Ankarada kadjar alacak olanlar buraya

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tan06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şerit takip büyük şehirlerde adamı fıtık eder.. Kullanan arkadaş 2çgün kapatmış :)

uzun yolda ve gece yolculuklarında kesinlikle kullanılmalı bence, kurallara uyalım sınyalı kullanalım, sınyal calısınca otmuyor :)
 
Şerit takip sistemi bence harika bir özellik, bugün makasa girdikçe öttü durdu... :)
 
Emiyet kemeri ötmesin diye kemere toka takan millet şerit takibi aldğı gün kapatır ötme sevmeyiz biz milletçe :)
 
Valla aracı esimde kullandı, eşim kullanırken, ben benım ufaklıkla arkaya oturdum 1.87 boyum var arkası cok genıs ve ferah cok ama cok rahat oturdum, bu aracı alacaklar kesinlikle 3000 tl verip panoramik tavandan almalı
 
Bugün 1.5 dci EDC İcon modelini test ettim. Kendimce özetlemeye çalışayım. Ben alıcı değil, 3 akrabam için bakıcıyım, güvenirler az çok bilgime. Uzun bir yazı olacak bu arada.
1-Clio'nun kaputu yanlış hatırlamıyorsam amortisörlü, Kadjar değil. Çok büyük eksik değil ama olsa iyi olurmuş. Bu araca yakışmamış.
2-4 camın tek tuşla açılıp kapanmaması garip, gerekçeleri ise güvenlik. Ama Qashqai de böyle diye hatırlıyorum. Bunun kitleri çıkar, en fazla 50 tl ye halledilir. Bunu standart yapmak çok mu zor bilmiyorum ki.
3- Araç Qashqai ile aynı platformda olduğu için bunda da arkada havalandırma yok. Gerçi ben D sınıfı altı hiç bir araçta o havalandırmaların düzgün çalıştığını görmedim. Ancak tabi ki bir eksik.
4-Otomatik farkı 10.000tl. Clio'da Captur'da bu fark 5000, Megane'da 7000. Renault da dizel+otomatik+SUV'nin kaymağını yemek istemiş sanırım. EDC 5000 tl olsa yok satardı. Bu arada 1.2 turboya 2016 başında EDC gelecekmiş, beklenebilir.
5-Aynalar elektrikli kapanıyor ama aracı kilitleyince değil. İçerinden manuel yapmak gerekiyor. Genel olarak Renault'lar böyle. Beni rahatsız etmedi, isteyen bir 50 tl de buna harcar
bos.png

