Ankarada kadjar alacak olanlar buraya

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tan06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kadjar almayı düşünenler mutlaka benim gibi QQ ile arasında gidip gelenler olduğu için ikisini kıyaslayarak ve objektif yorum yapacağım.

Renoda 1.5 saat inceledikten sonra üşenmeden atladık taksiye sıcağı sıcağına Nissan bayine gidip bir kez daha kıyaslayıp son kararımızı verelim dedik..



Bugün eşimle Konya yolundaki CİHAN reno bayisine gittik.. Araç 2. kattaydı, bir an önce görmek için sabırsızlandığım için yürüyen merdivenleri yürüyerek çıktım :)

Etrafında bir tur attım.. Hatları QQ e göre daha yuvarlak hatlıydı.. QQ hatları daha keskin.. Dolayısıyla ben genel çizgiler anlamında QQ nin daha güzel olduğunu düşünüyorum..

Ancak keskinliği değilde yuvarlak bombeli hat seven biri için kadjar daha estetik gelebilir..

Koltuğa oturdum ve ilk hayal kırıklığı kokpitle başladı.. Sadelik seven için gözüne hoş gelebilir ancak kokpit diyince bana göre evin salonu gibi olmalı salondan ziyade oturma.

odasına oturmuş gibi hissettim..

90-100binlik araç değil de çok daha vasat bir araça binmişim hissi yarattı bende kokpit olmamış.. Bu bağlamda QQ de ekran olmamasına rağmen kokpiti daha hoş..

Göstergelerin dijital olması ve 5 renk seçeneğiyle QQden 3-4 adım önde..

Dokunmatik ekranın tepkisini beğendim anında cevap veriyor herhangi bir gecikme yoktu..

Radyo açıktı son sese getirdim ama ses de bana vasat geldi. En full modeldi ama sanırım böse ses sistemi yoktu o da opsiyenel sanırım..

Koltuğu en yükseğe getirdim cam tavan perdesi açık 4-5 parmak mesafesi vardı bu çok tatminkar bence..( Boyum 1.80)

Arka koltukta baş mesafe 1 parmak azalıyor bu bağlamda gayet yeterli.. QQ baş mesafesi kadjardan 1 parmak daha kısa...

Arkada diz mesafesi bence ikisinde de aynı dolayısıyla arkada oturanlar için her iki araçda da sorun yok..

Cam perdesi QQ ye göre biraz daha kalın ve kaliteli geldi ama açılmadı..

Bu arada imkanı olan için her iki araçda da cam tavan olmazsa olmaz bence.. Kadjar alacak olan kesınlıkle 3bin daha verip cam tavanı tercih etmeli...

Hem mekanı sonsuzlaştırması, ferah göstermesi, ayrıca şekil olarak da arabayı daha şekil göstermesi itibariyle bence olmazsa olmaz..

Zaten cam tavana binip sonra normale bindiğinizde tabuttaymış gibi gelir :)

Tavan barı kadjarda kaporta ile sıfırlanmış QQ de ise 4-5 cm boşluk var dolayısyla daha çok görsellik ve yükseklik katmış..

İcon döşemeler deri ve kumaş karışık yapılmış.. Bu anlamda QQ ile kıyaslanmak bile hata olur

qq döşemeler çok vasat kalıyor yanında.. Ayrıca koltuklardaki kafa desteği ve yanlarındaki

deriler dışarıdan bakıldığında deri döşeme gibi müthiş güzel gösteriryor..

Motorun sesini duymak istedğimde sağ olsunlar kırmadılar çok kısa çalıştırdım ses gayet tatminkardı...

Arabanın arkasında QQ de olduğu gibi havalandırma yok, arka cam açma kapama düğmelerinde QQ de olduğu gibi ışık yok... 90-100bınlık araçta bunlar nasıl olmaz

orası da ayrı muamma..

Daha da kötüsü kaputu kaldırdığınızda hidrolik yok, çubuğu takıp öyle tutacaksınız.. Aramızda almayı düşünen hanımefendiler varsa öyle kaputu hem kaldırıp hemde

çubuğu takmaya güçleri yetmeyebilir çünkü ağır :)




Arabanın en kusursuz QQ ile karşılaştırılmayacak kadar güzel olan güzel şeyi öne led gündüz farı ve püre vusion farlar.. QQ ile kıyaslayanı Allah çarpar valla :)

Arka stoplara gelince gündüz ledler orada da dikkat çekici ve şık.. Ancak QQ de farlar daha geniş sündürülmüş uzun olduğu için arka stoplar QQ de daha güzel..

Bu arada ön koltukta oturuken şöför görüş açısı iki modelde aynı..

Genel olarak önden iki araç da yakışıklılık açısından yakın ama qq sanki 1--2tık önde.. Arkadan QQ kesinlikle bana göre çok daha şık...

Arkadan bakıldığında clio 4 ün hormonlusu gibi duruyor alacak olanlar bunu çok sık duyabilir..

5gen jantlar gri siyah karışımı olması nedeniyle kapı altındaki siyah üzerine kroma çıtalarla bütünlük sağlamış ama ben 5gen jantları çok beğenmedim.. Fransa sitesinde

kadjarın çok daha can alıcı bir jantı vardı..

Daha önce de ifade ettiğim gibi coşma mavisi (lacivert görünen ) beni benden almıştı ancak toz çizik bakımı zor olur diye o rengi elemiştim.. Bayiicanlı gören 3 farklı arkadaş da

mavinin en güzel en dikkat çekici renk olduğunu söylediler...

Bağaj çocuklu aileler için tatminkar ve kesinlikle QQden üstün.. Ayrıca arkadaki koltukların

tek düğmeyle yatması da ayrı güzel..


Kadjar görünce heyecanlanırım sanmıştım ama maalesef 2yıldan beri her yerde görmemize

rağmennn QQ daha yakışıklı bence.. Eşim de aynı şekilde QQnin önden yandan arkadan

daha güzel olduğunu söyledi... Ve maalesef biz en başa döndük..

Donanımsal özelliklerde 7inç ekran vb kadjar kesinlikle 3-4 adım önde..

Servis yedek parça konusu Nissanın en büyük sıkıntısı bu bağlamda reno çok önde..

Gelelim en fullune bence 115bin bu araca verilmez bu parayı etmez verene de saygım sonsuz

tabi..

Bizim insanımız 80-90bin renoya para verilmez diyip hemen canını sıkar adamın.. İnsanlarımızdaki

araca olan ön yargı önemli.. Örnek pejo 308 yılın aracı seçildi dizel

otamatik efsanedir, ayrıca 308deki kokpit benim diyen araçta yoktur.. Bu önyargıdan dolayı ve

bence yüksek fiyatla piyasaya girmesinden dolayı satamadı.. İkinci elde

hatırı sayılır değer kaybıda çabası...

Kadjar bu aracı satmak istiyorsa güzel bir lansmanla girmelii yoksa işi hiç kolay değil.. 1.5 dizelde ya da 1.5 dizel otamatikte rakip yokbu avantajları.. Şu an en büyük

rakip 1.6 dizel honda o da en boşu 107bin..

2aydan beri kadjar almayı bekleyen biri olarak Kadjar çok daha yakışıklı kadjarı tek geçerim

yazmayı çok isterdim.. Dediğim gibi en başa döndük.. Ya ikinci el QQ cam tavan alacağım ya da

lansman fiyatlarını görüp son kararımı vereceğim.. Allah hayırlısını nasip etsin..

Allah herkesin gönlüne göre versin umarım detaylı incelemem herkese faydalı olur..




Bu da benim geçen hafta yaptığım incelemem gözden kaçıran varsa öne alayım istedim.. Eleştirler 3aşağı 5yukarı aynı..
 
üstadım kesinlikle haklısın, gösterişli olmalıydı. daha zengin durmalıydı. fiyatı 1-2 ay sonra 100bin olmaz. bundan eminim bana verdikleri fiyatı görseniz gülersiniz. direksiyona oturduğunuzda gözünüz yoldan başka birşey görmez :) ancak birçok markada olmayan multimedya özellikleri var. malzeme kaliteside yabana atılır cinsten değil.
 
ben geçen sene qq almaya kafama koydum gittim bayiye test sürüşü bile yapmak istemeden eve döndüm. neden diye soracak olursanız. bir teknik adam olarak. bir ölümcül hata ve birde müşteriyle alay eder cinsten bir hata.
1. ölümcül hata; ön kapıdaki açılan kısımdaki camı taşıyan dikey profildeki kaynak yaması, tam bir demir doğramacı işi olmuş, çapaklı filan. bu hata bütün klasmanı sarsıyor. yarın qq bayisine gidip inceleyebilirsiniz.
2. müşteriyle alay etmek; istanbulda bir tabir vardır "mahmutpaşa malı" diye. nedir bu mahmutpaşa malı. pazar malı yani kilo ile satılan kumaş ve giysiler filan, dandik kumaştan yapışmış şeyler.
qq de koltuk kumaşları mahmutpaşa malı kalitesindeydi, berbat yani, açıkçası midem bulandı, okadar paraya bu mal, çok yazık,
sevgili üstat qq kokpit çok önemli demiştik ama aracın koltukları daha fazla hacimle göze batıyor.
ben bundan vazgeçtim inanın. kadjarda daha klas değil mi.
 
