Vites Kutusu Problemi

Salvador o ses rahatsız etmiyor mu seni? Ya da bir sorun yok mu sence?
 
Maninwar önerinizi deneyeceğim
 
Hareket halindeyken 1. ve 2. vitesten çıkmama/takılı kalma problemim uzun süredir devam ediyordu. Yaptığım incelemelerden bir fikre ulaşamadım. Konuştuğum kişilerde de her kafadan ayrı bir ses çıktığını gördüm. Söylenen şeyler, yapılan öneriler beni tatmin etmedi. Gözümü karartarak ve her türlü riski alarak aracımı şimdiye kadar gördüğüm servislerin en iyisi olarak düşündüğüm MAİS İzmir servisine bugün teslim ettim. Hem 3.yıl bakımı yapılacak, hem şanzıman indirilecek. Umarım vites takılması sorunum giderilir. Araç iki veya üç gün serviste kalacak. Aracımı teslim aldıktan sonra birkaç gün deneyip, sonuçlarını ve yapılan işlemleri aynı problemi yaşayanlara yardımcı olmak üzere paylaşırım. Kazasız sorunsuz günler dileğiyle...
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba, foruma yeni katıldım 5 gün önce yeni bir clio IV dizel manuel aldım, şükür bir arıza görmedim ama, daha önce clio 3 makyajlı kasa sıfır almış ve 100.000 km binmiş birisi olarak bir deneyimimi sizinle paylaşmak isterim. Aracımı aldığım gün 1-2 vites aralığında zor bir geçiş gözlemledim, yeni arabadır olur diye düşündüm, aradan zaman geçtikçe bu durum artmaya başladı,..
Vitesi hızlı bir şekilde çektiğimde yani ani hızlanmalarda vites geçmiyordu, yavaş ve nazikçe önce boşa ordan diğer vites yuvasına çekince oluyordu, Mais Ankara ya götürdüm bakım zamanı durumu anlattım, Saygısız Hadsiz bi tip olur öyle normal filan dedi, sonra teste çıktık görsün diye, siz F1 aracımı kullanıyorsunuz vites böylemi değiştirilir filan gibi anlamsız şeyler söyledi. Bende bu elemanla tartışmayıp oradan ayrıldım. Mais Müşt.Hizmt. arayıp şikayet ettim, beni birisi aradı ve gelin görüşelim dedi. gittim. O beyefendide teste çıktı ve evet sorun var dedi, 1 ve 2. vites sekromeçlerinde dedi...( zaten ben araştırmamı yapmış sekromeç olduğunu söylemiştim) Aynende dediğim gibi sekromeçler arabam 2 yaşındayken değişti. Önceki Clioların kronik sorunu teyp soyulaması vardı onuda söyledim teybide değiştirdiler. Sonuçta bu manuel vites ve böyle sorun olmaması gerek, ben 3 yıldır kullanığım otomatik şanzımanların derdinden bıktığım için manuel aldım sonuçta ve böyle bişey olmaması gerek.Size nacizhane tavsiyem servise gidin ve size bu durum normal diyenlere aldırış etmeden sorununuz çözülene dek ordan ayrılmayın.
 
Beninde 1 haftalık 1.5 dci clio 4 kullanıcısıyım aynı şey bendede var 1 den 2. Vitese geçmiyor bazen foruma bi bakıyım dedim demekki herkes de bu sorun var benim aracım garantili değil uygun basit bi çözümü var ise yapalım arkadaşlar bi dünya para verdik bi de bu büyük masraf açmaz inşallah.

