Megane IV HB 1.5 DCi EDC - Gaz pedali arada bir tepkisiz kaliyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erdem1998
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
5 aydır Megane 4 sedan İcon kullanıyorum.Aldığım ilk günden itibaren tespit ettiğim bu sıkıntıyı forumda da önceki başlıklarda dile getirmiştim.30 km'nin altında yaklaşık 10 sn nötr sürüş yaparsanız (gaz-fren kullanmadan) araç kendini boşa çekiyor.Bu sırada yapacağınız hiçbir müdaheleye tepki vermiyor.Sadece devir yükseliyor onun dışında tepki yok..Sorunu araç satın alımından hemen birkaç gün sonra arayan genel müdürlük yetkilisine bildirdim.Böylesi durumlarda her ne kadar doğru olmamasına rağmen vitesi boşa çekiyorum.Kısa süreli 30 km hızın altında boşta kalması tepkisiz bir durumda kalmaktan daha iyi.Herhangi bir eylem yapmam gerektiğinde hemen D konumuna alıp sürüşe devam ediyorum.Bir paylaşımda tepkisiz kaldığı durumda manuel konuma alırsak ne olur diye sorulmuştu.Araç boşa düştüğünde manuel konuma alırsanız sonuç yine değişmiyor.Tepkisizlik anında manuel konuma aldığınızda vites M1 oluyor.1. vites yaklaşık 30 km olan bir hızda ağır kalıyor ve yığılma yapıyor.Müdahele edip yükselttiğinizde kısa süreli M3 görülüyor ama o da fazla geldiğinden araç kendini tekrar M1 e çekiyor.Defalarca denememe rağmen M2 konumunu göremedim.Bu sorun Edc şanzumanların genel sorunu olarak söyleniyor ama renault dışında başka araçlarda bu sorun var mı bilmiyorum.Dsg şanzumanlarda aynı yerde aynı hareketleri denedim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Umarım kısa zamanda düzeltirler hatayı çünkü gerçekten kaza riski çok.Özellikle hızlı trafiğin aktığı kavşaklarda aracın tepkisiz kalıp bir anda boşa düşmesi ciddi tehlike riskleri oluşturuyor..
 
erdem1998 gülme komşuna gelir başına demişler.Sana o kadar laf ettik ama geçen akşam seni andım.Adam gerçekten haklıymış dedim.Işıklarda tam durmaya yakın hızdayken, yanan yeşille birlikte önümdeki otobüs biraz ilerleyip bir anda yolcu indirmeye kalkışınca bende sollayıp çıkarım dedim ve gaza yüklendim.Devir bir anda 5500e dayandı ve hiçbir hareket göstermedi.Allahtan arkadan araç gelmiyordu.Meğer araçlarımızda kükreyebilen aslan varmış haberimiz yokmuş. :dans

Yalnız ani bir reflexle ayağımı gazdan çekip tekrar basınca durum düzeldi.İlk defa böyle birşeyle karşılaştım. Sonuç olarak , tahminimce bu sorunun dediğiniz gibi gaz pedalıyla alakalı olma ihtimali yüksek.

EDC kaynaklı standart yokuş aşağı devir yükselmesi olayını bende sürekli yaşıyorum hatta tek yaşadığım durum da buydu denebilir.Ama 2.viteste titreme olayı hiç olmuyor.

Sana da geçmiş olsun o zaman. 2. vites konusunu da muhtemelen sen fark etmiyorsundur. Tüm dci edc araçlarda mevcut. Yazılım güncellemesi yakında gelecek.
 
5 aydır Megane 4 sedan İcon kullanıyorum.Aldığım ilk günden itibaren tespit ettiğim bu sıkıntıyı forumda da önceki başlıklarda dile getirmiştim.30 km'nin altında yaklaşık 10 sn nötr sürüş yaparsanız (gaz-fren kullanmadan) araç kendini boşa çekiyor.Bu sırada yapacağınız hiçbir müdaheleye tepki vermiyor.Sadece devir yükseliyor onun dışında tepki yok..Sorunu araç satın alımından hemen birkaç gün sonra arayan genel müdürlük yetkilisine bildirdim.Böylesi durumlarda her ne kadar doğru olmamasına rağmen vitesi boşa çekiyorum.Kısa süreli 30 km hızın altında boşta kalması tepkisiz bir durumda kalmaktan daha iyi.Herhangi bir eylem yapmam gerektiğinde hemen D konumuna alıp sürüşe devam ediyorum.Bir paylaşımda tepkisiz kaldığı durumda manuel konuma alırsak ne olur diye sorulmuştu.Araç boşa düştüğünde manuel konuma alırsanız sonuç yine değişmiyor.Tepkisizlik anında manuel konuma aldığınızda vites M1 oluyor.1. vites yaklaşık 30 km olan bir hızda ağır kalıyor ve yığılma yapıyor.Müdahele edip yükselttiğinizde kısa süreli M3 görülüyor ama o da fazla geldiğinden araç kendini tekrar M1 e çekiyor.Defalarca denememe rağmen M2 konumunu göremedim.Bu sorun Edc şanzumanların genel sorunu olarak söyleniyor ama renault dışında başka araçlarda bu sorun var mı bilmiyorum.Dsg şanzumanlarda aynı yerde aynı hareketleri denedim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Umarım kısa zamanda düzeltirler hatayı çünkü gerçekten kaza riski çok.Özellikle hızlı trafiğin aktığı kavşaklarda aracın tepkisiz kalıp bir anda boşa düşmesi ciddi tehlike riskleri oluşturuyor..


