abi aracın kompresyondayken daha az yaktığı (daha doğrusu yakmadığı) doğrudur. kompresyonun adı üstünde mustafa abi KOMPRESYON, kompresyon nasıl olur peki? aracı vitesteyken ayağını gazdan çektiğinde enjektörlerin susar çıtlama şakırdama durur çünkü yakıt basmaz içeriye tekerlerin dönüşünden gelen güçle motor dönmeye devam eder pistonlar yukarı aşağı halay çekme işine devam ederler içerideki havayı oksijeni patlatarak yakıt harcamadan gider. zaten kompresyonun amacı tekerlerin dönüş gücünü güvenli bir şekilde emerek yavaşlamaktır. araç gittikçe yavaşlar ve rolanti devrine geldiğinde tekrar enjektör sesini duymaya başlarsınız yani enjeksiyon rolanti devrine düştüğünüzde başlar kompresyona bindirdiğinizde aracı.
yani bunun mantığı budur. ecu haritasını bulup buruya koymam gerekmemeli bunu ispatlamak için. yakıt tamamen kesiliyor pompa boş boş basıyor ama o yakıt geri dönüşten geri gidiyor yani kısacası yakıt harcanmıyor.
ama araç yavaşlıyor tekrar hızlanırken gene basarak aynı yakıtı harcarsın o ayrı. uzun süre kompresyonda kalmakta kötüdür motor içi soğur kompresyondan çıktıktan hemen sonraki yanma kötü olacağından daha fazla yakacağı kısa bir süre o da doğrudur. boşta gitmek iyidir.
ancak kompresyonda iken araç daha az yakar çünkü hiç yakmaz. yani bu tezimi çürütecek bir ispatta abi malesef kimse bulamaz yeni teknoloji bu ve renault uzun zamandır bu teknolojiyi kullanıyor ve iyide yapıyor. yakıt varsa kompresyona binmez araç.