Clionuzun En Sevdiğiniz ve Sevmediğiniz Yönleri Nelerdir?

bende linea da var. en dolusu emotion plus. clio hb de var. ikisi de aynı ağırlıkta ama clio aynı sürüşle ister şehiriçi ister dışı 100 km de 2 litre daha az yakıyor. bu da artısı.
linea içi geniş bagajı çok büyük. düşük devirde bayıltıyor. neticede 1.248 cc. 2000 devire ulaşmadan gitmiyor.
clio alt devirlerde de canlı ama yokuşta lineadan geri kalıyor. linea 2500 devir sonrası bilhassa 3. vitesten itibaren şahllanıyor.
buna rağmen şehiriçi park kolaylığı ve yakıt ekonomisi işin içine girince CLİO mu çok seviyorum. 105 beygirlik 6 ilerili versiyonu clio3 faz 1 de getirmişlerdi. niye şimdi yok anlamış değilim. bilfiğim kadarıyla o motor ve turbo nissan quashqai de kullanılıyor şu an.

Bi chiple çözüyorsun o işide benim araç chipli şuan 105hp...:eyv
 
anlık hızlanmaları ve seriliği çok hoşuma gidiyor manuel de olsa follow me olması ve ön silecekler çalışırken geri vitese taktığımda arka sileceğinde çalışması çok güzel fakat torpidoda ışık olmaması sağından solundan gelen tıkırtılar ve ampul xenon vb. için ön tamponun sökülmesi beni deli ediyor...
 
aracımdan cok memnunum.modelıne gore cok ıyı donanıma sahıp.

1. eksı yonu benzını fıl gıbı ıcmesı :) ort 10,5 litre.(sehır ıcı)
2. eksı yonu elektrık aksamının sık sorun cıkarması.servıs ısıgı hıc sonmuyor. :)
 
kornası çok kötü :D
 
20TL ye 120 Km götürmesi ve buna inanamıyan arkadaşlarımın yüz ifadelerini görmek en sevdiğim yönü :D sevmediğim yönü yok şükür (1.5 2004 hb clio)
 
benim aracın 4 camı elektrikli
aynalar elektrikli-ısıtmalı ve butonla elektrikli katlanıyor
en sevdiğim yönler:
1 - hız sabitleme ve hız sınırlama
2 - bluetooth ile eller serbest telefon görüşmesi + sesle rehberden arama yapabilme
3 - araç alt devirlerde bile canlı. linea 1.3 mj gibi değil yani ( o da var bende )
4 - yakıt ekonomisi gerçekten başarılı. benim clio hb olmasına rağmen 1250 kg. bu ağırlığa rağmen izmir şehiriçi tüketimi 5.5 şehirdışı sakin kullanımda 4 litrenin altında
5 - sürücü koltuğunun yükseklik ayarlı olması çok hoşuma gidiyor
6 - camların fabrikadan koyu olması da çok hoş
7 - ön göğüslük ve kapı üst döşemesinin yumuşak kaliteli deri dokulu olması, orta-üst sınıf araç kullanıldığını hissettiriyor
8 - asimetrişk katlanır arka koltuklar ile bagajın genişletiyor olması bu küçük bagajlı araçlar için büyük kolaylık
9 - sportif görünüş ve önde agressif görüntü hoş
10-arka koltuklarda başlıkların seri üretimde olması. sembol ve lineanın baz modellerinde YOK!!!
11-tek tuşla açılıp kapanan ön kapı camları ve engelle karşılaştığında açılıyor olması çocuk güvenliği açısından olumlu.


olumsuz yönleri :
1 - yetkili servis maliyetinin çok yüksek olması ( 15 bin en ufak bakımı 505 tl )
2 - 2011 model itibariyle her serviste yakıt filterinin değişim mecburiyeti ( filtre 160 tl lineanın ise serviste bile 65 tl )
3 - aynı sınıftaki linea nın 10 bin ara bakımını serviste 181 tl yer yaptırdım. renoda bu rakam minimum 505 tl
4 - bagajı çok küçük. araba yıkama fırçasının sapı bile çapraz olarak sığmıyor
5 - trigel kayışlı olması her 60 bin KM de ek 800 tl bakım maliyeti gerektiriyor. lineada zincir olduğundan 200 km değişmiyor.
6 - olası enjektör arızasında bakım ve değişim maliyetleri çok yüksek. kötü mazottan hemen arızalanıyor.
7 - ön çamurlukların plastik, motor kaputu aleminyum olmasına ve araç uzunluğu 3.99 m olmasına rağmen aracın 1250 kg olması, diğer malzemelerin hafifletme çalışmasının iyi yapılmadığını gösterir. daha uzun olan eski sembol 940 kg. eğer 1000 kg civarında olsaydı çok daha az yakardı ve daha seri olurdu
8- en ful versiyonda bile esp standart değil
9- executive modelinde bile ne yan ne de arka camlarda güneş perdesi bulunmuyor.

SONUÇ : ARTISI VE EKSİSİYLE CLİO ÇOK SATILAN VE 2. ELİ ÇOK İYİ OLAN AZ YAKAN AMA YETKİLİ SERVİS BAKIM MALİYETİ YÜKSEK BİR MODEL.
BAGAJI KÜÇÜK. 1 ÇOCUĞA KADAR OLAN AİLELERİN ŞEHİRİÇİ KULLANIMI İÇİN İDEAL. KÜÇÜK ÇOCUĞU OLANLARA ÖNDERMEM. BEBEK ARABASINI NEREYE KOYACAKSINIZ ?
BU ARADA BU BENİM 4. CLİO HB ARACIM. DEMEK Kİ BAZI OLUMSUZLUKLARINA RAĞMEN VAZGEÇEMİYORUM AMA FUL BENİM ARACIM GİBİ FUL DONANIMLISINA 39 BİN TL VERİLİR Mİ, DEĞER Mİ BİLEMİYORUM. BENCE BU PARAYI HAK ETMİYOR AMA MEGANEYE YETİŞEMEDİĞİMDEN BUNU ALMAK ZORUNDA KALDIM.

BAYAN KULLANIMI İÇİN İDEAL. ÖN CAM GÖRÜŞÜ GENİŞ VE YÜKSEKTEN. PARK SENSÖRÜ MESAFE VE SESLİ UYARI ŞEKLİNDE

ÖZETLE, CLİOYU SEVİYORUM. CLİO 4 GELİNCE ELEŞTİRİYE DEVAM EDERİM.
 
20 tl mazotla uzun yolda 90 sabitle 120 km rahat yol yapar.
önceki mesaji yazan arkadaşa aynen katiliyorum.
 
Marklin 505 lira servis ücretini sen mi ödedin? ben bakım zamanı olmamasına rağmen 10000de bakıma gittim 200 lira ile çıktım...
 
evet hatta 505 dediler. 527 oldu. allahtan kampanyanın başladığı gün gittim. yüzde 20 indirimle 422 tl tuttu. sadece filtreler ve yağ değişti.
sileceklere 2 tane ön 120 tl istediler ama kışın değiştirin dediler. zaten serviste değiştirmem.
giderim bosch marka takarım çok daha ucuza gelir
 
2007 Model Clio 3 Hb 1.5 dci dynamic kullanıyorum ;

Sevdiğim yönleri :
- Spor ve karizmatik görünümü
- Yol tutuşu, sağlam ve güvenli frenlemesi
- 6 airbag
- Kapıların otomatik kitlenmesi
- Kışın sıcaklık 7 derece altındaysa motor ısınmasını beklemeden sıcak hava üflemeye başlaması ( Dizele özgümü bilmiyorum ama çok işe yarıyor )
- Mp3/Cd çaların ses kalitesi ve düzeyi gayet tatminkar
- Yakıt ekonomisi gerçekten güzel 100 Km/5.4 ortalama şehir içi

Sevmediğim yönleri :

- Direksiyondan gelen sinir bozucu sesler özellikle tam tur manevralarda çok kötü ( servis baktı sorun bulamadı )
- 2007 model full dynamic araçda arka camlar manuel
- Deri direksiyon soyulma yapıyor
- Kasislerden geçerken ön takımdan gelen takırtılar ( servis baktı sorun bulamadı )
- Belirli hızlardan sonra gelen tıkırtılar



 
Geri
Üst