Megane 2 ilk çalıştırmada stop etme (ACİL LÜTFEN..)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uyrdkl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hafta sonu boğaz kelebeği söküp temizliğini yaptım. Adaptasyonu çok kolay. Frene basmadan start/stop 3 sn basılı tutup bırak. 10 sn bekle (kelebek boğaz minimum konumu bulacak, sesi gelir zaten). Ardından gaza sonuna kadar basılı tutup 3 sn start/stop bas ve 10 sn bekle. Yine kelebek boğazın sesi gelecek. Maximum pozisyonu bulacak. Gazı bırakıp frene bas ve start/stop. Araba çalışacak. Önce 3 kez devir göstergesi inip çıkacak ve ardından devir 2000'de birkaç saniye kalacak. Her 5 saniyede bir devir 200-300 inip rölanti konumunu bulacak.

Kelebek boğaz diğer sensörlerin ECU'ya bildirdiği değerlere göre otomatik çalışır. Normalde boğazdaki diski (kelebeği) elle oynatamazsınız. Kelebek boğaz söküldüğünde çarkların olduğu bölüm de sökülürse disk serbest kalır ve konumu bozulur. Bu şekilde sadece minimum ve maksimum konumlarını öğretmiş oluyoruz. Sadece kelebek boğazı söküp temizlik yaptıysanız, çarkların olduğu bölüme dokunmadıysanız zaten ayarı bozulmamıştır.

Paylaştığınız bu bilgiler altın değerinde. Sceniclerde de böyle ise mirabilis19 arkadaşın sorunu % 90 çözülmesi lazım
 
Paylaştığınız bu bilgiler altın değerinde. Sceniclerde de böyle ise mirabilis19 arkadaşın sorunu % 90 çözülmesi lazım

"soğukken veya bir süre bekledikten sonra çiğ atıyor ve titreme , tekleme yapıyor"

Bu sorunla kelebek boğazın ilgisi olmayabilir, hatta bence yoktur.
Kelebek boğaz kirlenmişse sorun sürekli yaşanır.
Yaşadığım sorunlardan edindiğim tecrübelere göre tahminlerimi söylemiştim. Buji, bobin ve enjektör olsa herhalde sıcakken de yapardı. Geriye silindire su kaçması ihtimali kalıyor ama su eksiltme sorunu yok sanırım.
 
Kelebek boğaz diğer sensörlerin ECU'ya bildirdiği değerlere göre otomatik çalışır. Normalde boğazdaki diski (kelebeği) elle oynatamazsınız. Kelebek boğaz söküldüğünde çarkların olduğu bölüm de sökülürse disk serbest kalır ve konumu bozulur. Bu şekilde sadece minimum ve maksimum konumlarını öğretmiş oluyoruz. Sadece kelebek boğazı söküp temizlik yaptıysanız, çarkların olduğu bölüme dokunmadıysanız zaten ayarı bozulmamıştır.
Ben boğazı komple söküp, kucağıma alıp diş fırçasıyla veya bezle iyice temizliyorum ha bu arada her nekadar riskli olsada kelebeği elimle açık konuma getirip o şekilde temizliyorum. Sonra geri takıyorum herhangi bir adaptasyon işlemi felanda yapmadım şuana kadar. Otomatik yapıyor sanırım çünkü hiç bir problem yaşamadım şuana kadar.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ben boğazı komple söküp, kucağıma alıp diş fırçasıyla veya bezle iyice temizliyorum ha bu arada her nekadar riskli olsada kelebeği elimle açık konuma getirip o şekilde temizliyorum. Sonra geri takıyorum herhangi bir adaptasyon işlemi felanda yapmadım şuana kadar. Otomatik yapıyor sanırım çünkü hiç bir problem yaşamadım şuana kadar.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Birinci resimdeki sadece mekanik olduğu için elle oynatılabilir. Gaz teli olan araçlarda olur. İkinci resimdekiler siyah kutunun içindeki elektrik motoruna bağlı. Gaz teli olmayan, elektronik kontrollü (gaz potansiyometresine bağlı) araçlarda olur. Elle oynatabiliyorsanız zaten bozulmuş olması lazım.
Resim 1.
-font-b-RENAULT-b-font-CLIO-LAGUNA-IÇIN-DACIA-DUSTER-1-6-16-V-GAZ.jpg