sizin ile alakalı bir durum olabilir mi ?

ben bu yazınızı okuduktan sonra gece deneme yaptım hiç bir şekilde arac boşa almadı zaten yavaşlıyor arac..

frene basıyor olabilir misiniz ? anlık yakıt tüketiminiz ne oluyor bu olay yaşanıyorken ?

tekrar denedim rampa aşagıya denedim arac durmasın diye hızıma dikkat etmedim ama kesinlikle boşa cek medi arabayı (Ecoda denedim) düz yolda ikende boş cekmiyor. tekrar denicem bu sefer sport modda denicem
 
Son düzenleme:
5 aydır Megane 4 sedan İcon kullanıyorum.Aldığım ilk günden itibaren tespit ettiğim bu sıkıntıyı forumda da önceki başlıklarda dile getirmiştim.30 km'nin altında yaklaşık 10 sn nötr sürüş yaparsanız (gaz-fren kullanmadan) araç kendini boşa çekiyor.Bu sırada yapacağınız hiçbir müdaheleye tepki vermiyor.Sadece devir yükseliyor onun dışında tepki yok..Sorunu araç satın alımından hemen birkaç gün sonra arayan genel müdürlük yetkilisine bildirdim.Böylesi durumlarda her ne kadar doğru olmamasına rağmen vitesi boşa çekiyorum.Kısa süreli 30 km hızın altında boşta kalması tepkisiz bir durumda kalmaktan daha iyi.Herhangi bir eylem yapmam gerektiğinde hemen D konumuna alıp sürüşe devam ediyorum.Bir paylaşımda tepkisiz kaldığı durumda manuel konuma alırsak ne olur diye sorulmuştu.Araç boşa düştüğünde manuel konuma alırsanız sonuç yine değişmiyor.Tepkisizlik anında manuel konuma aldığınızda vites M1 oluyor.1. vites yaklaşık 30 km olan bir hızda ağır kalıyor ve yığılma yapıyor.Müdahele edip yükselttiğinizde kısa süreli M3 görülüyor ama o da fazla geldiğinden araç kendini tekrar M1 e çekiyor.Defalarca denememe rağmen M2 konumunu göremedim.Bu sorun Edc şanzumanların genel sorunu olarak söyleniyor ama renault dışında başka araçlarda bu sorun var mı bilmiyorum.Dsg şanzumanlarda aynı yerde aynı hareketleri denedim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Umarım kısa zamanda düzeltirler hatayı çünkü gerçekten kaza riski çok.Özellikle hızlı trafiğin aktığı kavşaklarda aracın tepkisiz kalıp bir anda boşa düşmesi ciddi tehlike riskleri oluşturuyor..

Aynısını denedim,hatta yokuş yukarı çıkarak denedim.Araç hız göstergem 8 km hızı gösteriyordu ve araç bir şekilde yokuşu tırmandı.Sanırım sizdeki farklı bir durum.Veya biz anlayamadık.
 
5 aydır Megane 4 sedan İcon kullanıyorum.Aldığım ilk günden itibaren tespit ettiğim bu sıkıntıyı forumda da önceki başlıklarda dile getirmiştim.30 km'nin altında yaklaşık 10 sn nötr sürüş yaparsanız (gaz-fren kullanmadan) araç kendini boşa çekiyor.Bu sırada yapacağınız hiçbir müdaheleye tepki vermiyor.Sadece devir yükseliyor onun dışında tepki yok..Sorunu araç satın alımından hemen birkaç gün sonra arayan genel müdürlük yetkilisine bildirdim.Böylesi durumlarda her ne kadar doğru olmamasına rağmen vitesi boşa çekiyorum.Kısa süreli 30 km hızın altında boşta kalması tepkisiz bir durumda kalmaktan daha iyi.Herhangi bir eylem yapmam gerektiğinde hemen D konumuna alıp sürüşe devam ediyorum.Bir paylaşımda tepkisiz kaldığı durumda manuel konuma alırsak ne olur diye sorulmuştu.Araç boşa düştüğünde manuel konuma alırsanız sonuç yine değişmiyor.Tepkisizlik anında manuel konuma aldığınızda vites M1 oluyor.1. vites yaklaşık 30 km olan bir hızda ağır kalıyor ve yığılma yapıyor.Müdahele edip yükselttiğinizde kısa süreli M3 görülüyor ama o da fazla geldiğinden araç kendini tekrar M1 e çekiyor.Defalarca denememe rağmen M2 konumunu göremedim.Bu sorun Edc şanzumanların genel sorunu olarak söyleniyor ama renault dışında başka araçlarda bu sorun var mı bilmiyorum.Dsg şanzumanlarda aynı yerde aynı hareketleri denedim ama herhangi bir sıkıntı yaşamadım.Umarım kısa zamanda düzeltirler hatayı çünkü gerçekten kaza riski çok.Özellikle hızlı trafiğin aktığı kavşaklarda aracın tepkisiz kalıp bir anda boşa düşmesi ciddi tehlike riskleri oluşturuyor..

