- Konuyu Başlatan
- #61
- Katılım
- 4 Ocak 2013
- Mesajlar
- 193
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 29
ve şunuda ekliyim bu çekimlerin hepsinde işimden dolayı bagajda 200 kg yük varken cekildi ve iki kişi yani boşkenki verilerde cok önemli
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
ya yapmayın allah aşkına ya giriyo gibi görünüyo ne demek her araçta kesici vardır kesicinin mantığı motor zarar görmesin diye yakıtı kesik veir ve bi devirde sabit tutar. benzinli motorlarda yanma ateşleme ile olduğu için öyle ahım şahım bi ses duyarsın. bu dizel motorda bu kadar olur . kesici olmasaydı 5 bin devirde araç kalmazdı. ve tork yetmiyoyl ne alaka onu hala çözemedim torkla devir kesici ne alaka yazılımla ben bu aracın kesicisiniz 6 bin devirede alırım 7 binede ama motoruda elime alırım. kesici motoru korumak içindir spor kesici lerde kesicidir 5 binde kalan dizellerde kesicidir sadece ses farkı vardır arada
Devir kesici konusuna bi açıklık getirelim 1.5 dCi K9K Renault motorunda kesici yok, ne kadar var desende yok.Ha var ise, yazılım yapan kişiye açtırın limitörü, 5500'ü geçsin araç boşta, bi kereden bişey olmaz o kadar çevirmesinde hemen motor kırmazsınız bizde o kadar yıllık bilgimizle deneyimimizle yanılmış olur kalırız.Tabi ki eski araçlarda kesici yok, ECU'su olan her benzinli araçta redline vardır bu net bilgi.Ama karbüratörlülerde deviri kesecek elektronik bir sistem yok nasıl kesiyor tekniken izahını istiyorum o halde?sanayideki ustalarda yok demişti ama gördülerki var yani neyse konu cok uzadı ya gerek yok bu kadar uzatmaya buluşmada karar verilir artık dci motor değil zaten dizellerin %90 ı 5 bin deviri gecmez çünkü dizel için zarar vermeden kullanımda 5 bin devir ideal görülmüş demekki. ama tekrarlıyorum kesici olmasaydı limit konulmasaydı bu araçlar 5 bin devirde kalmazdı tork yetmiyo deniyo ya orjinal torkundan şuan baya bi yüksek yani o zaman 6 binde kesmeliydi vala kesici sesini aldığım için gerisi önemsiz ve yani 105 lik meganın da torku yüksek o neden 5 bin deviri geçmiyo ?
Devir kesici konusuna bi açıklık getirelim 1.5 dCi K9K Renault motorunda kesici yok, ne kadar var desende yok.Ha var ise, yazılım yapan kişiye açtırın limitörü, 5500'ü geçsin araç boşta, bi kereden bişey olmaz o kadar çevirmesinde hemen motor kırmazsınız bizde o kadar yıllık bilgimizle deneyimimizle yanılmış olur kalırız.Tabi ki eski araçlarda kesici yok, ECU'su olan her benzinli araçta redline vardır bu net bilgi.Ama karbüratörlülerde deviri kesecek elektronik bir sistem yok nasıl kesiyor tekniken izahını istiyorum o halde?
Dizelinde 5000 civarında tıkanmasının sebebi, benzinli motorlara göre, dizelde motorun büyüklüğüne oranla piston kollarının daha uzun olmasıdır.Karbüratörlü motorların bi noktadan sonra çevirmemesinin sebebide yine motorun çevirebileceği tork bitiyor, fazlası yok.Her devrin bittiği yere kesici diyemeyiz ki, illa ki bi yerde çevirme hızını arttırmayı kesecek motor, çevir çevir nereye kadar.
Ufak bi örnek, beyinli yani enjeksiyonlu olan 1.6 R19lar 6000de devir keser beyni buna programlanmıştır, ben karbüratörlü yani motoru elektronik kontrol eden ünite olmayan 1.6 R19da 7300 devir görmüştüm ve araç yavaş yavaş çevirme hızını arttırmayı kesiyordu, neden? çünkü haddi bitiyor.Enjeksiyonluların göstergelerinde 6000de kalın çizgiler başlar, karbüratörlülerde 5500 neden? çünkü daha eski teknoloji daha az dayanıklı motor, o halde 5500de aracın devir kesmesi gerekmezmiydi?