Merhaba
Motor:
H4M/HR16DE
- Triger zincir ömrü 200.000-250.000 km arası.
- Her 90.000 km civarı sübap açıklık ayarı yapılacak.
- Ortalama motor ömrü 250.000 + km(ve yukarısı) olarak geçmekte.
- Motor yağı 5W/30(bulunduğunuz iklime göre değişir) 4.3 L. Aşağıdaki kodlara sahip bir yağ satın alınız.
• API grade SL or SM, ILSAC grade GF-3 or GF-4, ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C2 or C3 (*2)
(15k - 1 yıl)
- Soğutma sıvısı Total Glacelf Auto Supra
(150k - 8 yıl, sonrasında 75k - 4 yıl)
- Yağ filtresi OEM Nissan 15208-65F0C, Renault/Samsung 15208-5758R, Bosch 0 986 452 061, Mann W 6025 vb. muadil filtre
(15k - 1 yıl)
- Yağ boşaltım tapası pulu-rondelası 11026-01M02
- Polen filtresi Nissan 27277-1KA0A, 27277-1KA4A, Renault 27 27 749 36R, Mann CUK 1629, Mahle LAK 852 vb. muadil filtre
(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum)
- Hava filtresi Renault 8200820859 165467751R, Bosch F 026 400 138 vb. muadil filtre
(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum)
- Bujiler: iridium-tipped type. NGK DILZKAR6A11, NGK PLZKAR6A-11
- Fren hidroliği:
(30k - 2 yıl)
- Alternatör gergi kayışı ve rulmanı set 117201618R, sadece kayış 117209638R
- Yakıt filtresi bakım gerektirmemektedir.
*Bakım kilometre aralıkları bazı arkadaşların kafasını karıştırmış olabilir. Bu motor atmosferik(turbo mevcut değil) olduğu için bakım aralıkları 10k yerine 15k olarak geçmektedir.
Değişmesi gerekmeyen diğer parçalar:
Yağ boşaltım tapası 11128-01M0B
Karter 11110-eD010
Karter silikon contası 999MP-A7007 liquid RTV
Yağ çubuğu 11140-ED000
Yağ dolum kapağı 15255-1P110
Motor suyu sıcaklık sensörü 23 45 012 920
Kart pili kodu CR2032
Şanzıman:
Jatco JF015E, CVT7
DK0 (Renault), W1CJB / F1CJB (Mitsubishi), RE0F11A (Nissan)
https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt7.html
Nissan resmi dökümanlarında 90k km zaman aralıklarında yağ/filtre değişimi öneriyor, bazı kullanıcılar daha erken değişim yapıyor, 60k gibi. Parça tedariği biraz uzun sürebildiği için değişim yapmayı düşündüğünüz zamandan çok daha erken bir süre öncesinde parçaları toparlamaya başlamanızı öneririm. Yurtdışı fiyatları çok çok daha uygun olabilmekte (örneğin 10 dolarlık orijinal filtreyi servis size 220TL'ye satabilmektedir).
Aşağıdaki tüm parçaların değişmesi lüzumlu değil ama değiştirebilirseniz iyi olur. Kağıt filtreyi ve filtre haznesindeki oringi mutlaka yenileyin. Kâğıt filtreye erişmek için şöför tarafındaki ön lastik sökülecek. Şanzıman yağ karter kapağını mutlaka söktürüp içerisindeki iki adet mıknatısı ve metal filtreyi temizletin. Bu işlem için aracı lift ile kaldırmak gerekmekte, karter kapağı en altta. Metal filtre üzerindeki oringi de yenileyin. Değişim sonrası ara ara şanzıman yağ çubuğundan seviyesini ,karterden yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
1) Karter conta, Mitsubishi 2705A015 = Nissan 31397-3JX0A
2) Filtre, Mitsubishi 2824A006 = Nissan 31726-3JX0A
3) Filtre haznesi oring, Nissan 31526-3JX3A (bulamazsan filtre haznesi ile beraber al, eski kod 31848-3JX0A yeni kod 31848-3JX0C)
4) Metal filtre üzerindeki oring, Mitsubishi 2824A005,
5) Tapa rondelası, Nissan 11026-01M02 (11026-01F10, 11026-01M00, 11026-01M01, 11026-JA00A, 11026-JX00A, 11026-31X00)
6) Nissan NS-3 ya da Elfmatic CVT (üzerinde Approved for NISSAN CVT NS-3 yazmakta) yağ 4.8 lt
7) CVT yağ pompası yağ sayaç verileri sıfırlanacak, CVT fluid deterioration counter (CVTF deterioration date). Renault Clip ile yapılamıyorsa CVTz50 programı ile halledilecek.
Aynı şanzımanın(CVT7) farklı yazılıma sahip sürümünün detaylı yağ-filtre değişim kaydı:
https://www.youtube.com/watch?v=OFAOiX1xuV8