlarda değişim yapanları anlamak için de kağıt filtresinin değiştirilmesinin gerekli olup olmadığını sorarak anlayabilirsiniz. Ankara'da çok bilindik otomatik şanzıman servisleri bizim araçlarda kağıt filtre olmadığını-değişmediğini iddia bile etmişlerdir.
 
Renault yetkili servislerine yaptırmanı pek tavsiye etmem. Renault Mais dahil Ankara'daki tüm servislere sordum, değişim yapmadıklarını hatta bilgileri olmadığını söylediler. Tavsiyem otomatik şanzıman servislerine değişim yaptırmanız. Özellikle Nissan Juke-Qashqai CVT şanzıman bakımı yapıp yapmadıklarını sorup emin olmak lazım. Gerçekten bu araçlarda değişim yapanları anlamak için de kağıt filtresinin değiştirilmesinin gerekli olup olmadığını sorarak anlayabilirsiniz. Ankara'da çok bilindik otomatik şanzıman servisleri bizim araçlarda kağıt filtre olmadığını-değişmediğini iddia bile etmişlerdir.
"bizim araçlarımızda böyle bir şanzıman yok" diyen yetkili servis gördü bu gözler. :D
 
Teşekkür ederim. Buradan edindiğim bileğileri sayesinde baya Bilgi edindim. Parçaları alıyorum. Kendi ustamla beraber değiştireceğiz inşallah. Sonuçları paylaşırım. Dikkat etmem gereken ekstra birşey varsa belirtin lütfen.
 
Hocam merhaba, bir soru daha soracağım. Şanzıman yağ karterini ve içerisinde ki metal olan filtreyi neyle temizledi. Balat’a spreyi gibi birşey ile mi yoksa su ile mi. Birde izlediğim birkaç videoda yağı yeniledikten sonra karter tıpasını açıp biraz boşalttıklarını gördüm böyle bir işlem yaptı mı yoksa direk 4.7 litre yağı koyup bitirdi mi? Otomatik şanzımancıya yaptıracaktım aslında ama ben Elf yağ koymuyorum dedi mecburen kendi ustamızla beraber yapacağız o yüzden soruyorum. Son olarak yağı üstten yağ çubuğunun oradan mı doldurdu?
 
İlk mesajda güncellemeler oldu arkadaşlar. Hatalı bir kaç kodu düzeltip muadillerini ekledim, yağ dahil. Hepsinin fiyatına bakıp en uygununu alın, aynı oldukları için boşa para vermenize lüzum yok.
 
Hocam merhaba, bir soru daha soracağım. Şanzıman yağ karterini ve içerisinde ki metal olan filtreyi neyle temizledi. Balat’a spreyi gibi birşey ile mi yoksa su ile mi. Birde izlediğim birkaç videoda yağı yeniledikten sonra karter tıpasını açıp biraz boşalttıklarını gördüm böyle bir işlem yaptı mı yoksa direk 4.7 litre yağı koyup bitirdi mi? Otomatik şanzımancıya yaptıracaktım aslında ama ben Elf yağ koymuyorum dedi mecburen kendi ustamızla beraber yapacağız o yüzden soruyorum. Son olarak yağı üstten yağ çubuğunun oradan mı doldurdu?
Temizliği çözücü ve uçucu her şey ile yapabilirsiniz. Balata spreyi ile de benzin ile de yapabilirsiniz. Kurulayacak zaten işlem bitince.
Yağ seviyesi 83 derecede ölçülüyor. Bizimki 4.8 lt alıyor. Dolum sonrası 83 derecede tekrar ölçüm yaparsınız, olmaz ama fazla gelirse bir miktar boşaltırsınız.
 
Hocam merhaba, bir soru daha soracağım. Şanzıman yağ karterini ve içerisinde ki metal olan filtreyi neyle temizledi. Balat’a spreyi gibi birşey ile mi yoksa su ile mi. Birde izlediğim birkaç videoda yağı yeniledikten sonra karter tıpasını açıp biraz boşalttıklarını gördüm böyle bir işlem yaptı mı yoksa direk 4.7 litre yağı koyup bitirdi mi? Otomatik şanzımancıya yaptıracaktım aslında ama ben Elf yağ koymuyorum dedi mecburen kendi ustamızla beraber yapacağız o yüzden soruyorum. Son olarak yağı üstten yağ çubuğunun oradan mı doldurdu?

Metal filtre benzinle temizlendi, karter tapası takıldıktan sonra 4.6 litre dolduruldu. (seviye çubuğunun olduğu yerden). Daha sonra 5-10 km kadar test sürüşü yapıldı. Seviye çubuğundan kontrol edildi. Biraz daha şanzıman sıvısı eklendi. Kutuda 0.3 litre kaldı, yani toplamda 4.7 litre sıvı konuldu. Dün seviye çubuğundan kontrol ettiğimde halen max. çizgisinde olduğunu gördüm, herhangi bir eksilme olmamış. Benim tavsiyem fazla koymamanız. Belirli periyotlarla kontrol edip gerekirse kendiniz ilave edersiniz. Nissan NS-3 veya Elfmatic CVT koymanızı öneririm. Mitsubishi servislerinde J4 de var ancak çok pahalı. Bunların haricinde düşünüyorsanız şayet, Motul CVTF koymanızı tavsiye ederim. Litre fiyatı 50-55 TL civarında. Kolay gelsin.
 
Merhaba,
Listeyi 2013 ve öncesi Megane / Fluence için genişlettim, onlardaki şanzıman bir önceki nesil.
Bunun yanında bizim araçlardaki kronik klima fan motoru arızası için çok yardımı dokunabilecek veriler ekledim. Başına gelen bilir, tamamen göğüsü sökmeye çalışıyorlar, aslında gerek yok.

Bu genişletilmiş mesajın ilk mesaja eklenmesini istedim yöneticilerden ama biraz uzun olduğu için sığmama durumu var. Sığmaz ise PDF olarak toparladım hepsini, isteyen şu adresten indirebilir : https://drive.google.com/open?id=1RlwrEx2Kgx_vPZ3MR6embi1bwXIwK9tY
 
Geri
Üst