Megane 2 ilk çalıştırmada stop etme (ACİL LÜTFEN..)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uyrdkl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
KESİN ÇÖZÜM
Aracım (Megane 2 Hachback 1.6 16 valf)
Arkadaşlar sorununuz şu şekildeyse,

Sadece araç soğukken
!!(Hem gazda hem benzinde)!!
sabahları ilk çalıştırmada ve daha sonra 5-6 saat çalışmadan park halinde bekledikten sonra ilk çalıştıtmada, araç stop etcekmiş gibi rölanti düşüp tekrar zor toparlıyorsa KRANK MİLİ SENSÖRÜ 'nun ilk piyasaya sürdüğü, üstünde siyah soket var onlardan almayacaksınız Sonradan üretilen ''MAVİ SOKETLİ'' olanlardan alın 120 tl civarı, sorunsuz, benim sorunum düzeldi..
Kodunu yazıyorum..
8200 647 554
Bu Resimdeki Ürün:

https://i.hizliresim.com/pbXNYm.jpg

Geçmiş olsun.. :)
 
Arkadaşlar Krank mili sensörü arızası, araç marş uzatıyorsa anlaşılıyormuş, üstteki mesajlari değiştiremediğim için yaziyorum, yanliş yönlendirme oldu, kesin çözüm yazmiştim ama sorun tekrar aksetti tamircim, galiba benzin pompasi yada şamandiradan olduğunu söylüyor, benzin geri kaçiyor olabilirmiş.. Görüşmek üzere..!!
 
Konuyu hortlatmışım . Bende 2004 megane 2 var ama debriyaja veya frene basarken start tuşuna basılı tutunca direk olarak araç çalışıyor. Normalde sizlerin anlatımlarınızdan çıkardığım sonuç , sizlerde yarım kontak açılıyor , bende direk çalışıyor neden yapar bunu evvelâ bu problemi ortadan kaldırıp sonra adaptasyon sorunu ile ilgilenmem gerekecek. Bana bu konuda yardımcı olurmusunuz rica etsem
 
Konuyu hortlatmışım . Bende 2004 megane 2 var ama debriyaja veya frene basarken start tuşuna basılı tutunca direk olarak araç çalışıyor. Normalde sizlerin anlatımlarınızdan çıkardığım sonuç , sizlerde yarım kontak açılıyor , bende direk çalışıyor neden yapar bunu evvelâ bu problemi ortadan kaldırıp sonra adaptasyon sorunu ile ilgilenmem gerekecek. Bana bu konuda yardımcı olurmusunuz rica etsem
Yarım kontak için vitesi bire takıp frene ve starta basın.debriyaja basmayın. Bu şekilde işe yaramazsa (çok iyi hatırlayamadım ama galiba) debriyaj müşürü arızalıdır.
 
Normalde yarım kontak için hiç bir pedala basmadan start-stop tuşuna 3-5 sn kadar basılı tutmanız yeterli.
 
Ayni sorun bendede var 1.6 16v 2004 otomatik, motor sogukken araba surekli stop ediyor isinip lpgye gecince sikinti kalmiyor.. ustam subaplardan oldugunu soyledi, onumuzdeki gunlerde goturecegim, sizde bi ona baktirin derim
 
krank devir sensörü veya benzin pompası .
 
Megane2 1.4 kullanıcısıyım ben de. Soğukken ilk çalışmada sorun yok. Ama araç ısındıktan sonra stop edip biraz bekleyip tekrar çalıştırmayı denediğimde yine çalışmada sıkıntı olmuyor ama rölantide tutunamıyor araba. Bir iki üç her defasında stop ediyor. Hemen uğrarsam sıkıntı yok ama gazlamadan rölantide tutunsun dersem ha bire stop ediyor araba. Gittiğim bi usta siboplar değişecek dedi. Çünkü boğaz kelebeği yakıt pompası triger gibi parçalarda problem gözükmüyor. Böyle bi sorun yaşayan oldu mu teşekkürler
 
İyi akşamlar. Aracınız 1.4 benzinli megane. Probleminizi tanımlamak açısından yazıyorum. Aracı çalıştırdınız. Soğuk motor problem yok. Araç ısındı. rölantide sorun yok. Aracı stop ettiniz. Birkaç dakika sonra, aracı çalıştırdınız ve araçta tekleme var. Aracınız, ısındıktan sonra sürekli rölantide tekleme yapıyorsa, gaza bastığınızda düzeliyor, bıraktığınızda tekrar tekliyorsa;

Aracınızda LPG var ise, LPG ye bağlı supap yanığı yada supaplarda ısıya bağlı uzama vardır. birde kurumlanmaya bağlı supap tabanlarında karıncalanma olabilir.

Aracınızda, sadece motor sıcakken, ilk çalıştırmada araç kısa süreli tekliyor, akabinde gaz vermelerde aracınız düzeliyor ise;

Aracınızın LPG ye bağlı (LPG varsa) lamda sensörü kurumlanmış olabilir. Aracınızı çalıştırdığınızda, ilk olarak araç çok kısa bir süre zengin karışımla çalışır. (marş işlemi sebebiyle). Bu da aracın lamda sensöründe yanlış okunursa, kısa süreli olarak rölantide teklemeye yol açar.
 
Birinci açıklamanız benim sorunuma daha uygun. Sıcakken devamlı sallantılı çalışma yapıyor ama gidişinde problem yok. Sıcakken ilk çalışmada rölantide durmayıp stop ediyor sürekli.
 
Geri
Üst