Megane III EDC şanzıman arızası (vites kutusunu kontrol ettiriniz)

Sorun yaşayan arkadaşlarımızdan ricam, bu davlumbaz içine su kaçabilecek bir olay yaşadınız mı? Mesela bir su birikintisinden hızlıca geçmek, motor yıkatmak vb. Yani beyin kısmı su ile temas etmiş olabilir mi? Böyle bir ihtimal varsa bunun önlemi/tedbiri de basit çünkü.
Abi bak yazdın aklıma geldi. Benim tamburların 1 tanesi paslanmıştı. Usta dedi bu araba sele girmiş. Dedim manyakmısın ne seli.O tambur ıslanmıştı. Neden nasıl ıslandı bilemiyorum. Motor bile yıkatmadım. Ve kuvvetle ihtimal benim satmadan 1 ay önce nükseden arızam bence bu tamburdu..
Tambur vitesi değiştiren parçaymış . 1-3-5 te 1 tambur,,2-4-6-R de ayrı 1 tambur mevcut.
 
Kısmetse haftaya servise gittiğim zaman gelişmeleri paylaşırım arkadaşlar. Aykut bey diğer renault forumunda bu konuda yaşadıklarınızı okumuştum, sanırım bu sorunu dediğiniz gibi nokta atışı yaparak çözemiyorlar garip bir durum gerçekten.

Hakan bey yazdığınız yazıyı okudum dediğiniz gibi de olabilir gerçekten, arızalı olan bir şey stop edip çalıştırınca nasıl düzeliyor bende anlayamadım onu. Belki ufak bir şeyleri gözden kaçırıyor servisler. Örneğin golf dsg sahibi arkadaşımın aracında inanılmaz bir titreme vardı ve sürekli olan bariz bir olaydı sonrasında serviste şanzımanı değiştirmişlerdi. Bizdeki durum böyle bariz bir olayda değil. Tekrar söylüyorum garip bir olay gerçekten.
benim sorunlarıma vakıfsınız ozaman. Yolda giderken kaçdefa emniyet şeridine girip 10 dk beklemek zorunda kaldığımı ben hatırlamıyorum..Kullanması keyifli fakat garanti biitince çok tedirgin olur insan. Garantdeyken ne değişirse değişsin.. fakat garanti bittiğine iyiniyete sokamazsak işte ozaman yandık...
 
korozyon sadece sudan olmaz, sıcaklıktan da olur.
 
Herhangi bir su birikintisine girme söz konusu değildi.. Kaldı ki motorun yarısına kadar su girmiş olsaydı tamburla kurtulamazdım. Sudan olduğunu düşünmüyorum..
 

bir şeyi bilmediğiniz onun olmadığı anlamına gelmez. korozyon yazıp google da aratmak yerine sıcaklık, korozyon gibi şeyler yazıp aratsanız olurmuş ama okumak lazım biraz

http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprog...moduller/YuksekSicaklikVeErozyonKorozyonu.pdf

ben sudan korozyon olmaz demedim, SADECE sudan olmaz dedim

genel olarak öğrenmeye kapalı bir toplum olduğumuzdan bilginin sadece bizim bildiklerimizden ibaret olduğunu düşünüyoruz.

bir de ukala bir şekilde wiki linkini yapıştırıp hiç bir açıklama yapmamışsınız. sonra burda forum ortamında yıllardır reno nun çözmediği problemi çözmeye çalışıyorsunuz. sizin tek yaptığınız kendi odaklandığınız noktaya insanları çekmeye çalışmak olur ki şu durumda da tek problemin su olduğuna inanmışsınız.
 
Aykut_25 :Abi bak yazdın aklıma geldi. Benim tamburların 1 tanesi paslanmıştı. Usta dedi bu araba sele girmiş. Dedim manyakmısın ne seli.O tambur ıslanmıştı. Neden nasıl ıslandı bilemiyorum. Motor bile yıkatmadım. Ve kuvvetle ihtimal benim satmadan 1 ay önce nükseden arızam bence bu tamburdu..
Tambur vitesi değiştiren parçaymış . 1-3-5 te 1 tambur,,2-4-6-R de ayrı 1 tambur mevcut

Evet yavaş yavaş bir şeyler bulmaya başladık sanırım. Bu önemli bir ayrıntı. Ustanın tespit ettiği bu paslanma nasıl meydana gelmiş olabilir? Bunun tek sebebi bir su teması. Motor yıkatmadığınıza göre derin bir su birikintisinden filan geçtiniz mi mesela? Bu tambura bu su nasıl ulaştı bunu çözmek lazım. Oraya su girdiğine göre beyin içine de su kaçma ihtimali yüksek ve bu durumda elektronik aksamlarda geçici veya kalıcı arıza çıkabilir. Kart yanmasa bile kısa devre/temassızlık nedeniyle arızaya geçer, kuruyunca da düzelir. Soketlerde korozyon oluşur bu da iletkenlik özelliğini kaybettireceği için ara sıra bilgisayarın arıza vermesine neden olabilir.

Günümüz otomobillerinde 2 şeye çok dikkat edin. Artık hepsi yürüyen birer bilgisayar oldu.

1- Asla motor yıkatmayın. Yıkamacılarda görüyorum bazen içim gidiyor. Sadece özel ürünlerle ve bezle silerek temizleyin.
2- Derin su birikintilerine geçerim nasıl olsa diyerek asla girmeyin.

pin göremedim ama önemli değil.
iyi günler
 
paylaştım bir linkle sildin gectin ya.
korozyon sicakliktan da olur dedik. belki tamburlar aşırı ısınıyor. daha önce benzer sanzuman arizalarinda sicaklikla ilgili hatalar da gelmistim
soket gözümden kaçmadı. ama sizin orada "tek sebep su" dediginiz cümle tamburu niteliyor. bunu okuyan herkes görebilir.

bakalim ileriki konularda netten bir linki sizin yorumunuzu yanlislamak olarak yapistirdiklarinda ne dusuneceksiniz. takipteyim
 
belkide düşük reno kalitesinde bir metaldir bu nedenle pek çok edc de problem vardır.
 
getrag porsche audi hepsine yapiyor ona bakılırsa. mesela farlar bursa makoda da üretiliyor. ama musterinin talebine göre uretiyor. ne kadar para o kadar kalite. dsg de problem çıkınca audi tü kaka, edc de çıkınca reno da suç yok sanzuman i baskasi uretiyor. objektivite tavan..
 
Geri
Üst