- Katılım
- 16 Ağu 2014
- Mesajlar
- 22
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar,
Aracım;2011 Buisiness EDC , araç 79000 kmde. İşim gereği her gün köprü trafiğine giriyorum. EDC şanzımanla ilgili genel problemlerin hepsini fazlasıyla bende yaşıyorum;1 den 2 ye geçişte hissedilir derecede sarsıntılı geçiş, kararsızlık nedeni ile şanzıman vurması, geçişler sırasında gelen mekanik sesler, geri viteste şanzıman sarsıntısı.Sanki şanzıman parçalanıp düşecek.
Bunların yanında köprü trafiğinde, yokuş aşağı inişlerde sürekli fren yapıp bıraktığınızda bir müddet sonra frene bastığınızda araba altınızdan kayıyor, resmen fren tutmuyor, sonra stop eder gibi şiddetli bir sarsıntı ile duruyor.Stop etme yok, uyarı ışığı yanmıyor.Şanzımandan şüpheleniyorum ancak frenlede bağlantısı olabilir.Zaten şanzıman ve fren bağlantılı çalışıyor.
Sorunun yazılım güncelleme veya kavrama noktası tanıtma vs ile çözüleceğini düşünmüyorum. Sırasıyla baskı balata, volan,şanzımanın değişmesi gerekiyor.Buda en iyi ihtimalle 10 bin TL .Yada yolda kalana veya bozulana kadar kafaya takmayacaksınız, zira böyle olmayana kadar hep tahmin üzerine gidilecek, sırasıyla tüm değişimler yapılacak ama benim gibi takıntılıysanız vay halinize.Belikide 2011 ve 2012 modeller ilk EDC şanzıman olduğu için bu sorunları yaşıyoruz.
Otomatik araç alacaksanız tam otomatik araç alacaksınız bu yarı otomatik vitesler hep sıkıntı.
Vitesi boşa almaya gelince bu tür viteslere elle müdahale her zaman sıkıntı çıkarabilir.Manuele almak sıkıntı araç beyni karışabilir.Bunun yanında N ye almak da sakıncalı ben bikaç kez öyle yaptım vites hata verdi.Gideceğiniz yere kadar ilk hareket D son hareket P olmalı.Yok boşa alayım ,yok manuel kullanayım sakın yapmayın.Bu hususları servise sorarsanız onlarda teyit edecektir.
Aracım;2011 Buisiness EDC , araç 79000 kmde. İşim gereği her gün köprü trafiğine giriyorum. EDC şanzımanla ilgili genel problemlerin hepsini fazlasıyla bende yaşıyorum;1 den 2 ye geçişte hissedilir derecede sarsıntılı geçiş, kararsızlık nedeni ile şanzıman vurması, geçişler sırasında gelen mekanik sesler, geri viteste şanzıman sarsıntısı.Sanki şanzıman parçalanıp düşecek.
Bunların yanında köprü trafiğinde, yokuş aşağı inişlerde sürekli fren yapıp bıraktığınızda bir müddet sonra frene bastığınızda araba altınızdan kayıyor, resmen fren tutmuyor, sonra stop eder gibi şiddetli bir sarsıntı ile duruyor.Stop etme yok, uyarı ışığı yanmıyor.Şanzımandan şüpheleniyorum ancak frenlede bağlantısı olabilir.Zaten şanzıman ve fren bağlantılı çalışıyor.
Sorunun yazılım güncelleme veya kavrama noktası tanıtma vs ile çözüleceğini düşünmüyorum. Sırasıyla baskı balata, volan,şanzımanın değişmesi gerekiyor.Buda en iyi ihtimalle 10 bin TL .Yada yolda kalana veya bozulana kadar kafaya takmayacaksınız, zira böyle olmayana kadar hep tahmin üzerine gidilecek, sırasıyla tüm değişimler yapılacak ama benim gibi takıntılıysanız vay halinize.Belikide 2011 ve 2012 modeller ilk EDC şanzıman olduğu için bu sorunları yaşıyoruz.
Otomatik araç alacaksanız tam otomatik araç alacaksınız bu yarı otomatik vitesler hep sıkıntı.
Vitesi boşa almaya gelince bu tür viteslere elle müdahale her zaman sıkıntı çıkarabilir.Manuele almak sıkıntı araç beyni karışabilir.Bunun yanında N ye almak da sakıncalı ben bikaç kez öyle yaptım vites hata verdi.Gideceğiniz yere kadar ilk hareket D son hareket P olmalı.Yok boşa alayım ,yok manuel kullanayım sakın yapmayın.Bu hususları servise sorarsanız onlarda teyit edecektir.