Clio 4 iç mekan kalitesi oldukça kötü değil mi ?

Geçen yıl yeni aveo ya bakmıştım. İç aksam kalite-işçiliği çok kaliteliydi. Corvettin mühendisleri dizayn etmiş. Yol tutuşu süper, Ncap testinden b sınıfında rekor puan toplamış. Buraya kadar eyvallah dedim.:eyv
Chewrolet forumunda yorumları okuyayım dediğimde tırstım niye derseniz parçadan yana çok dert yanılıyordu:(.
Crus, aveo vs parça beklemeden 1 - 1,5 ay serviste yatan araçlardan veryansın ediliyordu.:berbat
Şimdi durum nasıl bilmiyorum geçen yıl böyleydi. :soru
Parça-servis-ikinci eli benim gözümü korkutur abi...:cool:
 
Son düzenleme:
full icon donanimli aractaki direksyondaki plastik kaplama berbat duruyor !
 
Geçen yıl yeni aveo ya bakmıştım. İç aksam kalite-işçiliği çok kaliteliydi. Corvettin mühendisleri dizayn etmiş. Yol tutuşu süper, Ncap testinden b sınıfında rekor puan toplamış. Buraya kadar eyvallah dedim.:eyv
Chewrolet forumunda yorumları okuyayım dediğimde tırstım niye derseniz parçadan yana çok dert yanılıyordu:(.
Crus, aveo vs parça beklemeden 1 - 1,5 ay serviste yatan araçlardan veryansın ediliyordu.:berbat
Şimdi durum nasıl bilmiyorum geçen yıl böyleydi. :soru
Parça-servis-ikinci eli benim gözümü korkutur abi...:cool:

aynen öyle belki okumuşsunuzdur. cam açma düğmesi için 2 ay bekleyenler vardı
 
bugün aracımın kırlan dikiz aynasını taktırmak için renault servisine gittim. Ayna takılırken ilk defa canı canlı clio 4 ile tanıştım , inceledim , denedim. Hani taraflı konuşmak istemiyorum.Babam 9 ay önce fiesta aldı benimde clio 3 üm var. Fiestaya bindiğimde vites geçişlerleri olsun debriyaj olsun pamuk ipliği gibi mükemmel. Fiestadan inip kendi clio 3 üme bindiğimde debriyaj aşırı ser vites geçişleri daha kemikli içeriye çok daha fazla ses aldığını anlayabiliyordum. Hatta her iki aracın kapılarını kapattığımda gelen o tok ses bile çok farklı fiestanın clio 3ten daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Bu bahsettiğim fiestayı benim gözümde daha ileriye atan özelliklerin clio 4 te eşitlenebileceğini düşünürken bugün test ettikten sonra yine hayal kırıklığı yaşadım. Evet aracın dışı gösterişli olsa da vites geçişleri hala kemik gibi , debriyaj sertliği hala yoğun trafikte insanın sol bacağını rahatsız edebilir. Hala içeriye çok ses alıyor. Koltukların kenarları hala alçak virajlarda sağa sola yatıyorum.Konsolun değişik renklerde olmasıda bence aracın iç dizaynını dahada basit bir araçmış gibi göstermiş. Anladığım kadarıyla dış görünüşü her ne kadar estetik olsada şahsi fikrim yeni kasa fiesta kadar başarılı değiller. Yani hala bir alex değil :D
 
aynen katılıyorum kapı panzotları ve koltuklar kalitesiz geldi banada. inceledim ve benimde dikkatimi çeken şeyleri yazmışsınız.
 
Ben endüstri tasarımcısıyım. Yani işim bu tip araçların tasarımı. Fiat'ın OSA otomobil tasarım projesini dereceyle kazandım ve bir ekiple Fiat için SUV tasarladım.
Kendi kullandığım araç da Fiat'tı. 2009 model bir Punto. Bu yaz sonu satışını yaptım. Yine B segmenti bir araç.
Şimdi Ağustos sonu kendime yeni bir B segmenti araç almak istiyorum. Clio 4 lansmanında çok heyecanlanmıştım. Dış tasarımı oldukça etkileyici ve dinamik. Yakından görmek koklamak, kapıdan gelecek kapanma sesini duymak için sabırsızlanıyordum.
Nihayet Clio geldi. 3-4 kez yeni Clio'yu inceledim ve her incelediğimde görüşüm olumludan olumsuza doğru gitti.

1. İlk incelememde A segmenti bir araç olmadığı için (B segmentte kullanıcıların ezici çoğunluğu kadınlar değil erkeklerdir) sağ yolcu güneşliğini indirdiğimde sağ tarafta makyaj aynasının olmadığını farkettim. En büyük hüsran bu 5 kuruşluk aynayı bile ezici çoğunlukla kadınların seyahat ettiği yolcu tarafına koymayı çok görüp aksine sürücü tarafına koyan saçma sapan mantalite oldu. Bazen 5 kuruşluk bir ayna bile insanı araçtan soğutabilir. Kısacası ben yanımda oturacak kadına sağda neden makyaj aynası olmadığını izah edemem. (B Segmenti araçların tamamında, hatta bazılarında sadece sağda ayna var > bunlar doğru piyasa araştırması yapan firmalar çünkü.)

2. Kabindeki malzeme kalitesi (göğüslükteki yumuşak kaplama hariç) yerlerde sürünüyor, Assembling aşamasında (montajda) bence özensizlikler var. Vites topuzu kenarları, A sütunu kenarlarında, göğüslüğün alt bölümlerinde parçalar biraz zorlasanız elinizde kalacak. Plastik te tam Eminönü, Karaköy tezgahlarında satılan cinsten ucuz.

3. Vites koluna ve topuzuna zaten sanırım herkes küfrediyor

4. Vites topuzu, RLink dashboard un kenarlarındaki ve direksiyondaki (sözde) gümüş görünüşlü kromaj boyalı plastik parçalar Çin'de yapılsa daha kaliteli olurdu sanırım. Kore, Taiwan malı ucuz oyuncaklarda bile daha iyisi olabilir.

5. Ve piano black kaplamalar. Piano black kaplama tırnakla vurunca cam hissi vermelidir. Cam değildir elbete ama plastik kalitesi o hissi vermelidir. Cliodakiler ucuz plastik üzerine sihap boya ve üzeri parlak vernik sadece ne yazıkki. Özellikle de direksiyondaki piano kaplamalar beni dehşete düşürdü. Yerinden çıktı çıkacak, bi çocuk otursa kırıp çıkarması an meselesi. Zamanla güneş altında ne hale gelir düşünmek istemiyorum. Üstelik direksiyonun o bölgelerini parlak plastik kaplamalar dönüşlerde kaydığı için tehlikeye yol açabilir.

6. arka koltuklarda oturacaklar için klostrofobik yolculuklar onları bekliyor. Araç şasisi uzatılmış olmasına rağmen bu arkadaki mekana yansımamış, çok dar.

7. Araç sınıfındaki en teknolojik araç. Tartışmasız bu böyle...

Clio bu yönleriyle beni üzdü. İç mekanda kalite vasatın bile altında bence. Motorlarını bilmiyorum henüz deneme sürüşü yapmadım. Fakat Renault motorlarına güveniyorum açıkçası. arka cam olayı ise tamamen araç almaya acele edenlere atılmış bir kazık. Yeni yıldan sonra alanlar 4 cam otomatik alacaksa şimdi alanlar golü yemiş oldu, yazık.

Ben Ağustos gibi almayı düşünüyordum. Şimdi farklı alternatiflere bakıyorum. İkinci el C sınıfı bir araç Golf, Astra gibi, ya da B segmentinde ikinci el dizel Fiesta daha mantıklı gibi gözüküyor...
 
Clio 4 sayenizde yerlerde sürünüyor,bu kadar kötü olamaz bence,1 sene bekleyip çıkacak sorunlara göre yorum yapmak lazım, bu araçlar henüz çok yeni...:)
 
her iki koltukta da makyaj aynası var bugün baktım bizzat 1.2 icon modeli aracımız ayna var ama ısıklı değil hem sürücü hem yolcu ön koltuklarında var.
 
Işık B seviyesindeki bi araçta beklenmez evek ama İzmir Bornova Renault Mais ana bayiine yarın gidin siyah renk Touch donanımlı araca bakın. Solda ayna olup sağda olmadığını göreceksiniz. Hayır il-il, bayi-bayi farklılık mı gösteriyor bi de bu araçlar? Şaka diyelim...
 
belkide fabrikadan ilk çıkanlardandır, ilk çıkanlar lansman dönemine denk geldiği için yer yer eksiklikler elbet olacaktır fakat araç üretimi banta iyice oturunca (ki bence 2013 başlarımda tamamen oturacak) bütün eksiklikler tamamlanacaktır, benim gördüğüm kadarıylada iç tasarımıda gayet hoş, bazı yanları clio 3 ile aynı olabilir fakat başarılı bir araç olduğunu düşünüyorum :)
 
Geri
Üst