Fluence Touch Plus(2014) direksiyon sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serkank1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba bu direksiyon sıkıntısı bende de mevcut. 2 gün önce servise gittim kademeli olarak takıldığını anlattım. Yaklaşık 1 ay önce yaptırdığım rot ayarı sonrasında da direksiyonun dönüş çapı azaldı. Bunu da kendilerine ilettim. Araç tekrardan rot ayarına alındı ve ardından yazılım güncellemesi yapıldı. Şu anda direksiyon inanılmaz ağır. İki günde minibüsçü gibi oldum :) Bu kademe kademe ilerlemeler de geçmedi hatta sanki kendine yer edinmiş gibi. Direksiyon kendini toplarken o kademelerdeki yerlere oturup(takılı kalıp) sonrasında uygulayacağınız güç ile yuvasından çıkıyor.
Herhangi bir önerisi olan var mi? Direk direksiyon kovanını falan değiştirmeye kalkarsam fiyatı 4000 tl :(


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba bu direksiyon sıkıntısı bende de mevcut. 2 gün önce servise gittim kademeli olarak takıldığını anlattım. Yaklaşık 1 ay önce yaptırdığım rot ayarı sonrasında da direksiyonun dönüş çapı azaldı. Bunu da kendilerine ilettim. Araç tekrardan rot ayarına alındı ve ardından yazılım güncellemesi yapıldı. Şu anda direksiyon inanılmaz ağır. İki günde minibüsçü gibi oldum :) Bu kademe kademe ilerlemeler de geçmedi hatta sanki kendine yer edinmiş gibi. Direksiyon kendini toplarken o kademelerdeki yerlere oturup(takılı kalıp) sonrasında uygulayacağınız güç ile yuvasından çıkıyor.
Herhangi bir önerisi olan var mi? Direk direksiyon kovanını falan değiştirmeye kalkarsam fiyatı 4000 tl :(


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

dönüş çapı azalması, takılma filan ihmale gelmez, en kısa sürede göster. direksiyon elektrik motoru bozulursa direksiyon sertleşir ama takılma yapmamalı
 
Serkan bey merhaba benim 2013 icon manuel 110 bg fluence aracım var direksiyon sorunu bunların hepsinde var ben garantiden direksiyon kolonunu değiştirdim 4500+kdv sorun düzelmedi bu arabayı böyle kullanacaksınız yada satacaksınız. Sadece kolonda değil aracın yakıt hortumlarıda sıkıntılı acayip sesler yapıyor
Ben hala sorunu cozemedim, yardimci olabilecek yok mu? Servisten gectim usta tavsiyesi yapabilecek varsa lutfen paylassin.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Serkan bey merhaba benim 2013 icon manuel 110 bg fluence aracım var direksiyon sorunu bunların hepsinde var ben garantiden direksiyon kolonunu değiştirdim 4500+kdv sorun düzelmedi bu arabayı böyle kullanacaksınız yada satacaksınız. Sadece kolonda değil aracın yakıt hortumlarıda sıkıntılı acayip sesler yapıyor
2016 ICON Aracımda İstanbul'da farklı zamanlarda birer sefer Direksiyon mili ,kutusu ve kolonu değişti sorunum çözülmedi. Daha sonra Afyon OTO GÜL' de ikinci kez Daha farklı revizyona uğramış Direksiyon Kolonu getirtip sorunumu çözdüler. Servis çok önemli. ÇOĞU SERVİS maalesef baştan savıyor. Yoksa Marka ve Araçları küçük kusurları olsa da iyidir. Diğer muadil araçlarda da çok daha büyük kusurları kullanıcılardan duyuyor ve okuyoruz.
 
Yararli bilgi için teşekkür ederim.anladiğim kadariyla bir direksiyoncuya kolona baktirmak gerekiyor
2016 icon aracımda istanbul'da farklı zamanlarda birer sefer direksiyon mili ,kutusu ve kolonu değişti sorunum çözülmedi. Daha sonra afyon oto gül' de ikinci kez daha farklı revizyona uğramış direksiyon kolonu getirtip sorunumu çözdüler. Servis çok önemli. çoğu servis maalesef baştan savıyor. Yoksa marka ve araçları küçük kusurları olsa da iyidir. Diğer muadil araçlarda da çok daha büyük kusurları kullanıcılardan duyuyor ve okuyoruz.
 