Selamlar kısmetse Temmuzun 2 veya 3 ünde teslim alacağım. Beyazımız pazartesi günü Seramik kaplanıyor ki ışıltısı solmasın Bence bu araçları yüksek ve geniş araçlar olarak adlandırmak ve ona göre değerlendirmek daha doğru. Yakıt ekonomisi ve Renonun Motor ve şanzımanı tartışılmaz 1,87 boyla bana göre rahat bir araba olmuş ve kesin tutar. Aslında istediğim renk kül beji olmasına rağmen aracın lansman renginin beyaz olması ile sedefli beyaz ı almak zorunda kaldım Çünkü bayilerde beyaz ağırlık mavi ve kırmızı gördüm. Bence kül beji ve gri de yakışıklı duracaktır.
Bana göre eksileri ise ; Arkada Havalandırma kanalları orta konsolda yok fakat koltuk altlarında konumlandırılmış. Kaput hidroliği ve Bagaj kapağının otomatik olmaması ve aksesuarlarının henüz gelmemiş olması ( yan basamak, plastik paspas)
Alacak arkadaşlara şimdiden hayrılı olması dileğimle; bence iyi bir seçim VW, Audi yani Premium segmentte özellikleri bu şekilde doluluk ta bir araç 140-150 den aşşağı alınmaz.
 
hayırlı olsun dureza
herkes arka havalandırmaya takmış durumda, benim megane de var inanın hiçbir işe yaramıyor desem yeridir. hava çok çok az geliyor. gereksiz bence koltuk altları ideal. bagaj kapağı kadjarda otomatik olamaz arkadaşlar, kapaktaki amortisör stroku kısa otomatik ünite için yetersiz alan var. oto. kapakları inceleyin uzun bir mesafe lazım. kadjarın ve qq girintili ve çıkıntılı kapak olduğu için ünite monte edilemez. buarada aracın donanım ve fiyatı nedir.
 
Aynen genel soru olduğu için söyledim 116 ın darlığından sonra hanıma bu ve renagede otomatik arasında kaldıktan sonra bu dedik bir eksiği daha unuttum far yıkama :)
1.6 icon cvt keşif, panorama, led, yedek lastik 19" lastikler deri ler hoşuma gitmedi 105 Maliyet oldu
 
Merhaba ; Ankara' da bayilerde 1.6 dci var mı? bilgisi olan arkadaşlar bayi fiyat vs. yazarsa iyi olur,ben bir iki bayiye telefonla sordum 1.5 dci edc full olandan başka yoktu.
 
Arka havalandırma sanırım arkada genelde çocuklar olduğu için öne göre daha az hava verir ama araç içinin dengeli ve daha çabuk ısınması veya soğuması için faydalıdır.
 
ben geçen sene qq almaya kafama koydum gittim bayiye test sürüşü bile yapmak istemeden eve döndüm. neden diye soracak olursanız. bir teknik adam olarak. bir ölümcül hata ve birde müşteriyle alay eder cinsten bir hata.
1. ölümcül hata; ön kapıdaki açılan kısımdaki camı taşıyan dikey profildeki kaynak yaması, tam bir demir doğramacı işi olmuş, çapaklı filan. bu hata bütün klasmanı sarsıyor. yarın qq bayisine gidip inceleyebilirsiniz.
2. müşteriyle alay etmek; istanbulda bir tabir vardır "mahmutpaşa malı" diye. nedir bu mahmutpaşa malı. pazar malı yani kilo ile satılan kumaş ve giysiler filan, dandik kumaştan yapışmış şeyler.
qq de koltuk kumaşları mahmutpaşa malı kalitesindeydi, berbat yani, açıkçası midem bulandı, okadar paraya bu mal, çok yazık,
sevgili üstat qq kokpit çok önemli demiştik ama aracın koltukları daha fazla hacimle göze batıyor.
ben bundan vazgeçtim inanın. kadjarda daha klas değil mi.

QQ'nun içi daha klas ve albenili görünüyor ama Kadjar'ın içi daha sağlam hissettirdi bana. Kadjar'ın göstergeleri ve R-Link 2 çok farklı bir hava katıyor. Kadjar'ın ekran ve klima tuşlarının olduğu bölüm piyano black olsaydı o zaman iç mekandaki basitlik hissi kırılırdı.
 
https://www.youtube.com/watch?v=n03SChf-9JU

Yeni çıkacak skoda suberp..

Ne vardı bunun kokpiti gibi sade şık ve zengin gösteren bir kokpit olsaydı kadjarda da..

Bağajı arabanın altından ayağıyla dokunup açmasına bittim arka havalandırma olmazsa da önemli değil diyen arkadaşlar ona da iyi bakın bir zahmet nasıl

şık durmuş..

Köpekbalığı antende müthiş hala normal anten nasıl takıyor şu firmalar hiç mi estetik yok mühendislerde

Ah kadjar ah aylarca bekledik seni!!!
 
Geri
Üst