Birebir aynı durumu bende yaşadım. 22 Nisan Cumartesi bununla ilgili de servis kaydı açtırdım, ayrıca yokuş kalkış desteği ile ilgili bir kayıt açtırdım. Usta bu devir olayını pek anlamadı ama yokuş kalkış desteğini yaşadı durumu gayet iyi anladı. Dönüş bekliyorum ama çok umutlu değilim, bihaber yaşıyorlar...
 
Mehaba arkadaşlar Megan HB touch 1,5 dcı modeli var bende 4 aylık araç aynı sorunu kasislerden geçtiğim vakit gaza basıyorum devir saati 2500 leri geçiyor fakat araba hızlanmıyor gazdan ayağımı çekip birkaç kez gaza tekrar bastığımda bir süre sonra düzeliyor yetkili servis kasislerde şanzıman kendini korumaya aldığı için boşa geçtiğini söyledi.Nekadar doğru bilmiyorum.
 
Mehaba arkadaşlar Megan HB touch 1,5 dcı modeli var bende 4 aylık araç aynı sorunu kasislerden geçtiğim vakit gaza basıyorum devir saati 2500 leri geçiyor fakat araba hızlanmıyor gazdan ayağımı çekip birkaç kez gaza tekrar bastığımda bir süre sonra düzeliyor yetkili servis kasislerde şanzıman kendini korumaya aldığı için boşa geçtiğini söyledi.Nekadar doğru bilmiyorum.

yalan söylüyorlar kasislerde arac vites düşürüyor oda yavaşlama yüzünden bu edc için gecerli sizdekide edc muhtemelen. 1-2 viteslerde hızlanma yok denecek kadar az 8 km hızda dahi 2 viteste gidiyor arac. vites değişimi devir üzerinden yapıyor araba devir 1000 - 800 altına inmeden 1 e atmaz ve hic bir şekilde boşa getirmez arac kendini.

ve araclarda esp var bu kapanmıyor düz arac gibi kullanamıyorsunuz manüel olsa yine yaparsınız herşekilde ama esp fren bile basıyor patinaj ceken tekerleke güc vermiyor 2tekerde cekiyorsa dur kalk yaptırıyor.

araclarda beygir yüksek 65 70 beygir olsa bunları görmek zor olur..

ben ısıktan kalkarken son gaz yaparsam resmen ön tekerlekler zıplıyor bunu 225 bir lastikte yapmasıda bir garip acıkcası cokta gaza vermesemde 2kere başıma geldi. yol ıslak olma ihitmali var tabi kış günüydü

sizdeki sorun vitesin düsük olması ve gaza cok yüklenince arac vites değiştirmiyor sollama ani hızlanma gerektiğini düşünüp bu sebep ile devir yükseliyor. muhtemel yasadıgınız sorun bu
 
bu 2ci vites olayı nedir ?

Araç yavaşladığınızda belli bir hızın altında birinci vitese düşmeli ki tekrar gaza bastığınızda rahat hareket etsin. Bu normalde 8-10 km nin altına düşünce gerçekleşmeli. Ancak bir yazılım problemi nedeni ile çoğunlukla birinci vitese düşmüyor ve 8 km hızda 2. viteste kalıyor ve tekrar gaza basınca araç ivmeleniyor fakat ikinci viteste kalkmış gibi hafif bir titreme yapıyor. (titreme hıza ve sizin gaza basma tepkinize göre değişebilir) Gelecek olan yazılım bu hatayı gidermeye yöneliktir.
 
Araç yavaşladığınızda belli bir hızın altında birinci vitese düşmeli ki tekrar gaza bastığınızda rahat hareket etsin. Bu normalde 8-10 km nin altına düşünce gerçekleşmeli. Ancak bir yazılım problemi nedeni ile çoğunlukla birinci vitese düşmüyor ve 8 km hızda 2. viteste kalıyor ve tekrar gaza basınca araç ivmeleniyor fakat ikinci viteste kalkmış gibi hafif bir titreme yapıyor. (titreme hıza ve sizin gaza basma tepkinize göre değişebilir) Gelecek olan yazılım bu hatayı gidermeye yöneliktir.

sizin aracta oldumu bu kac bg sizin arac ?
 
Geri
Üst