Bu gibi sorunları servislerden çok piyasada bilinen rot balanscılar çözüyor.Bu sadece renault servislerine özgü bişey değil.Örnek vermek gerekirse 2 sene önce galeriden 17 bin kmde almış olduğum sol çamurluk tek parça boyalı peugeot partner aracımı almadan önce yetkili serviste 400 tl ye ekspertize soktum.Herhangi bir sıkıntı olmadığını belirttiler.Aracı aldıktan birkaç ay sonra aracın sola doğru hafiften çekme yaptığını anladım.Yetkili servise gittim sıkıntı yok dediler.Lastikleri değiştirdiğm lastikçide sorundan bahsedip rot balans yaptırdım sıkıntı yok dediler.Fakat sorun devam ediyordu.En sinir olduğum aracı kontrol eden ustaların ortada herhangi bir sorun olmayıp benim boş yere sıkıntı çıkarıyormuşum gibi davranmaları.
Neyse sordum soruşturdum bu gebze-harem minübüsçülerinin gitmiş olduğu rot balanscıya gittim.Adam eski sistem çalışıyor.Bilgisayar yok ışıkla bakıyor.Durumu anlattım.Aracı kontrol ettikten sonra aracın sol ön şasesinde çok ufakta olsa fark olduğunu söyledi.Sorunun bundan kaynaklandığını belirtti.
Velhasıl servislerin bulamadığı bu gibi durumlarda işin ehli olan dışarıda bi usta bulmak önemli.Araç tamirleri sadece servislerden ibaret değil.Bence iyi ustaların çoğu dışarıda.Eminim sizlerin sıkıntısını çözecek birileri vardır.
 
Arkadaşlar kendi bildiğim kadarıyla benimde bir katkım olursa, bu konuda bildiğim bu durum şu ana kadar bindiğim fluencelerin hepsinde vardı sonradan oluşan bir sorun olduğunu düşünmüyorum, bende elektrik hidrolik farkından kaynaklandığını düşünüyorum fakat hissedilen sertlik açısı fazla ise bu hava basınçlarından ve rot balans ayarından gerçekleşiyor olabilir yani normalden fazla hissedilmesi durumu. Ama dediğim gibi yüksek veya nırmal hızlarda çevirme anında o boşluk takılma gibi his şu ana kadar bindiğim tüm fluencelerde karşılaştığım birşey. Teşekkürler.
 
Arkadaşlar, herkese verdiği cevaplardan dolayı teşekkür ederim.
Mühendislik hatası olan bu durumun sizlerde olması hem üzdü hem sevindirdi.

Üzüldüm, borç harç, özene bezene aldığımız arabanın bu kadar kişiyi mağdur etmesi. Gerçekten çok sinir bozucu.

Sevindim, haklıyım. Çünkü defalarca servislere gidip derdimi anlatamamıştım. Beni anlayıp cevap vermeniz mutluluk verici. Servisler resmen beni araba cahili yaptılar. Otomotiv sektöründe çalışıyorum bu konuları çok iyi bilirim. Araba hızlanınca sertleşir, normaldir deyip gönderdiler. Şehir içinde ellerimin kızaracak kadar sert olduğunu anlatamadım gitti. Israrıma dayanamayıp merkeze soralım dediler, günlerce arabayı bekletip bir sorun yok dediler. Kendileride farkında ama kabul etmediler. Eskişehir'de ikamet ediyorum. Sırf bu iş için Kütahya'ya Bursa'ya gittim. Sonuç aynı.

Artık arabaya binesim gelmiyor. Çok mecbur kalmadıkça kullanmıyorum. F/P açıksından bakınca yakıt iyi, konfor makul. Ama direksiyon beni mahvediyor. İşin kötüsü eşimde kullanıyor. Kaza yapma riski var. Milimlikte olsa sürekli sağa-sola çevirmek çok yorucu. Kardeşimde 2010 Polo var bundan kat kat daha iyi, tüy gibi.

Bu arabayı almamdaki sebeplerden birisi, ülkemiz içinde araç üreten, milletimize istihtam sağlayan bir firmaya kısmen destek olmaktı. Ancak bu mağduriyet Renault'u bende bitirdi. Servislerinde memnun kalmadım. Artık renaultu bırakıp markalara yöneleceğim. Hayata acı tecrübeleri tamamıdır ya, bende bunu tecrübe ettim.
 
Dilimdeki son tüyleri tüketerek, yakıt geri dönüş hortumunu garantiden değiştirerek arabanın sesi kesildi. Servisin nasıl çözüleceğinden haberi yok. Başka servisten referans göstererek anlatabildim.

Serkan bey merhaba benim 2013 icon manuel 110 bg fluence aracım var direksiyon sorunu bunların hepsinde var ben garantiden direksiyon kolonunu değiştirdim 4500+kdv sorun düzelmedi bu arabayı böyle kullanacaksınız yada satacaksınız. Sadece kolonda değil aracın yakıt hortumlarıda sıkıntılı acayip sesler yapıyor
 
2015 kullandım istanbulda 1 yıl ~30K kmi böyle bir durumla karşılaşmadım.

Arkadaşlar kendi bildiğim kadarıyla benimde bir katkım olursa, bu konuda bildiğim bu durum şu ana kadar bindiğim fluencelerin hepsinde vardı sonradan oluşan bir sorun olduğunu düşünmüyorum, bende elektrik hidrolik farkından kaynaklandığını düşünüyorum fakat hissedilen sertlik açısı fazla ise bu hava basınçlarından ve rot balans ayarından gerçekleşiyor olabilir yani normalden fazla hissedilmesi durumu. Ama dediğim gibi yüksek veya nırmal hızlarda çevirme anında o boşluk takılma gibi his şu ana kadar bindiğim tüm fluencelerde karşılaştığım birşey. Teşekkürler.
 
Geri
Üst