- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 0
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
şanzuman olayı citroenlerdede var..ısınınca stop ediyor araç soğuyunca tekrar çalışıyor
TRAFİĞİN ORTASINDA STOP EDERSE NE OLACAK hehe ,yok böyle birşey hayatımda ilk defa duyuyorum ...
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
şanzuman olayı citroenlerdede var..ısınınca stop ediyor araç soğuyunca tekrar çalışıyor
citroen,vw,peugeot,fiat vs bu tip şanzıman kullanan markaların yarı otomatik tabir edilen şanzımanlarında baskı balata kullanıldığı için sıkışık trafikte devamlı frene basılı ve viteste tutarsanız aynı yarım debriyaj yapmış gibi baskı balata ısınır.
Bunun neticesi olarakta robot şanzıman aracın beynine ısınma sinyali göndererek ikaz lambası yakar ve devamında araç hareket etmez,soğuduktan sonra aracı kullanabilirsiniz.
Bu ısınmaların önüne geçmenin en güzel yolu sıkışık trafikte veya uzun süreli beklemelerde vitesi n konumuna alıp beklemektir.
Start&stop teknolojisine sahip yarı otomatik şanzımanlı araçlarda bu arıza durumu minimum seviyeye indirilmiştir...
son olarak renault'a dava açsanızda elinize bir şey geçmez,bu tip şanzımanların çalışma prensibi böyledir...
Otomatik sıfır araç alacaklar RFC de konu açıp sorarlarsa aldanmazlar diyelim Ozan...ben dahİl bİrÇok kİŞİ bunu yenİ duyuyoruz usta , bu konuda neden pek fazla paylaŞimda bulunulmamiŞ bence bu bİr kaziklama polİtİkasi...bu konuda bİr adim Öne gİdİleceĞİne bİr adim gerİ gİdİlmİŞ sankİ..
1 yıldır Evo Dualogic kullanıyoruz kardeşim,aracı aldığımın ilk günü kullanım klavuzunu hatmettim,adamlar açıkca yazmışlar,sıkışık trafikte aracınızı boşa alın şanzıman ısınma sorunu yaşamayın diye.Aslinda mantik doĞru yari otomatİk denİlmesİnİn nedenİ bu muhtemelen ama en azindan kÜÇÜk bİr eĞİtİm verİlmesİ lazim bence teslİm edİlİrken. Vİteslİ arabada nasil boŞa atiyorsak yari otomatİktede aynisini uygulamaliyiz .ama ben İlk defa duyuyorum ...