Megane 2 ilk çalıştırmada stop etme (ACİL LÜTFEN..)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uyrdkl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
boğaz kelebeğinin yanında resim atamıyorum
Ben benim arabanın kelebek bogazının resmini çektim ama bahsettiğiniz sensörü göremedim. Resimleri yükleyemiyorum nasıl yapacagım
 
Hocam boğaz kelebeğinin içine gömülü sorunun aynısı benim 128bin deki scenic II de de var. Hatta şuanda evin önünde yatıyor ve sizin başınızdan geçenleri merakla bekliyoruz. Ben iki defa volan müşürü, bir defa boğaz temizliği 1 defa açı kaydırıcı elektro valfi yenilettim. 2000 liraya yakın harcadım. ustaların dünyadan haberi yok. 3. ustaya gidiyorum şuan kafam çok atmış durumda. hiç mi motor ustası yok bu renault un? bundan sonra japon alacağım kendime söz verdim. :(
 
benim problem tam olarak bu

Benim problemim de tam olarak bu dediğim gibi 2000 liraya yakın harcadım değişen birşey yok.

[video]https://www.dropbox.com/s/edxotmagjd9elvg/File%2026.07.2017%2008%2036%2007.mov?dl=0[/video]
 
Üst kapak contasından şüphelendim. Su eksiltmiyor basınç yoksa sıkıntı yok. Eğer kapak contası yanık olsaydo yanma odasına su doluyor buji ilk çalışmada ateşleme yapmıyor tekliyor ve 1 dakika sonra düzeliyor. Ama sizinki bundan kaynaklanmıyor.

Aklıma gelen tek şey benzin pompası yada filtresi. Arıza verebilecek her şey elden geçmiş.

Hocam bende benzin filtresi pompanın içine gömülü imiş benim problemim de bu olabilir mi? ama gaza basınca yakıt oluk oluk geliyor. 2 kez volan müşürü 1 kez kelebek boğaz temizliği 1 kez açı kaydırıcı elektro vana değişti ama halen problem devam ediyor. bize yardım edin lütfen arkadaşla problemimiz aynı çok moralim bozuk
 
pr_03_161_min.jpg
Ben benim arabanın kelebek bogazının resmini çektim ama bahsettiğiniz sensörü göremedim. Resimleri yükleyemiyorum nasıl yapacagım


hocam bizim gaz kelebeği bu işaretlediğim siyah bölümde rolanti sensörü var şimdi de bunun değişmesi gerektiğini söylüyorlar ama bu da elektro vana gibi olmasın vereceğiz 500-600 sonra "aaa bu da değilmiş" diyecek usta. sorunu bu platforma taşımamın nedeni artık ustalara güvenim kalmadı. yapamayacakları işe yapamam deyip şuraya git demiyorlar varsa yoksa şu parça bu parça deyip para istiyorlar :( fikri olan var mı?
 
pr_03_161_min.jpg



hocam bizim gaz kelebeği bu işaretlediğim siyah bölümde rolanti sensörü var şimdi de bunun değişmesi gerektiğini söylüyorlar ama bu da elektro vana gibi olmasın vereceğiz 500-600 sonra "aaa bu da değilmiş" diyecek usta. sorunu bu platforma taşımamın nedeni artık ustalara güvenim kalmadı. yapamayacakları işe yapamam deyip şuraya git demiyorlar varsa yoksa şu parça bu parça deyip para istiyorlar :( fikri olan var mı?

Sorun elektronik ise (öyle görünüyor) diagnostic cihazı olmadan kimse anlayamaz. Diagnostic cihazda arıza görünmüyorsa sensörler kirlenmiş, gevşemiş veya bazen yanlış okuma yapabilir. Isı müşürü (su sıcaklık sensörü) ilk akla gelen ... Diğerleri 3 ve 11 numaralı sensörler.


