Sorunun boğaz kelebeğinde olduğunu öğrendim ve şöyle bir yazı buldum. Faydası olacaktır...
-ALINTI-
Merhaba Arkadaşlar,
Arızaların geneli hakkında sizleri bilgilendirme adına bir kaç yararlı bilgi paylaşmak da fayda görüyorum.
Boğaz kelebeğinin elektronik kısmının içerisinde bir motor, bir tane dört okuyuculu fiber üzerine dökme potansmetre, bir tane platin bir kaç adet dişli kablo tesisatları bulunmaktadır.
Eğer aracınız dalgalanma yapıyorsa bunun sebebi potans, adaptasyon veya motorun zayıf olması ile alakalıdır.
Aracınıza boğaz kelebeği temizlettiğinizde kelebeğin klape girişindeki 1-2 mm kalınlığındaki kurumu atmış olursunuz. Bu da kelebeğin alışıla gelmiş hava akış miktarını artırır. Bu yüzden araç kelebeğin hangi konumda olduğunu hesaplayamadığı için yukarı aşağı oynatarak tahmini doğru değeri yakalamaya çalışır. Kelebeğe göre yapılan bu küçük hareketler siz değerli şöförlerde ciddi sıkıntılara sebebiyet verir.
Çözüm adaptasyon yaptırmaktır. Adaptasyon dediğimiz işlemi de kısaca anlatayım. Adaptasyon aracın motor beyninden yollanan sinyaller ile kelebeğin min max değerlerini beyne tekrar tanıtarak aracın boğaz kelebeğini kabul etmesi sağlanır.
Mesela, Siz arabaya hiçbir işlem yapmadığınız halde bu sorun ile karşılaşmışsanız. Bunun sebebi potans üzerinde oluşan aşınmalardan dolayı, okunan yüzeyin aşınması ve potansın bir alt tabakasından gelen değerlerin araç tarafından tanınmamasından oluşan durumlardan dolayı sebebiyet vermektedir.
Bir diğer durum ise motorun arızalanması veya dişlilerin arızalanması: Eğer motor arızalanmışsa veya dişliler arızalanmışsa arabayı rolantide tutmanız mümkün olmaz. Klima açtığınızda, direksiyonu tam kırdığınızda veya sabah araç soğukken araç sürekli stop eder.
UNUTMAYIN BOĞAZ KELEBEĞİNE NE İŞLEM YAPARSANIZ YAPIN ADAPTASYON YAPTIRMANIZ GEREKMEKTEDİR