Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

Bu bilgilere nasıl ulaştınız acaba. Servisler bile bilmiyor. Gerçekten yaptığınız hayır işi kapsamında değerlendirilmeli:) Çünkü başka bir yerde sağlıklı bilgi bulamadım ben.

Servislerin bilgisizliği tamamen Renault kaynaklı, gerekli eğitimi vermiyorlar. Şahsen denk geldim, yetkili servis bir aracı iki sokak üstteki başka bir ustaya yönlendirdi büyük bir şehirde(isim vermeyeyim). O sırada ben servise kendi aracımın yağ/hava filtresinin kodlarının farklı olduğunu anlatmaya çalışıyordum. Başka şehirlerde de çeşitli değişik ve komik olaylar geldi başıma ama çalışanların suçu yok, ne yapsınlar eğitim verilmezse. Zaten garanti bitince de bir daha da servislerle işim olmadı. Buraya yazdığım verilerin çok daha fazlası mevcut aslında farklı yabancı kaynaklarda.


Bu arada, güncellenmiş listenin ilk mesaja eklenmesini raporladım yönetime ama sanırım moderatörler görmedi.
 
Paylaşımınız için teşekkürler [emoji4]
 
Ben teşekkür ederim, toplu liste ilk mesaja eklenmiştir arkadaşlar (biraz karışık gözüküyor ama düzelir gün içinde).
 
Ben teşekkür ederim, toplu liste ilk mesaja eklenmiştir arkadaşlar (biraz karışık gözüküyor ama düzelir gün içinde).
İlk mesaja düzenleme çektim [emoji4]
 
Fluence 1.6 CVT aracımla alakalı bir hususu danışmak istiyorum. Özellikle motor soğukken ve düşük hızlarda (30-40 km altı) ayağımı gazdan çekince, 20 kmh civarında araba silkeleme yapıyor. Silekelemeyi tam olarak şöyle tarif edebilirim. Mesela düz vites bir arabada 3. vitesle giderken ayağınızı gazdan çekersiniz araba iyice yavaşlar durma seviyesine gelir, siz debriyaja basmassanız araba silkelemeye başlar aynı durum oluyor. Sonra birisi debriyaja basmış gibi rahatlıyor. Çok nadiren de ilk hızlanma esnasında silkeleme yapıyor. Daha önce hem düz vites, hem çift kavrama (DSG), hem tam otomatik araçlarım oldu. Acaba bu CVT'nin bir özelliği mi yoksa bir sorunun habercisi mi?
 
Fluence 1.6 CVT aracımla alakalı bir hususu danışmak istiyorum. Özellikle motor soğukken ve düşük hızlarda (30-40 km altı) ayağımı gazdan çekince, 20 kmh civarında araba silkeleme yapıyor. Silekelemeyi tam olarak şöyle tarif edebilirim. Mesela düz vites bir arabada 3. vitesle giderken ayağınızı gazdan çekersiniz araba iyice yavaşlar durma seviyesine gelir, siz debriyaja basmassanız araba silkelemeye başlar aynı durum oluyor. Sonra birisi debriyaja basmış gibi rahatlıyor. Çok nadiren de ilk hızlanma esnasında silkeleme yapıyor. Daha önce hem düz vites, hem çift kavrama (DSG), hem tam otomatik araçlarım oldu. Acaba bu CVT'nin bir özelliği mi yoksa bir sorunun habercisi mi?

Tork konvertörü hızlanma esnasında 20 kmh civarında kitleme(lock-up) yapıyor; yavaşlarken, yani gaza basmazsanız kilit çözülüyor. Bu durumda zaten dikkat ederseniz devir direkt 1000 civarına düşer. Bende de sadece motor soğuk iken yapıyor bu silkelemeyi ama 20kmh civarında değil de 30kmh civarında çünkü 20'ye gelmeden zaten kilit kalkmış oluyor. Tekrar gözlemlerim durumu soğuk durumdayken. Bu arada, şanzıman yağı, motor soğutma suyu yardımı ile ısıtılmakta.
 
Evet kilit çözüldüğü anda sanki birisi debriyaja basmış gibi oluyor ve araba rahatlıyor. Yani CVT şanzımanda bu durum belirli bir dereceye kadar normal karşılanabilir. Aynı şey P modundan R'ye veya D'ye alınca da hafif bir titreme şeklinde kendini gösteriyor. Motor soğutma suyunu ve şanzıman yağ seviyesini kontrol etmekte fayda var o zaman. Bunların seviyesi motor yağı gibi manuel olarak kontrol edilebilir mi? Yağ çubuğu veya buna benzer bir şey var mı araçta?
 
Evet kilit çözüldüğü anda sanki birisi debriyaja basmış gibi oluyor ve araba rahatlıyor. Yani CVT şanzımanda bu durum belirli bir dereceye kadar normal karşılanabilir. Aynı şey P modundan R'ye veya D'ye alınca da hafif bir titreme şeklinde kendini gösteriyor. Motor soğutma suyunu ve şanzıman yağ seviyesini kontrol etmekte fayda var o zaman. Bunların seviyesi motor yağı gibi manuel olarak kontrol edilebilir mi? Yağ çubuğu veya buna benzer bir şey var mı araçta?
Evet yağ çubuğu akünün solunda, kaputun sağına doğru kalıyor. Yağ eksiltmesi yapmaz zaten, viskozitesi/temizliği değişiyor yağın zamanla çalışmaktan ötürü.
 
Merhaba


Motor:

H4M/HR16DE

- Triger zincir ömrü 200.000-250.000 km arası.

- Her 90.000 km civarı sübap açıklık ayarı yapılacak.

- Ortalama motor ömrü 250.000 + km(ve yukarısı) olarak geçmekte.

- Motor yağı 5W/30(bulunduğunuz iklime göre değişir) 4.3 L. Aşağıdaki kodlara sahip bir yağ satın alınız.

• API grade SL or SM, ILSAC grade GF-3 or GF-4, ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C2 or C3 (*2)

(15k - 1 yıl)

- Soğutma sıvısı Total Glacelf Auto Supra

(150k - 8 yıl, sonrasında 75k - 4 yıl)

- Yağ filtresi OEM Nissan 15208-65F0C, Renault/Samsung 15208-5758R, Bosch 0 986 452 061, Mann W 6025 vb. muadil filtre

(15k - 1 yıl)

- Yağ boşaltım tapası pulu-rondelası 11026-01M02

- Polen filtresi Nissan 27277-1KA0A, 27277-1KA4A, Renault 27 27 749 36R, Mann CUK 1629, Mahle LAK 852 vb. muadil filtre

(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum)

- Hava filtresi Renault 8200820859 165467751R, Bosch F 026 400 138 vb. muadil filtre

(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum)

- Bujiler: iridium-tipped type. NGK DILZKAR6A11, NGK PLZKAR6A-11

- Fren hidroliği:

(30k - 2 yıl)

- Alternatör gergi kayışı ve rulmanı set 117201618R, sadece kayış 117209638R

- Yakıt filtresi bakım gerektirmemektedir.

*Bakım kilometre aralıkları bazı arkadaşların kafasını karıştırmış olabilir. Bu motor atmosferik(turbo mevcut değil) olduğu için bakım aralıkları 10k yerine 15k olarak geçmektedir.

Değişmesi gerekmeyen diğer parçalar:

Yağ boşaltım tapası 11128-01M0B

Karter 11110-eD010

Karter silikon contası 999MP-A7007 liquid RTV

Yağ çubuğu 11140-ED000

Yağ dolum kapağı 15255-1P110

Motor suyu sıcaklık sensörü 23 45 012 920

Kart pili kodu CR2032

Şanzıman:

Jatco JF015E, CVT7

DK0 (Renault), W1CJB / F1CJB (Mitsubishi), RE0F11A (Nissan) https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt7.html

Nissan resmi dökümanlarında 90k km zaman aralıklarında yağ/filtre değişimi öneriyor, bazı kullanıcılar daha erken değişim yapıyor, 60k gibi. Parça tedariği biraz uzun sürebildiği için değişim yapmayı düşündüğünüz zamandan çok daha erken bir süre öncesinde parçaları toparlamaya başlamanızı öneririm. Yurtdışı fiyatları çok çok daha uygun olabilmekte (örneğin 10 dolarlık orijinal filtreyi servis size 220TL'ye satabilmektedir).

Aşağıdaki tüm parçaların değişmesi lüzumlu değil ama değiştirebilirseniz iyi olur. Kağıt filtreyi ve filtre haznesindeki oringi mutlaka yenileyin. Kâğıt filtreye erişmek için şöför tarafındaki ön lastik sökülecek. Şanzıman yağ karter kapağını mutlaka söktürüp içerisindeki iki adet mıknatısı ve metal filtreyi temizletin. Bu işlem için aracı lift ile kaldırmak gerekmekte, karter kapağı en altta. Metal filtre üzerindeki oringi de yenileyin. Değişim sonrası ara ara şanzıman yağ çubuğundan seviyesini ,karterden yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.

1) Karter conta, Mitsubishi 2705A015 = Nissan 31397-3JX0A

2) Filtre, Mitsubishi 2824A006 = Nissan 31726-3JX0A

3) Filtre haznesi oring, Nissan 31526-3JX3A (bulamazsan filtre haznesi ile beraber al, eski kod 31848-3JX0A yeni kod 31848-3JX0C)

4) Metal filtre üzerindeki oring, Mitsubishi 2824A005,

5) Tapa rondelası, Nissan 11026-01M02 (11026-01F10, 11026-01M00, 11026-01M01, 11026-JA00A, 11026-JX00A, 11026-31X00)

6) Nissan NS-3 ya da Elfmatic CVT (üzerinde Approved for NISSAN CVT NS-3 yazmakta) yağ 4.8 lt

7) CVT yağ pompası yağ sayaç verileri sıfırlanacak, CVT fluid deterioration counter (CVTF deterioration date). Renault Clip ile yapılamıyorsa CVTz50 programı ile halledilecek.

Aynı şanzımanın(CVT7) farklı yazılıma sahip sürümünün detaylı yağ-filtre değişim kaydı: https://www.youtube.com/watch?v=OFAOiX1xuV8


İstandanbulda şanzıman yağı değişimi için önerebileceğiniz usta var mı?
 
İstandanbulda şanzıman yağı değişimi için önerebileceğiniz usta var mı?

İstanbul'da değilim o yüzden şahsen gitmedim, telefonda görüştüm sadece. En azından konuştuğum konulara yabancı olmayan firmaydılar (normalde çoğu kişi yabancı dil konuşuyormuşsunuz gibi tepki veriyor bilgisizlikten) : http://atco.com.tr/
 
Geri
Üst