Başa bela rölanti sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omurxyz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar,1996 karbüratörlü,benzin+gazlı.benzinde sorun yok,fan açınca gaza geçtiğimde sarsıntı olmuyor.yoksa gaz yemiyor.incelediğim kadarıyla bu termostat sorunu mu?4-5 km lik yerde yaz-kış farketmiyor,gidiş benzinli,dönüş gazlı.forumda izlediğim kadarıyla bu işe milyon harcayan var.ben de şimdilik 2 senedir böyle kullanıyorum.ne yapmam lazım.selamlar..
 
Megane 2.0 rxt 1998 sıralı sistem lpg
Benim de ilk çalıştırdığımda rolenti tutmuyor direk stop ediyor. Motor ısındıktan sonra da rolenti 1200 leri görüyor. Dalgalanma sürekli var zaten. Benden önceki sahibi rolenti valfini değiştirmiş. Bilgisayara bağlayınca boğaz kelebeği hata veriyor. Bir kere de krank sensörü hatası gördüm. Bursada boğaz kelebeği değişecek 600 tl dediler. Eskişehire döndüğümde usta boğaz kelebeğini değiştirsekte düzelmeyebilir deyince vazgeçtim...

Benim sorum ; KRANK SENSÖRÜ BU SORUNU YAPAR MI? Yada sorun ne olabilir?
 
Megane 2.0 rxt 1998 sıralı sistem lpg
Benim de ilk çalıştırdığımda rolenti tutmuyor direk stop ediyor. Motor ısındıktan sonra da rolenti 1200 leri görüyor. Dalgalanma sürekli var zaten. Benden önceki sahibi rolenti valfini değiştirmiş. Bilgisayara bağlayınca boğaz kelebeği hata veriyor. Bir kere de krank sensörü hatası gördüm. Bursada boğaz kelebeği değişecek 600 tl dediler. Eskişehire döndüğümde usta boğaz kelebeğini değiştirsekte düzelmeyebilir deyince vazgeçtim...

Benim sorum ; KRANK SENSÖRÜ BU SORUNU YAPAR MI? Yada sorun ne olabilir?

hocam konuyu okumuyorsunuz baştan...


1-boğaz kelebeği oringi ve manifold contaları değişecek
2-rolanti valfi temizlenecek, rolanti valfi bozuk ise yenisi alınacak.
3-krank sensörü hikaye kısmı...
düzelmezse bunları yaptıktan sorna değiştirirsin
 
Son düzenleme:
hocam konuyu okumuyorsunuz baştan...


1-boğaz kelebeği oringi ve manifold contaları değişecek
2-rolanti valfi temizlenecek, rolanti valfi bozuk ise yenisi alınacak.
3-krank sensörü hikaye kısmı...
düzelmezse bunları yaptıktan sorna değiştirirsin

1- Boğaz kelebeği ve emme manifold contalarını değiştirdim.
2- rolenti valfi ve boğaz kelebeği temizlendi. Benden önceki sahibi değiştirmiş sorun çözülmemiş.
3. Krank sensörünü o yüzden soruyorum.
 
1- Boğaz kelebeği ve emme manifold contalarını değiştirdim.
2- rolenti valfi ve boğaz kelebeği temizlendi. Benden önceki sahibi değiştirmiş sorun çözülmemiş.
3. Krank sensörünü o yüzden soruyorum.

krank sensörü ilk başta çalıştırmaz.
sıcakken çalıştırmaz.
bence senin sorun o değil
https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI

benzin de mi yapıyor , lpg de de aynı şeyi yapıyor mu.
lpg de aynı şeyi yapmıyorsa sorun benzin pompasıdır ya da yakıt yolundadır
lpg düğmesine basıp çalıştırın...onda düzgün çalışıyorsa boğaz kelebeğinde sorun yoktur.
mais vs..gerçek servise gidip pc ye bağladtın . 40 tl
orada da boğaz kelebeği arıza veriyorsa ben olsam çıkmasını alır denerdim.
200-300 tl arası alırken yaylarını falan kontrol edin, yanındaki devrelerii de önemli.. kelebeği temizleyip taktırırsınız. ek conta oringe gerek yok.
 
Benzinde de lpgde de bir değişiklik olmuyor. Arıza aynı. Paraya kıyıp alıp denicez artık...
 
Sorunun boğaz kelebeğinde olduğunu öğrendim ve şöyle bir yazı buldum. Faydası olacaktır...

-ALINTI-

Merhaba Arkadaşlar,

Arızaların geneli hakkında sizleri bilgilendirme adına bir kaç yararlı bilgi paylaşmak da fayda görüyorum.

Boğaz kelebeğinin elektronik kısmının içerisinde bir motor, bir tane dört okuyuculu fiber üzerine dökme potansmetre, bir tane platin bir kaç adet dişli kablo tesisatları bulunmaktadır.

Eğer aracınız dalgalanma yapıyorsa bunun sebebi potans, adaptasyon veya motorun zayıf olması ile alakalıdır.

Aracınıza boğaz kelebeği temizlettiğinizde kelebeğin klape girişindeki 1-2 mm kalınlığındaki kurumu atmış olursunuz. Bu da kelebeğin alışıla gelmiş hava akış miktarını artırır. Bu yüzden araç kelebeğin hangi konumda olduğunu hesaplayamadığı için yukarı aşağı oynatarak tahmini doğru değeri yakalamaya çalışır. Kelebeğe göre yapılan bu küçük hareketler siz değerli şöförlerde ciddi sıkıntılara sebebiyet verir.

Çözüm adaptasyon yaptırmaktır. Adaptasyon dediğimiz işlemi de kısaca anlatayım. Adaptasyon aracın motor beyninden yollanan sinyaller ile kelebeğin min max değerlerini beyne tekrar tanıtarak aracın boğaz kelebeğini kabul etmesi sağlanır.

Mesela, Siz arabaya hiçbir işlem yapmadığınız halde bu sorun ile karşılaşmışsanız. Bunun sebebi potans üzerinde oluşan aşınmalardan dolayı, okunan yüzeyin aşınması ve potansın bir alt tabakasından gelen değerlerin araç tarafından tanınmamasından oluşan durumlardan dolayı sebebiyet vermektedir.


Bir diğer durum ise motorun arızalanması veya dişlilerin arızalanması: Eğer motor arızalanmışsa veya dişliler arızalanmışsa arabayı rolantide tutmanız mümkün olmaz. Klima açtığınızda, direksiyonu tam kırdığınızda veya sabah araç soğukken araç sürekli stop eder.


UNUTMAYIN BOĞAZ KELEBEĞİNE NE İŞLEM YAPARSANIZ YAPIN ADAPTASYON YAPTIRMANIZ GEREKMEKTEDİR
 
çözen yokmu bu sorunu
 
Sente ayarina baktirin. Iyi bir usta olsun
Genelde triger degisiminden sonra usta hatasindan dolayi yapabiliyor. Sentenizi kontrol ettirin bence. Cunku yazılanlarin tamamini okudum ve gereken herseyi yaptiginizi varsayiyorum. Ayrica megane 1 lerin tamaminda milimetrik soluklanma var. Bu gayet normal.
 
1- Boğaz kelebeği ve emme manifold contalarını değiştirdim.
2- rolenti valfi ve boğaz kelebeği temizlendi. Benden önceki sahibi değiştirmiş sorun çözülmemiş.
3. Krank sensörünü o yüzden soruyorum.

evet abi senin sorunu megane23 çözmüş gibi....
boğaz kelebeği bozulan parça değildir.
 
Geri
Üst