1.5 dCi Hararet Göstergesi ve Motor Isı Sorunu

Bu arada hararet orta çizgide sabitleniyor üzerine aşmıyor hiç. aşan varmı ?
Ortanın üzerine aşmaması gerekiyor zaten iki diş var. Biri ilk kademe biri de ikinci kademe. İlk kademe küçük olan ikinci kademe büyük olan ( dijital hararet göstergeler için )

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
aynen öyle ...
 
bizim fluancelerde elektrikli ısıtıcı desteği var dedi servis o sebeple araba soğuk da olsa sıcak veya ılık verir dedi.

doğrumu bu bilgi ?

Maalesef yanlış bilgi. Öyle olsa Muş'ta 2-3 dakikada araba ısınırdı. İlk kutu yanmadan araçtan ısıtıcı bir hava almak pek mümkün değil. Servis de bizi savuşturuyor.

Bu arada aracın ilk kutusu yandığında soğutma yısı 49 derecenin üzerinde oluyor. 48 olunca sönüyor. Yani ilk kutu yandıysa motorunuz minimum 50 dereceye çıkmış demektir.

İkinci kutu da net tespit edemesem de 80 derece ve üstünde yanıyor. 79u görünce sönüyor.
 
doğrudur yoktur belkide. ama bindiğim dizeller içerisinde en çabuk sıcak hava verenlerden birisidir sanırım fluance
 
doğrudur yoktur belkide. ama bindiğim dizeller içerisinde en çabuk sıcak hava verenlerden birisidir sanırım fluance
Benzinli motor kadar çabuk ısınıyor. O konuda gerçekten çok iyi.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arabayı 5 Ocak 2017 Perşembe günü sattım. Böylelikle bu konu da yarım kalmış oldu... Üzgünüm. İlerde Fluence aracım olursa ve aynı sıkıntı ile karşılaşırsam tekrardan yoğunlaşacağım.
 
geçen hafta aracımın termostatı değişti. benim aracımda eski tip gösterge var.. önceden hararet göstergesi tam ortada kalırdı ve hareket etmezdi. yeni termostattan sonra ortanın sağındaki çizgiye yaklaşıyor sonra geri ortaya düşüyor. eski tip göstergesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? hangisi normal?
 
geçen hafta aracımın termostatı değişti. benim aracımda eski tip gösterge var.. önceden hararet göstergesi tam ortada kalırdı ve hareket etmezdi. yeni termostattan sonra ortanın sağındaki çizgiye yaklaşıyor sonra geri ortaya düşüyor. eski tip göstergesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi? hangisi normal?

Sizde analog gösterge var anlaşılan. Aracınızın orjinal termostatı kaçlık ise o takılmalıdır.

Benim düşünceme göre aracınızın orjinal termostatı 83lüktü ama size 87lik veya 90lık takıldı. Bunu taktırdığınız yerde aynı parçayı inceleyerek öğrenebilirsiniz. Tabi aracınızın orjinal termostatı 87likse 90lık takmış da olabilirler. Bu da bir çizgi fazla gösterip sonra inmesine neden oluyor olabilir.

Düşük bir ihtimal de olsa hava kalmış olabilir ama zaten hava tapası flanşın üzerinde sibop kapağı gibi bir kapak var o açılarak aracın havası alınıyor.
 
Termostati alirken böyle bir derecelendirme olduğunu bilmiyordum . Kaçlik bilmiyorum bildiğim tekşey orjinal reno parçasi
 
Merhaba;

Bende de aynı sorun var 2013 model araç.
Benim tespitim hararet göstergesi skalasında ne kadar ısınırsa ısınsız ne kadar zorlarsam zorlayayım sadece tek simge gözüküyor. Tüm skala göz önünde bulundurulduğunda toplamda 8 adet simge oluyor ve optimum hararet seviyesinde 4 simge belirmesi gerekiyor ancak tek simgeden fazla belirdiğini hiç görmedim.
Acaba sıcaklık sensörü doğru değeri aktarmıyor mu? Yada gerçekten termostat kapatmıyorda o sebepten su ısınmıyor mu? Ama termostattan kaynaklı sorun olsaydı trafikte sürekli dur kalk yaptığımda hararetin yükselmesi gerekirdi.

Çözüm bulan olursa cevaplarını bekliyorum. Ama servislerin dediği tek simgenin belirmesi çok saçma. Hem ayrıca yanlış hatırlamıyorsan başka Fluence lerde 4 simgenin belirdiğini görmüştüm.
 
Geri
Üst