Değerli arkadaşlar. Günümüz otomobilleri artık sadece mekanik ağırlıklı değil, elektronik ve yazılımsal özellikleri de barındırıyor malumunuz. DCT (yani bizdeki adıyla EDC) şanzuman da tam buna güzel bir örnek. Yani mekatronik (elektronik+mekanik+yazılım) bir sisteme sahip. Gece bu konu ciddi olarak kafama takıldı ve işin içinde programlanabilir beyin gibi bir parça da olduğu için neden kaynaklanabilir diye düşünmeye başladım. Mesleğim bilişim teknolojileri üzerine. Bunun üzerine yabancı sitelerde konuyla ilgili araştırma yaptım. Bakalım dünyada bu sorunu başka kimler yaşıyor diye. İngiltere'deki bir benzeri forumda da konunun bir kaç kişi tarafından tartışıldığını gördüm. Onlarda da 2-4-6 ve geri vitese geçmeme gibi ara sıra meydana gelen sorunları yaşayanlar olmuş. Başvurdukları servisler de sorunu tam olarak bulamamışlar. Çünkü aracı diagonostik bilgisayara bağladıklarında herhangi bir arıza kaydı bulamamışlar. Aynen bizdeki gibi beyni yeniden programlamak gibi yöntemlerle ve son çare beyni değiştirmekle çözüm aramışlar. Ancak bu arada bazıları basit bir nedenin de bu soruna yol açabileceğinin farkına varmışlar. Bu da beynin soket bağlantılarında meydana gelen oksitlenmeden kaynaklanan temassızlık/kısmi temassızlık sorunu. Çünkü bazısında bu sorun belli bir süre sonra ve soğuk nemli havalarda meydana geliyormuş.
Bazen çok büyük problem gibi görünen sorunların aslında çok küçük ve basit nedenlerden kanaklandığını ben de meslek hayatımda defalarca tanık oldum. Basit bir soket temassızlığı tahmin bile edemeyeceğiniz, anlam veremeyeceğiniz çok garip sorunlar yaratabilir ve basit bir temizlikle (soket pinleri/yuvalarının fırçalanıp spreyle temizlenmesi) o koca arıza giderilebilir. Hatta bir kaç defa sök tak yapmak bile pinlerin temassızlığını giderebilir. Bu beyin nasıl bir parçadır aslını görmedim ama yine internette yaptığım aramada 1-2 fotoğrafını buldum. Görüen soket yapısı bana bu ihtimalin de güçlü bir seçenek olduğu izlenimini verdi. Öyle tahmin ediyorum ki servisler de bunu biliyor ve uyguluyordur. Ancak siz yine de ilgili ustaya bu hususu bir hatırlatın. Beyin üzerindeki pinleri ve karşılığı soket üzerindeki yuvaları iyice temizlesin, Hatta kablonun diğer ucu nasıldır bilmiyorum ama değişebiliyorsa başka bir kabloyla değişerek denemesini rica edin. Kablodaki kırıklar da bu tür geçici temassızlıklar yapabilir. Beyin arızası olası ihtimallerin en sonuncusu deniyor. Çünkü çoğu zaman bu arıza sürekli değil ara sıra durup dururken meydana geliyor anladığım. Bir beyin veya şanzuman içi mekanik arızasında kendiliğinden düzelme ihtimali zayıf bir ihtimal.
Ek olarak bir de solenoid denen parçaların arızası ihtimali üzerinde duranlar da var. Bunu da hatırlatmakta fayda var servise.
Sanırım bahse konu beyin denilen parça bu. İnternette Fluence edc beyni olarak bu fotoğrafı buldum. Serviste filan gerçeğini görenler teyit ederse sevinirim.