son durum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kelalper
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İsterse adam 15000 Hp yüklesin
Megane Rs lerin beyini ap ayrı bunu herkez biliyor - EVO yüklemeye veya Supra yazılımı yapmaya benzemiyor
Olayı çözen olsaydı bu araba 2005 ten beri satılıyor ve ortalıkta bayada bir mevcut
Bakalım verim alınırsa ne ala
 
Intake sıcaklığının sebebi nasıl yazılımla olabilir biri bana açıklasın. Intake sıcaklığı tamamen mekaniksel bir olay. Filtrenin orayı soğutsan Turbodan sonra IC borusu motorun üzerinden geçiyor ve üzerinde plastik kapak ve kaput var. Arada sıkışan sıcak hava komple IC borusuna vuruyor. Üzerinden kapağı ve kaput yalıtımını kaldırdım direk o akşamdan sonra. RS tuner ile benim arabanın güç verilerine ihtiyacım yok zaten. Ben sensör değerlerini wastegate açıklıklarını boost miktarını knock derecesini göreyim bize yetecek yazılımı ona göre şekillendireceğiz. Özgün kulaklıkla vuruntuyu dinliyor.

Aytuğ Güç olarak getirisi yok dedin Ok. Ozan ile denedik. Ozan benden bi 80 kilo hafiftir. Üzerinde komple egzost var. Arkada stepne yok bende ek olarak kapılarda ses yalıtımı ve ses sistemi var. Yani kabaca baktığın zaman aramızda 150-160 kg fark olmasına rağmen 3 boy geçtim.Ozanın arabası 225 veriyor diyosun. Bu tip arabalarda 6 kg 1 hp anlamına gelir. Aynı gitsek 25 hp fazlalığım olması gerekir.
Şimdi intake sıcaklığını düşürmek için IC borusuna yalıtım yapılacak. Downpipe sargılanacak ve IC ye waterspray yapılacak. Blow off komple iptal edildi ki o akşam üzerindeydi ve blanking plate yoktu. Hava filtresine bir müdehale yapmayacağım ITG duracak üzerinde. Zaten waterspray bütün problemi çözecek. Alttaki metal koruma üzerinde de delikler açtıktan sonra intake sıcaklık problemi azalacak.
 
Selçuk megane Rsler türkiyede 2005den beri var. Özgüne giden araba sayısı kaç. Etrafta dünya kadar chip yapan firma var. Millet marka chip cart curt diye gidip saçma sapan yerlere yazılım attırıyor. Yazılımı atanlarda ellerindeki herhangi bir yazılımı lisanslı diye kakalıyor. Sonra bir bakıyorsun değerler köküne kadar fakir ki marka yazılımlarda değerler her zaman zengindedir. Megane değişik bir araba olabilir ama makinesi sonuçta belli. Ottoya göre çalışan bir makine bir Wenkel falan değil. Biz daha yazılımı sıkmadan bu kadar güç aldık. Sıksak daha çıkaracak çok şey var. RStuner geldikten sonra 3 tane yazılım hazırlayacağız. Bir tanesi tamamen stock yazılım downpipe a göre. Bir tanesi orta derece bir taneside şu an üzerindekilerle suyunu çıkaracak kadar sıkılmış bir hardcore yazılım olacak.
RS tuner Özgünde duracak. İsteyen arabasına yazılım attırmak istediği zaman Özgün RS Tuner ı kullanacak ve yazılımı her arabadaki değerlere göre atacak.
 
