Megane 1 1.6 8v 1999 model sabahları stop sorunu.

Haberlerinizi bekliyoruz. :eyv
 
merhaba arkadaşlar. sorunu tam olarak bulabilmiş değilim. rölanti valf inin iğnesini çok hafif saat yönünde çevirdiğimde motor sabahları stop etmiyor. rölanti gayet düzgün çalışıyor. bu seferde motor ısınınca motor devri hareket halinde 2000 devirlerde seyir ediyor. araç durduğunda bir süre sonra kendini normal seviyelere 800 devire getiriyor. rölanti valf inin iğnesini saat yönünün tersine çevirdiğimde bu sefer sabahları rölantide düzgün ama hareket ettikten sonra stop ediyor. Motor sıcakken motor performansından ve yakıtından cok memnunum. Sente olayına baktıramadım. Acaba aracı bilgisayara bağlatsak rölanti adaptasyonu ve boğaz kelebeği adaptasyonu yapılabilir mi.
 
Arkadaşlar merhaba. Bu sabah motoru çalıştırmadan önce rölanti valfinin soketini çıkardım ve aracı çalıştırdim. Motor isinincaya kadar stop etme olayı olmadı. Ama motor isindiktan sonra devir 2000 lere çıktı. Motoru stop ettim soketi taktım. Rölanti şuanda 800 lerde. Sabah İlk çalıştırıp yola çıktıktan sonraki tekleme azaldı gibi. Anlam veremiyorum. Rölanti valfi jigleden erkenmi çıkıyor. Rolanti valfindemi sorun var. Bunun ecu dan ayarı varmi. Yardım edin lütfen. Sağlam parcalari değiştirip boşuna para vermek istemiyorum.

Bendeki araç 1999 model ilk yarı üretim. Makyajsız kasa. 1.6 8 valf. K7 m motorlu. 16 pin obd girişi var.
Ben bu piyasada satılan obd cihazını alsam araç ile bağlantı kurabilirmiyim. Hata mesajları varsa silebilirmiyim.
 
O cihazlar senin araca uymaz kardeş.
Senin yapman gereken parsoto dan komple boğaz kelebeği alıp değiştirmen.
Başka çaren yok.
 
Arkadaşım yorumun için teşekkürler. Ben boğaz kelebeğinden şuphelenmiyorum. Sabah ilk çalıştırmadan sonra motor isinincaya kadar hafif Tekleme oluyor ve o arada stop sorunu gerçekleşiyor. Sanki birşeyler orantılı karışmıyor. Ama izlenimlerim sonucu sabah düşük devirde yani maksimum 2000 devire kadar stop olayı gerçekleşmiyor. 2000 devirin üstüne çıkınca ve 3000 i geçince aracı boşa aldığımda devir saati normalinden daha hızlı şekilde aşağıya düşerek stop gerçekleşiyor. Triger değişim zamanı geldi. Sente atlaması yada subap ayarı sorunu olarak düşünmeye başladım. Neden derseniz araçtaki tüm sensörleri hepsinin sağlamlık testini yaptım ve hepsi sağlam. İlk olarak aklıma gelen oksijen sensörü idi ama oda sağlam. Önceleri sadece benzinde yapardı şimdi gaza geçince de yapmaya başladı. Yakıt sarfiyatı iyi, sabah ilk çalıştırma sorun yok. Motor isininca sorunların hepsi gidiyor. Gün içerisinde stop gerçekleşmiyor. Motor tam olarak soğuduğunda bu stop olayı gerçekleşiyor. Ben çözemedim. Yakında triger kayışı değişecek ve subap ayarı yapılacak. Sonucu bildiririm. İyi forumlar.
 
Arkadaşım yorumun için teşekkürler. Ben boğaz kelebeğinden şuphelenmiyorum. Sabah ilk çalıştırmadan sonra motor isinincaya kadar hafif Tekleme oluyor ve o arada stop sorunu gerçekleşiyor. Sanki birşeyler orantılı karışmıyor. Ama izlenimlerim sonucu sabah düşük devirde yani maksimum 2000 devire kadar stop olayı gerçekleşmiyor. 2000 devirin üstüne çıkınca ve 3000 i geçince aracı boşa aldığımda devir saati normalinden daha hızlı şekilde aşağıya düşerek stop gerçekleşiyor. Triger değişim zamanı geldi. Sente atlaması yada subap ayarı sorunu olarak düşünmeye başladım. Neden derseniz araçtaki tüm sensörleri hepsinin sağlamlık testini yaptım ve hepsi sağlam. İlk olarak aklıma gelen oksijen sensörü idi ama oda sağlam. Önceleri sadece benzinde yapardı şimdi gaza geçince de yapmaya başladı. Yakıt sarfiyatı iyi, sabah ilk çalıştırma sorun yok. Motor isininca sorunların hepsi gidiyor. Gün içerisinde stop gerçekleşmiyor. Motor tam olarak soğuduğunda bu stop olayı gerçekleşiyor. Ben çözemedim. Yakında triger kayışı değişecek ve subap ayarı yapılacak. Sonucu bildiririm. İyi forumlar.

Kardeş bende senin sorunlarının aynısı yaşadım bende uğraştım 1-2 yıl. Sonunda boğaz kelebeğini alıp değiştirdim. 2 yıl önce n11 üzerinden 350 TL ye almıştım parsoto dan.
Sorunum tamamen çözüldü çok şükür.
Kaç defa temizlettim 1 hafta düzeldi sonra hep bozulmuştu.
Değişince rahatladı.
 
Anlıyorum arkadaşım. Triger değişim ve subap ayarını yaptırdıktan sonra sorunum çözülmezse senin dediğin yola başvuracagim. Teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba. Megane 1 aracımdaki (motor k7m) sabahları stop sorunu çözüldü. Triger set değişimi ve subap ayarından sonra hiçbir sorun kalmadı. Subap ayarları aşırı bozukmuş. Usta öyle dedi. İyi forumlar.
 
Arkadaşlar merhaba. Megane 1 aracımdaki (motor k7m) sabahları stop sorunu çözüldü. Triger set değişimi ve subap ayarından sonra hiçbir sorun kalmadı. Subap ayarları aşırı bozukmuş. Usta öyle dedi. İyi forumlar.
Geçmiş olsun
 
Geri
Üst