Vitesi boşa atmak motora ne zarar verebilirki...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan abiş
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
​Arabanı nerede kullanıyorsun...:D

Arabayı yolda kullanmakla,prensibe bana göre cut offda yakar demek çok ayrı şeyler abi.Yol durumuna göre tercihler değişir.Rampa uzundur sonrası yol düzdür boşta baya bi gidersin.Komprsyna bindirsen araç yavaşlar bi süre sonra gaza basmak zorunda kalırsın.Bu yol durumu.Ama bi gerçek var yeni nesil araçlarda kompresyonda 1 damla dahi benzin yakmaz :)

Benim söylediğim işin prensibi.Yani o işin sana göresi bana göresi yok :)
 
Yaw yakar direnler viteste gitsin yakmaz diyenler güvenliğide göz önünde bulundurarak boşa atsın yapacak bişey yok...:)
 
araçların yağ pompaları düşük devirde düşük bir basınçta çalışır. yani araçla tapa gaz yapıp aracı sıktıktan sonra bir kaç üst vitese atın yani bi şekilde 2-3bin devir arasında tutun aracı. yokuş aşağıda olsa gazladıysanız bir süre boşa atmak yerine 2-3 bin devir arası kullanın tapa gaz yapmadan efendi spec.

ama zorlamadıysanız yeni nesil araçları boşa atmakta hiçbir sakınca yok. mesela abs sistemi emmeden aldığı emişle havayla çalışıyor. yani kompresyondayken daha iyi tutar diye birşey yok. emmedeki emiş her zaman absli araçlar için yeterlidir (bknz. westinghouse system).

westinghouse sistemi olan araçlar araç hareket halinde iken kontak kapatırsanız frenler asla tutmaz. ama araç çalışıyorsa hava emişi basıncı v.s varsa kesinlikle boşa atsanızda frenleriniz sorunsuz çalışır.

ayrıca nedir bu westinghouse o da nerden çıktı benim arabamda varmı kafamı bulandırdın diyenlere westinghouse havalı fren sistemidir hem frenleri pompalar hidrolik ayrı bi konu hidrolikte tabiki var aracınızda ayrı. ama abs varsa genel olarak westinghousede var araçlarınızda(abs olması şart değil gene vardır çoğu araçta). ve gelişmiş bir sistem olmasına rağmen bu westinghouse giden emme hortumu olurda delinirse çatlarsa çıkarsa frenleriniz kesinlikle tutmayacaktır istediğiniz kadar köküne kadar basın farketmez freniniz tutmaz.

ben bunu hiç bilmiyordum hiç bakım makım gerekiyormu aman ilerde başıma bişi gelmesin diye düşünmeye başladıysanızda merak etmeyin kolay kolay bişey olmaz ama ustanızdan westinghouse giden hortumu öğrenmenizde fayda var arada elinizle filan yoklayabilirsiniz bir göz gezdirebilirsiniz çatlak matlak görürsenizde acaba demeyin direk kıyın paraya değiştirin hayatınızdan önemli değil.


boş konusundan nerelere geldik. neyse yeni nesil araçlarda araçla gazlamadıysanız efendi kullandıysanız boşa atmanın hiçbir zararı yok. ama gazladıysanız mutlaka bir süre 2-3 bin devir arası gezin araç kaliteli yağlama yapsın. bu arada yağ pompası belli bir basınca geldikten sonra 2 bin devir ve biraz üstü o basınca ulaşır sonrasında 5-6 binde de gitseniz aynı basıncı vereceğinden boşuna aracı zorlamayın sakın daha fazla basınçla yağlasın gibi düşünerek. efendi spec hep iyidir.

bilgiler alıntı filan değildir. emin olarak doğru öğrendiğim bilgilerimdir.
 

Boştayken yakmaz demiyorum Anıl,daha az yakar diyorum...
3 -5 km süren inişler var yollarda,bu süre içinde 5.viteste gaza basılmadan inildiğinde araç 0 yakıt gösterse bile yakmadığını nasıl diyebiliriz,3 km boyunca kompresyona binen motor çalışırken yakıtı nereden bulupta harcıyor...?

abi aracın kompresyondayken daha az yaktığı (daha doğrusu yakmadığı) doğrudur. kompresyonun adı üstünde mustafa abi KOMPRESYON, kompresyon nasıl olur peki? aracı vitesteyken ayağını gazdan çektiğinde enjektörlerin susar çıtlama şakırdama durur çünkü yakıt basmaz içeriye tekerlerin dönüşünden gelen güçle motor dönmeye devam eder pistonlar yukarı aşağı halay çekme işine devam ederler içerideki havayı oksijeni patlatarak yakıt harcamadan gider. zaten kompresyonun amacı tekerlerin dönüş gücünü güvenli bir şekilde emerek yavaşlamaktır. araç gittikçe yavaşlar ve rolanti devrine geldiğinde tekrar enjektör sesini duymaya başlarsınız yani enjeksiyon rolanti devrine düştüğünüzde başlar kompresyona bindirdiğinizde aracı.

yani bunun mantığı budur. ecu haritasını bulup buruya koymam gerekmemeli bunu ispatlamak için. yakıt tamamen kesiliyor pompa boş boş basıyor ama o yakıt geri dönüşten geri gidiyor yani kısacası yakıt harcanmıyor.

ama araç yavaşlıyor tekrar hızlanırken gene basarak aynı yakıtı harcarsın o ayrı. uzun süre kompresyonda kalmakta kötüdür motor içi soğur kompresyondan çıktıktan hemen sonraki yanma kötü olacağından daha fazla yakacağı kısa bir süre o da doğrudur. boşta gitmek iyidir.

ancak kompresyonda iken araç daha az yakar çünkü hiç yakmaz. yani bu tezimi çürütecek bir ispatta abi malesef kimse bulamaz yeni teknoloji bu ve renault uzun zamandır bu teknolojiyi kullanıyor ve iyide yapıyor. yakıt varsa kompresyona binmez araç.
 
Peygamver vitesi rulaz :D
 
abi aracın kompresyondayken daha az yaktığı (daha doğrusu yakmadığı) doğrudur. kompresyonun adı üstünde mustafa abi KOMPRESYON, kompresyon nasıl olur peki? aracı vitesteyken ayağını gazdan çektiğinde enjektörlerin susar çıtlama şakırdama durur çünkü yakıt basmaz içeriye tekerlerin dönüşünden gelen güçle motor dönmeye devam eder pistonlar yukarı aşağı halay çekme işine devam ederler içerideki havayı oksijeni patlatarak yakıt harcamadan gider. zaten kompresyonun amacı tekerlerin dönüş gücünü güvenli bir şekilde emerek yavaşlamaktır. araç gittikçe yavaşlar ve rolanti devrine geldiğinde tekrar enjektör sesini duymaya başlarsınız yani enjeksiyon rolanti devrine düştüğünüzde başlar kompresyona bindirdiğinizde aracı.

yani bunun mantığı budur. ecu haritasını bulup buruya koymam gerekmemeli bunu ispatlamak için. yakıt tamamen kesiliyor pompa boş boş basıyor ama o yakıt geri dönüşten geri gidiyor yani kısacası yakıt harcanmıyor.

ama araç yavaşlıyor tekrar hızlanırken gene basarak aynı yakıtı harcarsın o ayrı. uzun süre kompresyonda kalmakta kötüdür motor içi soğur kompresyondan çıktıktan hemen sonraki yanma kötü olacağından daha fazla yakacağı kısa bir süre o da doğrudur. boşta gitmek iyidir.

ancak kompresyonda iken araç daha az yakar çünkü hiç yakmaz. yani bu tezimi çürütecek bir ispatta abi malesef kimse bulamaz yeni teknoloji bu ve renault uzun zamandır bu teknolojiyi kullanıyor ve iyide yapıyor. yakıt varsa kompresyona binmez araç.

Armağanın ve gökhanın yaptığı yorumların aynısını 3-4 sayfadır yapmaya çalışıyorum.
Ama kimse anlamadı.
Yada anlamak istemedi.

BU arada yukarıda mavi ile işaretlediğim yerde bir düzeltme yapayım
oksijen yanamaz çünkü mazot yok veya benzin
Motor(pistonlar) sadece havayı sıkıştırır ve yakmadan Egsoz zamanında dışarıya salar.
Kompresyon anında dışarıya zehirli gaz salınmaz.
 
motorda herhangi bir sorun yaratmaz motor bu oyuncak diil sadece yakıt fazla yakar okadar viteste sal kendi kendine gitsin be kardeş
 
Audi a4'ün yol bilgisayarında gördüğüme göre boşta daha çok yakıyor ama kısa mesafede denedik..
Ancak bana kalırsa kısa mesafede değilde uzun mesafede boşa atmak daha mantıklı devamlı eğimli yolda boşa atmak az yakıt tükettirir.. Bana kalırsa ki bende boşa atıyorum.. :)

bu konunun anketını açalım karara bağlayalım bence.. :)
 
Benim savunduğum şey kısa süreli boşa almalar değil zaten,uzun yolda ve uzun rampa inişlerinde aracı boşa almak her zaman için daha az tükettirir...
 
Deneme Şu şekilde yapılır ve karara bağlanır iki aynı araba aynı hızda(100km/h) yan yana yolda ilerlerken yolun devamındaki rampanın başındabiri boşa atar biri en üst vitese takar yol bilgisayarları o anda sıfırlanır.
Rampanın bitiminde boşa atan arabanın hızı 105-110 gibi olurken en üst vitese takılan arabanın hızı ampa bitiminde 95-90 lara düşmüş olur.
Yani boşa atılan araba rampayı daha erken bitirir.
İki araçta rampayı bitiirdikten sonra ortalama tüketim değerlerine bakılır.
Boşta ilerleyen arabanın ortalama tüketimi 0,5-1 lt araında olurken
En üst vitesde salınan arabanın Ortalama tüketimi 0 (SIFIR) olarak kalır.

Şu vardır boşta salınan araba daha uzun mesafe katedebilecek bir enerjiye sahiptir dolaysıyla rampanın bitiminde araba daha da yavaşlayana kadar gaza basma gereği duymaz, vitese takılı olan araba gaza basma gereği duyar.
 
Geri
Üst