- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,884
- Tepkime puanı
- 1,840
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Bu bir sorun değil Ersin,frene bastığın müddetçe yarı otomatik şanzıman aynı zamanda debriyajada basıyor ve balatalar ısınıyor,sen manuel vitesli aracında sıkışık trafikte 2-3 dakika ayağın debriyajdamı bekliyorsun...?Geçmiş olsun. Böyle bir sorun ilk defa duyuyorum.
gitmeniz gereken yer;
MAİS A.Ş. İSTANBUL BOĞAZİÇİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
SARIYER CAD.(İSTİNYE) NO:68 34460
SARIYER - İSTANBUL
Telefon : 0 2 1 2 3230666
Faks: 0 2 1 2 3236999 - 0 2 1 2 3236777
Yarı otomatik şanzımanlı araçlarda ufak duraklamalar dahil kesinlikle frene basılmalı,araç kaymıyor diye vitesteyken freni bırakırsanız debriyaj kendisini bıraktığı için baskı balata birbirine temas ediyor ve araç gitmediğinden zorlanarak ısınmaya yol açıyor,tam otomatik şanzımana alışanlar için yeni nesil yarı otomatik şanzımanlı araçlara alışmak gerçekten zor.
Gelelim avantajlarına;Tork konvertörü bulunmadığı için araç sıkışık trafikte veya normal yol koşullarında tam otomatik viteslilere göre %40 a varan oranda yakıt tüketimi sağlıyor.Hatta manuel vitesli aynı motora sahip modelden 0.5 litre 100 km daha az yakıyor...
Fiat Punto Evo Dualogic dan örnek vereyim:
Aracı park edeceğiniz zaman P konumu olmadığından aracın durma açısına göre 1.vites veya R de park ediyorsunuz.
Aracı çalıştıracağınız zaman ayak frende marşa basıyorsunuz,araç çalışınca robot vites kutusu aracı hemen N konumuna alıyor,vites kolunu1 kere çekmeniz vitese geçmesine yetiyor.Sürücü kapısı açıksa araç kesinlikle hareket etmiyor,ışıklarda veya yoğun trafikte durduğunuz anda araç stop ediyor freni bıraktığınızda veya vitese dokunduğunuzda araç çalışıyor.Durdunuz ve start&Stop devrede değil diyelim 3 dakikadan fazla freni bırakmazsanız robot vites kutusu aracı N konumuna çekiyor,bütün bu teknolojilere rağmen adamlar sıkışık trafikte vitesi N konumuna alınız diye uyarıyorlar...
Aracın kullanım klavuzu derken 1 adet araç kullanım klavuzunun yanında Dualogic Vites Klavuzu adı atında ayrı bir kitapcık veriyorlar...
Not:Kullanım klavuzunda Renault bu özellikleri belirtmemişse gerçekten büyük hata yapmış.