Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Merhabalar arkadaşlar vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını yaklaşık 2 ay önce bende aldım, arabayı stop edip çalıştırınca düzelmişti ardından servise götürdüğümde bilgisayara bağlayıp baktılar ve yazılımsal bir şeyler yapmışlardı sanırım çünkü parça değişimi olmamıştı. Bu kezde aynı uyarıyı bugün aldım. bu uyarı çıktıktan sonra vitesi manuele aldım 1'den 2'ye değiştirdim ardından 3'e atmak istediğimde vites geçmedi 2 yanıp söndü ardından direk 4'e geçti bu sırada geri vitesi de denedim ondada problem olmadı araba sadece 3.vitese geçmedi. Ardından servise gittim önümüzdeki hafta için randevu verdiler bilgisayara bağlayıp bakacaklarmış bakalım.
 
Merhabalar arkadaşlar vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını yaklaşık 2 ay önce bende aldım, arabayı stop edip çalıştırınca düzelmişti ardından servise götürdüğümde bilgisayara bağlayıp baktılar ve yazılımsal bir şeyler yapmışlardı sanırım çünkü parça değişimi olmamıştı. Bu kezde aynı uyarıyı bugün aldım. bu uyarı çıktıktan sonra vitesi manuele aldım 1'den 2'ye değiştirdim ardından 3'e atmak istediğimde vites geçmedi 2 yanıp söndü ardından direk 4'e geçti bu sırada geri vitesi de denedim ondada problem olmadı araba sadece 3.vitese geçmedi. Ardından servise gittim önümüzdeki hafta için randevu verdiler bilgisayara bağlayıp bakacaklarmış bakalım.

Konunun takipçisiyim. Geçmiş olsun. Birde servis çok uzun zaman vermiş.
 
Merhaba meslektaşım.
Sizin yaptıklarınızı ben de yaptım.
Hala bir temassizlik olduğunu düşünüyorum. Lakin dediğimiz temizleme ve soket kontrolünü yaptırdım. Hem yetkili hem de özel serviste değişen bisey olmadı.
Sanırım kart üzerinden pimlerde sorun oluşuyor.
Getraga bile mail attım ama hala geri-dönüş alamadım.
Bu arada resim doğru. Hatta ici komple anakart. Sadece 2 mekanik ufak dışardan görünen kısım var.
Ben bir de ısınmadan şüpheleniyorum.
İzmire seyahate gittiğimde aracın kendine gelmesi 6 saat sürerken yazın istanbulda 1 saat. Kışın 10 dk.
Klima açıkken sorun daha kolay başlıyor.
Çıkma kablo da denemeyi düşünüyorum. Lakin kablo 500 tl.
Bilginize.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Beyin dediğimiz aynen bu resimdeki. Kocaman birşey. Sol teker davlumbaz içinde durur..
 
Merhabalar arkadaşlar vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını yaklaşık 2 ay önce bende aldım, arabayı stop edip çalıştırınca düzelmişti ardından servise götürdüğümde bilgisayara bağlayıp baktılar ve yazılımsal bir şeyler yapmışlardı sanırım çünkü parça değişimi olmamıştı. Bu kezde aynı uyarıyı bugün aldım. bu uyarı çıktıktan sonra vitesi manuele aldım 1'den 2'ye değiştirdim ardından 3'e atmak istediğimde vites geçmedi 2 yanıp söndü ardından direk 4'e geçti bu sırada geri vitesi de denedim ondada problem olmadı araba sadece 3.vitese geçmedi. Ardından servise gittim önümüzdeki hafta için randevu verdiler bilgisayara bağlayıp bakacaklarmış bakalım.
Arıza verdigiginden hata kodu işlemiştir. Yanliz soyle birsey var o hata kodu nokta atisi yapmiyor. Maisin dökümanında hata kodunu cikarticak sorunlari sirasiyla yapin diyor. Ucuzdan pahaliya. Bu hatirladigim kadari ile tambur-çatal-beyin- şanzıman diye gidiyordu. Ordaki cotech artık tecrube ettiginden parcayi degistiriyor. Ama bazende yanlis parca degistiginden sorunlar basliyor. Deneme yanilma çok kötü. Bende de 2-4-6-R iptal oluyorsu. E-5 te kacdefa. Durdum arac kendine gelsin diye..
 
