Edc Şanzıman Boşa Mı Atıyor

Nissan 'da çift kavrama var mı?
Yanlis soylemis olabilirim. Simdi baktimda hic cift kavrama yazisi goremedim
 
Eğer bu otomatik vitesli araçlardan birisine sahipseniz konforlu ve ekonomik kullanım için otomatik vites araç kullanmanın bazı kuralları vardır.
Öncelikle otomatik viteslerde en önemli kural gaz pedalının altında yumurta varmış farz edin ve onu kırmamak için yavaş ve yumuşakça gaza basın. Gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar hızlı tepki verir ve motor devri artar. İlk defa otomatik vites kullananların sorun yaşadığı kısımda budur. Düz vites araçlarda herkes motoru dinler veya çoğunlukla 2500-3000devir arasında kullanıcı vites değiştirir. Otomatik araçlarda vites geçişleri ekonomik bir sürüş için 1600-2000devir, normal bir kullanım için 2000-2500devir, süratli kullanımda 2500+ üzerinde vites geçişi yapılır. Düz vitesteki gibi 2500-3000 devir arası yapılan geçişler otomatik vites için yüksek tüketim eşiğidir. Bu yüzden aracın hızlanmasında gazı hıza göre değil devire göre ayarlamalı ve ayağınızı mümkün olduğunca gaz pedalı üzerinde sabit tutmalısınız.
– Şehir içinde yoğun trafikte beklerken veya trafik lambalarında uzun süre beklemelerde aracı “N” boş konumuna alın. Çünkü vites “D” konumunda kaldığınızda motor ile şanzıman sürekli bağlantı halindedir ve araç ileri doğru gitmeye çalışır siz frene basarak sadece durdurmuş olursunuz. “N” konumu ile araç rölanti de çalışmaya geçer, bu sayede hem yakıt tüketimi azalır hem de şanzımanın yükü azalmış olur.


Read more:http://www.ertemur.com/otomatik-vit...ir-kullanim-kurallari-nelerdir/#ixzz41M4KEIc3 ALINTIDIR
 
Edc ler d konumunda surekli ileri atiliminda bulunmaz.. Arac durdugunda debriyaja basar frenden cektiginiz an debriyajtan yavas ceker.. Tam otomatikten farklidir bu sistem. Edc ler tam otomatik degildir
 
söylediklerinizin son cümleleri hariç tümü manuel araçlar için de geçerli. araç otomatik de düz de olsa 2000 devirde 3000 den az yakar.

D konumunda araç dururken motor ile şanzuman birleşik kalsa frenlerin aracı yerinde tutabilmesi mümkün değil.

D ile N deki rölanti devir farkını da videolu olarak paylaşan olursa daha açıklayıcı olacaktır.
 
“N” konumu neden var ozaman ? Park varken !? :berbat
 
Manuel araçta debriyaj varken boş neden var gibi bir soru olmuş
 
Araç çalısmaz iken hareket ettirmek için olabilir :) sanayide ileri geri ittirmek için falan :):)
 
Elbette onun icin. Aracinizin cekildigini dusunun o zaman N konumunda olmali arac. Evet bahsettiginiz durumlar tork konvertorlu tam otomatik sanzimanli araclar icin gecerlidir. Cunku araba sureklu gitme egilimindedir ve deyim yerindeyse arac frenle dizginlenir. Ama bizim kullandigimiz edc sistemlerin manurl arabadan tek farki debriyaja bizim degil robotun basmasidir.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İnternet şikayet oluşturdum ve geri dönüş yapıp hangi servisten hizmet almak istediğimi sordular bakalım gelişmeleri buradan paylaşacağım...
 
İnternet şikayet oluşturdum ve geri dönüş yapıp hangi servisten hizmet almak istediğimi sordular bakalım gelişmeleri buradan paylaşacağım...

En iyisini yapmışsınız internetten şikayet oluşturulunca daha çok ilgileniyorlar. Bende bir sorundan şikayet ederek gittim. Aracı bıraktıktan sonra beni istediğim yere kadar bıraktılar. Hatta arızayı söylediler isterseni yapmayın sizden arıza tespit ücreti almıyoruz dediler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst