Bakmadan Geçme!! Alkışı hak ediyor!!!


Model 90 ların modeli değil :) Araba üretiminde anlaşılmayan bir nokta var sanırım oda pazarlama.Örneğin göğsümüzü kabartacak dediğiniz bu araç (126 bis) şekle şemale sokulsa ve bu yakıtla çıksa satılacak mı? Avrupa kriterlerini karşılayacak mı ? Araba üretmek sorun değil ki ? Bahçenizdeki garajda bile araç yaparsınız ama kaç kişi alır.

Renault Zoe %100 elektrikli kaç kişi aldı birde arkasında renault var ? Elektrikli Fluence ne oldu ? çinlilerle ortak üretim yapacaklarmış. Gelecek elektrikte ama aracın platformu da önemli ,güvenlik testlerini geçmiş bir noktaya gelmiş bir araçla başlamak daha iyi değil mi?

Niye bu direnç anlamakta güçlük çekiyorum bu adamlar yaptı diye mi?, kendine ait marka vardı da onu bırakıp hazır altyapı mı aldılar ? Sanayii de araç üretmek kolay ,ben çizim de yapıyorum ,piyasada da tutar bana göre :) emekli olunca hayalimde bir tanede olsa üretmek var .ama satılamayacak bir araç üretmek birşey ifade etmiyor

Aldıkları araç zaten elektrikli olarakta üretilecek olan fikri hakları alındığı için araç artık saab değil .Bundan sonra aracın üzerine birşey koyamazlarsa geliştiremezlerse tamam da daha işe yeni başlamışken ürünü görmeden eleştirmeler birde buna inananlar var demek ?? o zaman nükleer enerjiye de sıfırdan başlasaydık birkaçtane patlatır öğrenirdik :)

Şu an yerli araç için çok somut ciddi bir adım atıldı ,hatta hyundai tarihini incelerseniz onlardan daha hızlı bir giriş olacak,başlansın sonunda sizinde bizlerinde hepimizin istediği gibi %de yüze yakını yerli araç üretilir :eyv


Düşüncene saygim var, ancak görüşüne katilmiyorum.

Burada olay bise elektrikli motor bağlamak değil bence, buradaki olay insanin istedikten sonra herseyi yapabilmesidir. Bugün bise takar yarin başka araca. Birşey yapilan yapilan iyileştirilir.

Renault elektrikli araci yapti piyasaya surdu. Talep fazla olmadi evet. Ama olmaz zaten. Çünkü Zoe bilmem kaç para. Birde her ay batarya parasi olarak (YANLİS HATİRLAMİYOSAM) 200 € vermem gerekiyor. 200 € ya benzin alsam zaten bir ay binerim hatta daha fazla. Hem tam dolu bir batarya ile 150 km civarinda gidiyor araç. Zoe aylik batarya parasini almasin bak etraf nasil zoe ile doluyor :)
 

Model 90 ların modeli değil :) Araba üretiminde anlaşılmayan bir nokta var sanırım oda pazarlama.Örneğin göğsümüzü kabartacak dediğiniz bu araç (126 bis) şekle şemale sokulsa ve bu yakıtla çıksa satılacak mı? Avrupa kriterlerini karşılayacak mı ? Araba üretmek sorun değil ki ? Bahçenizdeki garajda bile araç yaparsınız ama kaç kişi alır.

Renault Zoe %100 elektrikli kaç kişi aldı birde arkasında renault var ? Elektrikli Fluence ne oldu ? çinlilerle ortak üretim yapacaklarmış. Gelecek elektrikte ama aracın platformu da önemli ,güvenlik testlerini geçmiş bir noktaya gelmiş bir araçla başlamak daha iyi değil mi?

Niye bu direnç anlamakta güçlük çekiyorum bu adamlar yaptı diye mi?, kendine ait marka vardı da onu bırakıp hazır altyapı mı aldılar ? Sanayii de araç üretmek kolay ,ben çizim de yapıyorum ,piyasada da tutar bana göre :) emekli olunca hayalimde bir tanede olsa üretmek var .ama satılamayacak bir araç üretmek birşey ifade etmiyor

Aldıkları araç zaten elektrikli olarakta üretilecek olan fikri hakları alındığı için araç artık saab değil .Bundan sonra aracın üzerine birşey koyamazlarsa geliştiremezlerse tamam da daha işe yeni başlamışken ürünü görmeden eleştirmeler birde buna inananlar var demek ?? o zaman nükleer enerjiye de sıfırdan başlasaydık birkaçtane patlatır öğrenirdik :)

Şu an yerli araç için çok somut ciddi bir adım atıldı ,hatta hyundai tarihini incelerseniz onlardan daha hızlı bir giriş olacak,başlansın sonunda sizinde bizlerinde hepimizin istediği gibi %de yüze yakını yerli araç üretilir :eyv

Bu arada 3-5 yıl önce üniversitelere ürettikleri projeler için destek verildiğinden Pamukkale Ünv.%100 yerli elektrikli araç yaptı aküsünden ,motor kontrol devresine kadar(devre elemanları ithal ama o kadar da olacak mercedes renaulttan dizel motor aldıktan sonra :) ) Aküsüne kadar yerli ama üreten yok devlet üretse birileri cebini dolduruyor olacak.

Bu aracı devlet üretime hazır hale getirip özel sektöre devredecek ,yandaşlara mı , koçlara mı :) siz ne derseniz , ama üretilsinde en azından üretim teknolojisi geliştirmiş olucaz ,biryerlerden başlanmış olacak.


Eyvallah üstadım ama benim anlatmak istediğim çok net buradaki oyun tamamen ALDATMA başka birşey yok ayrıca biryerlerden başlanacak ise A harfinden başlamak gerek şeklinde düşünüyorum şahsım adıma...saygılarımla.
 
Bende sizlerin görüşlerine saygı duyuyorum.

@osscan zaten bugüne kadar böyle araçlar çok yapıldı Servet hocamın dediği gibi yıllar önce renault 9 elektrikli yapıldı bu neki ?Benimde bahsettiğim bu yola çıkılacaksa sağlam çıkılmalı .Gidip yeterli akü ,motor kontrol ünitesi (Beyin) ve fırçasız motor bunlarla yarın size istediğiniz kadar araç üretelim :)

@roadfox hocam;

Aldatmaca olduğunu düşündüğünüz için bakanın açıklama yazısını eklemedim :)Ama Fikri Işık sıfırdan geliştirmeye kalkmanın onay süreçleriyle birlikte daha da uzayacağını ve maliyetin yaklaşık 1 milyar dolara mal olacağını fikri hakların 42 milyon dolara satın alındığını açıkladı inanmaya bilirsiniz belkide abartıyor ama işe başlandı.

Okumak isterseniz Saab ceo sunun açıklaması bizimkilere inanmak istemezseniz birde bunu okumanızı isterim :)

Haberin linki:

http://www.internethaber.com/saabdan-flas-yerli-otomobil-aciklamasi-1479084h.htm


SAAB CEO’su Bergman, “Türkiye ile yerli araç için el ele çalışıyoruz” dedi.

Türkiye yerli otomobilde Saab 9-3'ün tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldı, gözler İsveç devi Saab'a çevrildi.

Birkaç gün önce görücüye çıkan yerli otomobiller Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri IŞIK tarafından basına tanıtılmıştı. Otomobilin kamuflajlı görüntüsü ve üretilen 3 prototip basına lanse edildikten sonra Işık 2020 yılında otomobili piyasaya süreceklerini açıklamıştı.

ÇALIŞMALAR HIZLA DEVAM EDİYOR
Bugün ise Mattias Bergman İsveç’te Türkiye ile ortaklıklarının ayrıntılarını basın ile paylaştı. Geliştirme çalışmalarının hızla devam ettiğini aktaran Bergman, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bildiğiniz gibi, Türk hükümetiyle bir anlaşma imzaladık. Türk araştırma kurumu TUBITAK ile Türkiye'nin gururu olacak yerli otomobil projesinde birlikte çalışıyoruz. Türkiye için kendi yerli arabasını üretmek bir gurur kaynağı. Uluslararası pazarda bu anlamda üretilip pazarlanan bir Türk otomobili bulunmuyor. Türkiye Avrupa ile Ortadoğu arasında önemli bir pozisyona sahip. Ülkenin araba ihrac etmeye başlaması, ekonomik gelişmesine de katkı sağlayacak" dedi.

SAAB İLE ANLAŞMA 28 MAYIS'TA
"Uzun süredir görüşmelerimiz sürüyordu" diyen Bergman "Fakat 28 Mayıs'ta bir anlaşma imzaladık. Şirketimiz bir kaç alanda faaliyet gösteriyor bunlardan bir tanesi, dizayn. Bizim mühendislik ekibimiz ve TUBITAK aracın dizaynı konusunda ortak bir çalışma yürütüyor. Ayrıca Türkiye'deki diğer partnerlerimiz de dizaynın geliştirilmesinde bize katkı sağlıyor, bu anlamda çok sıkı çalışıyoruz. Şu an bir kaç tane prototip hazırladık ve dün sayın bakana bunları sunduk. Bu araçlar farklı ağırlıklarda ve görünümde, prototipler. Araçlar bir kaç gün önce de Türkiye'deki ortaklarımız tarafından lanse edildiler.
yerli otomobil

Türk ortaklarımızla üretim haricinde pazarlama ve geliştirme konularında da bilgi paylaşımı yapıyoruz. Bu konudaki Türkiye'deki fabrika sahiplerine, mühendislerine eğitim veriyoruz ve onlarla el ele çalışıyoruz. Bilgiyi, parçaları, üretim sistemini biz sağlıyoruz. Ürün geliştirmesi için kaynakları da paylaşacağız. Kaynak paylaşımımız biraz farklı. Burada sahip olmadığımız imkanlardan bazılarını ise TUBITAK bize sağlıyor. TÜBITAK'ın mühendis gücü ve laboratuvarlarında ortak çalışma yürütüyoruz. Mühendis gücü, fiziki şartlara bizde bilgimizi ve kaynaklarımızı katıyoruz. İsveç Hükümeti, Çin Hükümeti ve şimdi de Türkiye ile ayaktayız ve sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için aynı vizyonu paylaşıyoruz. "saab ceo

İsveç merkezli otomobil markası SAAB, 2012 yılında iflas başvurusunda bulunduktan sonra Çinli National Electric Vehicle Sweden'a (NEVS) satılmıştı. Çinli NEVS, İsveçli Saab’ı 2012’de 460 milyon dolara almıştı.

SAAB 9-3'ÜN TÜM FİKRİ MÜLKİYET HAKLARINI SATIN ALDIK

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobille ilgili, "Saab 9-3'ün sadece isim hakkını değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık" demişti,

Işık, geçtiğimiz günlerde TRT Haber'de katıldığı programda, yerli otomobil çalışmalarına ilişkin soruları yanıtlamıştı.

Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkati çeken Işık, şunları kaydetti:

"Bu, aslında Amerika'yı yeniden keşfetmek anlamına da gelir. İkinci yol nedir? Bu noktada çalışmış, bilinen, kendini ispat etmiş bazı firmalarla işbirliği yapmak ama her şeyden önce fikri mülkiyet hakları sizde olan bir platforma sahip olmak. Biz bu iki alternatif arasında karar vermek durumundaydık ve dedik ki, '5 yıllık zamanı ve 1 milyar doları boşa harcamayalım ve zaten varolan bir platformun fikri mülkiyet haklarını satın alarak, bunun üzerinden teknolojiyi geliştirmeye devam edersek, en az 3 yıl ve 1 milyar dolarlık avantajla başlamış oluruz ve o 1 milyar dolarla projeyi bitirebiliriz.' Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."

TÜRKİYE'YE EN AZ 3 İLA 5 YIL ZAMAN KAZANDIRDI

Bunun üzerine yoğun bir çalışma yapıldığını ve Saab 9-3'ün sadece isim hakkı değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldıklarını bildiren Işık, bu satın alma sürecinin dahi 6 ay sürdüğünü bildirdi.

Bakan Fikri Işık, bunun sonucunda Türkiye'nin elinde artık geliştirmeye hazır bir araç bulunduğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Bu, Türkiye'ye en az 3 ila 5 yıl arasında zaman kazandırdı ve şu anda ticari bir şey olduğu için rakam veremiyorum ama bunu çok çok uygun bir maliyetle Türkiye'ye kazandırmış olduk ama şu an işin 'A' noktasındayız. Türkiye'nin asıl ilerlemek istediği alan menzili uzatılmış elektrikli araç. Bunun için bu bir platform olacak ve bu platformu biz geliştirmeye başladık. TÜBİTAK burada önemli bir liderlik üstlenecek ama bunu satın aldığımız Saab 9-3'ü geliştiren Nevs firmasıyla bu alanda işbirliğimizi sürdüreceğiz."
 
Ufak bi parantez açayım; 96 yılında aracı ben yaptım :)
 
Arkadaşlar bu vatandaşımızı tebrik ederiz kendi imkanları ile güzel iş çıkarmış ama şu gerçeği göz ardı etmeyin herkesin beğenerek alıp binmek isteyeceği bir araç yapmak asıl mesele. Onca mühendis ve yatırım ve araştırma ve bir platform satın alınıyorsa demek ki herkesin almak isteyeceği bir araç üretmek kolay iş değil.Malum renault ze var biliyorsunuz fluence kasa noldu o araç.Geçen satılık gördüm izmirde 30 binliraya.Bugün kullandığımız araçların bir sürü donanımları var elektrikli otomobilde bu donanımları yerleştirmek ekstra yük olarak karşımıza çıkıyor çünkü menzil problemi mevcut o yüzden yetenekli kendi çağında iyi işler yapan vatandaşlarımızla olacak iş olsaydı bu iş şimdiye olurdu.
 
Madem yaptın bunu türkçe yazaydın

nzinli-araci-elektrikli-otomobile-cevirdi--6187692.webp


gerçekten güzel çalışma olmuş R5 e daha çok yakışır diye düşünüyorum.
 
Saygıyı hakediyor abimiz.Bu arada bmw i8 gözden kaçmadı :D
 
lastiklere dinamo koyup akü şarj edilmezmi ? ve ah birde destek olsalar

Tüketilen enerji den üretilen enerji her zaman az olur. Ayrıca sürtünme vb. Durumları da göz önünde bulundursak imkansız gibi birşey olur
 
Geri
Üst