https://www.sikayetvar.com/arama/edc+şanzıman+sorunu

Şimdi baktım çözüm bekleyen toplam 8 şikayet var. Bu araçtan binlerce adet satıldı satılıyor bu ülkede. Hiç şikayet yok demek gibi bir şey bu. Ben de piyango parasıyla almadım, baba parasıyla almadım. Alın teri saydım ve saymadan önce bir tüketicinin yapabileceği tüm araştırmaları yaparak kararımı verip aldım. Yetkili servis 100-150 bin km başını ağrıtmaz dedi mesela. E o kadar km sonra bir miktar masraf yapacağım tabi. Yıpranacak sonuçta. Bir malı alırken daha nelere bakayım arkadaşlar? İnsaf yahu. :)
Herkese iyi forumlar iyi geceler.
Merhaba az göründüğüne bakmayın. Renault oradakilere cevap veriyor. Hemen konum ilgilenebilmiş moda geçiyor.
Kapatılan silinen çok. Sonuçta renault şikayet var ile çalışıyor.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Değerli arkadaşlar. Günümüz otomobilleri artık sadece mekanik ağırlıklı değil, elektronik ve yazılımsal özellikleri de barındırıyor malumunuz. DCT (yani bizdeki adıyla EDC) şanzuman da tam buna güzel bir örnek. Yani mekatronik (elektronik+mekanik+yazılım) bir sisteme sahip. Gece bu konu ciddi olarak kafama takıldı ve işin içinde programlanabilir beyin gibi bir parça da olduğu için neden kaynaklanabilir diye düşünmeye başladım. Mesleğim bilişim teknolojileri üzerine. Bunun üzerine yabancı sitelerde konuyla ilgili araştırma yaptım. Bakalım dünyada bu sorunu başka kimler yaşıyor diye. İngiltere'deki bir benzeri forumda da konunun bir kaç kişi tarafından tartışıldığını gördüm. Onlarda da 2-4-6 ve geri vitese geçmeme gibi ara sıra meydana gelen sorunları yaşayanlar olmuş. Başvurdukları servisler de sorunu tam olarak bulamamışlar. Çünkü aracı diagonostik bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı bulamamışlar. Aynen bizdeki gibi beyni yeniden programlamak gibi yöntemlerle ve son çare beyni değiştirmekle çözüm aramışlar. Ancak bu arada bazıları basit bir nedenin de bu soruna yol açabileceğinin farkına varmışlar. Bu da beynin soket bağlantılarında meydana gelen oksitlenmeden kaynaklanan temassızlık/kısmi temassızlık sorunu. Çünkü bazısında bu sorun belli bir süre sonra ve soğuk nemli havalarda meydana geliyormuş.
Bazen çok büyük problem gibi görünen sorunların aslında çok küçük ve basit nedenlerden kanaklandığını ben de meslek hayatımda defalarca tanık oldum. Basit bir soket temassızlığı tahmin bile edemeyeceğiniz, anlam veremeyeceğiniz çok garip sorunlar yaratabilir ve basit bir temizlikle (soket pinleri/yuvalarının fırçalanıp spreyle temizlenmesi) o koca arıza giderilebilir. Hatta bir kaç defa sök tak yapmak bile pinlerin temassızlığını giderebilir. Bu beyin nasıl bir parçadır aslını görmedim ama yine internette yaptığım aramada 1-2 fotoğrafını buldum. Görüen soket yapısı bana bu ihtimalin de güçlü bir seçenek olduğu izlenimini verdi. Öyle tahmin ediyorum ki servisler de bunu biliyor ve uyguluyordur. Ancak siz yine de ilgili ustaya bu hususu bir hatırlatın. Beyin üzerindeki pinleri ve karşılığı soket üzerindeki yuvaları iyice temizlesin, Hatta kablonun diğer ucu nasıldır bilmiyorum ama değişebiliyorsa başka bir kabloyla değişerek denemesini rica edin. Kablodaki kırıklar da bu tür geçici temassızlıklar yapabilir. Beyin arızası olası ihtimallerin en sonuncusu deniyor. Çünkü çoğu zaman bu arıza sürekli değil ara sıra durup dururken meydana geliyor anladığım. Bir beyin veya şanzuman içi mekanik arızasında kendiliğinden düzelme ihtimali zayıf bir ihtimal.
Ek olarak bir de solenoid denen parçaların arızası ihtimali üzerinde duranlar da var. Bunu da hatırlatmakta fayda var servise.