6-Eşya gözleri fena değil. Gözlüklük ve far altı gözü yok. Orta konsoldaki saklama gözlerinin altında plastik yüzeyler var. Torpido büyüklük olarak fena değil. Kol altındaki göz 2 parçalı, alttaki parça baya büyük. Ancak soğutma yok, keşke olsaymış.
7-Plastik ve malzeme kalitesi bence en az Skoda seviyesinde (Superb değil ama Octavia). Satışta olan Tiguan ile kapışır. Tiguan'a elinizle tık tık yaparsanız dediğimi anlarsınız. Ancak bu araçlar kadar albenili gözükmüyor. VW Grup iç mekanda çok kaliteli olmasa da elindeki malzemeyi çok iyi sunuyor.
8- Orta konsolun üstü yumuşak. Direksiyon malzeme ve tasarım olarak güzel. Torpido hizası sert malzeme. Ancak ucuz bir sertlik yok bence. Ön tarafta kapı üstleri çok fazla olmasa da yumuşak. Kapı üstündeki el konulan yerler de deriydi. Ancak arkada sert plastik var. Hatta genel ahengi bozan en kötü yer arka kapı üstleri.
9- Gösterge tablosu ve R-Link 2 harika. Bu arada sesle radyo araması ve telefon araması yaptım, başarılı çalıştılar. Adres aramada ne olur bilmiyorum.
10- İç mekanı QQ’dan büyük, hemen hemen Cr-V kadar var diyebilirim. Tiguan ve Yeti daha yüksek baş mesafelerinden dolayı daha iyi hissettiriyorlar. Ancak diz mesafesi sanki Kadjar daha iyi.
11- Bagajı QQ, Tiguan ve Yeti’den daha geniş sanırım. 2 kademeli. 2. Koltuk sırası 1/3, 2/3 oranında tek tuşla yatıyor. Ön yolcu koltuğu da yatırılabiliyor. Mesela bu koltuk yatırma genç aileler için çok güzel bir özellik. Hanım hem çocuğun yanında oturur, hem de önü açık olur. Koçtaş, İkea'dan alınan uzun modilya parçalarını da taşır. Yeti’nin iç hacmi kadar yok ama kullanışlılığına sahip diyebilirim.
12--Icon donanım gayet yeterli. Kadjar alınırken kesinlikle 2 opsiyon alınmalı. Pure vision Led farlar (800 tl, bence bedava) ve cam tavan(3000 tl,keşke açılır olsaydı). Bu arada tavan döşemesinde iki kumaşın birleştiği yerde işçilik hatası var. Hoş değil. Aracı alma kararımı değiştirir mi? Pek değil.
13-Diğer ıvır zıvırlar bence fiyat arttırmaktan başka bir şey değil. Araba kendi kendini park etse ne olur (Keşif paketi bence gereksiz). Zaten Iconda geri görüş kamerası standart. Ayrıca şerit takip sistemi var, bu güzel işte. Kesinlikle ama kesinlikle dizel otomatiğe 100.000’den fazla verilmemeli (Renault’a 100bin verilir mi demeyin, 1.4TDI DSG Comfortline Polo 64.000, Highline Golf 95.000tl. Ki bu araç Tiguan rakibi). İleride 4x4 160hp otomatik de gelecekmiş. Fiyatı iyi olursa Cr-V ve X-Trail’den müşteri çalar.
14- Gelelim sürüşe. Benim beklediğimden iyiydi. Direksiyon hissiz ama toktu, hatta beklediğimden sertti. Zaten Yeti hariç hisli bir direksiyon var mı o sınıfta? EDC bildiğimiz gibi. DSG hızında değil ama normal kullanıcı çok fark eder mi bilmiyorum. Ancak 1 kere dipgazda vites düşürmekte geç kaldı, alışmak lazım. Bence motor-şanzıman ilişkisi tatmin edici. 110 değil de 130 hp olsa çok daha iyi olurdu. Standart kullanımda 8.5/10 veririm ama sportif kullanımda 7/10’dan yukarı çıkamaz. Zaten araba ben böyle sportif işlerin adamı değilim diyor.
15- 19inç jant alınmalı mı emin değilim. Araç dışarıdan iyi görünüyor ama sürüş biraz sert geldi bana. Zemindeki yol çizgilerinde darbe emişi fena değildi, ancak 1 kere kesilmiş asfalta güm diye girdim, hatta düştüm. Yapmayın, tavsiye etmem. Bir eleştiri de arka darbe emişine. Pickuplarda aracın arkasına ek olarak yaklaşık 100 kg ağırlık koyarlar araç yere daha sağlam bassın diye. Sanki o ağırlık olmayan pickup gibiydi.
16- Maksimum 120’ye çıktım. Yol ve motor sesi pek fazla almıyordu. Ancak aynalardan ve yan camdan rüzgar sesi gelecek gibiydi, yüksek hızda denemek lazım. Özellikle motor yalıtımı ve titreşim seviyesi tahminimden iyiydi. Hatta genel olarak en çok beğendiğim özelliklerden biri motor sesi yakıtımı. Start-stopta aracın çalışması zor anlaşılıyor. Elektronik el frenleri de genel olarak gıcık olurlar, Kadjar'da hiç problem yaşamadım çok güzel çalışıyor.
17- 500 yıldır kullandıkları anahtarı değiştirmişler. Tasarımı harika, arabanın fiyatına uygun bir anahtar. Anahtarsız giriş bizim Clio dahil olmak üzere Renault'un en iyi işlerinden. Tam olması gerektiği gibi.
18- Tasarım göreceli ama 19inç jantlarla çok iyi duruyor. Tiguan’ın tasarımı eskidi. Yeni Tucson’un tasarımı iyi ama motor?????? Bu aracın her konudaki en büyük rakibi kuzeni QQ olur.
18- Fiyatlar pahallı mı? Kesinlikle evet. Ama rakiplere göre yine de fena değil. Mesela Renault değil de Skoda amblemi bile olsa önünde bu fiyatları kimse yadırgamaz. Kesinlikle satıştaki diğer Renaultlar gibi değil. Bariz bir kalite ve kalite hissi artışı var.
19- Tiguan 1.4 TSI 125 bg BlueMotion LOUNGE 90.0000 tl benzinli
QQ Tekna 1.5 dci 110 bg 84.990 tl dizel
Kadjar Icon 1.5 dCi 110 bg 82.700 tl dizel

Top Renault Türkiye'de. Akıllı olurlarsa Türkiye'nin en çok satan SUV'si olma potansiyeli var bu araçta.
 
Valla aracı esimde kullandı, eşim kullanırken, ben benım ufaklıkla arkaya oturdum 1.87 boyum var arkası cok genıs ve ferah cok ama cok rahat oturdum, bu aracı alacaklar kesinlikle 3000 tl verip panoramik tavandan almalı

Cam tavana alışan adam için diğeri tabut gibi gelir..

Mekana kattığı sonsuzluk hissi ferahlığı ve ayrıca arabaya kattığı şekil benim olmazsa olmazım.. Sıcak bölgede yaşamayanlar için nimet..

Ancak hem cam tavan hemde siyah deri döşeme sıcak bölge için çok riksli olur.. Cam tavan varsa araç döşemesi bence kesinlikle açık renk olmalı..

Avrupada kadjar resimlerinde gördüm sanki ama ülkemize gelmedi sanırım
 
Cam tavana alışan adam için diğeri tabut gibi gelir..

Mekana kattığı sonsuzluk hissi ferahlığı ve ayrıca arabaya kattığı şekil benim olmazsa olmazım.. Sıcak bölgede yaşamayanlar için nimet..

Ancak hem cam tavan hemde siyah deri döşeme sıcak bölge için çok riksli olur.. Cam tavan varsa araç döşemesi bence kesinlikle açık renk olmalı..

Avrupada kadjar resimlerinde gördüm sanki ama ülkemize gelmedi sanırım

ben renklı gormedım hiç iç dösemeyi, yanlış olmasın ama renaut fr sitesinde aracı yapılandırda bıle gormedım
 
Arkadaşlar bir motorlu aracı almaya niyetlendiyseniz önem sırasına göre kriterleriniz şunlar olmalı; bunlar ışığında eleştiri ve yorumlarınızı yapmanızı tavsiye ediyorum,
DIŞ ÖZELLİK; (aşağıda unuttuklarım varsa ekleyebilirsiniz)
1) motor; kalite, tutumluluk, servis maliyeti vs, (dci motoru, herkesin itibar ettiği dünya devi mercedes bile kabul etti ama bizim millet hala içine sindiremedi sanırım)
2) şanzuman: (otomatik araçlar için daha önemli, servis maliyeti) geçiş hızı, kavrama, motorla olan senkronizasyonu. *Not: garanti dışı yeni şanzıman fiyatları VW 20,000tl. Reno 10,000tl civarı (aynı sınıfta oldukları için)
3) Boya, (":) kaput amortisörü) yürür aksam, aktif yol dinamikleri, kapı grubu, vs; Yürür aksam diğer iyi dediğimiz markalar kadar iyi sayılır, yol tutuş özellikleri süspansiyonlar iyi, Renonun boyaları gayet iyi arkadaşlar, (markaların araçlarının model yıllarına göre boyadaki solma oranlarına göz ucuyla bakın ör. ford-fiyat grubu farkı görün, hyundai=3 sene sonra tampon boyası kabuk gibi soyuluyor vs.)
İÇ ÖZELLİKLER;
1) Sürüş dinamikleri; Görüş açısı, araç hakimiyeti, konfor, direksiyon ergonomisi vs,
2) malzeme kalitesi ve işçilik;
3) Kokpit ve ergonomi; "Bana göre" Ön panel sade ve ulaşılabilir olmalı, sürücü düğme aramamalı, (düğme karmaşası olan araçlar insanın gözüne hoş gelebilir ancak aracı kullanırken, hangi düğmeye basacağınızı yoldan gözünüzü ayırıp bakmanız gerekli, düğme karmaşası olan modeller. opel, ford, citroen, pejo (mübarek uçak kabini gibi, yeni 308 çok harika sade ve ergonomik) bu araçları kullanan arkadaşlarım var, hepsi düğme aramaktan başlarının döndüğünü söylüyorlar, daha başka bişey söylüyorlar bunu yazmıcam.
4) iç Dizayn; kadjarın ön panel, evet herkesin ortak kanısı sade oluşu, çift renk kullanılması daha zengin gösterirdi. göze hitap eden bir desen kullanılmalıydı. Tahmin ediyorum ilk makyaj yiyecek yer kokpit kısmı olacak diye düşünüyorum. 2 seneyi bulmaz bu makyaj operasyonu.

Yazı ile bazı şeyleri bu kadar ifade edebildim, yüzyüze olsak daha verimli olurdu. teknik ve diğer konularda eleştiriler ve tartışmalara iştigal edebilirim. bu yazdıklarımı tamamlamak adına.

Sevgili arkadaşlar, yukarıda yazdığım kriterler kişilere göre önem sıraları değişebilir. fakat aracıda insan vücudu gibi düşünün; en önemli organları araç ekipmanlarıyla özdeşleştirin ve önem sıraları netleşecektir.
ör. insan kalbi=araç motoru, kalp nakli bekleyen dışı güzel bir insanın içinde ne buhranlar yaşadığını varın siz düşünün.

Saygılarımı sunarım.
 
Benim için de en büyük eksi kokpit.. Kesinlikle 100binlik araç kokpiti gibi durmuyor.. Çok ucuz ve sade göstermiş..

İlk makyajda kokpite el atarlar bencede.. O kromlar azıcık kalın yapıp QQ de olduğu gibi biraz daha görsellik katsalar belki bu kadar eleştirmezdik..

Kokpit arabaya oturduğunda misafir odası gibi olmalı bunun ki oturma odası gibi valla :)
 
Geri
Üst