1-Solenoid devridaim petrol buharı
2-Açı kaydırıcı sensörü
3-Manifold basınç sensörü
4-Ateşleme bobinleri
5- Eksantrik mili konum sensörü
6-Motorlu gaz kelebeği gövdesi
7-Enjeksiyon beyni
8-Sigorta kutusu
9-Su sıcaklık sensörü
10-Darbe sensörü
11-Hava sıcaklığı sensörü
12-Yakıt rayı ve enjektörler

index.14.webp
 
Hocam bende benzin filtresi pompanın içine gömülü imiş benim problemim de bu olabilir mi? ama gaza basınca yakıt oluk oluk geliyor. 2 kez volan müşürü 1 kez kelebek boğaz temizliği 1 kez açı kaydırıcı elektro vana değişti ama halen problem devam ediyor. bize yardım edin lütfen arkadaşla problemimiz aynı çok moralim bozuk

Sorun çözülür dert etmeyin. Boğaz kelebeği temizliginden sonra adaptasyon yapilmasi gerek. Yapmadilarsa bundan dolayi stop ediyor olabilir.
 
Sorun çözülür dert etmeyin. Boğaz kelebeği temizliginden sonra adaptasyon yapilmasi gerek. Yapmadilarsa bundan dolayi stop ediyor olabilir.

Hafta sonu boğaz kelebeği söküp temizliğini yaptım. Adaptasyonu çok kolay. Frene basmadan start/stop 3 sn basılı tutup bırak. 10 sn bekle (kelebek boğaz minimum konumu bulacak, sesi gelir zaten). Ardından gaza sonuna kadar basılı tutup 3 sn start/stop bas ve 10 sn bekle. Yine kelebek boğazın sesi gelecek. Maximum pozisyonu bulacak. Gazı bırakıp frene bas ve start/stop. Araba çalışacak. Önce 3 kez devir göstergesi inip çıkacak ve ardından devir 2000'de birkaç saniye kalacak. Her 5 saniyede bir devir 200-300 inip rölanti konumunu bulacak.
 
Hafta sonu boğaz kelebeği söküp temizliğini yaptım. Adaptasyonu çok kolay. Frene basmadan start/stop 3 sn basılı tutup bırak. 10 sn bekle (kelebek boğaz minimum konumu bulacak, sesi gelir zaten). Ardından gaza sonuna kadar basılı tutup 3 sn start/stop bas ve 10 sn bekle. Yine kelebek boğazın sesi gelecek. Maximum pozisyonu bulacak. Gazı bırakıp frene bas ve start/stop. Araba çalışacak. Önce 3 kez devir göstergesi inip çıkacak ve ardından devir 2000'de birkaç saniye kalacak. Her 5 saniyede bir devir 200-300 inip rölanti konumunu bulacak.
Şu adaptasyon işlemini bende denedim fakat hiçbirşey olmadı. Eksik yazmadığınızdan emin misiniz . Kartı takıp starta 3sn basılı tuttum ve 10sn bekledim, daha sonra hiç birşeye dokunmadan gaza sonuna kadar basıp 3sn starta basılı tuttum yine 10sn bekledim . Daha sonra frene basıp start yaptım çalıştı. Normal olarak çalıştı. Geçenlerde bende temizledim boğazı fakat otomatik yapıyor zaten araba. Yinede söylediğinizi bi denemek isterim

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Şu adaptasyon işlemini bende denedim fakat hiçbirşey olmadı. Eksik yazmadığınızdan emin misiniz . Kartı takıp starta 3sn basılı tuttum ve 10sn bekledim, daha sonra hiç birşeye dokunmadan gaza sonuna kadar basıp 3sn starta basılı tuttum yine 10sn bekledim . Daha sonra frene basıp start yaptım çalıştı. Normal olarak çalıştı. Geçenlerde bende temizledim boğazı fakat otomatik yapıyor zaten araba. Yinede söylediğinizi bi denemek isterim

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kelebek boğaz diğer sensörlerin ECU'ya bildirdiği değerlere göre otomatik çalışır. Normalde boğazdaki diski (kelebeği) elle oynatamazsınız. Kelebek boğaz söküldüğünde çarkların olduğu bölüm de sökülürse disk serbest kalır ve konumu bozulur. Bu şekilde sadece minimum ve maksimum konumlarını öğretmiş oluyoruz. Sadece kelebek boğazı söküp temizlik yaptıysanız, çarkların olduğu bölüme dokunmadıysanız zaten ayarı bozulmamıştır.
 
Geri
Üst