Abiler tekrar selamlar olsun herkese, dizelmiş benzinmiş boşverin, koronasız günlerimiz olsun inşallah
Hesabımızı şu şekilde yapsak nasıl olur acaba ;
Ben arabayı aldığımda 1.3 TCe EDC, 1.5 DCi EDC ile arasındaki fiyat farkı tam 30.500 liraydı
Benim kadar yüksek km yapan ve biraz süratli araç kullananlar için dizel avantajlı olacaktır kanaatindeyim.
Şayet normal bir binici aile arabası olarak düşündüğümüz zaman, benim kadar km yapmayan, aracı stabil kullanan biri için, tercih ettiği 1.3 TCe ile 1.5 DCi arasında çok üzecek veya can yakan derecede fark olmayacağını düşünüyorum.
Aklıma gelmişken şunuda paylaşayım; 2017 Megane 4 aracımda Eco mod'un bir esprisini görememiştim pek, gerek gaz tepkisi gerek ortalama olarak.
2020 olanda ise düğmeye bastığım an ( eco aktif edilen an ) aracın gaz tepkimesinin yumuşadığını anlayabiliyorum. Bu araçta daha olumlu çalıştığını düşünüyorum, tüketime etkisini henüz hesaplamadım. Yıllardır olan bi alışkanlığım marşa basar basmaz start stop kapatır, eco devamlı kapalı konumdadır bende.
Renocumali bey (isminizi bilmiyorum bağışlayın lütfen), benim düzenli yakıtı aynı firmadan almış olmam veya sürekli uzunyolda aracı devirli kullanmamdan mıdır bilemiyorum, renault megane dci araçlarında hiç bir zaman katalizör uyarısı almadım.
Daha önce;
2015 Megane 3 HB 1.5 DCi EDC ( 174.000 km )
2017 Megane 4 Sedan 1.5 DCi EDC ( 180.000 km ) kullandım. Tamamen tek şöför, ağırlıklı uzun yol ve yakıtların tamamı Opet'ten alındı.
Adblue konusuna birşey diyemiyorum aracım daha yeni 4000 km oldu ve 2600 km'de iken Adblue uyarısı alıp tam 10 litre adblue aldı deposu. Sıfır araç alındığında yakıt deposu gibi orasıda boş sayılırdı diye tahmin ediyorum fakat ilerleyen zamanlarda göreceğiz bunu.
İnternette küçük çaplı yaptığım bir araştırmada 1000 litre yakıta 40 litre Adblue ihtiyacı olduğu yönünde.