Kangoo 1.5 dci 65 hp evrim geçirirse (110hp)

Boşta başarsan 5000 devir görürsün.Debriyaja basıp gazlarsan 3000 devirde kalır.
 
eskiler düşünmüşki şuan 90 model bmw de kesici var. ve kim demiş kalbüratörlü araçta kesici olmaz? bizde honda civic vardı 1.5 ex giriyodu 9 bin devirde.... ve 11 gts vardı 88 model oda giriyodu ? yapmayın ya :) video var izlemiyonuzmu :=)
 
Ne kesiciymiş arkadaş hehe

O değil de yapılan bu işlemlerden sonra senin aracın torku ne seviyelere yükseldi güzel kardeşim, onun bilgisini verebilecek misin bana?
 
Boşta başarsan 5000 devir görürsün.Debriyaja basıp gazlarsan 3000 devirde kalır.
yeni araçlarında renonun öyle ama benim aracımda öyle değil neyse kısacası videoda duyulan duyuluyo :) k.bkmayın eğerki ağzımdan yanlış bi söz cıktıysa affola. buluşmada daha net bir gözlemlenir aracım o zaman bu konuyu tekrar açarız en mantıklısı bu :)
 
Ne kesiciymiş arkadaş hehe

O değil de yapılan bu işlemlerden sonra senin aracın torku ne seviyelere yükseldi güzel kardeşim, onun bilgisini verebilecek misin bana?
şuan hayır çünkü soktuğum dynoda tork ölçmüyodu ama ölçen bir dynoya girdiğimde verileri sizinle paylaşırım ki en yakın zamanda giricem yeni yazılımla
 
Bizim çocukluğumuzda bisikletler 30 bilemedin 40 devir kadar çevrilebiliyordu.. yaş 11, imkan bu, yeter...
9 bin çeviren 1.5 hondalar neredeee o zaman....
 
şuan hayır çünkü soktuğum dynoda tork ölçmüyodu ama ölçen bir dynoya girdiğimde verileri sizinle paylaşırım ki en yakın zamanda giricem yeni yazılımla

O nasıl eski teknoloji bir dyno makinesi imiş ki tork ölçmüyor? her neyse güzel kardeşim, tork verilerini bekliyor olacağız.
Şimdi gelelim devir kesici muhabbetine;

Devir kesici vardır yoktur bilmiyorum ancak USTA'm yok diyorsa emin ol yoktur çünkü o kangoo'yu söküp baştan toplayacak ender adamlardan biridir. Toplarken de emin ol fabrikadan çıktığı halinden çok daha iyi bir hale getirir toplar.

Her neyse konumuza dönmelim; devir kesicinin mantığı motorun maksimum gücü verdiği devirden sonra fazla devir çevirmesini engellemektir.

fabrikalarda motor testleri sırasında motorun en yüksek gücü verdiği devirden sonra gücünün azalmaya başladığı devirlere eletronik olarak limit koyulur çünkü artık o devirden sonra motor verim vermez boşuna yüksek devir ise motorun ömrünü azaltır. bizim dizel motorlar max torku 2000devirlerde max beygiri 3500 4000 arasında verir. benzinli motorlarda ise max tork 3000 devirlerde max beygir ise 5000 devirler civarındadır. yani genellikle benzinli motorların daha çok devir çevirmesine izin verilir, ve performans için biraz bağırtmak lazımdır. dizel motorlar ise 2000devirden itibaren max torku verirken zaten düşük devirlerde max beygirin %80inden fazlasını rahatlıkla verdikleri için yüksek devirde kullanmak tamamen motorun ömrünü azaltmak ve fazla yakıt harcamak demektir.

Yani dci motorlarda eğer devir kesici varsa bunun 3500 devirde devreye girmesi gerekirdir ama 5000 devire kadar çıkartabiliyoruz bu araçları. 2005 model clio symbolümde (65 bg, dizel) yoktu, 2008 model 85 beygir kangoo kullandım bir süre onda yoktu. 2011 model kangoom var şimdi, onda da yok.

Sakın yanlış anlama ama dci motor 5000 devirden fazlasını çevirebilecek kapasitede bir motor da değil açıkçası.

Ola ki motor bilgimi sorgulayacak olursan da 1974 model 1303 Big'den bir yol canavarı yaratmış biriyim kardeşim.
 
sanayideki ustalarda yok demişti ama gördülerki var yani neyse konu cok uzadı ya gerek yok bu kadar uzatmaya buluşmada karar verilir artık :) dci motor değil zaten dizellerin %90 ı 5 bin deviri gecmez çünkü dizel için zarar vermeden kullanımda 5 bin devir ideal görülmüş demekki. ama tekrarlıyorum kesici olmasaydı limit konulmasaydı bu araçlar 5 bin devirde kalmazdı tork yetmiyo deniyo ya orjinal torkundan şuan baya bi yüksek yani o zaman 6 binde kesmeliydi vala kesici sesini aldığım için gerisi önemsiz :) ve yani 105 lik meganın da torku yüksek o neden 5 bin deviri geçmiyo ?
 
Son bir soru; o chip tuning'i yapan ustan ya da her kimse; o devir kesiciyi devre dışı bırakmayı akıl edemedi mi peki? yazılımla çözülebilinecek bir şey halbuki...
 
evet öyle zatende motoru elimemi almamı istiyosun ? 185 km de zaten 4900 devirdeydi araç zaten maksimum hızdan cok benim için kalkış ve 100 e kadar önemli şehir içi kapışmalarda
 
Geri
Üst