- Konuyu Başlatan
- #151
- Katılım
- 17 May 2015
- Mesajlar
- 122
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 46
Kadjar almayı düşünenler mutlaka benim gibi QQ ile arasında gidip gelenler olduğu için ikisini kıyaslayarak ve objektif yorum yapacağım.
Renoda 1.5 saat inceledikten sonra üşenmeden atladık taksiye sıcağı sıcağına Nissan bayine gidip bir kez daha kıyaslayıp son kararımızı verelim dedik..
Bugün eşimle Konya yolundaki CİHAN reno bayisine gittik.. Araç 2. kattaydı, bir an önce görmek için sabırsızlandığım için yürüyen merdivenleri yürüyerek çıktım
Etrafında bir tur attım.. Hatları QQ e göre daha yuvarlak hatlıydı.. QQ hatları daha keskin.. Dolayısıyla ben genel çizgiler anlamında QQ nin daha güzel olduğunu düşünüyorum..
Ancak keskinliği değilde yuvarlak bombeli hat seven biri için kadjar daha estetik gelebilir..
Koltuğa oturdum ve ilk hayal kırıklığı kokpitle başladı.. Sadelik seven için gözüne hoş gelebilir ancak kokpit diyince bana göre evin salonu gibi olmalı salondan ziyade oturma.
odasına oturmuş gibi hissettim..
90-100binlik araç değil de çok daha vasat bir araça binmişim hissi yarattı bende kokpit olmamış.. Bu bağlamda QQ de ekran olmamasına rağmen kokpiti daha hoş..
Göstergelerin dijital olması ve 5 renk seçeneğiyle QQden 3-4 adım önde..
Dokunmatik ekranın tepkisini beğendim anında cevap veriyor herhangi bir gecikme yoktu..
Radyo açıktı son sese getirdim ama ses de bana vasat geldi. En full modeldi ama sanırım böse ses sistemi yoktu o da opsiyenel sanırım..
Koltuğu en yükseğe getirdim cam tavan perdesi açık 4-5 parmak mesafesi vardı bu çok tatminkar bence..( Boyum 1.80)
Arka koltukta baş mesafe 1 parmak azalıyor bu bağlamda gayet yeterli.. QQ baş mesafesi kadjardan 1 parmak daha kısa...
Arkada diz mesafesi bence ikisinde de aynı dolayısıyla arkada oturanlar için her iki araçda da sorun yok..
Cam perdesi QQ ye göre biraz daha kalın ve kaliteli geldi ama açılmadı..
Bu arada imkanı olan için her iki araçda da cam tavan olmazsa olmaz bence.. Kadjar alacak olan kesınlıkle 3bin daha verip cam tavanı tercih etmeli...
Hem mekanı sonsuzlaştırması, ferah göstermesi, ayrıca şekil olarak da arabayı daha şekil göstermesi itibariyle bence olmazsa olmaz..
Zaten cam tavana binip sonra normale bindiğinizde tabuttaymış gibi gelir
Tavan barı kadjarda kaporta ile sıfırlanmış QQ de ise 4-5 cm boşluk var dolayısyla daha çok görsellik ve yükseklik katmış..
İcon döşemeler deri ve kumaş karışık yapılmış.. Bu anlamda QQ ile kıyaslanmak bile hata olur
qq döşemeler çok vasat kalıyor yanında.. Ayrıca koltuklardaki kafa desteği ve yanlarındaki
deriler dışarıdan bakıldığında deri döşeme gibi müthiş güzel gösteriryor..
Motorun sesini duymak istedğimde sağ olsunlar kırmadılar çok kısa çalıştırdım ses gayet tatminkardı...
Arabanın arkasında QQ de olduğu gibi havalandırma yok, arka cam açma kapama düğmelerinde QQ de olduğu gibi ışık yok... 90-100bınlık araçta bunlar nasıl olmaz
orası da ayrı muamma..
