Megane 2 Debriyaja basınca devir düşmesi hatta stop etmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ironarm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
* Araç LPG ’ de hareket halinde iken, vites boşa atılıp frene basıldığında araç stop ediyorsa frenler kaçırıyor olabilir.

* Araç yokuş aşağı veya boş viteste stop ediyorsa LPG ile benzin karışıyor olabilir.Bu durumda benzin geri dönüşünü valfi (çekvalf) takılmalıdır.Ayrıca yokuş aşağı giderken aracın stop etmesi (genelde vites değişikliklerinde) aracın hava girişinin düzensiz olmasından kaynaklanmaktadır.

başka bir sitede bunları gördüm ama fren kaçırması ne demektir anlamadım sizce ne olabilir?
 
dün sabahtan akşama kadar sanayideydim ilk olarak lpg ci araca baktı uzun uzun ayar yaptı tabi yolda giderken aracın devir düşmesi baya azaldı ancak bu sefer ayağımı gazdan çeker çekmez araç yığılmaya ve tekrar gaza dokunduğumda araç kendini ileriye atmaya başladı. sonra abi lpgde şu an için sorun yok dediler ve renocu bi ustama gönderdiler orda da ilk olarak oksijen sensörü değiştirildi ama sorun yine geçmedi bakalım haftaya tekrar gideceğim bu sefer kam mili kaptörü ve açı kaydırıcı ile uğraşılacak. işin gerçeği o sorunlar da giderilince ben olayın çözüleceğini pek sanmıyorum çünkü aynı parçalar kuzenimde de hatalı ve onun aracında böyle bir devir düşmesi ya da stop etme gibi sorunlar yok .
 
arkadaşım eğer araç bunu sadece lpg de yapıyorsa sorun lpg dedir. diğer parçaları bence hiç elletme.
sana şöyle bişeyi tavsiye eden hiç oldumu. araç bazen abuk sabuk arızalar verdiği zaman akünün artı kablosunu çıkarıp 1 saat beklerler. sonra tekrar takıp çalıştırırlar.
megane2 lerin dizellerinde bunu yaparken bir kaç kez gördüm. eğer lpg beynini silmiyorsa bi dene derim. bişey kaybetmezsin. en fazla saat tarih teypin kodu gider. onlarıda tekrar ayarlarsın.
 
arkadaşım eğer araç bunu sadece lpg de yapıyorsa sorun lpg dedir. diğer parçaları bence hiç elletme.
sana şöyle bişeyi tavsiye eden hiç oldumu. araç bazen abuk sabuk arızalar verdiği zaman akünün artı kablosunu çıkarıp 1 saat beklerler. sonra tekrar takıp çalıştırırlar.
megane2 lerin dizellerinde bunu yaparken bir kaç kez gördüm. eğer lpg beynini silmiyorsa bi dene derim. bişey kaybetmezsin. en fazla saat tarih teypin kodu gider. onlarıda tekrar ayarlarsın.

sorunu atiker merkeze bildirdim beni Bursa Federal Atiker e yönlendirdiler sağolsunla gerçekten ilgilenip aracın bir çok kablo bakır boru ve kablosunu değiştirdiler hatta ecu ve regülatör ü de değiştirdiler ancak devir düşmesi geçmedi hatta sonra kendi ecumu taktığımızda benim ecu nun çalışmadığını gördük (bu sayede LPG ECU tamirini kısmen öğrendim) kendi ecu mu tamir ettikten sonra araç hiç stop etmedi ancak devir düşmesi hala sürüyor ama en çok 500 e kadar düşüyor daha aşağıya indiğini görmedim.
ikinci olarak aracımda hala kam mili kaptörü hatası sürüyor onun da clip programının klavuzundan inceleyerek kontak açıkken 12v gelmesi gerektiğini öğrendim ancak bazen hiç elektrik gelmiyor bazense aracı stop edip kontağı kapatsam hatta kapıları kitlesem bile 12v geliyor tesisatının elden geçmesi lazım ama uğraşacak usta bulamıyorum bu cumartesi yağmur olmazsa oturup kendim uğraşacağım nasipse eğer tesisat sağlamsa sigorta kutusu sıkıntılı diye düşünüyorum bakalım cumartesi sonuç ne çıkacak. aslında akşam yatarken kutup başını söksem sabah taksam dediğiniz gibi belki durum düzelebilir
 
denemekte fayda bu kutup başını sökme işini mesela teyp sürekli kod silme lastiklerin basıncı düşük motorun düzensiz davranışları tek marşta çalışmama yada çalışıp hemen arkasından stop etme durumu gibi zamanlarda yaptıklarını biliyorum.

ilaveten bi sorum olucak araba daha önce hiç hararet yaptımı yada hararet göstergesinin fazla yükseldiğini hiç gördünmü ?

bir arabayı çalıştırdın mesela 5-10 dk. sonra lpgye geçti. lpgye geçtikten sonra ne süre içerisinde stop etme yapıyordu. standart bir süre varmıydı.
 
denemekte fayda bu kutup başını sökme işini mesela teyp sürekli kod silme lastiklerin basıncı düşük motorun düzensiz davranışları tek marşta çalışmama yada çalışıp hemen arkasından stop etme durumu gibi zamanlarda yaptıklarını biliyorum.

ilaveten bi sorum olucak araba daha önce hiç hararet yaptımı yada hararet göstergesinin fazla yükseldiğini hiç gördünmü ?

bir arabayı çalıştırdın mesela 5-10 dk. sonra lpgye geçti. lpgye geçtikten sonra ne süre içerisinde stop etme yapıyordu. standart bir süre varmıydı.

bu akşam kutup başını çıkaracağım yarın öğlen gibi takarım. lpg de stop olayı ecuyu tamir ettikten sonra bir kez daha yapmadı ama devrim 500 e kadar düştüğü oluyor. genellikle sabahları herşey normal gün içinde kullanıyorum özellikle akşamları artıyor bu durum. bir de şöyle bir olay var sabah ilk çalıştırmada devir 200 düşüyor sonra yavaş yavaş yükseliyor ama ilk marşta çalışıyor. lpg den manifolta gelen hortumu söküp denedim yine aynı sabah ilk çalışmada benzinde de lpgde de düşük devirle çalışıyor. eğer akünün başını çıkartıp bekleyip de düzelmezse haftaya cumartesi sabah bursa oto perba ya gideceğim.
 
bu akşam kutup başını çıkaracağım yarın öğlen gibi takarım. lpg de stop olayı ecuyu tamir ettikten sonra bir kez daha yapmadı ama devrim 500 e kadar düştüğü oluyor. genellikle sabahları herşey normal gün içinde kullanıyorum özellikle akşamları artıyor bu durum. bir de şöyle bir olay var sabah ilk çalıştırmada devir 200 düşüyor sonra yavaş yavaş yükseliyor ama ilk marşta çalışıyor. lpg den manifolta gelen hortumu söküp denedim yine aynı sabah ilk çalışmada benzinde de lpgde de düşük devirle çalışıyor. eğer akünün başını çıkartıp bekleyip de düzelmezse haftaya cumartesi sabah bursa oto perba ya gideceğim.

dostum bide şöyle bişey var dizel arabalarda hava giriş bölümünde hava akışmetresi diye bi cihaz var. bun cihaz arıza yaptığında hava debisini ölçemediği için stop ediyor. senin araçta böyle bişey varmıdır acaba bi incelesene.
 
Volan sensörünü değiştirince düzelmişti bizim araba..
 
dostum bide şöyle bişey var dizel arabalarda hava giriş bölümünde hava akışmetresi diye bi cihaz var. bun cihaz arıza yaptığında hava debisini ölçemediği için stop ediyor. senin araçta böyle bişey varmıdır acaba bi incelesene.

stop olayı kesildi diyebilirim hocam çok şükür ecuyu tamir ettiğimden bu yana stop etmedi devir ise en çok 500 e kadar düşüyor debriyaja basınca. bir de ben akünün eksi ucunu çıkarttım malum artı uca bağlı sigortalar var onlara zarar vermekten korktum :) şu an aracın hiç bir elektronik aksamı çalışmıyor aynı işi görür mü?


Volan sensörünü değiştirince düzelmişti bizim araba..

kam mili kaptörü (volan sensörü) ve elektrovana değişmesine rağmen bilgisayara bağlanıp hatalar silindi ancak araç çalışınca yine hata vermeye devam etti :(
 
stop olayı kesildi diyebilirim hocam çok şükür ecuyu tamir ettiğimden bu yana stop etmedi devir ise en çok 500 e kadar düşüyor debriyaja basınca. bir de ben akünün eksi ucunu çıkarttım malum artı uca bağlı sigortalar var onlara zarar vermekten korktum :) şu an aracın hiç bir elektronik aksamı çalışmıyor aynı işi görür mü?

neticede araçta elektrik aynı işi görür bence bu arada ortadaki büyük sigortanın 50 tl olduğunu duymuştum aman dikkat :)
 
Geri
Üst