benim aracın 4 camı elektrikli
aynalar elektrikli-ısıtmalı ve butonla elektrikli katlanıyor
en sevdiğim yönler:
1 - hız sabitleme ve hız sınırlama
2 - bluetooth ile eller serbest telefon görüşmesi + sesle rehberden arama yapabilme
3 - araç alt devirlerde bile canlı. linea 1.3 mj gibi değil yani ( o da var bende )
4 - yakıt ekonomisi gerçekten başarılı. benim clio hb olmasına rağmen 1250 kg. bu ağırlığa rağmen izmir şehiriçi tüketimi 5.5 şehirdışı sakin kullanımda 4 litrenin altında
5 - sürücü koltuğunun yükseklik ayarlı olması çok hoşuma gidiyor
6 - camların fabrikadan koyu olması da çok hoş
7 - ön göğüslük ve kapı üst döşemesinin yumuşak kaliteli deri dokulu olması, orta-üst sınıf araç kullanıldığını hissettiriyor
8 - asimetrişk katlanır arka koltuklar ile bagajın genişletiyor olması bu küçük bagajlı araçlar için büyük kolaylık
9 - sportif görünüş ve önde agressif görüntü hoş
10-arka koltuklarda başlıkların seri üretimde olması. sembol ve lineanın baz modellerinde YOK!!!
11-tek tuşla açılıp kapanan ön kapı camları ve engelle karşılaştığında açılıyor olması çocuk güvenliği açısından olumlu.
olumsuz yönleri :
1 - yetkili servis maliyetinin çok yüksek olması ( 15 bin en ufak bakımı 505 tl )
2 - 2011 model itibariyle her serviste yakıt filterinin değişim mecburiyeti ( filtre 160 tl lineanın ise serviste bile 65 tl )
3 - aynı sınıftaki linea nın 10 bin ara bakımını serviste 181 tl yer yaptırdım. renoda bu rakam minimum 505 tl
4 - bagajı çok küçük. araba yıkama fırçasının sapı bile çapraz olarak sığmıyor
5 - trigel kayışlı olması her 60 bin KM de ek 800 tl bakım maliyeti gerektiriyor. lineada zincir olduğundan 200 km değişmiyor.
6 - olası enjektör arızasında bakım ve değişim maliyetleri çok yüksek. kötü mazottan hemen arızalanıyor.
7 - ön çamurlukların plastik, motor kaputu aleminyum olmasına ve araç uzunluğu 3.99 m olmasına rağmen aracın 1250 kg olması, diğer malzemelerin hafifletme çalışmasının iyi yapılmadığını gösterir. daha uzun olan eski sembol 940 kg. eğer 1000 kg civarında olsaydı çok daha az yakardı ve daha seri olurdu
8- en ful versiyonda bile esp standart değil
9- executive modelinde bile ne yan ne de arka camlarda güneş perdesi bulunmuyor.
SONUÇ : ARTISI VE EKSİSİYLE CLİO ÇOK SATILAN VE 2. ELİ ÇOK İYİ OLAN AZ YAKAN AMA YETKİLİ SERVİS BAKIM MALİYETİ YÜKSEK BİR MODEL.
BAGAJI KÜÇÜK. 1 ÇOCUĞA KADAR OLAN AİLELERİN ŞEHİRİÇİ KULLANIMI İÇİN İDEAL. KÜÇÜK ÇOCUĞU OLANLARA ÖNDERMEM. BEBEK ARABASINI NEREYE KOYACAKSINIZ ?
BU ARADA BU BENİM 4. CLİO HB ARACIM. DEMEK Kİ BAZI OLUMSUZLUKLARINA RAĞMEN VAZGEÇEMİYORUM AMA FUL BENİM ARACIM GİBİ FUL DONANIMLISINA 39 BİN TL VERİLİR Mİ, DEĞER Mİ BİLEMİYORUM. BENCE BU PARAYI HAK ETMİYOR AMA MEGANEYE YETİŞEMEDİĞİMDEN BUNU ALMAK ZORUNDA KALDIM.
BAYAN KULLANIMI İÇİN İDEAL. ÖN CAM GÖRÜŞÜ GENİŞ VE YÜKSEKTEN. PARK SENSÖRÜ MESAFE VE SESLİ UYARI ŞEKLİNDE
ÖZETLE, CLİOYU SEVİYORUM. CLİO 4 GELİNCE ELEŞTİRİYE DEVAM EDERİM.