Resim 2
s-l1000.jpg
 
Araç 2005 megane 2 Yani elektronik gaz kelebeği var. Fakat bir problem yok aracımda Maşallah diyeyim .ve de yıllardırda temizlerim . Sizin bir yanlışınız olabilir. Açılması için kelebeğe biraz sert basmak gerekiyor.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araç 2005 megane 2 Yani elektronik gaz kelebeği var. Fakat bir problem yok aracımda Maşallah diyeyim .ve de yıllardırda temizlerim . Sizin bir yanlışınız olabilir. Açılması için kelebeğe biraz sert basmak gerekiyor.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çoğu elektrik motoru ve bağlı çarklar böyle çalışır diye biliyorum. Bağlı çarkın veya diskin konumu önemli olmayan elektrik motorlarında durum farklı olabilir.
Sorun var mı, yalama olmuş mu diye diske dokundum, hafifçe yokladım fakat hareket etmedi, bence etmemesi de gerekiyor. Çok da zorlamadım.

Edit: İçime kurt düştü şimdi. Benimkinde mi sorun var?
 
Son düzenleme:
Araç 2005 megane 2 Yani elektronik gaz kelebeği var. Fakat bir problem yok aracımda Maşallah diyeyim .ve de yıllardırda temizlerim . Sizin bir yanlışınız olabilir. Açılması için kelebeğe biraz sert basmak gerekiyor.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Elektronik gaz sistemi oldugu icin bence fazla bastirmayin icindeki dişlilere zarar verebilirsiniz.
 
Çoğu elektrik motoru ve bağlı çarklar böyle çalışır diye biliyorum. Bağlı çarkın veya diskin konumu önemli olmayan elektrik motorlarında durum farklı olabilir.
Sorun var mı, yalama olmuş mu diye diske dokundum, hafifçe yokladım fakat hareket etmedi, bence etmemesi de gerekiyor. Çok da zorlamadım.

Edit: İçime kurt düştü şimdi. Benimkinde mi sorun var?
Sanmıyorum sizde bir problem yoktur, sadece sert itmek gerekiyor . Belki risklidir fakat Kelebek kısmını parmağımla açmazsamda tam temizlenmiyor çünkü siyah bir tortu oluşuyor o kısımda. Esas temizlenmesi gereken yer orası diye düşünüyorum fakat insan çekinmiyorda değil oraları kurcalarken .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar benim önceki mesajlarıma bakarsanız başıma gelenlerin üstüne ek yapma gereği hasıl oldu. Şuan nazar değmesin çok iyi gidiyor. İlk önce enjektör beyinlerine clip yazılım attılar son güncel versiyon 150 tl mal oldu ama sorun devam etti sonra değişen orjinal egzantrik açı kaydırıcı da bozuk çıktı dedi usta; parçacı ile tartışmış usta yeniletmiş (çok gerçekçi gelmedi ama neyse) şuan çok nadir olarak haftada bir stop ediyor belki ama tekrar start/stop yapınca düzeliyor. yani sorunum %99 düzeldi maşallah herkese teşekkürler bütün bozuk parçalar da beni buldu nasıl olduysa daha önce yazdığım gibi volan müşürünü de parça arızalı olduğundan iki kez değiştirtmiştim. :)
 
ACİLL YARDIM. meraba. foruma yeni uye oldum. aracim 2006 model 1.6 16v k4m motor megane 2 sportway. triger eksantrik yagli kasnagi, bobin ve bujiler degisti. map sensöru de degisti. eksantrik volan sensoru de degisti. sorun devam ediyor. aractaki sorun genelde motor sogukken fazla hissediliyor. rolanti 600-800 arasinda yavasca dalgalaniyor ve motor biraz gurultulu calisiyor. ayrica hizlanmalarda arac tekliyor güc dusmesi var. yakit tuketimi sehir ici 14 litreyi buluyor. sorun benzin ve lpg de de ayni. bogaz kelebegi ve manifold temizlendi. adaptasyon henuz yaptirmadim. adaptasyon bahsettigim durumlara yol acar mi? acmaz ise sorun nedir? acill yardim.
 
Geri
Üst