alper yazılım sıcaklıga birebir etki ediyor ben bu cihazı toplam 10 tane clio rs e belki 6-7 adet megane rs e bagladım her baglamada farklı seyler goruyor ve ögreniyoruz
hatta sunu diyeyim megane rs lerde 2 adet basınc olcer sensor var biri turbo digeri manifold yazılım buna bile etki ederek 2si arasında 0.2 bar deger okuma farkı cıkarıyor bu sanki borularda veya intercollerda hava kacagı varmıs hissi doguruyor cunku basınc turbodan manifolda gelene kadar 0.2 bar kaybediyor ama ne hikmetse orjinal yazılım yuklenince bu kalmıyor yani esasında hava kacagı zaten yok
sıcaklıkta aynı bunun gibi
megane rs lerde 50 derece bence limit sıcaklıktır cunku cipli 30-35 derecelerle yuruyen araba var
gökhan kıs aylarında ful gazda 16-17 derecelerde yuruyordu intercoolersız bir megane ideal yurume sıcaklıgı 35-38 dereceler arasıdır
bunun yanında gaza daha dokundugu gibi 50 derecelere fırlayan megane rs te gordum buda tabi cipin etkisiydi sonradan görüldü
bugun 4 silindirdende ayrı ayrı vuruntu okuyan cıktıgı egime göre hava yakıtı ayarlayan, asırı derecede hızlı veri alısverisi yapan kendi içinde turbo timerı olan ve bunu arac stop ettikten sonra calıstıran bir beyin mevcut meganeda

güç olarak bugune kadar 100ün üzerinde güç ölcer yaptım ve degerler hiçbir zaman yanıltmadı
ideal sartlarda rs tuner herzaman gerektigini veriyor bugune kadarda gordugum en yuksek deger gokhanın arabadadır ona en yakın arabanın yaklasık 20 hp farkı vardır
tabi onunda saglık olarak etkisi tartısılır
ozan abinin aracı bazı sebeplerden cok daha dusuktu kademe kademe artırırldı arac ,en son orjinal yazılı yukledi ve 225+ degerler geldi sizin denemizi anca ilk kalkısta gordum sen öne fırladın ilerde ozana abi yaklastı sana
zaten kendisi bu tarz yarıslar pek yapmamıstır tam olarak saglıklı oldugu kanısımda degilim acemilik bakımından
bizim gordugumuz 15 hp fazlan var senin
aynı cihazla ozan abinin aynı yolda verileride mevcut eger cihaz az cıkarıyosa onuda cıkarıyor
biz herzaman yol kosulunu baz alıyoruz cünkü yolda arabaya yük biniyor dinoda genelde 10-15 hp fazla verbiliyor arac ama bunu yola aktarır anlamına gelmiyor
 
Son düzenleme:
Aytuğ benim grafiklerime baktığın zaman gücün düştüğü yerler sıcaklığın geldiği yerler ki normal sıcak hava emmeden dolayı. Yazılımdan dolayı sensör yanlış ölçüm yapabilir mesela o zaman Ona OK ama güç değerlerine baktığın zaman düşme yoksa o sıcaklıklarda o zaman sensör yanlış okuyordur yazılımdan dolayı . Intake sıcaklığı ani neden artar AFR değerlerin çok kısıktır yüksek devirde bir anda fakirden dolayı sıcaklık tavan yapar. Ancak bende AFR hala zenginde. AFR üzerinde 10.4 görüyorum yüksek devirlerde. Bende sorun mekanik. O akşam log aldığımızda altta metal kapak , blow off +rec. valve, Üstte plastik kapak ve kaput ses yalıtımı vardı. Yani motor bölümü komple izoleydi soğumaya karşı ve rec valve ve blow offda basınç kaybım vardı. Sıcaklık şu anda daha stabildir mesela . Basınç kaybı ortadan kalktı. RS tuner geldiği zaman logları yollarım farkları görürsün. Deneme yaptığım MCS de yüklüydü twinplate debriyaja kadar vardı ki turbo miniler kötü gitmiyor.
 
Son durum güncellemesi lazım Kelalper ortalarda yok
Özleştik :)
 
onun işlerin,in yoğun olduğu dönem muhtemelen :)
 
1 ayı geçmiş yazmıyor küstü mü bize zannettim
 
onun için birşey diyemem ama söyledği yoğun iş temposu başlayacak 2-3 ay falan demişti yalnış hatırlamıyorsam.
 
Geri
Üst