Sanırım bahse konu beyin denilen parça bu. İnternette Fluence edc beyni olarak bu fotoğrafı buldum. Serviste filan gerçeğini görenler teyit ederse sevinirim.
webpek131328No306580_LG.webp
Bu arada getrag yurt dışında 5 ile 7 yıl arası garanti verdiğinden edc şanzıman sorunları yurt dışında pek yok. Çünkü ilki hala garanti kapsamında.
Malesef Turkiyede 3 yıl gibi komik bir süre garanti var. Rant var tabi. Kaz çok. 😳[emoji20]

Tapatalk işkencesi ile yazdım.
 
Merhaba meslektaşım.
Sizin yaptıklarınızı ben de yaptım.
Hala bir temassizlik olduğunu düşünüyorum. Lakin dediğimiz temizleme ve soket kontrolünü yaptırdım. Hem yetkili hem de özel serviste değişen bisey olmadı.
Sanırım kart üzerinden pimlerde sorun oluşuyor.
Getraga bile mail attım ama hala geri-dönüş alamadım.
Bu arada resim doğru. Hatta ici komple anakart. Sadece 2 mekanik ufak dışardan görünen kısım var.
Ben bir de ısınmadan şüpheleniyorum.
İzmire seyahate gittiğimde aracın kendine gelmesi 6 saat sürerken yazın istanbulda 1 saat. Kışın 10 dk.
Klima açıkken sorun daha kolay başlıyor.
Çıkma kablo da denemeyi düşünüyorum. Lakin kablo 500 tl.
Bilginize.

Tapatalk işkencesi ile yazdım.

Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Yok şükürler olsun benim bir sorunum yok ama huyum kurusun meslek icabı bu tür konulara kafa yormayı severim :). O nedenle sorun yaşayan arkadaşlar için ben de karınca kararınca bir faydam olsun istedim ve araştırdım. Bu sorunla ilgili internette pek bir kaynak yok. Çok ender yaşanan bir konu olduğu için sanırım. Sadece dediğim gibi bir kaç kişinin yabancı bir forumda yazdıklarını bulabildim. Bu nedenle bu sorunun basit bir çözümü olan bir püf noktası olduğuna inancım fazlasıyla arttı.
Siz ısınmadan şüphelendiğinizi söylemişsiniz. Isınmanın nereden kaynaklandığı hakkında bir tahmininiz var mı? Şanzumanın içinden mekanik olarak mı yoksa kartta meydana gelen elektriksel kaynaklı bir ısınma mı? Bir tahmin yürütebildiniz mi?
Bir de o kablo nasıl bir şey bilmiyorum ama sağlamlığının test edilmesi mümkün olabilir diye düşünüyorum.
 
Bir de bu 5-7 yıl garantisi olduğunu nereden duydunuz? Böyle bir şeyi daha önce ben de okuduğumu hatırlıyorum bilmem yine siz mi söylemiştiniz ama resmi bir kaynağa rastlamadım.
 
Kısmetse haftaya servise gittiğim zaman gelişmeleri paylaşırım arkadaşlar. Aykut bey diğer renault forumunda bu konuda yaşadıklarınızı okumuştum, sanırım bu sorunu dediğiniz gibi nokta atışı yaparak çözemiyorlar garip bir durum gerçekten.

Hakan bey yazdığınız yazıyı okudum dediğiniz gibi de olabilir gerçekten, arızalı olan bir şey stop edip çalıştırınca nasıl düzeliyor bende anlayamadım onu. Belki ufak bir şeyleri gözden kaçırıyor servisler. Örneğin golf dsg sahibi arkadaşımın aracında inanılmaz bir titreme vardı ve sürekli olan bariz bir olaydı sonrasında serviste şanzımanı değiştirmişlerdi. Bizdeki durum böyle bariz bir olayda değil. Tekrar söylüyorum garip bir olay gerçekten.
 
Geri
Üst