Vitesi boşa atmak motora ne zarar verebilirki...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan abiş
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Senelerdir şu konuya açıklık gelmedi hehe
 
Viteste git,güvenli git.
 
Son düzenleme:
valla iyi bir bilgi olabilir, teşekkürler :)
 
bu konuyu cok tartıstıkta yine herkes bildigini okur:D
cok guncel bir ornek vericem madem viteste gitmek az yaktırır ortalamayı dusurur neden otomatik arabalar herzaman daha cok yakar:D
hadi simdi akıllı sazımanlar cıktı mesela renoda edc sorarsan daha az yakıyor manuele gore
bir arkadasım sirket araclarında bunu detaylı denemiş edc li ve manuel fluencede 2 aracta sıfır 2side 2011
kesinlikle ama kesinlikle edc %10a yakın fazla yaktırıyor diyor gidilen yol yer belli kullanım tarzı belli
birinde bosa atıyorum otekinde aaba neye takarsa ozaman buna ne diceksiniz:D
 
bu konuyu cok tartıstıkta yine herkes bildigini okur:D
cok guncel bir ornek vericem madem viteste gitmek az yaktırır ortalamayı dusurur neden otomatik arabalar herzaman daha cok yakar:D
hadi simdi akıllı sazımanlar cıktı mesela renoda edc sorarsan daha az yakıyor manuele gore
bir arkadasım sirket araclarında bunu detaylı denemiş edc li ve manuel fluencede 2 aracta sıfır 2side 2011
kesinlikle ama kesinlikle edc %10a yakın fazla yaktırıyor diyor gidilen yol yer belli kullanım tarzı belli
birinde bosa atıyorum otekinde aaba neye takarsa ozaman buna ne diceksiniz:D

Tork konvertörlü Otomatikler için konuşacak olursak.
Motordan alınan tork şanzumana iletilmeden önce konvertörün içinde bir kayba uğrar dolaysıyla gaza basıldığı anda motor bir miktar boşa çalışır
yeterli basınç üretildiğinde araç hareket etmeye ve ilelemeye başlar.
ara hızlanma ivmelerindede bu kayıp mevcuttur.
O yüzden tork konvertörlü araçlar her zaman fazla yakar
Vitesde veya boşta gitmek ile alakalı değil.
EDC ye gelecek olursa yine buradada sansumandaki vites seçimleri için araç üzerinde motordan klasik şanzumana göre bir miktar fazla tork gelmesi gerekir.
Ayrıca manuel araçlarda vites geçişlerinde biz istediğimiz anda vites değiştirip kontrolü elimiz altında tutabiliyoruz ama otomatik şanzumanda yeterli tork değerlerinde manuele göre tolerans vardır. bir miktar daha fazla devir yükselir.
Fazla tüketimin kaynağıda burada bundandır.
uzun yol sürüşlerinde araç devirden düşmeye başladığından edc hemen vites düşürür biz ise genelde aynı vitesde hızlanmak için biraz fazla basarız gaza buda bizim yanlışımızdır fazla yaktırırız


Aytuğ başkan bu anlattıklarımı sende biliyorsun eminim.qw
 
Son düzenleme:
Renault araçlarda 30 km hıza kadar anlık yakıt tüketimi sıfır gösteriyor,o halde araçlarımız 30 kilometrenin altında yakıt tüketmiyor diyebilirmiyiz...?
Fiat marka araçlarda ayağınızı gazdan çektiğiniz anda anlık yakıt tüketimi 2/100 olarak gösteriiyor ve her hızda anlık yakıt tüketimini gösteriyor,ilk kalkış anında gösterdiği yakıt tüketimine inanamazsınız,Renault bunu 30 km den sonra gösterecek şekilde ayarlamış ki moraller bozulmasın...:D
 
Renault araçlarda 30 km hıza kadar anlık yakıt tüketimi sıfır gösteriyor,o halde araçlarımız 30 kilometrenin altında yakıt tüketmiyor diyebilirmiyiz...?
Fiat marka araçlarda ayağınızı gazdan çektiğiniz anda anlık yakıt tüketimi 2/100 olarak gösteriiyor ve her hızda anlık yakıt tüketimini gösteriyor,ilk kalkış anında gösterdiği yakıt tüketimine inanamazsınız,Renault bunu 30 km den sonra gösterecek şekilde ayarlamış ki moraller bozulmasın...:D

30 km nin altında görünen 0 değil ---- şeklinde çizgiler vardır
yani orada tüketim devam ediyor.
şu denemeyi yapabilirsiniz.
tüm değerleri sıfırların sonra hareket edip 1-2 km boyunca 30 km hızın altında gidin
düz yolda gidiyorsanız ortalamanızı 6-7 belki daha fazla lt olarak görebilirsiniz.

1 deneme daha var.

Tüm değerleri sıfırlayın. sonra 300-500 metre gidin sonra durup motoru boşta çalıştırmaya devam edin
ortama tüketim ekranını açın
araç boşta çalıştıkca ortalama tüketimin nasıl arttığınız görebilirsiniz.

Saygılar
 
Geri
Üst