Daha da kötüsü kaputu kaldırdığınızda hidrolik yok, çubuğu takıp öyle tutacaksınız.. Aramızda almayı düşünen hanımefendiler varsa öyle kaputu hem kaldırıp hemde
çubuğu takmaya güçleri yetmeyebilir çünkü ağır
Arabanın en kusursuz QQ ile karşılaştırılmayacak kadar güzel olan güzel şeyi öne led gündüz farı ve püre vusion farlar.. QQ ile kıyaslayanı Allah çarpar valla
Arka stoplara gelince gündüz ledler orada da dikkat çekici ve şık.. Ancak QQ de farlar daha geniş sündürülmüş uzun olduğu için arka stoplar QQ de daha güzel..
Bu arada ön koltukta oturuken şöför görüş açısı iki modelde aynı..
Genel olarak önden iki araç da yakışıklılık açısından yakın ama qq sanki 1--2tık önde.. Arkadan QQ kesinlikle bana göre çok daha şık...
Arkadan bakıldığında clio 4 ün hormonlusu gibi duruyor alacak olanlar bunu çok sık duyabilir..
5gen jantlar gri siyah karışımı olması nedeniyle kapı altındaki siyah üzerine kroma çıtalarla bütünlük sağlamış ama ben 5gen jantları çok beğenmedim.. Fransa sitesinde
kadjarın çok daha can alıcı bir jantı vardı..
Daha önce de ifade ettiğim gibi coşma mavisi (lacivert görünen ) beni benden almıştı ancak toz çizik bakımı zor olur diye o rengi elemiştim.. Bayiicanlı gören 3 farklı arkadaş da
mavinin en güzel en dikkat çekici renk olduğunu söylediler...
Bağaj çocuklu aileler için tatminkar ve kesinlikle QQden üstün.. Ayrıca arkadaki koltukların
tek düğmeyle yatması da ayrı güzel..
Kadjar görünce heyecanlanırım sanmıştım ama maalesef 2yıldan beri her yerde görmemize
rağmennn QQ daha yakışıklı bence.. Eşim de aynı şekilde QQnin önden yandan arkadan
daha güzel olduğunu söyledi... Ve maalesef biz en başa döndük..
Donanımsal özelliklerde 7inç ekran vb kadjar kesinlikle 3-4 adım önde..
Servis yedek parça konusu Nissanın en büyük sıkıntısı bu bağlamda reno çok önde..
Gelelim en fullune bence 115bin bu araca verilmez bu parayı etmez verene de saygım sonsuz
tabi..
Bizim insanımız 80-90bin renoya para verilmez diyip hemen canını sıkar adamın.. İnsanlarımızdaki
araca olan ön yargı önemli.. Örnek pejo 308 yılın aracı seçildi dizel
otamatik efsanedir, ayrıca 308deki kokpit benim diyen araçta yoktur.. Bu önyargıdan dolayı ve
bence yüksek fiyatla piyasaya girmesinden dolayı satamadı.. İkinci elde
hatırı sayılır değer kaybıda çabası...
Kadjar bu aracı satmak istiyorsa güzel bir lansmanla girmelii yoksa işi hiç kolay değil.. 1.5 dizelde ya da 1.5 dizel otamatikte rakip yokbu avantajları.. Şu an en büyük
rakip 1.6 dizel honda o da en boşu 107bin..
2aydan beri kadjar almayı bekleyen biri olarak Kadjar çok daha yakışıklı kadjarı tek geçerim
yazmayı çok isterdim.. Dediğim gibi en başa döndük.. Ya ikinci el QQ cam tavan alacağım ya da
lansman fiyatlarını görüp son kararımı vereceğim.. Allah hayırlısını nasip etsin..
Allah herkesin gönlüne göre versin umarım detaylı incelemem herkese faydalı olur..
Bu da benim geçen hafta yaptığım incelemem gözden kaçıran varsa öne alayım istedim.. Eleştirler 3aşağı 5yukarı aynı..