Bu konu çok uzamış ama bende bir youm yapayım bari
1) Boş a atılan araç; boşta yol aldığı sürece rölantideki kadar yakıt harcar... Buna mukabil aracın ilk hızı (Yokuşun en başındaki hız), aracın ağırlığı, yokuşun eğimi, aracın rüzgar direci ve aracın fren ayar durumları ile doğru orantılı olarak hız kazanır ve düzlüğe ulaştığında, yokuşta kazanmış olduğu ivme ile bir miktar daha yol alır, rölantide iken yeryüzü şeklinin getirdiği avantajı kullanarak bir miktar yakıt tasarrufu sağlanmış olur.
2) Viteste iken; araç motor kompresyonu yapar, yakıt harcamaz, araç boş'a atıldığındaki kadar hızlanıp ivme kazanamaz. Kazanacağı ivme: motorun hacmine, vites oranına, aracın ağırlığına, yolun eğimine ve aracın ilk hızına, rüzgar direncine, fren ayarlarına bağlı olarak gelişir, ancak motor kompresyonu nedeni ile boşta giden aracın ivmesine asla erişemez. Düzlüğe geldiğinde daha kısa mesafede duracaktır.
Şimdi;
1) Boşta giden araç, yol aldığı sürece, "rölantide çalıştığı kadar" yakıt harcar, kazandığı ivme ile de düz de bir miktar daha yol kat eder
2) Vitesteki araç, yol aldığı sürece yakıt harcamaz, ancak kompresyon sebebi ile kazanacağı ivme de az olur
Aslında; Hangi durumda ne kadar yakıt tasarrufu sağlandığı konusunda kesin hesap ta yapabilirim ama bunun için uygun şartların ve deney malzemelerinin oluşturulması lazım ki, bu da işi gücü olmayıp, parası pulu olup da "Orhan'cığım gel şu test'ti beraberce yapalım, masraflar benden" cümlesini kurması ve "parayı masaya koyması" ile olabilecek bir durumdur,
Öte yandan, kısaca değerlendirirsek:
* boştaki araç yakıt harcıyor ama buna mukabil yol alıyor
* vitesteki araç yakıt harcamıyor ama az yol alıyor
ikisinin de kendine göre avantaj ve dezavantajı var,
aralarındaki fark ta bu konuya yazılan 68 adet cevabın yazılması için gereken enerji miktarına neredeyse denk olup :loll
bu konuyu zayıflamak amacıyla enerji yakmaya devam etmek isteyen arkadaşlar için sadece beyin jimnastiği baabında fayda sağalacak olup, isteyenler kilo vermek amaçlı devam edebilir