Lenovo P70-A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geçen sene aynısı başıma geldi sorunu servise söyleyip aracı servise bıraktım iki gün sonra aldıgımda sorun gitmişti sordugumda vites alıştırma işlemi yaptıklarını söylediler faturada 800 civarı bir ücret yazıyordu araç garantisi devam ediyordu bir sene sonra bu sefer araçta sanzımandan sesler gelmeye başladı serviste komple şanzıman degiştirildi faturada 12000 tl yazıyordu yine garantiden degişti şu anda bir proplem yok
 
Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi, 1 ve 2'nci viteslerdeki takılmaları onartmak ve 3'üncü yıl periyodik bakımını yaptırmak üzere aracımı 31 Ekim 2017 sabahı Bornova'daki MAİS İzmir Servisine teslim etmiştim. Araç onarılmış ve bakımı yapılmış olarak öğlen teslim edildi. Bakım, standart fiyat ve standart parçalarla gayet güzel yapılmış. Değişen eski parçalar poşet içinde bana teslim edildi. Kapı ayarı, motor temizliği, plakalık değişimi gibi ufak tefek işler ücretsiz olarak gayet güzel halledilmiş. Gelelim vites kutusu problemine... Şanzıman indirilerek miller alıştırmaya tabi tutulmuş. Baskı balata, temizleyici solüsyonlarla temizlenmiş. Şanzımanda ana parçalar değiştirilmemiş. Fakat şanzıman contası, sıvı conta, yağ tapası, yağ tapa contası, civata gibi bazı sarf parçaları kullanılmış. 11 saat işçilik harcanmış. 6,23 litre şanzıman yağı kullanılmış. Onarımın tutarı KDV hariç 1452 lira civarında. %18 KDV eklenince 1713 lira gibi bir masrafı var. Araç garanti kapsamında olduğundan bütün bunlar ücretsiz olarak yapılmış. Garantisi bitip de bu tür onarım ihtiyacı olan arkadaşların bir fikri oldu sanırım onarım fiyatları konusunda. Belki aracına göre üç aşağıda beş yukarıda fiyatlar da çıkabilir. Bu yazıyı yazdığım saate kadar 25-30 kilometre şehir içi yol yaptım. Vites geçişleri gayet normal gözüküyor, vites takılmalarından eser kalmamış. Kalorifer klape motoru tıkırtılı çalışıyormuş. Ben farkında bile değildim. Garanti kapsamında onu da değiştirmişler. KDV hariç 1300 liralık bir işlem. MAİS İzmir servisini zaten seviyordum, şimdi daha çok seviyorum. Başka servisler arızaları garanti kapsamında onarmamak için her türlü yokuşu yaparlar. Buradaki personel benim bile farkında olmadığım bir arızayı kendileri bulup, kendileri garantiden işlem yapmışlar. Güleryüzlü hizmet ve ikramlar da cabası. Bütün servis personeline sizlerin huzurunda bir kere daha teşekkür ediyorum. Bu sorunu yaşayanlara faydalı olabildimse ne âlâ. Herkese kazasız belasız sürüşler...
 
Arkadaşlar elinize sağlık sonunda bu konuyla ilgili sonuç aldınız. Aynı sorunlar bende de var hatta bazen geri vites geçişlerinde sorun oluyor. Ben de yakın zamanda aracımı servise götürüp baktıracam.
 
Üç gün önce "Vites Milleri Alıştırma" işleminde yapılanları ve ilk gün kullanım izlenimlerimi yazmıştım. O günden beri şehir içinde 80 km. ve otoyolda 160 km. kadar yol yaptım. Vites geçişlerinde takılma zorlanma olmadı. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar araçlarını bu işlem için yetkili servislere güvenle bırakabilirler.
 
Aracım onarımdan çıktığından beri 600 km. yol yapmış bulunuyorum. 1 ve 2. viteslerde takılı kalma sorunu tekerrür etmedi. Şanzıman bölgesinde yağ sızıntısı problemi de yok. Bugün dikkatimi çeken bir şey daha oldu. Eskiden ara sıra geri vitese geçme sorunu olurdu. Vitesi boşa alır, debriyaja bir kaç kez basar ondan sonra geri vitese takabilirdim. Şu anda o sorun da giderilmiş vaziyette. Artık tek hamlede geri vitese takabiliyorum.
 
Geri
Üst