- Katılım
- 26 Eki 2021
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 29
Selamun aleyküm hayırlı haftalar herkese. Aracımdaki sorun sebebiyle aranıza yeni katıldım.
2000 model 1.6 litre 16v sport Clio sahibiyim. Araç RS yavrusu olarak bilinen 110 beygirlik canavar bir motora sahip. Şöyle bir sorunum var ve artık aracı satma durumuna gelmiş bulunmaktayım, desteklerinizi rica edeceğim.
Araç tekte marş alıyor ancak gazdan ayağımı çekersem stop ediyor. İlk 2 vitesin düşük devirlerinde yine ayağımı gazdan çekersem stop ediyor. Aracı ustaya götürdüğümde öncelikle ateşlemeden şüphelendi. Bobin kabloları test edildi, bobinler yer değiştirerek denendi, bujiler kontrol edildi bir problem görünmedi. Aracın yağ yakıp yakmadığına bakıldı sorun tespit edilmedi. Kompresyon testine sokuldu, 3. silindir 10-20 psi değer gösterirken diğer silindirler 160-170 psi görüyordu. Ardından usta sorunlu silindiri yağlayarak denedi ve bahsedilen değerler 60-70 psi'a kadar yükseldi. Araç, satıcının masrafı üstlenmesiyle ustaya bırakılarak 2 hafta sonra teslim alındı. Ustanın söylediğine göre biyel kolu kaynamış, yenisi sipariş edilip takılmış ve kompresyon sorunu ortadan kaldırılmış. Araçta motorluk bir sorun kalmamış, yalnızca 3. silindirin elektriksel olarak elden geçmesi gerektiği aktarılmıştır. Elektrik ustasına götürdüğümde ise 4 silindirin de yakıt sensörleri kontrol edilmiş, en ufak bir hata bulunamamış ve sorunun mekanik olduğu aktarılmıştır.
Araç uzun yolda, bu haliyle 200'ü görmektedir, bunu da belirtmek isterim.
Ancak, aracın sorunu devam etmektedir, sarsıntılı çalışmaya başlaması, olduğu yerde baygın çalışması ve tekleme durumu beni çileden çıkartıyor, en ufak hevesimi de alıp götürüyor. Yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiler.
2000 model 1.6 litre 16v sport Clio sahibiyim. Araç RS yavrusu olarak bilinen 110 beygirlik canavar bir motora sahip. Şöyle bir sorunum var ve artık aracı satma durumuna gelmiş bulunmaktayım, desteklerinizi rica edeceğim.
Araç tekte marş alıyor ancak gazdan ayağımı çekersem stop ediyor. İlk 2 vitesin düşük devirlerinde yine ayağımı gazdan çekersem stop ediyor. Aracı ustaya götürdüğümde öncelikle ateşlemeden şüphelendi. Bobin kabloları test edildi, bobinler yer değiştirerek denendi, bujiler kontrol edildi bir problem görünmedi. Aracın yağ yakıp yakmadığına bakıldı sorun tespit edilmedi. Kompresyon testine sokuldu, 3. silindir 10-20 psi değer gösterirken diğer silindirler 160-170 psi görüyordu. Ardından usta sorunlu silindiri yağlayarak denedi ve bahsedilen değerler 60-70 psi'a kadar yükseldi. Araç, satıcının masrafı üstlenmesiyle ustaya bırakılarak 2 hafta sonra teslim alındı. Ustanın söylediğine göre biyel kolu kaynamış, yenisi sipariş edilip takılmış ve kompresyon sorunu ortadan kaldırılmış. Araçta motorluk bir sorun kalmamış, yalnızca 3. silindirin elektriksel olarak elden geçmesi gerektiği aktarılmıştır. Elektrik ustasına götürdüğümde ise 4 silindirin de yakıt sensörleri kontrol edilmiş, en ufak bir hata bulunamamış ve sorunun mekanik olduğu aktarılmıştır.
Araç uzun yolda, bu haliyle 200'ü görmektedir, bunu da belirtmek isterim.
Ancak, aracın sorunu devam etmektedir, sarsıntılı çalışmaya başlaması, olduğu yerde baygın çalışması ve tekleme durumu beni çileden çıkartıyor, en ufak hevesimi de alıp götürüyor. Yardımcı olabilecek arkadaşların yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiler.