EDC Şanzıman Sarsıntılı Ve Sesli Geçiş Problemi

Araçta en ufak kararsızlık yok, doğru yerde ve zamanda sarsıntısız vites değiştiriyordu.
5-6 arası veya geri vitese geçerken ses yoktu.
Isınma problemi veya şanzıman arızası yazısı da çıkmıyordu dediğim gibi ben memnundum, cotech arkadaş güncellemesi var yapalım abi dediğinde yapma demedim...
Kavrama tanıtımı yapılmadı zaten buna gerekte yoktu araç henüz 17000 kilometrede belki 50000 kilometreye ulaştığında yapılır...
Bu arada fren hortumları için OTS çıkmış onu da kontrol ettiler her hangi bir sıkıntı görülmedi.
Araç yeniyken de çok soğuk havalarda bir kaç kere starta basınca işletim sistemi hatası vermişti, onun da yeni yazılımı vardı güncelleme yaparak sorunu çözmüşlerdi.
Renault Mühendisleri bu işi bizden iyi biliyordur, güncellemeleri gereksiz görmeyiniz...


abi sana saygım var ve çok diyaloğumuzda olmadıysada değerli bulduğumuz bir abimisin.


sana tavsiyem 50bini bekletmeden olabildik her fırsatda, istisnasız her girdiğinde, hele hele her bakımda muahakak olmak üzere şanzıman kavrama noktasını yeniden tanıtın.

tekrar ediyorum bu şanzıman birtek renaultda yok, forda ve volvodada var ve emin olabilirsiniz söylediğim sadece ömrünü uzatıp bu sayede daha sıkıntısız kullanmanızı sağlayacak bir adımdır, asıl evet Renault mühendisleri biliyordur ve bildikleri içinde bu uygulama,prosedür var, sorun onu uygulamayan, dersini dahi vermeyen Renault mais ve belli başlı bazı servislerde.


kavrama tanıtırsınız baskı balata daha sağlam volana oturur, tanıtmazsanız aşındıkça uzaklaşır ve azalmaya başladıkça yarım debriyaj hesabı gitgide dahada hızlıca aşınır.

uygulamak bir önlemden öte mantıktır, uygulamak ise size kalmış arkadaşlar artık ben pes :) ne diyim valla yeter :)
 
Ben meslek gereği iyi bildiğim için, bizim millet her şeyi meslek sahibinden iyi bilir. 2 vida sıkar kendisini usta oldum sanır. Her şey o kadar basit olsaydı adamlar ARGE ye milyonlar harcamazdı. Demek ki bir sorun var ki, sorunu çözmek için yada araçların performansını yükseltmek için yeni program yapıp araçlara güncelleme uygulanıyor. Kimse o işi okuyan ve yapandan iyi bilemez, tecrübe gereği geçici çözümler üretebilir ama kesinlikle kalıcı çözüm üretemez. Nasıl ki biz avukatlar olarak duruşmaya girip 3 dakika ayakta dikilip konuşup dava kazanmıyorsak, her işin bir de hazırlandığı mutfağı vardır. Her iş öyle göründüğü gibi basit değildir.
 
arkadaşım, yaşını bilmiyorum açıkçası umrumdada değil, düne kadar burada 23 yaşında olduğumu bildiğim velet kendini 45 yaşında ilan etmişti, 32 yaşında olduğunu kendi pm ile yazmış olan arkadaş iki saniyede 40 olmuştu.


akıl yaşta değil baştadır diye atalarımızda ne güzel söylemiş görende sanki küfür ettim sanar, kardeşim arkadaşım değilde ne diyerek hitap etmemi istersiniz efendim beyim diyemi hayırdır? :) şaka gibi..



ayrıca otomotiv dünyasında PPM yani parts per million ölçüm kuralı geçerlidir beyim, 1000tanede 88 ,3000de 88 artık hangi rakamı bulduysan 88 gayet ama gayet uçuk derecede yüksek bir rakam, tabi otomotivi gerçekten bilene, netden ötene değil.

Arkadaşlar şimdi bu imalar karşısında zor durumda kaldım. Gerçi haksız da sayılmaz, bu tür insanlar forumlarda filan sıkça karşılaşılır. Kimlik fotomu Mustafa beye yollamak zorunda bıraktı beni. Kendisi teyit edecektir sanırım. Burada amacım sizlere tecrübelerimden faydalanmanızı sağlamak, tecrübelerinizden faydalanmak, sohbet etmek, beyin fırtınası yapmak, öğrendiklerimizi paylaşmak vs. Henüz tanışmaya fırsatımız olmadı yüzyüze ama inşallah ilk toplantılardan birisine katılırım ve tanışırız.
 
Arkadaşlar şimdi bu imalar karşısında zor durumda kaldım. Gerçi haksız da sayılmaz, bu tür insanlar forumlarda filan sıkça karşılaşılır. Kimlik fotomu Mustafa beye yollamak zorunda bıraktı beni. Kendisi teyit edecektir sanırım. Burada amacım sizlere tecrübelerimden faydalanmanızı sağlamak, tecrübelerinizden faydalanmak, sohbet etmek, beyin fırtınası yapmak, öğrendiklerimizi paylaşmak vs. Henüz tanışmaya fırsatımız olmadı yüzyüze ama inşallah ilk toplantılardan birisine katılırım ve tanışırız.
Kimlik fotoğrafı göndermene gerek yoktu Hakan abi, ama yazdığın için bende yazıyorum evet Hakan abi 50 yaşında ve bir yerde yazdığı gibi yaşını göstermiyor en fazla 40 yaşında duruyor... :)
Dip Not:Lafım forumu kullanan bütün dostlarımızadır.
Lütfen forumdaki saygı ve sevgi ortamını bozacak mesajlardan karşılıklı polemiklerden uzak duralım, 5 senedir büyük emek harcayarak en ufak argo kelimenin dahi yer almadığı bir forum ortamı kurduk, buna müsade etmeyeceğimizi bilmenizi isterim, herkes büyüğüne saygılı küçüğüne ılımlı ve anlayışlı olmak durrumunda...:eyv
 
Kimlik fotoğrafı göndermene gerek yoktu Hakan abi, ama yazdığın için bende yazıyorum evet Hakan abi 50 yaşında ve bir yerde yazdığı gibi yaşını göstermiyor en fazla 40 yaşında duruyor... :)
Dip Not:Lafım forumu kullanan bütün dostlarımızadır.
Lütfen forumdaki saygı ve sevgi ortamını bozacak mesajlardan karşılıklı polemiklerden uzak duralım, 5 senedir büyük emek harcayarak en ufak argo kelimenin dahi yer almadığı bir forum ortamı kurduk, buna müsade etmeyeceğimizi bilmenizi isterim, herkes büyüğüne saygılı küçüğüne ılımlı ve anlayışlı olmak durrumunda...:eyv

Olsun madem böyle bir şüphe oldu kimseden saklayacak bir şeyimiz yok. Yine de teşekkür ederim.:eyv
Kısmetse ilk fırsatta yüz yüze tanışırız. Son iki buluşmada istediğim halde katılma imkanı bulamadım. Malum iş ve seyahat. Bu arada o fotoğraf biraz eski ama pek farklı sayılmaz şimdiki halim de. ;)
 
anlam veremediğim arkadaşım, kardeşimi özelliklede arkasından hiçbir ima,ters,küçük düşürücü vede aralarında birkaç tazesinde açıklayıcı şekilde sana muhalefet olmak değil amacım lütfen yanlış anlama gibi gayet iyi niyetli cümlelerden sonra neyin adaba ters düştüğünü anlamış değilim.


tam aksine asıl ben sıkılmış durumda olanım, eğer ters kayıt yaparsanızki 3dknızı almaz göreceksinizki o 50 yaşındaki beyimiz efendimiz hemen hemen tüm yazılarımda çat diye girip yazdıklarımın hep aksini iddia eden yazılar dolu.


yeminle mesleğimden, tecrübemden şüphe ettim böyle insanlar sayesinde, yaş 50 değil 150de olsa kusura bakma arkadaş böyle oldukça :) ne diyim sana
 
anlam veremediğim arkadaşım, kardeşimi özelliklede arkasından hiçbir ima,ters,küçük düşürücü vede aralarında birkaç tazesinde açıklayıcı şekilde sana muhalefet olmak değil amacım lütfen yanlış anlama gibi gayet iyi niyetli cümlelerden sonra neyin adaba ters düştüğünü anlamış değilim.


tam aksine asıl ben sıkılmış durumda olanım, eğer ters kayıt yaparsanızki 3dknızı almaz göreceksinizki o 50 yaşındaki beyimiz efendimiz hemen hemen tüm yazılarımda çat diye girip yazdıklarımın hep aksini iddia eden yazılar dolu.


yeminle mesleğimden, tecrübemden şüphe ettim böyle insanlar sayesinde, yaş 50 değil 150de olsa kusura bakma arkadaş böyle oldukça :) ne diyim sana

Haklısın kardeşim. Kusura bakma, cahilliğime ver. Bu arada ben senin bilgilerinden gerçekten etkilendim. Bu konulardan çok iyi anlıyorsun. Bana adını, adresini verirsen bundan böyle arabamı sana getirmek istiyorum tamire.
 
Haklısın kardeşim. Kusura bakma, cahilliğime ver. Bu arada ben senin bilgilerinden gerçekten etkilendim. Bu konulardan çok iyi anlıyorsun. Bana adını, adresini verirsen bundan böyle arabamı sana getirmek istiyorum tamire.


Abim bak cidden ramazan ayında birbirimizi boşuna kırıyoruz, ben hakketden argresif biriyimdir hani bazen ağzımdan çıkana pişman olduğu olabilen bir insanımdır ve zaman zaman özürde dilerim ama ciddi ciddi sizinle ters düşecek terbiyesizlik yaptığımı hiç düşünmedim aksi olduysa affolla.

siz yine beni küçümsemişsiniz sanırsam burada şakayla karışık adres fln arabayı bana bırakacaksın fln diye ama size bir şey diyimmi büyük dostluklar büyük düşmanlıklardan başlar.

size ciddi ciddi seve seve hizmet ederim, ekibimdekiler gerçektende çok ama çok bilgili ustalar, 2si mercedesten gelme usta başılarıydı ve açıkçası Mercedes resmen bizim servise geldiği oluyor sırf fikir danışmaya.

en bilgilisi Almanya'dan gelme bir ustamız zamanında ZF şanzıman ustası, oda yine otomotiv ve iş makinaları konusunda 23 senelik hizmet vermiş baya baya dolu bir arkadaşımız.

koluman,borusan iyi firmaları temsil etsede kendi kuralları geçerlidir bizim burada volvoda Volvo herşeye karışıyor,standartlar inanılmaz yüksek birtek anahtarı volvoda tutabilmek için 5000 saat başka yerde hizmet vermiş olmanız gerekiyor ve ona rağmen bir sürü test, eğitim vs.


neyse ben burada çıkar elde ediyormuyum diye sormanızı istiyorum arkadaşlar, siz renaulta gidip kavrama tanıtımı yapsanız bana ne olacak yapmasnız nolacak, yani para benimi cebime giriyor hayır, iyi niyetle kalkıştım bu yola ve umarım ters anlaşılmaz.

tek ricam gerçektende renaultdaki adımlara çok aldırış etmeyin, daha bir önceki servis formumu video çektim adamlara merkeze gönderdim arabamın lastiğini 42 psi yapıp servise öyle bıraktım kontrol formlarında lastik basıncını kontrol ettikleri yazıyor acep hakketden ediyormu diye ve adamlar evet işaretlemiş ama çıktığındada 42 psi dı olması gereken 32 iken.

yani onlardaki mantık sandığınız mantık değil size onu çok et söyleyebiliriim, bizim buradaki adana Yusuf baysalı aramanızı rica ederim, soru çok basit şunu sorun buradaki servis müdürü 6 ay önce Mehmet beymiydi? sonra 3 ay önce ümit beymiydi? şimdide mahmut beymi diye?

allah aşkına 7 ayda 3 müdür değiştiren, o 3 müdürüde tanıyan benden size söyleyemesi hepside utanıyordum içersi maymunlar cehenemi diyen arkadaşlar bunlar.

benim makine mühendisliğine ek olarak HVAC yani sanırsam Türkçe iklimlendirme masterımda var ve kanadada Trane denilen Alarko carrier gibi bir markada çalıştım ilk uzmanlık tecrübem klima hocam.

o renaultdaki arkadaşlara aracımdaki klima sıkıntı yaratıyor sanırsam polen filtresi tıkalı buhu yapıyor dedim adamlar bana klimayı icat etti ve beni yanlış çıkardı şaka gibi bir şekilde, adana kanal köprüde yan sanayide bir çıkardım polen filtresi zift gibi ve meğer bakımda değiştirilmemiş bile.

yani ne diyim çok büyük profosyonellik beklemeyin derim, şanzıman konusundada eğer uygun görür isterseniz kavramayıda tanıtabilirsiniz kimsenin kafasına silah tutmuyorum :) hayırlı günler.
 
Abim bak cidden ramazan ayında birbirimizi boşuna kırıyoruz, ben hakketden argresif biriyimdir hani bazen ağzımdan çıkana pişman olduğu olabilen bir insanımdır ve zaman zaman özürde dilerim ama ciddi ciddi sizinle ters düşecek terbiyesizlik yaptığımı hiç düşünmedim aksi olduysa affolla.

siz yine beni küçümsemişsiniz sanırsam burada şakayla karışık adres fln arabayı bana bırakacaksın fln diye ama size bir şey diyimmi büyük dostluklar büyük düşmanlıklardan başlar.

size ciddi ciddi seve seve hizmet ederim, ekibimdekiler gerçektende çok ama çok bilgili ustalar, 2si mercedesten gelme usta başılarıydı ve açıkçası Mercedes resmen bizim servise geldiği oluyor sırf fikir danışmaya.

en bilgilisi Almanya'dan gelme bir ustamız zamanında ZF şanzıman ustası, oda yine otomotiv ve iş makinaları konusunda 23 senelik hizmet vermiş baya baya dolu bir arkadaşımız.

koluman,borusan iyi firmaları temsil etsede kendi kuralları geçerlidir bizim burada volvoda Volvo herşeye karışıyor,standartlar inanılmaz yüksek birtek anahtarı volvoda tutabilmek için 5000 saat başka yerde hizmet vermiş olmanız gerekiyor ve ona rağmen bir sürü test, eğitim vs.


neyse ben burada çıkar elde ediyormuyum diye sormanızı istiyorum arkadaşlar, siz renaulta gidip kavrama tanıtımı yapsanız bana ne olacak yapmasnız nolacak, yani para benimi cebime giriyor hayır, iyi niyetle kalkıştım bu yola ve umarım ters anlaşılmaz.

tek ricam gerçektende renaultdaki adımlara çok aldırış etmeyin, daha bir önceki servis formumu video çektim adamlara merkeze gönderdim arabamın lastiğini 42 psi yapıp servise öyle bıraktım kontrol formlarında lastik basıncını kontrol ettikleri yazıyor acep hakketden ediyormu diye ve adamlar evet işaretlemiş ama çıktığındada 42 psi dı olması gereken 32 iken.

yani onlardaki mantık sandığınız mantık değil size onu çok et söyleyebiliriim, bizim buradaki adana Yusuf baysalı aramanızı rica ederim, soru çok basit şunu sorun buradaki servis müdürü 6 ay önce Mehmet beymiydi? sonra 3 ay önce ümit beymiydi? şimdide mahmut beymi diye?

allah aşkına 7 ayda 3 müdür değiştiren, o 3 müdürüde tanıyan benden size söyleyemesi hepside utanıyordum içersi maymunlar cehenemi diyen arkadaşlar bunlar.

benim makine mühendisliğine ek olarak HVAC yani sanırsam Türkçe iklimlendirme masterımda var ve kanadada Trane denilen Alarko carrier gibi bir markada çalıştım ilk uzmanlık tecrübem klima hocam.

o renaultdaki arkadaşlara aracımdaki klima sıkıntı yaratıyor sanırsam polen filtresi tıkalı buhu yapıyor dedim adamlar bana klimayı icat etti ve beni yanlış çıkardı şaka gibi bir şekilde, adana kanal köprüde yan sanayide bir çıkardım polen filtresi zift gibi ve meğer bakımda değiştirilmemiş bile.

yani ne diyim çok büyük profosyonellik beklemeyin derim, şanzıman konusundada eğer uygun görür isterseniz kavramayıda tanıtabilirsiniz kimsenin kafasına silah tutmuyorum :) hayırlı günler.

Değerli kardeşim lütfen beni yanlış anlama. Ciddi söyledim. Ben sayısını unuttuğum kadar araç eskittim meslek icabı. Çok seyahat ederdim. Ama arabalardan tecrübem bu kadar. Mühendisi, teknsiyeni vs. değilim ne yazık ki. Ama çok severim arabaları keşke olsaymışım zamanında.

Tekrar söylüyorum, ciddiyim. Anladığım kadarıyla hemşeriymişiz üstelik. Daha geçende Adana'daydım. Bilseydim mutlaka uğrardım dükanına.

Bu arada yine beni yanlış anlamışsın. Ben söylediklerine muhalefet etmiyorum. Servislerden duyduklarımı sizlerle paylaşıyorum. Yani sohbet, tartışma, o neden böyle dedi, sen neden böyle dedin, hangisi mantıklı tartışalım amacıyla. Eskilerin değimiyle, sürç-i lisan ettiysem affola. :eyv
 
Abiler bana bir yardımda daha bulunursanız çok sevinirim..Araç daha şimdi evin önüne yaklaşırken vites kutusu kontrol ettirin yazdı ve 1. Vitese geçmeden 2'de yanaşmak zorunda kaldım..
Bunun sebebi acaba o sarsıntıyla alakalımıdır..Üstelik aracı stop edip çalıştırınca araç düzeldi..

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst