Megane 4 çevremizde neden az görülüyor - anket-

MEGANE 4 TRAFİKTE NEDEN BU KADAR AZ GÖRÜLÜYOR


  • Kullanılan toplam oy
    28
  • Anket kapatılmış .
Merhabalar,
Sizlerde fiyattan bahsetmişsiniz evet dediğiniz gibi fiyat büyük bir etken. Çevremde söyle bir algı var fiyatları bir birine yakın diye megane 4 yerine honda civic tercih edenler var, yakıt olarak fazla ama donanım ve kalite olarak daha iyi olduğu idda ediliyor, tartışmaya açık bir konu.
Aralık ayında iş için izmire gitmiştim, işimiz erken bitince reno bayine gidip orada arkadaşımla bakalım dedik ve inanın hayal kırıklığına uğradım içeride minik bir ekran fiyat: touch 85 üstü gibi birşey dediler (clio 4'üm var arkadaşımın dediği senin clio4 içi daha güzel) ve icon 100'den fazla. Bu fiyatlara insanlar farklı markaların daha iyi araçlarını alıyorlar ve artık eskisi gibi bu aracın 2. El piyasası yok vs. Gibi durumlar yok her aracın artık bir alıcısı var. Ekonomik olsun diye Renault tercih ama fiyatlar çok fazla inanın.

İst/bayrampaşada oturuyorum şunu farkettim civic daha fazla megane4 den. Tabi clio4'den günde neredeyse 10'larca görüyorum clio4 candır :)
Saygılarımla.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İyi akşamlar ,

Megane'dan önce 2008 yılında Honda Civic Elegance Sedan kullandım...Her iki aracında kendine özgü , tasarım ve dizaynları var.Honda'yı kötüleyemem , kendi şablonunda çok güzel bir araç , dashboard dizaynı ve dijital göstergeleri çok iyi......V-TEC motor oluşu uzun yolda iyi...Edirne yolunda 5 kişi yetişkin + full bagaj 6 Lt'yi gördüm...Ama aynı motor şehir içinde bir canavar ve çok yakıyor...Yani tercih meselesi...Sedan araç kullanmak istesem yine Civic veya Megane seçerdim...Bir de 2008 yılında Megan sedan modelini beğenmediğim için hem de kalabalık bir aile olduğum için Civic modelini tercih ettim.Ama şu an kesinlikle Megane 4 seganı tercih ederim.Çünkü Civic'in yeni kasa sedanını beğenmiyorum.Megane sedan daha yakışıklı geliyor bana...Artık şimdi kalabalık bir aile olmadığım için Megane HB kullanıyorum.Gayet memnunum...İnşallah yaza doğru Megane 4'e geçiş yapacağım....
 
İyi akşamlar ,

Megane'dan önce 2008 yılında Honda Civic Elegance Sedan kullandım...Her iki aracında kendine özgü , tasarım ve dizaynları var.Honda'yı kötüleyemem , kendi şablonunda çok güzel bir araç , dashboard dizaynı ve dijital göstergeleri çok iyi......V-TEC motor oluşu uzun yolda iyi...Edirne yolunda 5 kişi yetişkin + full bagaj 6 Lt'yi gördüm...Ama aynı motor şehir içinde bir canavar ve çok yakıyor...Yani tercih meselesi...Sedan araç kullanmak istesem yine Civic veya Megane seçerdim...Bir de 2008 yılında Megan sedan modelini beğenmediğim için hem de kalabalık bir aile olduğum için Civic modelini tercih ettim.Ama şu an kesinlikle Megane 4 seganı tercih ederim.Çünkü Civic'in yeni kasa sedanını beğenmiyorum.Megane sedan daha yakışıklı geliyor bana...Artık şimdi kalabalık bir aile olmadığım için Megane HB kullanıyorum.Gayet memnunum...İnşallah yaza doğru Megane 4'e geçiş yapacağım....

2011 Model Beyaz Elegance Otomatik Civic'ten 1.5 DCİ EDC Megane Sedan Tocuh donanım araca geçtim. Megane çok farklı, sadece şanzımana alışmam biraz zaman aldı ama sessizlik, konfor, yakıt, güç mükemmel... Honda'nın yol tutuşu Megane'dan daha iyi bunu söyleyebilirim...
 
2011 Model Beyaz Elegance Otomatik Civic'ten 1.5 DCİ EDC Megane Sedan Tocuh donanım araca geçtim. Megane çok farklı, sadece şanzımana alışmam biraz zaman aldı ama sessizlik, konfor, yakıt, güç mükemmel... Honda'nın yol tutuşu Megane'dan daha iyi bunu söyleyebilirim...

Yazdıkların çok doğru...Ben bir ilave daha yapayım.Megane'larda F1 şanzıman olsa tadından yenmez vallahi...Direksiyon arkası kulakçıklardan arabayı kullanmak gibisi yok Honda'da...
 
İstanbul - Antalya - Denizli - İzmir yol yaptım, bir tane megane 4 görmedim yollarda... Kronik arızası olan bu aracı almayıp akıllılık yapan herkesi tebrik ediyorum.
 
İstanbul - Antalya - Denizli - İzmir yol yaptım, bir tane megane 4 görmedim yollarda... Kronik arızası olan bu aracı almayıp akıllılık yapan herkesi tebrik ediyorum.
vallahi bende mera kettim daha çıkalı 1 sene oldu nedir bu arıza?
 
Benim düşüncem az olmasının sebebi, kafa tutması gereken golf ten daha az premium hissi vermesidir.
Öncelikle ben bir clio 4 kullanıcısıyım. Megane 4 ü çıkmadan önce takip ediyordum. İşim gereği Bursa Renault fabrikasına bir kaç kez gitme fırsatım oldu. Çıkmadan önce ve çıktıktan sonra sürüş fırsatım olmamıştı ancak test araçlarının içlerine oturma fırsatım olmuştu ve çok beğenmiştim.
Geçenlerde de bir tanıdığımın vasıtası ile önce 250 - 300 km yakın yolcu koltuğunda sonra da 20-30 km civarı sürücü koltuğunda geçirdim. Yolcu koltuğunda iken multimedia ve teknolojik anlamda tek tek her şeyi inceledim ve arabaya hayran kaldım.Sürücü koltuğunda iken de benim aracımdan ne kadar farklı olduğunu güzel hissettirdiğini düşündüm çok olumlu bir etkisi oldu üzerimde.Bir sonraki aracım kesinlikle megane 4 olmalı diye düşündüm.
Kendi aracımı da almadan önce aynı şekilde teknolojisine, donanımına hayran kalmıştım.Fakat sürüş şansım olmamıştı.Ancak sonra, kendi yaşadığım semtte bir arkadaşım golf 7 aldı. Onunla bir tura çıktık. Yine yolcu koltuğunda ve sürücü koltuğunda zaman geçirme fırsatım oldu. Kapılar kapandığı andan itibaren dışarıyla ilişkin tamamen kesiliyor.İçeride bir sessizlik ve rahatlık söz konusu.Kişiye göre değişebilir ama sanki farklı sınıf arabaya bindim.Kol içlerinden torpidoya, boşluk olan heryer halıyla kaplı.Kolunuzu koyduğunuz kolçağın rahatlığı bile farklı.Mesela megane da ekran büyük ama bir işlem yapmak için o anda sürücü koltuğundaysanız yolla iletişiminizi bir süre kesmeniz gerekiyor. Ancak golf te ekranın yanındaki sıralanan tuşlara bakmadan da menüsüne girip işlem yapabiliyorsunuz. Ekranın dokunmatik algılaması bile farklı.Akıcı bir şekilde çalışıyor golfteki ekran. Yani genel olarak demek istediğim ya fiyat politikasının ciddi aşağı çekilmesi ya da gereksiz teknolojilerden çok premium algıyı arttırması lazım renault'un bence. İlk arabamı almadan önce baktığım şeyler hep hız sabitleyicisi var, start stop var anahtar yerine tuşa basıyorsun falan gibi şeylerdi.Ama artık fikrim başka, arabanın içinde kendini insan nasıl rahat hisseder diye düşünmüş adamlar, nasıl sessizlik olur nasıl süren insanı en az şekilde yorarız diye düşünmüşler. Ama bu clio veya megane ın kötü olduğu anlamına gelmiyor. Normal şartlarda ülkesinde satılsa megane 18 bin euro yani insanların aldığı maaşa göre ülkemize oranlarsak 18 bin lira
anlamına gelir. Clio da 13 15 bin liraya karşılık gelir. Bu yüzden bu araçlardan aman aman bir kusursuzluk beklememek lazım. Ancak ülkemizde insanlar 80 bin 100 bin verince bir lüks bekliyor bence sorun burada.Ve bu rahatlığı konforu lüksü en çok karşılayabilen araç bu segmentte golf benim kanaatimce.Geçmişten gelen alışkanlıklar insanları risk almayalım, golf'ün çizgisi belli renault'un ne yapacağı belli olmaz da dedirtiyor tabi ki.Bunu da kanıtlamak gerekirse Bursa'ya gittiğimde renault müdürlerinden bir tanesi clio 4 ilk tanıtıldığında gönderilen test aracına bindiğini, 90 km den sonra içeri giren sesin insanı rahatsız edecek derecede olduğundan olumsuz rapor ettiğini ancak test aracı olduğundan böyle olduğunu söylediklerini söyledi. Daha sonra bir baktık aynen çıkartmışlar diyor. Bu da durumu özetliyor zaten.
Söylediklerimi destekler nitelikte bir test sonucu da buldum. Araç içi ses desibel testi.
Test linki
http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

Sıralama şu şekilde; marka motor yıl boştayken 50km/h 80km/h 100km/h 120km/h 140km/h
RenaultMegane 1.2 2016 44,3 63,4 65,8 66,2 68,4 69,8
VolkswagenGolf 1.4 2013 35,9 58,9 62,8 63,3 64,8 67,4
VolkswagenGolf 1.4 2015 38,1 61,1 63,3 63,8 66,2 69,0
VolkswagenGolf 1.0 2016 38,0 61,1 64,6 65,0 66,4 69,6
 
Son düzenleme:
İstanbul - Antalya - Denizli - İzmir yol yaptım, bir tane megane 4 görmedim yollarda... Kronik arızası olan bu aracı almayıp akıllılık yapan herkesi tebrik ediyorum.


Şaka gibi.Bizler zaten uzay boşluğunda kullanıyoruz arabalarımızı o yüzden görmemen doğal.Çok takılma böyle şeylere ,biz memnunuz allaha şükür.Bende 200bin nüfuslu ilçede trafikte görmekten yoruldum ,var gerisini sen düşün.Ayrıca forumda her yerde golfü -vw falan övüp duruyorsun ,sat arabanı sende kurtul bizide dertlerinden kurtar .

Ayrıca 2 hafta önce de buradaki linkte aracınıza yazılım atıldığını sorun kalmadığını belirtmişsiniz.Mesajınız aynen şu şekilde ; Araçla dün yokuş çıkarken spor modda ayağımı gazdan çekip tekrar gaza koydum, gaz yemedi, sanki vites boştaymış gibi sadece devir yükseldi. Arkamda ki araçlar kornaya bastı tabi öylece kaldık. Sonra kendiliğinden düzeldi. Servise gittim. Kavrama güncellemesi varmış o yapıldı, şu an sorun yok bilginize....
http://www.renaultfanclub.com/showthread.php?t=94099&p=1016960#post1016960
 
Son düzenleme:
rolanti 50km/h 80 100 120 140km
Volkswagen[TABLE="width: 1070"]
[TR="class: visible"]
[TD="class: hovered"][/TD]
[TD="class: hovered"]Golf[/TD]
[TD="class: hovered"]1.4[/TD]
[TD="class: hovered"]2015[/TD]
[TD="class: hovered"] 38,2[/TD]
[TD="class: hovered"] 57,1[/TD]
[TD="class: hovered"] 61,1[/TD]
[TD="class: hovered"] 63,1[/TD]
[TD="class: hovered"] 66,0[/TD]
[TD="class: hovered"] 69,0[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Renault 1.2
[TABLE="width: 1070"]
[TR="class: visible"]
[TD][/TD]
[TD]Megane[/TD]
[TD][/TD]
[TD]2016[/TD]
[TD] 45,4[/TD]
[TD] 59,6[/TD]
[TD] 63,4[/TD]
[TD] 65,6[/TD]
[TD] 68,2[/TD]
[TD] 69,8[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Mercedes[TABLE="width: 1070"]
[TR="class: visible"]
[TD][/TD]
[TD]CLA[/TD]
[TD]200[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD] 46,6[/TD]
[TD] 55,7[/TD]
[TD] 61,6[/TD]
[TD] 64,0[/TD]
[TD] 68,5[/TD]
[TD] 73,0[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Volvo[TABLE="width: 1070"]
[TR="class: visible"]
[TD="class: hovered"][/TD]
[TD="class: hovered"]V40[/TD]
[TD="class: hovered"]T3[/TD]
[TD="class: hovered"]2012[/TD]
[TD="class: hovered"] 42,5[/TD]
[TD="class: hovered"] 54,8[/TD]
[TD="class: hovered"] 60,6[/TD]
[TD="class: hovered"] 63,8[/TD]
[TD="class: hovered"] 66,2[/TD]
[TD="class: hovered"] 68,1[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Bende birçok araçları test etmiştim ve aralarında aman aman bir fark görememiştim. Verilen tablodanda rakamlara baktığımda aralarındaki farkı çok rahat analiz edebiliyoruz.Analiz yaparken araçların sundukları özellikler ile fiyatlarınıda göz önüne almakta fayda var. Buradaki araçlar içinde en üst donanımlarına bakarsanız megane diğerlerinden min.10,000 tl daha ucuz ve hepsindan daha donanımlı.Üstüne üstlük ülkemizde üretiliyor ve servis ağıda hepsine fark atmaktadır. Yanlış anlaşılmasın bendeniz en son reno marka aracı 1988-1990 yılları arasında 12 ts modelini kullanmıştım ve geçen haftaya kadarda hiç reno kullanmadım ve herhangi bir tanıdığımın arabasınada binmedim. 10 gün önce merakımdan birde megane 4 test edeyim dedim ve 2 gün sonrada arabayı aldım. Benim aldığım araç sedan 1,5 dci edc icon full+full (deri koltuk hariç) ve almayı düşündüğüm bir çok araç içinde en ucuz olanıydı. Golf'u bu kadar doldurunca 30,000 tl civarında fark oluşmaktaydı ve kesinlikle bu farka değmiyeceğini düşündüm ve recihimi bu yönde kullandım. Üstelik gölf en az 3-4 ay sonra gelecek ve fiyatıda dahada artacaktı . Herkesin zevkleri ve beklentileri farklı olmasaydı bu kadar çeşitli araç üretilip satılmasıda mümkün olmazdı zaten. Herkesin gönlünde yatan aracı alması dileklerimle iyi günlerde kazasız sorunsuz kullanılmasını temenni ederim.
 
Geri
Üst